I got myself a juice maker!

ENDELIG! Fy søren så lenge jeg har gått rundt og mast om denne juicemaskinen. Jeg har hatt lyst til å kjøpe meg en slik sak helt siden jeg for første gang smakte hjemmepresset juice hos Cathrine. Dette var en gang i januar, så nå var det virkelig på tide at jeg fikk skaffet meg en selv. Jeg er mildt sagt i ekstase over dette innkjøpet. Jonas mener jeg kommer til å gå lei etter bare noen dager, men jeg er altså HELT sikker på at dette er årets kupp. Hoho, vi får se hvem som får rett nå da!

Er det noen av dere som har noen gode juice-oppskrifter som dere vil dele med meg? Jeg har allerede handlet inn ingredienser til mitt aller første glass, men forhåpentligvis blir det mange flere i fremtiden! Målet er å lage minst et glass om dagen.

Kanskje noen av dere har denne juicemaskinen fra før av? Jeg kjøpte den på Expert for 799. Den finnes også i en større variant, men jeg ville ikke at den skulle ta så stor plass på kjøkkenet vårt! -Så jeg gikk for den minste. Søt var den ihvertfall. Nå gjenstår det bare å finne ut om den fungerer. Man skal kunne hive oppi alle frukter hele, bortsett fra sitrus, så det høres lovende ut. Jeg ville nok fort ha gått lei om jeg var nødt til å skrelle enhver ingrediens før jeg kastet den oppi. Hehe. Så lat er jeg! <3

Har dere noen sunne og godsmakende juiceoppskrifter på lur?
Del dem gjerne med oss! Jeg kan ikke vente med å teste den ut.

31 kommentarer
    1. De har AKKURAT den samme til 299 på coop extra nå:P
      Men jeg råder deg til å kutte hver frukt i 2-4 biter. spesielt eple osv:)

    2. Hvis du blander kiwi, eple, spinat, brokkoli, litt sitron og ingefær skal det gi deg veldig mye energi i løpet av dagen, og itilegg er den kjempegod!
      Hvis du vil ha en litt mer sommersmaker så anbefales:
      – kiwi, jordbær og bringebær.
      – Ananas, appelsin, banan og mango.
      – Ananas, mango og jordbær
      Lykke til 😀

    3. 2 grønne epler
      4 gullerøtter
      2 appelsiner
      En halv pose spinat
      2cm ingefær
      Supergod juice, du kan også ta en litt stor ts med spirulina oppi

    4. Husker jeg rett når jeg mener at du har en slik kullsyre-maskin som lager farris o.l.? Er dette noe du bruker ofte? Har alltid hatt lyst på en slik. Fungerer den bra ?

    5. Mina: Ja det stemmer! Den fungerer helt ypperlig den! Så kan man tilsette smak om man vil det også. Blir jo rene brusmaskinen av det 🙂 Vi har ikke vært så flinke til å bruke den nå i det siste, men det er bare fordi vi glemmer at vi har den! Gjett om vi skal ta den i bruk til middag i dag. Hehe 😀

    6. Jeg lurte på om du kunne skrive om hva du synes om den, når du har testet den noen ganger. Har utrolig lyst på selv, men er gøy å vite hva andre synes om den før jeg kjøper den:)

    7. Hedda: Ja det er klart jeg kan gjøre det! 🙂 Jeg prøvde den akkurat for første gang og så langt har jeg bare gode ord å si om den. Det var så enkelt både å juice og å vaske den etterpå. Akkurat som jeg må ha det! Hehe.

    8. Jeg er veldig glad i ren eplejuice av grønne epler, ren appelsinjuice, ren ananasjuice . Smaker himmelsk! Og du kommer aldri til å kjøpe vanlig juice igjen..;)
      I tillegg er jordbær, appelsin og bringebær veldig godt!
      Ett annet lurt tips hvis du bruker frukt som anans og appelsin kan du bruke fruktkjøttet som sorbe-is hvis du fryser det i former. Kjempegodt og veldig sunt!
      Jeg er sikker på du kommer til å elske dennne maskinen. Vi bruker våres i perioder, selvom jeg skulle ønske vi brukte den hver dag. Mye jobb å vaske den dessverre, men likevel SÅ verdt det! Masse lykke til med din juicemaskin:)

    9. Heldig du er 😀 Vil også ha en slik sak 😀 Høres bare sykt digg ut med hjemmelaget juice <3 Håper du har hadd en fin dag til nå 🙂 Jeg har vært på Kjøretime og trening idag 🙂 Ha en fin kveld <3

    10. Det er kjempegodt å juice ananas, lime og litt ingefær, for så å blande juicen med mango og kokosolje i en smoothiemaskin. Smaker himmelsk!

    11. Har du noen kommentarer i henhold til vanskelighetsgrad av rengjøring av juicemaskinen? Jeg har selv vurdert å kjøpe en, men er redd for at det skal bli et «bomkjøp» hvis rengjøringen blir et for stort ork slik at jeg dermed lar være å lage et glass juice om dagen.

    12. Det er bare å skulle alle delene i varmt vann rett etter bruk og så ta delene i oppvaskmaskinen en gang i blant Helen 🙂

    13. Jeg har samme maskin 🙂 Kjøpte den nettopp, så har ikke testet den så mye enda. Håper du deler mange gode oppskrifter så jeg kan få inspirasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg