My favorites from disney

Good søndag alle sammen! Da var jeg endelig tilbake. Jeg er så glad for at jeg la fra meg absolutt alt i hele går og bare sov og sov, for i dag føler jeg meg mye bedre! Feberen må ha gått ned og hodet føles mye lettere igjen. Jonas jobber tolv timers vakter denne helgen så Bella og jeg har hatt leiligheten helt for oss selv, og det eneste vi har gjort er å sove, spise og se disney. Hihi! Er ikke det den beste oppskriften på å bli frisk? Gode disneyfilmer slår aldri feil, men spesielt ikke når man ligger syk og hjelpesløs på sofaen. Jeg vil tippe at jeg ikke er den eneste som sitter i denne situasjonen så her har jeg samlet mine absolutt favorittfilmer fra disneys verden! Håper dere finner noen filmer som dere helt hadde glemt bort eller kanskje noen splitter nye som dere ikke engang har sett enda. Det er jo søndag i dag! Kanskje de friske også vil snurre disney i kveld? 



Det finnes uendelig mange flere store disneyfilmer, men det var disse som er eller har vært mine storfavoritter opp igjennom tidene. Jeg vokste opp med Mulan, den lille havfruen, Ole brumm, Løvenes konge, Aristokattene og Lady og Landstrykeren som stoore filmfavoritter, mens i dag elsker jeg Spirit, Et kongerike for en lama, 101 dalmatinere, Nemo og Tarzan. Dette er alle filmer jeg kan se en million ganger. Jeg blir aldri lei! -Men jeg må selvfølgelig se alt sammen på norsk. Har jeg sett filmen på norsk den første gangen så vil jeg aldri se den på engelsk. Sånn er det bare! Løvenes konge på engelsk hadde da aldri gått an.




Hva er deres favorittfilmer fra Disneys verden? Kanskje dere har noen flere nye filmer å tilføye?
Filmen “Frozen” skal jeg faktisk se for første gang i kveld! Har jeg noe å glede meg til? <3

63 kommentarer
    1. Sånn utover at flere av filmene IKKE er Disney er jeg veldig enig – kan fremdeles sitte å se Nemo og Løvenes Konge med glede. 🙂

    2. Så koselig! Anbefaler deg å se Snow White filmen med Julia Roberts! Den er superduper ;D God bedring og god søndag!

    3. Disney eller ei, barnefilmer er og blir barnefilmer<3 og JA, du har virkelig noe å glede deg til, frozen er sååå bra, men se den på engelsk! Den er 1000 ganger bedre med de originale stemmene, enn å høre den dubbet til nynorsk, hehe:)

    4. Du bør glede deg til Frozen! Anbefaler å se den på engelsk! Det er en kjempe god historie og fantastisk musikk! Perfekt film for en søndagskveld!
      I det siste har jeg sett alle prinsessefilmene! Mulan, sleeping beauty, the beauty and the beast og til og med Tangled! Den er også superfin!

    5. Frozen er tidenes film! Den er absolutt verdt å se! I den filmen ler jeg og griner om hverandre! Elsker Disney og mange av dine favoritter er også mine 😀 men har du ikke sett Tangled, eller To på rømmen som den heter på norsk. Den MÅ du i så fall se. Det er min absolutt favorittfilm av alle filmer jeg noen sinne har sett. Den er bare helt fantastisk bra! Jeg hører jo på Disney sanger på Spotify mer enn noe annet så Disney har jeg peiling på 😀 Elsker Disney. Velger lett det fremfor noe annet.! Herregud føler meg ikke som en 19 åring nå.! Hehe men Gud det er jo så gøy! 😀

    6. Jeg får ikke opp alle bildene, så vet ikke om du har bilde av den der.. men hvis du ikke har skjønnheten og udyret der så må du se den! Den er såå fin <3

    7. Så enig i at de må ses på norsk, så Askepott på engelsk og det var absolutt ikke det samme, vokste jo opp med de norske stemmene!:D

    8. åå frozen er min yndlingsfilm!! haha, men den er virkelig nydelig og verdt å se! du har virkelig noe å se fram til i kveld! og ja, man kan kjenne igjen MYE av norges landskap mm i filmen, også klærne(mye ligner på bunader), været 😉 kos deg!
      vil også som flere her anbefale to på rømmen! 😀
      ha en strålende søndag videre!

    9. Ååååh! Du har virkelig noe å se frem til! Frozen er en fantastisk fin film!
      Også MÅÅ du se “Tangled” og “To på rømmen”, det er min favoritt Disney film EVER! Du må se den på engelsk, da den er mye bedre enn på norsk! Så AWESOME!

    10. Åååh! Ingen slår Løvenes Konge, Tarzan og Pocahontas! Gråter like mye den dag i dag som jeg gjorde for 10 år siden..

    11. Så herlige filmer 🙂 Har du sett traileren på Frozen? I så fall, det er ikke litt det samme som filmen. Min samboer og jeg så den for en tid tilbake og ble litt skuffet fordi vi trodde den var helt annerledes. Men den var utrolig bra alt i alt så du kan helt klart glede deg 🙂 Fortsatt god bedring <3

    12. Elsker Frozen! Mine favoritter fra Disney er Mulan og Skjønnheten & Udyret. En annen du burde se er Prinsessen & frosken (The Princess and the Frog). Den er kjempe søt 🙂

    13. Hei, dette spørsmålet har ikke så mye med innlegget å gjøre, men tenkte du var personen å spørre. Du er jo en erfaren reiser OG en godterielsker, så jeg lurte på om du hadde noe erfaring med det å ha med godteri på flyet? Alle butikker har jo tilbud på smågodt(<3) og jeg vil gjerne ha med meg en pose på flyet. Men vet du, eller noen andre her inne om det er lov?
      Setter stor pris på svar 🙂

    14. Frozen er fantastisk, men den anbefaler jeg å se på engelsk 🙂 Den får en helt annen form og mening om du gjør det.
      Da jeg vokste opp var Askepott, Tornerose, Snehvit, Svaneprinsessen, Bambi, Dumbo og 101 Dalmantinere mine favoritter.

    15. Frozen er en fantastisk film og sangene er supersøte så det er bare å glede seg! jeg har sett den på både norsk og engelsk og synes det er helt samme hvem du ser, for begge er kjempebra! Synest også det er dødskult at den er “satt” i Norge! 😀

    16. Hvis du ikke har sett “Min bror bjørnen” burde du absolutt se den! Mine Disney favoritter er den og Løvenes konge <3 Har skjønt det som at jeg burde se Frozen og da, den virker veldig bra!:)

    17. Charlotte: Heisann Charlotte! Det er fullt lovlig å ha med godteri på flyet. Jeg har alltid med med en stor pose godis, chips og kjeks om jeg skal reise langt 😀 Det er ikke moro å sitte sulten på et fly! 😀 GOD TUR! <3

    18. Christine: Åå da er “ryktene” jeg har hørt om filmen riktige 😀 Gleeder meg! <3 To på rømmen har jeg aldri hørt om, men denne filmen er nå også skrevet ned! 😀 Good søndag til deg også Christine!

    19. Christine Hindenes: Åh, jeg gleder meg ordentlig nå! Dere har satt høye forventinger for meg nå 😀 Å, jeg visste ikke at Tangled og To på rømmen var samme film. Haha, har skrevet opp begge som to ulike filmer på listen min. Hehe, jaja nå vet jeg det! Bør jeg se den på norsk eller engelsk da? 😀

    20. ENGELSK!! Uten tvil på engelsk. Slike nyere filmer som Tangled, Frozen og Dispicable me måååå ses på originalt språk. Blir helt feil med norsk dub. Men når det kommer til gamle Disney klassikere fra da vi var små må man nesten se på norsk. 🙂 er er stoooor forskjell.

    21. Lest bloggen din lenge, og må si at jeg digger deg! herregud for en dame du er!!
      Og stilen din er priceless Marthe!
      Kunne du kanskje lagd en video der du snakker både litt av stavanger dialekta og litt av kristiansand dialekta?:-D Syntes selv det er morsomt og høre meg selv legge om til romsdalsdialekta når jeg besøker oldemoren min, men snakker bokmål tilvanlig!

    22. Tangled er min favoritt! Den er så morsom og søt. Jeg gråter av lanternescenen så fint det er. Både Tangled og Frozen MÅ du se på ENGELSK. Er enig i at alle de andre gamle klassikerne må sees på norsk, men disse to må du se for første gang på engelsk, da blir vitsene morsommere og alt egentlig mye bedre.

    23. Hei Marthe:)
      Jeg har et sminke spørsmål til deg, hva bruker du når du tar på foundation?:)
      Siden du har så pent ansikt<3

    24. Frost er verdens beste,søteste film noensinne og spirit så klart(som jeg har sett 2 ganger bare denne uka😍👍)
      Du er en fantastisk blogger (min favoritt) god bedring!<333

    25. Anja K: Åå nå ble jeg glad! Tusen takk for det 😀 Ja, jeg må definitivt få Kristina Andersen til å hjelpe meg litt så jeg kan få ut en videoblogg igjen snarest. Ville vært veldig morsomt å snakke litt av begge dialekter. Haha, kunne fort funnet på noe morsomt ut av det! 😀

    26. Ligger og ser på Shrek nå jeg! Men jeg må se alle barnefilmene på engelsk, siden jeg så dem på engelsk først. Så for meg høres Løvenes Konge teit på norsk, haha 🙂
      Jeg synes Frozen var litt kjedelig, og skjønner ikke oppstyret rundt den Let it go-sangen. Men den har jo mye norskt i seg, som bunader og fjording, så det var litt gøy å se.

    27. ser at det er kommentarer på det allerede, men verken istid, madagaskar, happy feet eller shrek er disney filmer.. pass på sånt før du publiserer. utrolig fine de også! men ikke disney så fyfy :))) hilsen en disneymaniac ♥

    28. Jeg må slenge meg på at ikke alle er Disney. Sånt er viktig. Jeg har kranglet med mange om Anastasia før. Den er ikke Disney, men fantastisk likevel. Jeg elsker Frozen. Jeg jobbet i Walt Disney World i Florida da den kom ut, og hysteriet var enormt. Filmen kom ut i novenmber i USA, og samme måned ble vi utsolgt for Olaf- bamser. Flere kom ikke inn før i mars. Alt ble utsolgt, og alle ville plutselig til Norge etter de hadde sett filmen. Anna og Elsa holdt til i den norske paviljongen, og selv om det var total galskap var det stas!

    29. Åh Marthe – du må se “Wreck-It Ralph” 😀 det er min favoritt animasjonsfilm! Flirer så jeg griner 🙂 utover dette må jeg videre komme med et filmtips for en annen film, som ikke er animasjon; de urørlige (originaltitel: “Intouchables”). Dette er en fransk film fra 2011. Ikke la deg skremme av at den er fransk – det er den beste filmen jeg noensinne har sett. Den rører ved alle de ulike følelsesspektrene man har, og det beste: den passer både for deg og Jonas! Kjæresten min har sett den 6-7 ganger, og er enda ikke lei. Vi ler og gråter om hverandre :)) håper du tar deg tid til å se den – du kommer ikke til å angre! Klem fra en som leser bloggen din fast og som har fulgt deg i flere år

    30. Selve filmen handler nokk ikke om Norge, men de har vært på inspirasjonstur i Norge, og enkelte elementer er hentet fra Norge:)
      Kos dere!:)

    31. Usikker på om det er Disney, men du MÅ se Croods og Tangled! Beste animasjonsfilmene. Ved siden av Brave og Det Regner Kjøttboller selvfølgelig 😉

    32. Bernhard og Bianca downunder <3
      Jungelboken <3
      Snøhvit <3
      Askepott<3
      Tornerose<3
      Frosken og Prinsessen er jo også søt da:)
      og Ariel og Løvenes Konge selvsagt og mange av de filmene du nevner her så er kanskje Istid noe av favoritten selvom det da ikkje er Disney :)))
      ELSKER Dagfinn Lungbø <3<3<3

    33. Elsker Disney, både de klassiske animasjonsfilmene og Pixar! Har vanskligheter med å peke ut en favoritt, det varierer hele tiden, men Tarzan, Cinderella og Beauty and the Beast står alltid høyt på lista. Må ses på engelsk, syns nå jeg, for sangene er så mye bedre på orginalspråket:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg