Ukens smoothie: Mango og gulrot

Da var det på høy tid med en ny oppdatering under kategori “ukens smoothie”. Denne er jo en storfavoritt hos mange av dere! Det er ihvertfall slik jeg har forstått det på kommentarfeltene. Det må være flere år siden sist jeg spiste granateple. Det var faktisk Cathrine som nå i helgen minnet meg på hvor sunt og godt dette er! Hun bruker gjerne frøene til å strø over en god vaniljeyoughurt og ha dette i stede for godis på en lørdagskveld. Jeg vet ikke om jeg ville ha erstattet mitt lørdagsgodt med et granateple, men det smakte ihvetfall nydelig til dagens mango og gulrot smoothie. Mm! Oppskriften får dere under her. Håper flere vil prøve den ut! <3

Du trenger:
1.
Et granateple 2. En boks ananas i skiver 3. En stor gulrot 4. 250g frossen mango 5. Saften av en halv lime 6. 1dl appelsinjuice


Slik gjør du:
1.  Skrell gulroten, kutt den i mindre biter, press ut saften av en halv lime og mos alle ingrediensene bortsett fra granateple, i en blender. Bruk også saften som ligger i ananasboksen, ikke bare ananasskivene. Da får smoothien enda mer smak!
2. Når smoothien har fått ønsket konsistens heller du den over i et glass og topper med frøene fra granateple. Det er bare å dele eple i to og skrape ut frøene, for dere som aldri har gjort det før. Smaker kjempegodt og passer perfekt til denne smakskombinasjonen.

Håper der smaker! Vi skrives igjen etter jobb i kveld.
Nå får dere ha en nydelig torsdag så lenge!

25 kommentarer

Siste innlegg