Første møte med crossfit

Oh my god… Jeg føler meg som en klump gelè. Haha! Jeg møtte Magnus i Narviga klokken 12.00 i dag og fikk prøvd meg på crossfit for første gang i mitt liv. Magnus sa han skulle være snill med meg de første gangene, men hvis dette var å være snill så vet ikke jeg. Huff, jeg skulle nesten ønske jeg var 95 år så den dårlige formen min var unnskyldt, men nå skal det ihvertfall bli vanvittig spennende å se utviklingen frem mot sommeren! Magnus er kjempeflink på området sitt og kommer til å lære meg så mye. Forhåpentligvis vil jeg også etter hvert kunne dele noen av tipsene videre med dere! Treningen vår vil stort sett foregå utendørs og mange av øvelsene vi gjør behøver man ikke engang apparater til. I dag fikk jeg blant annet en liten opplæring i hvordan trene med “kettlebells”, men det var minst like hardt å ta armhevninger på en liten steinmur som tilfeldig sto der vi bestemte oss for å kjøre treningsøkten.

 

Når man kombinerer øvelsene, flytter treningen utendørs og gjør den så variert som dette, så blir det med en gang uendelig mye morsommere. Okei, jeg vil ikke bruke beskrivelsen “morsomt” når jeg henger over muren, puster og peser og tror jeg skal dø, men for en følelse du sitter igjen med etterpå! Den ene timen Magnus trente meg i dag bare fløy forbi. Det var så moro å prøve ut noe helt nytt! Jeg blir fryktelig fort demotivert av å følge det samme, gamle treningsprogrammet med de samme gamle øvelsene. Det fungerer kanskje i en måned, men så blir øktene så kjedelige at alt ender med slurv. Slurv tror jeg ikke det vil bli mye av med Magnus som trener.  

Marthe: Står jeg helt perfekt nå eller Magnus?
Magnus: Eee….
Marthe: Ikke det nei. 

Bare det å lære seg å stå i riktig posisjon når øvelsene utføres er jo en kunst i seg selv. “Opp og ut med rumpa, frem med brystet.. Svai i ryggen”. Jeg er til tider på bærtur, men øvelse gjør mester sier jeg bare! Når sommeren kommer så er jeg vel proff i alt sammen.

Magnus blogger også. Ta gjerne en titt på treningsbloggen hans HER.
Kanskje dukker det opp noen bilder fra dagens treningsøkt der også etterhvert.

34 kommentarer
    1. Flink du er 😀 Får vell begynne med treningen imorgen jeg etter påsken 😛 hehe Elsker å trene jeg, sitter igjen med en utrolig god følelse etter på 🙂 Prøver å spise sunt men er ikke så lett. Vil kutte ned på sukker inntaket, men tror du jeg klarer? Nei 😛 Må jo trene å spise sunt slik at jeg ser bra ut når jeg skal til Tyrkia i sommer 😀 hihi Ha en super kveld videre, og kos deg <3

    2. Christina i London!: Så gøy at du gleder deg til å følge utviklingen min du også 😀 Håper jeg får kommet med litt mer treningstips og motivasjon på den fronten også fremover. Til nå har det jo vært minimalt med oppdateringer i treningskategorien 🙂

    3. Blir veldig motivert av å lese av treningen din! Fra i morgen av er det stopp på godis og brus i ukedagene, kanskje får jeg til en liten treningsøkt i løpet av uken. Du er super Marthe!

    4. Sigrid Iselin: Nei så hyggelig å høre at du blir motivert av å lese treningsinnleggene mine 🙂 Stopper du med godis og brus i ukedagene så er du flinkere enn meg. Hehe, det klarer jeg aldri. <3

    5. Hadde vært fantastisk å hatt en personlig trener i hverdagen som kan dra en med hvis man ikke orker selv! 🙂
      Nå skal jeg ikke prakke på deg masse skremselspropoganda her, tenkte bare at jeg skulle tipse deg om noe siden jeg vet du er glad maten fra Big Horn Steak House, de bruker palmeolje i maten sin. Det er mye mer skadelig å fettfullt enn vanlig vegetabilske oljer. Det sunneste å spise er enumettet og flerumettet fett
      Har kopiert hva som stod om det på siden jeg sjekket. “Big Horn Steak House frityrolje. Brukes til fritering av Pommes frites, Pommes noisettes, Pannestekte poteter og Løkringer. 100% Frityrstekt fastfood Big Horn Steak House”
      Her er link hvis du vil inn og se på andre matvarer 🙂
      http://www.regnskog.no/no/bevisst-forbruker/palmeoljeguide

    6. Hei 🙂 Kjempe flott blogger du er! Fortsett sånn, men en ting jeg lurer. Hvordan får du så mange sponsor? Kan du lage et innlegg om det og alt om sponsing og hvordan det gjøres? Hadde sett stor pris på det!
      Er det like bra å lage en blog med blogspot.com? Du får vel like mange sponsore og sånt? Kan du bli sponset av andre klær firmaer utenom de norske? :))

    7. Hei, Marthe! Først og fremst vil jeg bare si at det virker utrolig gøy med crossfit! Jeg personlig er lei av all innetreningen på treningssenter, så dette er jo supert. Ellers har jeg et lite dilemma som jeg gjerne ville høre med deg om, om du gidder, hehe 🙂 Selv er jeg med i to gnske splittede vennegjenger. i den ene gjengen føler jeg at jeg kan være 100% meg selv, i den andre er det kun jenter som jeg gikk på barneskolen med, og som jeg ikke tilbringer så mye tid med. Til helgen skal jeg feire bursdagen min, men er usikker på om jeg kan be begge gjengene samtidig. da jeg gjorde det i fjord ble det en klein og rar stemning, så i år vurderer jeg å kun be mine nærnmeste til en koselig grillkveld. MEN idag, da jeg selv ble bedt i bursdag til ei i barneskolegjenge! Jeg selv føler at det blir dumt for noen uansett hva jeg gjør! Har du opplevd noen slike situasjoner selv, og har du noen tips? Takk <3

    8. Hvilken øvelser gjør du med pinnen? Trener mye med pinne selv og lurer på hva du gjør med den? Jeg harme streching og tøying, funker veldig bra 🙂

    9. Har du tatt vippe exstension flere enn en gang? Og hva syns du? Ble dine egne noe ødelagt, knekt eller skadet eller mistet du mange av dine?

    10. Hei Marthe. Bildene dine blir utrolig klare og fine, derfor lurer jeg på hvilken linse du bruker til kameraet ditt eller evt. om det er noen du vil anbefale? 🙂

    11. Hei 🙂 Kjempe flott blogger du er! Fortsett sånn, men en ting jeg lurer. Hvordan får du så mange sponsor? Kan du lage et innlegg om det og alt om sponsing og hvordan det gjøres? Hadde sett stor pris på det!
      Er det like bra å lage en blog med blogspot.com? Du får vel like mange sponsore og sånt? Kan du bli sponset av andre klær firmaer utenom de norske? :)) SVAR:))

    12. Meg: Hei hei! Tusen takk for det. 🙂 Når man har ligget på topplisten en stund og har mailadressen lett synlig på bloggen så får man alle slags typer sponsormail daglig. Da er det i grunn bare å takke nei og ja til det du har lyst til å få eller delta på. -Men helt i begynnelsen så sender man en mail til den nettsiden eller det firmaet man ønsker å bli sponset av, skriver litt om seg selv, hvilken blogg man er skribent av, hvor mange lesere man har, osv.. Legg gjerne også ved et bilde av 30 dagers statistikken så firmaet kan se lesertallene med sine egne øyne 🙂 Det er mange som ønsker å sponse mindre bloggere også så det er bare å prøve seg! 🙂 Det har ingen betydning om du velger blogg.no eller blogspot.com 🙂

    13. juliehae: Heisann! Jeg bruker Nikon D3000 kamera og portrettlinsen 50mm 1,4 🙂 Kjempefornøyd med dette utstyret sammen, men det er portrettlinsen som gjør hele jobben. Den koster 3000 kroner og er helt fantastisk! <3

    14. Navn: Nei, jeg tenker å vente til sommerferien. Da er det ekstra moro å kunne gå sminkeløs og føle seg superfresh 🙂 Vippene mine ble kortere etter at jeg rev at de siste falske vippene, men de vokste ut igjen på et par uker. Nå er de like lange som de var før jeg tok extentions 🙂

    15. Jeg har også 2xu compression elite , men synes at den har farget av i vask, derfor lurer jeg på om det har skjedd med deg også?

    16. Hvorfor starter du ikke på et av crossfit boxene som allerede eksisterer i Kristiansand,hvor de faktisk har kompetanse og lag-samholdet som crossfit virkelig dreier seg om? Crossfit er fantastisk, ikke misforstå meg, men denne “treningsfilosofien” hans er i virkeligheten nøyaktig det samme som crossfit konseptet dreier seg om. Ikke noe spesielt. Nada. Du burde oppleve den virkelige spiriten av å omgås crossfittere, heie den siste lagkameraten i mål og svette til tårene renner sammen. Da vil du få en helt ny treningsglede; ikke betale store summer for å trene økter notert fra en app fra en iphone 😉 Og hjelpen underveis? Den får du. Mye bedre.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg