Oppskrift: Fiskesuppe

God morgen! Fy søren så mye jeg har fått gjort i dag! Jeg kjørte Jonas på jobb klokken halv åtte, tok solarium i 40 minutt, dro i møte med regnskapsføreren, handlet middagsingredienser og dro hjem og lagde fiskesuppe med laks og ferske reker. Haha, hvis ikke jeg har vært effektiv i dag så vet ikke jeg. -Og klokken er bare tolv! Om en halvtime har jeg time hos Anita på minste auds, og da skal jeg endelig få fine negler igjen. Anita skal få frie tøyler ettersom jeg enda ikke har bestemt meg for design.

Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan jeg har fått gjort noe som helst i dag, for formen min er helt skrekkelig. Vi har vel alle hatt disse nettene hvor man hoster hysterisk hver eneste gang man trekker inn pusten? Jeg følte jeg lå og hostet i seks timer helt til Jonas sin alarm endelig ringte. Stemmen min var selvfølgelig etter møte med regnskapsføreren, ikke eksisterende, og handleturen på butikken husker jeg overhode ingenting av. Jeg må ha gått rundt der som en zoombie! Jeg husker at jeg brukte all min stemmekraft på å presse frem de fire ordene “ja. vil. ha. kvittering”, men før det er det rimelig blankt.

Du trenger: 1. 400g valgfri fisk skåret i terninger 2. 2 gulrøtter 3. 1 purreløk 4. 1 dl matfløte 5. 5 dl vann 6. 2 terninger fiskebuljong 7. 1 eggeplomme 8. 150 g reker 9. 1 ss smør 10. 2 ss hvetemel 11. Litt Dill/gressløk eller persille 12. 5 dl melk

Slik gjør du:
1. Start med å koke opp 5 dl melk og 5 dl vann i en gryte. Fiskebuljongene skal løses opp i dette når det koker. 
2. Kutt gulrøtter, purre og fisken i terninger, og skrell rekene om du går for ferske.
3. Hell grønnsaker i en kjele med 1,5 ss smør. Varm opp og rør rundt i et par minutter.
4. Tilsett 2 ss hvetemel i kjelen, rør godt og jevn ut med det kokende fiskebuljongvannet/melken.
5. Sett et lokk over kjelen og la det hele stå og småkoke til gulrøttene nesten er blitt møre.
6. Hell så i fisketerningene og la kjelen stå og purte til fisken er gjennomkokt.
7. Sett kjelen til siden på kjøkkenbenken mens du blander 1 dl matfløte med en eggeplomme. 
8. Hell fløten/eggeplommen i suppen og rør. Suppen skal nå ikke være så varm at den koker.
9. Helt til slutt heller du oppi rekene og pynter med litt dill, persille eller gressløk.

Server gjerne med litt brød til. Nam, nam, nam! <3



Ellers må du gjerne ha litt sitronsaft i suppen også. For enda mer smak!

Jeg gleder meg til å vise dere de nye neglene! Ha en GOD HELG. <3

18 kommentarer
    1. Så hyggelig at du likte tipset mitt med saltvann 🙂 Jeg har ett til når det gjelder tørrhoste, haha!
      Jeg er ikke gal, men jeg bare haater å være forkjølet/syk så har fanget opp noen tips 😉 Føler med deg ang den stygge hostingen.. får ikke sove, så utrolig irriterende! Det jeg har lest (og prøvd;) ) er at du fukter vann på en klut , og legger den over nesa og munnen om natta. da slipper du å bli så tørr og får fuktet slimhinnene 😉 Kanksje ikke så behagelig, men det funker 😉

    2. Off God bedring <3 Ser godt ut 🙂 nettopp kommet hjem fra jobb på Rema 1000 🙂 Ha en fin dag <3

    3. Anne: Hva skulle jeg ha gjort uten deg Anne? Haha, tusen hjertelig takk! Jeg har på følelsen at den neste natten ville blitt akkurat lik den forrige hadde det ikke vært for ditt geniale tips. Takk, takk og takk igjen. Gjett om jeg skal fukte en klut og legge den over hele ansiktet i natt! Haha 😀

    4. Du må kjøpe peppermynte olje og event kvit timian og ha etpar dråper i varmt vann og gurgle dette, det hjelper på all slags hoste. Ikkje drikk det!!! Er eteriske oljer og de skal ikkje være inne i kroppen >:D
      Ellers er Colizin kjempebra de finne spå helsekost og noen apotek. De fjerne hoste på kort tid:)
      God bedring-og ikkje host på andre 😛 Da blir de syke

    5. Dette så bare utolig godt ut! Må jeg få laget en gang. 🙂 Men har du tips til noe annet enn reker som hadde smakt godt til dette? Er ikke så veldig glad i reker skjønner du. 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg