Girls just wanna have fun!



Gud så gøy vi hadde det i går. Herlighet for en kveld det ble til tross for en halvdårlig start. Jeg ble nemlig nektet inngang på utestedet “Halv tolv” i Stavanger. Jeg hadde med meg hele tre bankkort som legitimasjon, men dørvakten mente altså at ingen av dem var gyldige som bevis ettersom jeg var for ung på bildene. Hoho! Neste gang må jeg visst ha med både pass og førerkort også.

Heldigvis har Stavanger by mange andre muligheter for den festglade ungdom! Vi gjorde som vi fikk beskjed om, snudde i døren og dro videre til neste 20 års sted hvor vi kom inn uten å verken måtte betale eller vise legitimasjon. Her boltret vi oss over to etasjer og danset natten lang.. Jeg fikk for første gang smake på en drink kalt “Sure føtter” og er fremdeles i ekstase over den gode smaken! Jeg har aldri før fått servert en drink som faktisk smaker som “sure føtter”. Dere vet vel hvilke sure føtter jeg snakker om? Disse føttene man finner i godtehyllen på omtrent alle dagligvarebutikker. Drinken smakte akkurat som disse! NAM! Nå vet dere hva dere skal bestille neste gang dere drar på byen i Stavanger. Jeg tror dessverre ikke at vi har den slags i Kristiansand, men kanskje jeg tar feil?

Flere blogglesere traff jeg også på i går! SÅ hyggelig å hilse på dere alle.
Håper dere fikk en fin lørdagskveld. Dere er gode! <3

40 kommentarer
    1. Jeg har hørt at Hall Toll risikerer å miste sjenkebevilgningen pga så mange anmerkninger, fordi de har servert til mindreårige, så kanskje det er derfor de var så nazi på legitimasjonen, haha! Så bra dere hadde en fin kveld hvertfall! Den drinken hørtes jo super ut !

    2. Vist du noen gang reiser til Sogndal i sogn og fjordane må du smake “hora på glas”! Den skryter dem sånn av! 🙂

    3. Der tar du feil ja! Hehe, har bestilt sure føtter på mange forskjellige utesteder i Kristiansand! 🙂

    4. Det var jo litt artig da, haha, at dørvakten ikke slapp deg inn..Skulle no tro at med 3 legitimasjoner skulle du fått kommet inn… hahahah
      Du er så utrolig pen, og gud, den fargen på deg, WOW! Gult er kult!
      Ha en finfin søndags ettermiddag!
      Klem <3

    5. Sureføtter er det beste 😀 har den i Mandal ihvertfall 🙂
      Hvis du vil lage selv inneholder den: mindori, jägermeister, vodka, peach likør, cola og masse sitron/lime 😀

    6. Sure føtter får du kjøpt på Harveys i Kristiansand 😉 den er så sinnsykt god! Ha en super dag videre skjønne deg 😀

    7. Sandra: Ah, det er ikke rart jeg likte den så godt. Jeg er kjempeglad i jagermeister. Hehe 😀 Den som fant opp denne drinken har slett ikke vært dum 😀

    8. Amalie: Hehe, ikke sant! Nå har jeg opplevd det også 😀 Men jeg forstår ham godt. Jeg var ikke mer enn 12 år på bankkort-bildet mitt så jeg er faktisk ikke gjenkjennelig. De er nok bare litt strengere på det her i Stavanger 😀 Tusen takk Amalie. Ønsker deg en kjempefin søndagsettermiddag selv 🙂 Klem

    9. krist.in: Oi, er det sånn det skrives? Hall Toll? Hehe, det visste jeg heller ikke. 🙂 Ja, dørvakten nente noe om at vi måtte lese avisen og at de var helt nødt til å være superstrenge på det i disse dager. Hehe 😀

    10. Hørtes super koselig ut 😀 Den drinken hørtes utrolig god ut, elsker sureføtter de er så gode <3 Hahaha hærlighet altså de dørvaktene burde skjerpe seg 😛 neste gang får du ta med deg både bankkort, pass og førerkort 😉 Så bra dere kom inn på ett annet utested 🙂 Her blir det Harry Potter ( vet ikke hvilken av de 8 filmene jeg skal snurre, finner vell ut av det) og sjokolade og Potet skruer, bare elsker Harry Potter blir aldri lei ^^ Ha en fortsatt super Søndag <3

    11. De har “sure føtter” på Harveys, og den smaker faktisk som goderiet! 🙂 Pir6 har noe som heter “sur padde” som også smaker godteri, men så er ikke Pir6 det mest interessante utestedet..

    12. Du får “sure føtter” på nesten alle utesteder, bare at den kalles forskjellige ting. Sure Sivert, grønn genser og sur grønn er noen av navnene jeg vet om 🙂 den er fantastisk god, favorittdrinken min!

    13. Jeg drikker sure føtter hver gang jeg er på byen jeg! Jeg lager den sånn som de lager de på utestedene her jeg kommer fra.:-)
      Jeg blander en del jägermeister, en del bols vodka (kan også bruke en annen type vodka), redbull og massssse sitronsaft (disse på flaske). Smaker utrolig godt! 😀

    14. Den “riktige” måten og lage sure føtter på;
      Jagermeister, peach bols eller peachtree, masse sour mix (etter hvor surt du vil ha det) og så topper du det med cola så det skummer. Har fått drinken på flere utesteder, men dette er den BESTE oppskriften!

    15. Heii! Jeg er ingen bartender, men lager sureføtter selv hjemme. Den er såå god!
      2 CL jeger
      2 CL peach liqueur (fås på lillemarkens)
      1/2 presset lime
      Isbiter
      -hvis du har shaker, så Shake dette sammen.
      Hell opp i glass og fyll på med cola 🙂 Kos deg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg