Planlegger sommeren 2014


Jeg skulle egentlig komme med en tredje oppdatering til dere i går, men jeg drømte meg helt bort i sommerplanleggingen for 2014. Jonas og jeg planlegger å ha vårt livs beste sommerferie og brukte hele gårskvelden på å titte på reiser. Vi har veldig lyst til å ta oss en to ukers ferie en gang i begynnelsen av juni, men vi har brukt en halv evighet på å bestemme destinasjonen. Jeg har funnet noen utrolige reiser som faktisk er overkommelige på pris, til vakre maldivende, men Jonas er nok litt for rastløs for den slags ferie. Skal vi være 2 uker på en øy som man kan gå rundt på under 30 minutt så er jeg redd Jonas vil dø av kjedsomhet. Hehe, den drømmeferien får jeg heller dele med en god venninne en vakker dag! 

Det blir likevel en eksotisk ferie på oss. Vi vil ha hvite strender og turkistblått hav, men vi vil også ha kultur og shopping! Alt dette vet jeg at vi kan finne i Thailand. Nå gjenstår det bare å finne ut hvor vi skal i Thailand. Jeg håper at dere kan hjelpe oss litt her! Hvor finner vi de aller lekreste strendene? Hvor bør vi bo? Pattaya, Phuket? Khao Lak? Vi har funnet oss et helt perfekt hotell på hvert av stedene, men vi vil ikke booke noe før vi med 100% sikkerhet vet at dette er det beste stedet.

Under her ser dere et lite bildedryss fra noen av hotellene vi har sett på. Det er ikke så ofte Jonas og jeg får dratt på en ordentlig ferie sammen så en ting er ihvertfall helt sikkert.. Dette skal være en luksusferie! Vi skal spise alt for mye god mat, besøke spaavdelingen hver dag, og delta på så mange spennende utflukter som overhode mulig. Vi er to eventyrlystne sjeler og jeg har på følelsen at Thailand har utrolig mye å by på. Har dere noen gode reisetips til oss her så blir vi uendelig glade!



Det kan være tips til hva som helst! Jeg har vært i både sør og nord Thailand, men det er snart åtte år siden jeg var i sør og dermed husker jeg svært lite om hvordan de ulike stedene her så ut. Har dere noen restauranttips, tips til shoppingsteder, marked, parker, eller utflukter man kan delta på så legg gjerne igjen en kommentar. Dere er jo alltid så hjelpsomme!

Håper å få bestemt oss for nøyaktig sted og hotell i løpet av uken! <3

100 kommentarer
    1. Har vært to ganger i Thailand. En gang i Phuket, husker lite..og en gang i Hua Hin! Hua Hin var nyyydelig, me en balanse av luksus,shopping og hvite strender. Eneste negative er at det er en lang kjøretur fra Bankok..vi leide hus som et mye billigere enn hotell også…vi avsluttet 3 uker i Hua Hin med en 2 dagers tur i Bankok!

    2. Jeg har vært to ganger i Thailand. Første gangen i Hua Hin, og andre gangen var jeg i Pattaya og Bangkok. Jeg ville ikke dra tilbake til Pattaya! Masse horer, kriminalitet og jeg syns heller ikke strendene var like fine som de var i Hua Hin:) I tillegg er luften mye renere i Hua Hin enn i Pattaya, hvor jeg syns det kan minne litt om Bangkok, hvor den er helt grusom.. Anbefaler Hua Hin! Masse å finne på(Dere må til ape-fjellet og mate apekattene som går fritt der, om dere skal hit), og nydelige strender:) Håper uansett hva dere velger dere får en fin ferie!

    3. ååh, fikk skikkelig lyst til å bruke skattepengene og feriepengene på noe slikt jeg også nå! Har aldri vært i Thailand, men har såååå utrolig lyst til å dra dit en dag♥
      Uansett hvilket sted dere velger så blir det sikkert en kjempefin ferie uansett:-)

    4. Jeg vil så absolutt anbefale Pattaya for noen dager vis dere er ute etter litt liv, mennesker av alle typer, spa, shopping osv. Pattaya byr på alt. Jeg har vært i Pattaya 3 ganger på 7mnd og er overhode ikke lei. De har et shopping senter på 9 etasjer med alt av butikker og ekte varer.(og det er fortsatt fler store senter)Velger du og bli i Pattaya over lengre tid men fortsatt vil besøke Strand med fin hvit sand og turkist vann er det bare å leie en båt og ta turen ut til koh lang, har selv vært der. Selvom prisene er stive og befolkningen sære er dette et sted jeg ville reist til flere ganger. Pattaya er også kjent for sine stor nattmarked og natteliv. Jeg har kun bodd hos min far i eget hus men har besøkt Hilton Pattaya utallige ganger. Servicen, utsikten og alt med er ikke noe annet er BRA, noe som man lett kan bli lurt med av bilder fra nettsider. Håper dere får en flott reise uansett hvor dere ender:)

    5. Har vert mye i Thailand og litt Asia, men hvis dere virkelig vil oppleve kultur, luksus og flotte plasser vil jeg mye heller anbefale Vietnam!! Er ikke blitt så populært enda, så det er ikke så mye turisme enda men vell så flott der om ikke enda flottere 🙂

    6. Hei! E det cape sienna hotelle på bilde? Fantastisk hotell, men det va litt langt vekke fra alt. Ville bodd på burrasari i phuket! Kjempe fint hotell! Å når du bor i phuket komme du deg rundt overalt. Vil anbefala å gå te skreddar, spesielt typen din! Tyoen min fekk skredder sydd dress å frakk! Å han konne kje vart mar fornøyd 🙂 thailand e fantastisk! Å behagelig varme!:)

    7. Koh samui er helt fantastisk, bodde på first bungalow beach resort og kunne ikke vært mer fornøyd. Privat Strand (chaweng beach) og kort vei til sentrum, fantastisk restaurant på hotellet og mange massasjeboder. Koh samui er en helt fantastisk øy med mange muligheter som regnskogsafari med elefanter og tigre, jaguarer og båtturer, dykkemuligheter osv.. Verdt å sjekke ut!

    8. Jeg har hørt MYYYYE fint og sett mange fantastiske bilder fra Koh Tao! God tur! Misunner dere allerede 😉

    9. Hvis dere skal på spaferie anbefaler jeg ikke Pattaya 🙂 Dette er en by med fulle turister og mange av strendene er veldig møkkete. Vært på Phuket et par ganger, og der er det veldig fint og koselig 🙂 Khao Lak har jeg ingen erfaring med… Ellers er jo Hua Hin, Koh Samui og Krabi veldig fint 🙂

    10. Kjæresten min og jeg var i Thailand for noen uker siden. Vi reiste til Bangkok, tok så fly derifra til Phuket og så ferge til Phi Phi, og så Koh Lanta! Der var det helt fantastisk! Vi leide scooter, og kjørte langs kysten og dro på forskjellige strender og snorklet. Vi bestilte også en dags tur med båt der man dro forskjellige steder.
      Dette gjorde vi også fra Phi Phi, men det var ikke like fint på selve øyen der, men turen rundt var veldig bra! Dro blant annet til Maya Bay, der The Beach er spilt inn.
      Men den turen kan du også ta fra Koh Lanta, så eg ville heller dratt rett dit, og vært der i sånn 6 dager?
      Det var også veldig gøy å være i Bangkok de 3 dagene vi var der. Det holdt til å få sett ulike attraksjoner og shoppe! Her bodde vi på er fint hotell, og brukte egentlig dagene på å komme over jet-lagen og ta livet med ro! Thailand er jo fantastisk, så tror dere kommer til å kose dere uansett hva! Men anbefaler virkelig Koh Lanta!!

    11. Jeg har akkurat kommet hjem fra 2 ukers ferie i Thailand med min kjære. å vi lengter så sinnsykt tilbake.. Vi var i Ao Nang i Krabi, der vi tok longtailbåt til Railey beach som er så fantastisk fint! Utrolig vakker strand, med høye fjell rundt om kring. Fra Ao Nang kan man også dra på forskjellige utflukter til fine perler som ikke er så langt unna. Det var helt fantastisk! Vi både dykket og red på elefanter, dro på jungeltur og seibåttur. Masse spennende å finne på.
      Var på samme sted for 8 år siden i 1 mnd, så var fantastisk å komme tilbake å se hvordan det var nå. Skal definitivt tilbake dit enda en gang i mitt liv :))

    12. Koh Lanta er fantastisk!! Det er korte avstander til Hua Hin, om jeg ikke tar helt feil? Øyer som det ikke er mye turister på, og dagsreiser ut til urørte øyer og grotter.

    13. Jeg er den rette å svare på dette! Jeg er 20 år og har vært i Thailand til sammen 9 ganger faktisk. Ble tatt med dit allerede i 2001 før det ble en veldig populær turistdestinasjon fordi jeg hadde foreldre som jobbet i SAS og derfor dro vi dit på ferie mens alle andre dro på Gran Canaria, hehe. Men tilbake til spørsmålene dine..
      Jeg har vært ganske mange steder rundt om i Thailand, og jeg vil anbefalle dere å ikke velge å være et sted i 2 uker, det blir for kjedelig. Dere må oppleve flere steder av Thailand 🙂
      Uansett hvilke øyer dere velger, så MÅÅ dere ta to til tre døgn i Bangkok rett før hjemreise. Bangkok må dere oppleve! En utrolig kul by som jeg elsker. Der er det masse shopping, mange STORE markeder med alt du kan tenke deg, i tillegg til flere store luksuriøse kjøpesentre med butikker for enhver smak. I tilegg går det “Sky-train” over hele Bangkok, så dere kan komme dere til alle sentrene på lett vis. Jeg har også flere hoteller å anbefalle i Bangkok som jeg har bodd på, i de fleste prisklasser, og resturanter.
      Først når dere ankommer Thailand ville jeg dratt rett ut til kysten.. Da er man jo veldig klar for sol, bading og strender! 🙂
      Jeg var på Phi Phi Island i 2003, (året før tsunamien) og dette er det vakreste stedet jeg noen gang har vært. Jeg vet ikke helt hvordan det ser ut nå, men vet at det fortsatt er en veldig populær øy. Øya er liten, veldig liten. Før vi tok båten ut til Phi Phi Island var vi noen netter på en litt større øy som heter Krabi. Dette var også et superfint sted med strender og alt mulig, her var vi også på noen utflukter, blant annet på en tur i noen grotter. Var også på snorkling, noe som var supergøy. Så tok vi båten til Phi Phi Island og var der flere dager, hadde masse dagsutflukter til sykt fine strender, blant annet den som er kjent fra filmen “The Beach”.
      Jeg har også vært i Koh Samet og Koh Samui. Jeg var på koh Samet en sommer, men det var endel regnskyll på dagene, men lite turister.
      Ellers vil jeg si at Phuket er VELDIG turistpreget, og Kao Lak.
      Ville heller reist til steder som ikke er så veldig turistsnakket om. phi phi, krabi, koh samui eller koh samet er virkelig å anbefaller OG noen døgn i Bangkok by på slutten av ferien 🙂
      Vil også si det at høysesongen i Thailand er fra ca november til april, og jeg vet av erfaring at det er best vær og sol på vinterstid! Flere reiser dit på vinteren. Det er jo sinnsykt deilig der på sommeren og, veldig høy luftfuktighet og varmt, men noen regnskyll i løpet av dagen, mindre turister og litt mer skylag.
      Det er bare å sende meg en mail om du lurer på noe! Har hotelltips, resturanttips og massssse shoppingtips til deg om du velger å reise til noen av disse stedene:)
      Klem!

    14. Thailand om vinteren er perfekt! Men i juni er det regntid, og det er mere regn enn sol.. Derfor ville jeg spart ferien til vinteren, og isåfall dratt til fantastiske Hua Hin! 🙂

    15. Har hørt mye bra om hotellet cape sienna like utenfor/i phuket 🙂 Fint hotell, god mat og hyggelig personell. Litt kjipt at det ikke er Strand rett nedenfor hotellet, men folk jeg kjenner har skrytt veldig av det:) Skal selv prøve det ut i sommer og håper det blir en like stor suksess som jeg har blitt fortalt:)

    16. Jeg er Thai Hihihi.. I Korat er ganske fint eks søk på เขาใหญ่ der er kjempe fint sted ikke mins Korat Zoo 🙂

    17. Anbefaler heller å dra til et lite mindre sted, alle de stedene du har listet opp er veeeeldig turistpreget, synes ikke det er samme sjarmen, men det er jo alt til en hver smak. Hvis du ønsker en litt større øy som det er litt å gjøre på vil jeg anbefale Koh Samui. Anbefaler virkelig å ta en titt på Koh Tao som ligger ikke så langt fra Koh Samui. Ellers er Koh Phi Phi kanskje litt for mye backpacker øy hvor veldig mange drar, men en øy i nærheten der som heter Koh Yao er det veldig fint synes jeg, men da er det igjen mindre å gjøre om man ikke liker å ligge pal på stranda. Har og vært på Koh Samet, ganske fint der og, men synes kanskje ikke vannet var like fint der som lenger sør i Thailand. Men plis sjekk ut andre steder enn Phuket, Pattaya, Hua Hin og lignende, mange andre skatter i Thailand som er myyye finere!

    18. Jeg var i Khao Lak juleferien 2012!! utrolig fint og vi bodde på briza beach:) håper dere finner et perfekt sted for dere:) da vi var der dro vi inn til phuket på katatani(?) hotell tror jeg det het, var veldig fint der å, men der var vi bare 2 netter og dette var fordi vi skulle til phi phi øyene, og da avtalte vi med de der nede at de hentet oss der, for det er mye nærmere enn i khao lak. men likte meg bedre i khao lak:)

    19. Det som er at ALLE reise til Thailand.
      Hvis jeg skal nevne noe, så er det Filippinene dere burde ta en tur. Det finnes så mange skjulte strand der ute hvor det er så uendelig fint. Livingdoll Elise Bahia er nå der på tur. Og jeg skal love dere at Boracay er utrolig vakkert. På den øya der kan man gjøre alt ting på samme øy. Og der kommer verken du eller Jonas til å kjede dere i det heletatt.
      Boracay;
      – Snorkling.
      – Parasailing.
      – Vannscooter, bananaboat, flyingboat.
      – Spør dere resepsjonen om litt mer info ang øya, får dere tips om å ta en hel runde i øya.
      – På andre siden av øya kan dere stupe i et brett og rett ned i det blåe vannet.
      – 4hjuler turer
      – Disco langs strenden frem til kl 3 på natten.
      – Altfor gode mat.
      – Hyggelig folk!
      ..rett og slett mye mer som jeg ikke kommer på nå!
      Og alt dette er ganske bilig. Thailand er også like billig som Filippinene så klart. Men det er alltid morro å dra til et sted der nordmenner sjeldent reiser, men at det finnes allerede turister der fra før. Og stranda kan man ikke beskrive hvor fantastisk den er. Og du som liker varme? Det er ALTFOR varmt, så pass på å gå lit i sandaler på stranda der av og til. De bygger ny slott sand hverdag pågrunn av dato. Søk på google 😀 Lykke til med reise!

    20. Du ser etter en Thailand ekspert, vel jeg er ikke akkurat en ekspert men jeg har vært gjennom hele Thailand, fra nord til sør. Første gang jeg var i Thailand var jeg der i nesten én måned og andre ganger i tre uker. Har vært i både Bankok, Puket og Shang Mai blant annet. Så kan kanskje hjelpe deg med ting å se og gjøre dersom du trenger litt hjelp 🙂

    21. Vi var på Koh Tao og Koh Samui. Koh Tao var en rolig øy, men Koh Samui kan absolutt anbefales. Vi tok speedbåt til øya Koh Phangan og dro på Fullmoon party som absolutt er verdt å få med seg 🙂

    22. Det er regnetid fra juni til oktober. Vet om mange som har dratt til Thailand på sommeren i Norge og blitt skuffet over været i Thailand. Folk flest drar dit om vinteren, da det er nydeligst også.

    23. Jeg har vært i Thailand mange ganger og er nok like forelsket som deg!
      Når jeg har vært i Phuket så har jeg bodd på en plass som heter Kata, her er det greit rolig, grei shopping og selvfølgelig masse god mat! Strender og utflukter er også veldig greit her, det er også bare 15 min med tuk tuk, 100 bath hvis jeg husker riktig, inn til Patong hvor det er ekstremt mye shopping og veldig mye liv! Å reise til Patong om kveldene er helt perfekt, også det å ligge på stranda i Patong noen dager er veldig greit, men akkurat det å bo midt i Patong har jeg hørt mye negativt om. Det er veldig vilt her, mye fest og liv hele natta og det merkes. På stranda går det thai folk rundt med “butikk” på ryggen og de kommer opp og maser på deg når du ligger på stranda, samme med restauranter, de kommer bort til deg på stranda med menyer, og dette kan bli veldig slitsomt å gjøre hver dag i 2 uker. Derfor vil jeg si at å bo i en av småbyene på utsiden av Patong er helt perfekt! Du er da ikke så langt unna Phi Phi, monkey Island, fantasea, maya beach og alle disse andre kjente plassene 🙂 Helt perfekt her! Jeg har også vært på Krabi, ikke langt unna Kho Lak, en liten øy søm het Kho Lanta. Her var det nok litt for stille for meg på 18, men siden jeg kun reiste med min mor den gangen så var det ikke mye fest jeg var ute etter. Det var rolig her, veldig rolig, men det er så absolutt en plass jeg kunne tenkt meg å reise med kjæresten min! Også i Kho Lak er det jo mye større enn der jeg var, mye mer shopping og stort nok til at Starbucks har en butikk der! 🙂 Det negative med Kho Lak er at stranda ikke er noe fin, den er vist så forferdelig at det er umulig å ligge på den. Så skal du hit må du ut på utflukter eller øybesøk hver dag eller ligge på bassenget 🙂
      Men til sist så vil jeg bare minne deg på, eller passe på at dere er klar over st sommertid i Norge er regntid i Thailand, så å reise til Thailand om sommeren er det veldig få som gjør fordi det for det meste bare er regn har jeg hørt… Jaja, håper dere finner ut av det hvertfall! 😀 Elsker bloggen din forresten 🙂

    24. Hei, Marthe.
      Thailand er fantastisk, har selv vært der tre ganger! Den ene gangen var jeg der i over én måned. Når det gjelder årstid og været, er ikke sommeren den beste tiden å dra til Thailand på, men det er dere kanskje klar over? Da er det regntid og været kan være ganske dårlig. Overskyet og mye regn, torden og vind, men ikke kaldere enn hva det er til vanlig. Man kan også være heldig å ha bra vær, men det er et sjansespill dere må være villig til å være med på.
      Phuket, Pattaya og Kao Lak er de typisk største turisstedene du finner i Thailand. Det betyr at mye av den thailandske kulturen er turistifisert og påvirket av alle skandinaverne som ferierer der. Er dere ute etter å se ekte Thai-kultur vil jeg anbefale dere å heller dra ut på alle de fantastiske øyene Thailand har å by på. Jeg har vært i Phuket flere ganger, Pattaya, Krabi/Ao Nang, Koh Phi Phi, Similan Islands, Koh Phangan, Koh Samui, Koh Lanta, Koh Hai osv.
      Phuket er nesten som å komme til Norge/Sverige. Det er svært mange turister og mange skandinaviske restauranter. Sånn sett vil det være en fordel at dere reiser på sommeren fordi det betyr lavsesong. Selv om mye av thai-sjarmen er borte i Phuket er allikevel Phuket et godt utgangspunkt for andre utflukter. Jeg anbefaler dere å ta turen ut til Phi Phi øyene og Maya Bay. Det finnes også utallige muligheter for snorkling og båtturer til andre fantastiske øyer i Phuket-området. Similand Islands (søk opp på nettet) er et MUST! Der er det så fint at du vil ikke tro det. Det ser kanskje ut som bildene er for gode til å være sanne, men det er finere der i virkeligheten! Å dra til SiImilan Islands er den beste opplevelsen jeg har hatt i Thailand så langt!
      Ellers kan det også anbefales å dra til Koh Lanta som er en fantastisk øy, der kan dere leie scootere eller ta båt over til andre nærliggende øyer. Her får dere oppleve mer av den Thailandske kulturen og det er ikke like mye turister og kanskje enda vakrere ute på disse øyene. Det går f. eks å overnatte noen dager ute på øye Koh Hai som ligger utenfor Koh Lanta. Pattaya vil jeg ikke anbefale. Dette er det typiske “horestrøket” og partyområdet i Phuket. Her er det fullt av strippeklubber og transvestitter og mye kriminalitet. Det er gøy å ha opplevd Pattaya, men jeg ville ikke (!) bodd i nærheten.
      Koh Samui og Koh Tao kan også anbefales. Disse øyene kan man ta ferje til fra Phuket. Fergenettet mellom de forskjellige øyene er veldig bra. Det går også fly til Koh Samui. Koh Samui har litt mer av det thailandske preget og er et flott utgangspunkt for å utforske andre øyer.
      Som første gang i Thailand vil jeg anbefale Phuket. Selv om det er veldig turistifisert, har dere et godt utgangspunkt for andre utflukter. Og det er selvfølgelig fint der også! Lykke til 🙂

    25. Tenkte også å slenge på at Phuket området har blitt “innvandert” av Russere! Veldig masse ufyselig og slemme russere som tror de eier alt og alle der nede! Men på Krabi er det ingen russere så lang jeg så hvertfall. Og ikke like mye turister der som det er i Phuket. Men som en rolig kjæresteferie vil jeg faktisk anbefale Kho Lanta hvis det ikke er fest og fyll dere er ute etter. Litt lite shopping her, men å ta 2 dager på Phi Phi for eksempel gir opp for dette for der er det mye shopping! 🙂 ellers er 1 uke her og 1 uke der veldig populært! En storby med shopping en uke og den andre uken med mat, kultur og rolig kos, det virker perfekt for meg hvertfall! 🙂

    26. Jeg har vært i Thailand en gang, da var jeg først en helg i bangkok, fikk shoppet litt og etterpå dro jeg til Koh Samui! hotellet het Imperial Samui beach resort, et nyyyyydelig hotel! med egen strand og to resturanter med stort utvalg. Det er en liten busstur unna “byen” på øya. Man kan dra på båttur til mange forskjellige småøyer, for eksempel koh tau! det var jeg på snorkletur osv. hvis det er fullmåne når dere er der er det en liten tur med båt til øya Koh Phangan på fullmoon party! 🙂

    27. Thailand er fantastisk! Etter å ha vært der er alle andre steder en nedtur! Phuket er selve feriestedet. I Patong finner du bra shoppingmuligheter! Også må du ta dagstur til phi phi Island!

    28. Mye flotte hoteller å kikke på i kiwicollection. ) Fra Koh Samui kan du komme deg til Koh Phangan eller Koh Tao som er kjempe fint. Bare en liten båt tur ut. 🙂 anbefales

    29. Krabi, Phuket og Khao lak er helt klart det beste Thailand har å by på! Har vært i Thailand uttalige ganger, og sør-Thailand skuffer aldri!! Er du bosatt i Phuket har du mulighet til å dra til både Krabi og Khao lak på dagsturer, i tillegg er det uttalige mange små øyer du kan besøke rundt Phuket, så opplevelsene er mange! I tillegg har Phuket veldig mange attraksjoner du kan besøke, som Phuket Fantasea, Big Buddha, alle de fantastiske templene som du finner overalt, nattmarked i Phuket town er en attraksjon i seg selv, og ikke minst thaiboxing i Patong er en del av Thailand! Her kan du velge å vrake i hva du kan gjøre, og i Krabi har de flotte varme kilder som er verdt er besøk, dette på fastlands Krabi da, men også mange fine grotter og andre turer ved øyene! 🙂 Ville sagt at dette er et lett valg å avgjøre, hvertfall med tanke på at du har vært nord nyligst! Og forresten om du velger Phuket,har Karon Beach og Kata Beach de beste strendene 😉 Lykke til!

    30. I Januar var jeg i Thailand over 1 mnd, vi var både i Bangkok, Ao Nang, Railey beach, Koh Mook og Koh Lipe! Ao Nang var ikke noe bra i det hele tatt, men hvis dere ser etter litt paradis anbefaler jeg virkelig Koh Lipe. Det er jo en øy, men det går båter hele tiden. Det jeg likte best med denne øya var jo at det var ikke bare en øde øy med noen beach resorter på, men en lang walking street med masse liv. Vannet var lyseturkist, strendene hvite, å 5 meter utenfor stranda var det det noen små korallrev som man kan snorkle litt på. Om kvelden var det jo superkoselig, det var mye restauranter over hele stranda. Koselige lys overalt. Men hvis du er mer ute etter shopping, så har jo ikke Koh Lipe så mye av det. Bare mye sjapper med masse hjemmelagde smykker, masker, bagger og sånne ting. Men det var virkelig helt nydelig der. Og menneskene var jo kjempehyggelige.

    31. Heii marthe! Du aner ikke hvor glad jeg blir når jeg går innom bloggen din, du virker som en fantastisk person, både utvendig & innvendig!
      Når det er sagt vil jeg virkelig anbefale verdens fineste sted; phuket! Var det i fjord og det er rett og slett perfekt.. Håper dere finner et bra sted!

    32. Var i Thailand i jula med familien, vi var på Kho Samet! Det var heeelt fantatisk der, vannet er klar, stranda er hvit og myk. Servicen på hotellet var bare helt nydelig. Sai Kaew Beach Resort, het hotellet vi besøkte. Var der i en uke, ville absolutt ikke forlate paradiset!
      Om kveldene er det veldig deilig å gå langs strendene å se på de ulike aktivitene som er der, det er for det beste flammeshow. Om dagen er det deilig å bare slappe av på stranden med en bok, men om dere liker fart og spenning så kan dere leie vannscooter, parasailing eller seawalking!
      Jeg skal i alle så absolutt tilbake til Kho Samet, er helt fantastisk fin øy!

    33. Dere burde egentlig dra til Thailand alle andre ganger enn på sommeren.. Været er ganske ustabilt på den tiden, med en del regn! Var der selv i februar, og det er jo som regel på vinterstid det er best der 🙂

    34. Vil bare si til dere som kaller phuket et typisk turist sted & at det minner om norge; da har dere virkelig ikke vært på så mange steder i phuket! Jeg kan love at man får oppleve kulturen i Thailand om dere drar til phuket! Det er såå nydelig der

    35. Hei Marthe :))
      Ville bare dele mine meninger og erfaringer med deg. Jeg har vært 3 ganger i Thailand, og må bare si at det er ett fantastisk land, og menneskene er herlige. Første gang var i 2007, da var jeg i Phuket og hadde “the time of my life”. Andre gangen i Krabi, der er det helt fantastisk flott, aldri sett noe vakrere. Det er kanskje litt mer å gjøre i phuket for en rastløs fyr (show, shopping, farmer osv) Men Krabi slår alt. Sist gang havnet turen tilbake til phuket og det var i 2012. Jeg må med hånden på hjerte si at jeg ble skuffet. Den store forskjellen på 5 år er ubeskrivelig. Den store turismen har ødelangt en stor del av plassens sjarm. Den nye generasjonen har blitt introdusert for nasking, prisene er 3 dobblet (selv om det fortsatt er billig), og det er så mye utbyggelser at naturen forsvinner helt. Som reisende til Thailand for første gang er jeg nok sikker på at dere vil få en fantastisk opplevelse uansett. Vietnam skal også være helt fantastisk, ikke “oppdaget” av den store turisme bølgen riktig ennda, og sies å være “gamle thailand”. Lykke til 😀

    36. Så koselig med en kjæreste tur til Thailand 🙂 Jeg har ikke vært i Thailand før, første gang jeg i syden var jeg så lita at jeg husker ingenting :p Sist jeg var i syden gikk jeg i 6 klassen da var vi i Bulgaria, husker ikke så mye av den turen, men litt husker jeg 😛 Å i Juni blir det Tyrkia 😀 hihi.
      Tok meg rett og slett en pc fri dag igår jeg 🙂 Ha en fortsatt fin dag <3

    37. Jeg er halvt Thailandsk og har vært i Thailand mangemange ganger! Har forresten hus i Pattaya og Phuket:D De tre plassene du har valgt er helt fantastiske, men veldig forskjellige!
      PATTAYA: Har vært der mer enn 10 ganger og alltid like gøy! Elefantridning, shopping, dyreparker, parker osv er det masse av! Pattaya er et sted du virkelig ville likt deg med vennene dine, for Pattaya er en skikkelig FESTBY! Vil virkelig IKKE anbefale Pattaya hvis du er ute etter fine strender, for det finnes bare 1 fin strand der, og den er 1 time utenfor sentrum. Ganske stress hvis du skulle ha kjørt 2 timer hver dag, eller? Å reise til Pattaya under vannfestivalen 13-15 april er det aller gøyeste!
      PHUKET & KHAO LAK: Det er mye av det samme på de 2 plassene! Ufattelig fine strender! Masse hoteller, osv! Jeg ville anbefalt Phuket av de to på det sterkeste! Der er det stoort shoppingutvalg og verdensberømt pga de fine strendene! Phuket er jo stedet å gå til for en nydelig, deilig og avslappende tur! Det er jo det første som kommer opp når du søker på Thailand. Det at det er mange turister der er jo bare bra, for flere turister betyr bedre service!:D

    38. Vil absolutt anbefale dere å ta en av utfluktene deres på Erawan waterfall som ligger i en nasjonalpark i Kanchanaburi. Vannfallet har hele 7 nivåer, og hvert nivå har hver sin fantastiske sjarm. Blir man sliten, og trenger en liten pause på veien opp til toppen, er det ingenting som er bedre enn å stupe ut i det krystallklare og blå vannet. Vannfallet ligger i jungelen, og du skal ikke bli overrasket hvis du møter på noen søte aper. Eksotisk og vakkert. Garanterer supre bilder og en opplevelse for livet!
      Samtidig som man er i Kanchanaburi kan man også besøke tiger temple (ofte vist på animal planet), Death Railway – The bridge on the river Kwai (En av de mest kjente elvene i verden). osv osv.

    39. Jeg har vært i Pattaya. Er på en måte litt sånn charter-harry sted om du skjønner? Google pattaya og se på bildene. Stranden vi var på var heller ikke suuuper imponerende, det finnes bedre steder! Selv anbefaler jeg Hua Hin, ca. 2-3 t kjøretur fra Bangkok. Etter min mening, er det verdt det! Den lange strandne er suuuper fin, og på ettermiddagen trekker havet seg ut, og stranden blir så utrolig vakker! Vannter er også ganske så fint! Men i Hua Hin er det ikke så mye shopping muligheter annet en mange markeder. Derfor avslutter man gjerne en slik tur, med et par dager i Bangkok, hvor shoppingmulighetene står i kø!
      Lykke til, sikker på at dere får det fint uansett hvor dere er! 🙂

    40. Jeg har vert i phuket og khao lak og jeg likte ikke khao lak så veldig godt, det var ikke spesiellt bra med shopping eller spenning. Kan være jeg at jeg var på feil sted? Phuket derimot likte jeg veldig godt, stedet er stort og du kan finne det meste, det var store kjøpesentre og store markeder hvor du kan kjøpe VELDIG billig klær:) man kan også kite der og bade!

    41. Jeg har vært i Hua Hin to ganger og skal tilbake om noen dager. Anbefaler det virkelig! En ikke så lang biltur fra Bangkok også, så om dere vil kan dere jo være en dag eller to der! Sommeren er ikke den beste tiden å besøke thailand fordi det er regntid, men det er nydelig uansett så dere får sikkert en super fin ferie!

    42. Anbefaler Koh samui. Ikke er det bare de lange hvite strendene de har å tilby men også shopping og massasje. Du får også en rekke utvalg av resturanter. De har utrolig mange forskjellig og fine resturanter! Det er også stranresturanter/hotel langgs stranden. Vannet er reint og tyrkisk/grønt. Du har muligheten til å leie en båt for å dra på utflukt. Da kan dere kjøre til en egen øy eller dykke med fiskene. Det fins også andre utflukter som badeland og fossefall. Koh samui er en øy som består av alt du trenger for å få en fantastisk ferie. Var der i 11 dager men kunne vært der 3 uker også! Var på 4 andre plasser og koh samui var helt klart den beste plassen 🙂

    43. Hei 🙂
      Anbefaler definitivt pattaya! Har vært der 4 ganger fordi min onkel bor der! Det er utrolig fint der og masse å finne på! Spesielt The million year stone park and crocodile farm!!
      I tillegg er det litt billigere i pattaya en på de mest kjente turiststedene
      🙂 uansett hva dere velger, så er jo Thailand fint

    44. Jeg vil ikke anbefale dere å reise til parttaya, hvis dere skal gå utenfor hotell området. Pattaya er kjent i hele Thailand for å vare syndenes by på grunn av alle de prostituerte der. Jeg har selv vært der en gang og vil på det sterkeste fraråder dere å reise hit, når det er så mange bedre områder i Thailand. Jeg har vært i Hua hin 4 ganger og dette er et sted jeg virkelig kan anbefale, flere markeder shopingsenytere er også det stedet i Thailand innbyggerede i landet selv reiser på ferie. Så dette sier jo at det er bra, også veldig lav kriminalitet siden kongen har en slott her. Det er også mange luksus hoteller i byen, jeg vil anbefale hyat og ikke hilton siden hele min familie ble matfirgoftet der. Øyene som kho tao, kho panjabg og kho samui er også kjent for å være bra. Men, dette er hovedsakelig turst ommråder, derfor vil jeg anbefale Hua hin hvor dere får se bedre hvordan det er i landet. Uansett god tur jeg håper minne erfaringer var til hjelp 🙂

    45. det pleier å regne mye i thailand om sommeren, så hvis du skal reise til thailand bør du reise til hua hin eller koh samui fordi der regner det ikke så veldig mye
      ellers er jo malaysia fint, det er i nærheten av thailand 😀

    46. jeg har ikke vært i thailand før, men et godt tips til en utflukt er å dra til en øy! Nå vet jo ikke jeg hvordan øyene er i Thailand området. Men sist gang jeg var på Bali reiste vi noen dager på en øy, noe som var veldig fint og ikke minst avslappende og rolig.

    47. Åååh så deilig!! 😀
      Jeg har vært i Thailand 2 ganger – den første gangen var vi på øyhopping på Ko tao, phuket, phiphi island, Bangkok og 3 til øyer som jeg ikke husker nanvnet på! heheh! Det var NYDELIG! Vi hadde kunn bestilt hotell til da vi landet og da vi skulle dra, resten av turen så dro vi bare til plassen vi ville være på – gikk å så etter et hotell som så fint ut, også spurte vi om de hadde plass til oss og det hadde de alltid!
      Den siste gangen var vi på en plass med og var på et par utflyter – det var DÅRLIG! (i forhold til den første turen altså) Det føltes ut som en normal sydentur med bare en sinnsykt lang flytur..
      Så mitt råd er å dra på øyhopping med en stor ryggsekk og ta ting som det kommer! Så befriende <3

    48. Ikke Pattaya! Jeg anbefaler steder som Hua Hin, Krabi, Koh Samui, Bangkok, Chiang Mai og Kanchanaburi. Det er et helt nydelig hotel i Kanchanaburi som heter River Kwai Jungle Rafts som ligger midt i en elv. Jeg jobber i reisbyrå og vi sender mange kunder dit. Alle er veldig fornøyde! 🙂

    49. Har vært i Thailand to ganger, og var super fornøyd begge gangene når jeg kom hjem til Norge – Thailand er et fantastisk sted.
      Vi hadde også samme tanken som deg, vi ville ha både shopping men vi ville også oppleve de hvite strendene med turkise hav.
      det vi gjorde var å ta fly til Bankok, og var der i 3 dager, vi fikk da shoppet og sett mange fantastikse templer. Vi stoppet innom Bankok på hjemveien også for å avrunde shoppingen, da var vi der i 2 dager.
      Vi tok så fly videre til Krabi, der var det både fine strender og hotel, veldig kult sted! Hua Hin er også veldig fint, litt for turistifisert for min smak.
      men Koh Tao må nok være der jeg har best minner fra. Vi tok båt fra Krabi til Koh Tao(hvis jeg husker riktig). Broren min og jeg hadde veldig lyst til å ta dykkerlappen når vi først var i Thailand, og vi fant et kult sted som heter Davy Jones Locker hvor man fikk gratis oppholdelse i kule Bungalower hvis man tok dykkekurset sitt der. Vi valgte å gjøre det, og storkoste oss med både flinke instruktører og fine dykkeruter. Det var også mulighet for å snorkle hvis man foretrekker det.
      Koh Tao er en balanding av familie og en party øy, så jeg mener det passer for alle. Vi var der i 6 dager, og det var akkurat passe med tid.
      Håper noe av dette var til hjelp, hehe. Kos deg masse i Thailand, det er et fantastisk sted.

    50. Jeg har aldri vært i Thailand før (selvom jeg gjerne skulle tatt turen), har derfor ingen nyttige tips å komme med. Men har utifra den tiden jeg har lest bloggen din funnet ut av at du er en ganske så reiseglad person. Derfor, kommer jeg bare med en bitteliten anbefaling til en annen gang. Nemlig Dubai, kan godt hende du har vært der, men vil bare si at det virkelig er et helt fantastisk sted. Det er både sol, sommer og shopping!
      Kos deg masse i Thailand!!

    51. Bang tao! En helt nydelig plass! Svært få turister å nær det meste! Skal der selv i juni:) da er du nær Phuket, og en liten båttur unna vakre phi phi! Anbefales på det sterkeste!:)

    52. Thailand er så fint! Men jeg forstår ikke nordmenn som må på “utflukter”?! Kan man ikke finne på ting selv, istedet for å bli stuet rundt som en saueflokk? Oppleve steder på egnhånd? Istedet for at alt er i regi av noen.. Føler man får mye bedre feelingen av et sted dersom man utforsker det på egen hånd 🙂
      Ellers foreslår jeg Koh Tao! En herlig perle av en øy, med flotte strender og et skikkelig kult dykkermiljø 🙂

    53. De gangene vi har vært i Thailand på sommeren, har vi vært super heldig med været… Du må forvente en ettermiddagsbyge, som varer fra 5-30 min, så er det over… Litt overskyet, men solen titter ofte frem. Alt er billigere der på sommeren, mindre turister og helt nydelig… jeg ville valgt Koh Samui eller krabi.

    54. Anbefaler Krabi! Har nesten akkurat vært der og hvis jeg skal anbefale sted så bo så vil jeg si Railay Beach, det er ikke mulighet for å kjøre dit så man må ta longtail båt ut dit som tar ca 10 min! veldig flott og der er det apekatter der som kaster seg i trærna. Hvis dere vil oppleve noe så har Krabi masse fine steder for å snorkle, kan anbefale dere chicken island og tupai island, er ikke lang tur med longtail båt ut dit heller 🙂

    55. har vært i Thailand to ganger,begge gangene i Phuket ved Kata beach. bodde på et helt nydelig hotell ikke langt fra stranden (husker ikke hva det het) begge gangene. er så utrolig fornøyd med Phuket. det var UTROLIG nydelig over alt, menneskene et kjempesnille og maten er fantastisk! anbefaler dere virkelig å dra dit, men for alt jeg vet kan jo de andre plassene være like bra eller bedre. men en ting dere bør ta med i vurdering er at de har regntid i Thailand på sommeren. det er kanskje varmt, men litt kjipt å bruke så mye penger på å gamble på godt vær. da jeg var der var jeg i feb-mars. da var det 35-40grader hver dag og bare sol! jeg vil si det er den beste tiden å reise i, men dere ser selv! ønsker dere i allefall en helt fantastisk tur til nydelige Thailand! dere blir å elske det

    56. åh, så fristende det så ut! Gleder meg til å høre hvor det blir, og ikke minst følge deg når dere drar dit 🙂 Har aldri vært i Thailand selv så har ingen tips å komme med, men kanskje jeg kan plukke opp noen fra dere etterhvert 🙂 Har veldig lyst å dra dit selv. Lykke til med avgjørelsen av hvor det blir, hehe 🙂

    57. Har kun vært i phuket og likte meg der! Men er ikkje heilt det turkise havet der da.. Vertfall ikkjf akkurat der me var 🙂 tok massasje nesten annakvar dag og betale 100kr for 60min 😀

    58. Jeg har vært reiseleder i Khao Lak i 6mnd og dro tilbake dit jula 2013 🙂 Det er en liten sjarmerende landsby som ligger perfekt til for å få med seg de beste utfluktene som jungelsafari og snorkling på nyyydelige øyer. I Khao Lak finner man også den fineste stranda jeg har vært på på fastlandet i Thailand, nemlig white sand beach. Jeg vil anbefale Khao Lak foran Phuket for å oppleve det mer kulturelle ved thailand. Det er turister overalt ja, men jeg synes at det florerer av turister og typiske turist aktiviteter i Phuket, dermed er Khao Lak bedre og mye mer sjarmerende 🙂 Ta gjerne kontakt om dere vil vite mer 🙂

    59. Ah, Thailand er fantastisk! Fineste ferien jeg har vært på! Kan være dyrt å reise dit, men alt du kjøper der er ufattelig billig! Pluss at menneskene i Thailand er veldig hyggelige av seg 🙂
      Tips: Det er MANGE skreddere rundt omkring, og jeg anbefaler dere å finne en bra skredder som kan sy slik dere vil. Hele familien kjøpte ting hos vår skredder, guttene dress og jentene kjole! Du kan designe din egen kjole som ingen andre har, i thaisilke! Helt fantastisk, og det er billig også!! Anbefales 😉 Finnes også kataloger på mange steder hvor du får forslag til kjoler osv, så det jeg gjorde var at jeg fant en kjole jeg likte, endret litt på den slik som jeg ville ha og valgte den fargen jeg ønsket 😀

    60. ALDRI dra til Pattaya! Jeg var der i 14 dager for 2 år siden, og hverdagen besto i masing og horer… For å virkelig oppleve hallikvirksomheten i Thailand kan man gjerne dra dit en dag eller to bare for å se hvor sykt det egentlig er. Her får man virkelig sett en HELT annen kultur! Ta gjerne en tur for opplevelsen sin skyld, men aldri finn på å være der i flere dager 😉
      Jeg anbefaler at dere drar til litt mer ukjente steder, det er der man virkelig finner perlene! Og reis litt rundt og opplev landet – det er helt fantastisk! Menneskene som bor der er utrolig hyggelige og hjelpsomme, så spør gjerne etter tips når dere kommer dit. Anbefaler også å leie privat båt (med sjåfør) som kan ta dere til helt private strender. Mange innfødte gjør dette for en liten slant dersom dere spør:-) (men mange snakker VELDIG dårlig engelsk!)
      Thailand er helt fantastisk, så det er bare å glede dere! Nydelig natur, fantastiske strender og heeeerlig mat! Ble bittelitt misunnelig nå kjente jeg, hihi 😉 Lykke til med planleggingen!

    61. Ser mangen komenterer at det ikke er smart å reise til thailand om sommeren, men jeg var der sommeren 2013 og d var helt fantastisk har lengtet tilbake fra den dagen jeg kom hjem og skal tilbake dette året! Jeg var i bankok noen dager å d er å anbefale om du vill oppleve et gedigent shoppingsenter med alt du kan tenke deg å me ett stort akvarie i kjelleren å voks museum! Var o i koh samui å vil tilbake der, det var en fantastisk flott plass å ikke for mye av horer å fest. Var i pattaya å det var kult å oppleve for en dag men ville ikke reist tilbake der! Ville heller prøvd ut øyer:) å ver forbrett på at d er masse mygg i thailand, men d er såå verdt d! Er o greit å låne moped om du skal til koh samui koster ca 20 kr dagen.

    62. Var i Thailand for noen år siden, etter tsunamien. Men Phi Phi Island burde dere dra til uansett. Vil anbefale å bo i villa eller på hotell et annet sted, men å dra ut med speed-båt til Phi Phi og få snorkle etterpå, det er en av de menst fantastiske opplevelsene noen sinne! Det er så vakkert på alle strendene der!
      Selv var jeg på Phuket, og der var det også veldig fint. Men kan tenke med at Kho Samui er midt i blinken! Flotte hoteller langs stendene.
      Pattaya falt ikke helt i smak for meg, mye transvestitter og gamle menn som kommer ned for å gifte seg med unge thailandske kvinner.
      Masse lykke til, Thailand er absolutt helt fantastik!!!!

    63. Er regntid i Thailand stort sett hele sommerhalvåret, noe som er litt dumt.
      Jeg vil uansett anbefale Phuket, hvor man lett kan ta seg til Phi Phi, en av Thailands vakreste øyer. Khao Lak er også vakkert! Pattaya er ikke en øy, og det er en svær by med mye bråk og veldig stor andel der er 50 år gamle skanidavere på jakt etter kvinnfolk, bare et tips! Lykke til

    64. Jeg studerer nå i Singapore og har vært så heldig å få reist endel rundt.
      Hvis jeg var dere ville jeg mye heller dratt til vakreste Filippinene, det er nok det vakreste stedet jeg har sett i hele mitt liv, og spesielt i Asia.
      Thailand er mye mer turistifisert, har selvfølgelige hvite strender og turkist hav men det kan virkelig ikke måle seg med Filippinene, var en tur i Thailand etter F og det var nesten litt “skuffende”.. Jeg skal gjøre alt for å få sett så mye mer av Filippinene enn det jeg allerede har gjort 🙂 Billig er det og!

    65. Og da spesielt Boracay som jeg også så en annen jente hadde kommentert over her. Her kan dere bo på Shangrila resort som bare er fantastisk helt nord på øyen eller andre flotte steder. Anbefaler det virkelig på det sterkeste, hvis dere vil oppleve noe nytt!

    66. Jeg reiser med samboeren min tre uker til vietnam i sommer, med historie, hvite strender, kultur, eksotisk mat og mennesker, sport på vann og på land- alt en kan drømme om! Kan virkelig anbefale å sjekke det ut 🙂

    67. Jeg var i Thailand i fjor og da var jeg både i Krabi og Phuket, men jeg likte Krabi best. Krabi er kanskje et sted som er litt mer ferie sted, og Phuket har litt flere utesteder. I Krabi kan man leie båter slik at man kan dra ut på dagstur til øyene og de var så fine. Jeg var mest på en bitteliten øy som het Tub Island. Jeg anbefaler sterkt å dra til Krabi. Det finnes shoppingmuligheter, mest boder, men kan nok finne kjøpesentere hvis du eventuelt kjører til et. Det er også mulighet for markedsshopping. Fine ressturanter og jeg vet om et utested som er mer for ungdommen, Chang Bar.

    68. Tror kanskje det er regntid i Thailand på sommeren? Så kanskje best å dra dit i vintertiden har jeg hørt 🙂

    69. Hei Marthe. Sikker på at dere vil dra til Thailand midt i regntiden? Da burde du sjekke med regnet rundt i landet før dere bestiller. Sikreste stedet å dra må vel kanskje være pattaya, koh samui eller pga nga (hvor de har fullmåne fest) herfra kan du se mye og også dra til koh tao som er et snorkleparadis.

    70. Jeg ville ikke reist til Thailand på sommeren. Altfor varmt, klamt og regntid. Thailand har sesong november til april. Da er det best å reise dit 🙂

    71. Jeg anbefaler deg virkelig å ta turen til Ao Nang i Krabi. Dette er et lite og koselig sted, men store muligheter for å reise ut til ulike øyer. (Prah Nang, Hong, Phi-Phi – søk disse på Google). Du får en ferie utenom det vanlige.

    72. Hei!
      Viktig å huske på at det er regntid og veldig varmt på denne tiden. Det er likevel sånn at Thailand er helt fantastisk uansett årstid! Jeg har selv vært i Phuket 3 ganger, og jeg elsker det! Til dere ville jeg nok anbefalt den lille småbyen Karon. Her får du en ekstremt fin strand, koselig byliv, masse god mat, spa og shopping. Hvis du er ute etter litt mer liv er det kun en 20 minutters taxitur til Patong som er festebyen selv. Dette valgte vi kun å gjøre ved et par anledninger da Patong kan oppleves som vilt. Men, skal man få med seg mest mulig av kulturen hører såklart Patongs ville festing, lukter og skittenhet med.

    73. Hva dere enn gjør, IKKE bo i Patong! Vi feilet helt på hotellet, og endte opp med å bestille noen netter på Aquamarine Resort & Villa i tillegg rett ved Kamala beach. Så hvis dere bestemmer dere for Phuket, så er dette stedet absolutt å anbefale!! Fikk vår egen lille, romantiske villa, som ga oss en mer eksotisk og lokal stemning enn et hjerteløst kjedehotell ville gjort. http://aquamarineresort.com/index.html
      Men den desidert skjønneste stranden fant vi på den sørligste delen av øya; nemlig Nai Han. Det var så stille og så perfekt der med gode, lokale strandrestauranter. Hvis ikke har jeg hørt at Krabi visstnok skal være mindre turistfylt og mer idyllisk.
      Dere får nok uansett en herlig tur!! 🙂

    74. Har vært i Thailand to ganger før, og begge gangene var jeg vært der i frebruar måned. Når jeg har vært der har det vært helt fantastisk med sol og 30-40 grader! Men en kompis av meg var i Thailand en sommerferie og hele ferien ble ødelagt på grunn av regntiden. Det regnet hver dag, og når det først regner i Tahialnd da regner det kraftig! Så jeg vil egentlig ikke anbefale å dra til Thaialnd på sommers tid på grunn av regntiden. Selvfølgelig kan man være heldig og ha fint vær hele ferien, men det er stor sjanse for regn!
      Kos dere uansett masse i Thailand om dere drar eller ikke 🙂

    75. Jeg skal selv til Thailand i sommer, reiser til Koh Samui, blir der i tre uker og så videre til Singapore. Tror ikke jeg ville reist til Pukhet, velg heller en eksotisk øy litt utenfor, det er jo svært korte avstander så det å komme seg til fastlandet er ikke særlig vanskelig. Det som er fint med å velge en øy som Koh Samui er at det ligger mange mindre og svært eksotiske øyer i havområdet rundt! Det tar heller ikke spesielt lang tid med båt ut til disse. Og i Singapore blir vi i fire dager, siste natten skal vi tilbringe på et vakkert hotell som heter Marina Bay Sands, det er ikke noe man spanderer på seg til vanlig for å si det sånn (i alle fall ikke jeg). Håper dere finner ut av det!

    76. Ser det er mane som sier at du ikke burde dra dit når det er sommer i Norge, for da er det regntid i Thailand. Jeg har vært i Thailand ca 20 ganger(hele morsiden er der) og vi er der som oftest juni-august. Det er utrolig varmt på dagen, kommer MASSE regn i ca 1 time, og så er det varmt og deilig igjen. Sånn sett er jo dette regnet bare deilig 🙂
      Vi pleier å bade/være på stranda, og når regnskuren kommer reiser vi hjem for å dusje/skifte og når hele familien er klar er regnet over og vi kan dra ut på shopping og middag 🙂

    77. Har vært i Thailand rundt 13 ganger, og vært på veldig mange forskjellige steder! Thailand er et fantastisk land, og dere kommer til å få en kjempe fin ferie når dere er der, men det har blitt veldig mye turister der i løpet av årene! Derfor vil jeg ikke anbefale å dra til feks Phuket, man får liksom ikke den ekte Thailand følelsen når man er der synes jeg! Koh Samui, Koh Lanta osv er kjempe fine steder jeg anbefaler å dra til! Er riktignok en del turisme der også, men ikke like ille 🙂 Ellers hvis dere skulle havne i nærheten av Ao Nang/Krabi, MÅ dere dra ut til øyene like utenfor der! Spesielt Railay Beach, kjempe fint sted 😀 Er ikke særlig fint i selve Ao Nang eller Krabi, men et veldig fint utgangspunkt for å komme seg ut til mange forskjellige øyer. Dere kommer uansett til å få en kjempe fin ferie uansett hvor dere reiser 😀
      Stor klem <3

    78. Jeg har vært i Thailand 8 ganger, og jeg mener du bør dra til Krabi hvis du vil oppleve “det ordentlig vakre Thailand”, altså ikke Phuket osv fordi der er det ikke like fint, og det er et typisk “turisthull”. Railay Beach og øyene rundt der er kjempevakre!!
      Var forresten i på Koh Samui i 3 uker i sommer og da var det overskyet/regnet hver dag pga. regntiden.

    79. Det er regntid i thailand på sommeren! Jeg skal dit selv, men drar til hua hin, da det regner minst der:-)

    80. Har vært i Pattaya 8 ganger! Skjønner ikke de som sier at det er mye kriminalitet der, aldri opplevd noe ekkelt! Og vi har virkelig opplevd nattelivet der! Uendelige muligheter i Pattaya for shopping og opplevelser. Har til og med giftet oss på en strand i Pattaya:-) anbefaler deg også å sjekke ut øya Koh Chang! Veldig fine strender

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg