Sprek ungdom på tur!

Hjeeelp, jeg føler meg som verdens sprekeste ungdom her jeg sitter godt plassert i sofaen etter bokstavelig talt en hel dag ute i skog, mark og fjell. Karen og jeg ankom stallen rett før 13.00 og dro med oss de to andre stalljentene på en fem timers fjelltur med fullpakkede ryggsekker. Gud så gøy! Vi var fire jenter, to hester og to hunder på tur til fjells. Det betød selvfølgelig at vi delvis måtte ri to på en hest og delvis en av gangen. Noen steder kunne faktisk ingen av oss ri for herlighet så bratt det ble mot toppen av fjellet! Jeg tror ikke hvilken som helst hest ville ha kommet seg opp dit som vi red i dag. -Og barbak til og med! Jeg har på følelsen av mine rumpeballer ikke vil ha det spesielt greit i morgen. Hoho! -Men fy søren så moro vi hadde det.

Beste søndagen på lenge! Engangsgrill, et halvt tonn pølser, popcorn utgått på dato og noen kilo høy ble tatt med til hestene, og da vi endelig nådde toppen av “Sovehei”, ble det grilling for alle penga. Som vi koste oss! Vinden var ganske sur på dette tidspunkt, men med både hester og hunder som underholdning var det ingenting som kunne ødelegge humøret. Grillede pølser har forresten aldri smakt bedre! Først da klokken nærmet seg 18.30 var vi tilbake i stallen, og da skulle boksene møkkes og fòr lages klart for neste dag. Jeg har med andre ord tilbrakt hele dagen ute i frisk luft og nå føles kropp og sinn som helbredet.

Det er fascinerende hva slike dager gjør med oss. Hestejentene har fått lov til å være hestejenter i hele dag, og det har bare vært fantastisk. Slike søndager håper jeg at jeg får flere av i fremtiden for akkurat nå føler jeg meg som verdens lykkeligste.

Live, love, ride sier jeg bare! Ridning er som terapi.
Håper dere har fått en nydelig søndag dere også! <3

19 kommentarer
    1. Det så utrolig gøy ut! Kjenner jeg savner livet på hesteryggen nå, ja. Må prøve å få til en ridetur snart jeg også. Noe så herlig! 🙂

    2. Mari H: Ja, det er rimelig fantastisk å ri. Å ri på tur barbak er jo også bare utrolig moro! Jeg hadde helt glemt hvor herlig det er å sitte på en bar hesterygg 😀

    3. Det er kjempe koselig med hester… En tidligere venninne eide en egen hest, så jeg lånte den en del… De er så vakre skapninger… MEN, den følelsen når man skal ned på bakken etter å ha sittet på hesteryggen en stund – beina kollapser i smerte nesten, hehe 🙂

    4. Camilla A: Haha, ja det er så sant. Veldig merkelig følelse. Jeg pleier å henge i manen i noen sekunder så jeg treffer bakken litt mer forsiktig. Så slipper jeg det smellet i føttene. Hehe! 😀

    5. åeee, det høres kjempe koselig ut! <3 Jeg savner å ri, gleder meg til sommeren, da skal jeg endelig få lov til å sette meg på hesteryggen igjen! <3

    6. Åh høres helt fantastisk ut 😀 Deilig å komme seg ut i frisk luft og natur en gang i blandt 😀 Er litt gøy å ri ja 😀

    7. Utrolig mange flott bilder : ) Jeg leide faktisk inn min første hest i går, hehe hurtigkurs på å ta av dekkenet (tror jeg det heter) og grime ; ) hihi, var gøy å lære litt hest også : )

    8. åh så utrolig koselig ut! Merker jeg savner å ri nå!
      Bloggen din er forresten utrolig inspirerende og lyser opp dagen <3

    9. Bruker du veldig høy ISO når du tar bilder? Bildene dine har vær ganske kornete i det siste. Ellers tar du kjempefine bilder, du er til stor inspirasjon!

    10. Åh, det så helt fantastisk ut! Jeg red en del før da jeg bodde i Oslo, men flyttet til Kristiansand og har ikke funnet et godt sted her å begynne. Har du noen tips? Hvem eide hestene dere red? Ha en fortsatt strålende uke!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg