Mitt livs verste fiskemåltid

Hjelp, for en hysterisk morsom kveld vi fikk i går. Denne femretters middagen som vi hadde gledet oss sånn til skulle vise seg å bli et rent mareritt. Jeg er da virkelig ikke kresen av meg, men i går ble den ene retten bare verre enn den andre. Det hele startet med en skrekkelig salat med rå blekksprut. Optimister som vi er, håpte vi selvfølgelig på at de neste fire rettene skulle falle bedre i smak, men nei. Det brune kloakkvannet av en suppe som kom etterpå er kanskje det ekleste jeg har smakt i hele mitt liv, og som om ikke den var kvalm nok i seg selv, fikk vi et viskelær utkledd som brød til. Tredje rett bestod av en tallerken med rå risotto som kokken mest sannsynlig hadde dyppet i “fiskesuppen” som vi ikke spiste opp i forrige rett. Så kom kveldens store høydepunkt. En knusk tørr hummer på en seng av slimete fisk. Oh my god. Heldigvis var vi ikke de eneste gjestene som ikke fikk ned så mye som en matbit. Jordbærmoussèn kom som to seige gelatinklumper med litt jordbærsaus over. Vel, vi svelgte dem hele og ba pent om regningen.

I det vi trodde vi hadde kommet oss helskinnet gjennom vårt livs verste fiskemåltid ville nabobordet dele sin dessert med oss. Heheh. Vi kunne jo ikke være uhøflige? De stakkars gjestene trengte vel også hjelp til å få det ned! Vi takket ja til mer dessert, svelgte alt helt og hylte høyt av latter resten av kvelden. Aldri mer fisk på Shores Amphoras Hotel. I kveld blir det atter en middag på Hard Rock Cafè!


Oh yes! Vi fikk restene med tilbake til hotellrommet..
Jaja. Det ble ihvertfall en uforglemmelig kveld med MYE latter!

22 kommentarer
    1. haha, jeg måtte bare le når jeg så dette på facebook! Jeg gikk med engang inn på bloggen din for å lese innlegget. Huff av meg, håper du får en bedre middag denne kvelden enn den i går. Kos deg masse videre i Egypt!

    2. Så kjedelig da 🙁 ikke noe gøy å spise noe som slett ikke smaker godt :p håper neste måltid blir bedre 🙂 akkurat nå er jeg i Tromsø på sykehuset for kontroll, drar hjem m bussn som går 15:20 🙂 ha en fin dag 🙂

    3. Neeei? Var ikke middagen god? :O Shit! Så ihvertfall ikke så digg ut på de bildene, ihvertfall ikke den suppen eller hva det var med en reke. Fysj! Kjedelig at maten ikke stod til forventningene 🙁 Håper dere får en bedre middag i dag <3

    4. Husk å ta på “lokket” på kameralinsen neste gang, så slipper du å få de fulle av støv og liknende (:

    5. Haha, det er litt synd! Jeg er araber, og har vært flere ganger i Sharm el sheikh. Jeg elsker dette stedet! Men hvis du ikke er en araber, erder vanskelig å finne bra steder til mat, for de som oftest er ikke i en dyr resturant eller 5-stjernes hotell. Jeg kan gi deg et par råd, som du kan prøve ut om du har lyst.
      1. Det fins en resturant som heter “fares resturant” på hadabah. Anbefales sterkt! Der går du inn, og velger en fisk som du kan velge enten det skal stekes eller skal settes i ovnen. Anbefaler at du velger at det skal stekes. Du kan også prøver reker, som skal også stekes. I egypt kaller de det “gamberi”. Det er rimelige priser der og du får varm og god brød der med åpen buffeet til salat.
      2. Du kan dra til “old market” og prøve resturanten “al-masriyen”. Der får du kjempe godt kjøtt. Det flere ting du kan velge der fra menyen.
      3. Ellers, så hard rock, mcdonalds, kfc og pizzahut de mest “vanlige” stedene du kan dra til, men man kan bli fort lei av de.
      4. Ikke spis på de “barene” eller hoteller eller “fancy” resturanter. De er bare dyre, og som oftest ser godt ut og smaken er dritt.
      5. Det fins en resturant, litt usikker på hva den heter. Men den ligger på Namma bay, helt i øverste etasje i Naama center. Denne er lebenesisk resturant, kjempe godt mat der!
      Lykke til og kos deg i egypt! Jeg har vært over 10 ganger der før, og det er disse resturantene jeg holder meg til.

    6. Glemte å si at hvis du skal dra til “old market” ta på ordentlige klær. Prøv å ikke ta shorts, eller klær som viser hud. Det fines mange turister der, men hvis du vil føle drg behaglig er det bedre med bukse en shorts. Folk som er der er ikke helt som de i Namma bay, men det er ikke farlig! Ikke for å skremme deg. Haha.. Ellers lykke til! Misunner deg egentlig nå! Vil også dra til Egypt.
      Og et tips til. Ved “fares resturant” i “hadabah” rett ved siden av er det en cafè. De har kjempe god mat der å faktisk! Til veeeeldig rimelig priser. Og det er litt kul cafè. Den ligger rett ved siden av resturanten. Det er en trapp du skal gå opp der, også ligger cafèn i samme etasje.

    7. frida: Å tusen takk for tips Frida! Det er helt topp 😀 Vi har ikke mange dagene igjen nå, men kanskje vi får satt av en kveld til et besøk på en ny restaurant, gjerne et nytt sted. Som Old market foreksempel. Det ville vært kjempespennende 🙂 Ellers blir nok ikke dette mitt siste besøk i Egypt. Jeg må minst ha meg en Egyptreise i året! Jeg kommer til å kopiere restaurant-tipsene dine og ta vare på dem. De kommer nok til god nytte! Tusen takk skal du ha! <3

    8. Christine Hindenes: Huff, nei den var skrekkelig 😀 Men, det var i grunn bare hysterisk morsomt. Vi måtte virkelig beherske oss for å ikke hyle av latter da rettene ble servert. De kunne i det minste ha sett gode ut! Hehe. 😀 Heldigvis kostet det nesten ingenting. <3 Hard Rock er nok en sikker vinner her i Egypt!

    9. Anna Nestvold Larsen: Hehe! Kan ikke være like heldige med måltidene hver dag 😀 En smell måtte vi jo gå på 😀 Tusen takk Anna! Ønsker deg en fin kveld videre 🙂

    10. Anonym: Vi reiser med Expedia. Tror nok ikke vi kommer til å reise på dette hotellet igjen. Det er nydelig, men servicen er ikke så veldig å skryte av og det er heller ikke maten. Det er mange andre flotte fem stjerners hotell i Sharm El Sheikh 🙂

    11. OMG eg hadde dødd, dere kunne blitt forgiftet! Jeeeeeeeeeeez
      jaja datteren min fortalte om en dame som spiste kalamari i syden og fikk bøtter med babyblekksprut i munnen som kravlet ut, fyttikatta
      Må jo ha gitt henne rogn eller hva pokker de legger`?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg