First night in Egypt


Gud så gøy vi hadde det på hotellvorset vårt i går kveld. Jeg vet ikke om det var all latteren eller de 70 situpsene jeg bestemte meg for å ta rett før leggetid, som gjorde at jeg våknet opp helt øm i magemusklene i dag. Vi spilte Alias til nærmere ett om natten, og så dro vi inn til sentrum for å sjekke ut utelivet. -Men på byen ble vi bare i en liten time for der var det jammen ikke mye liv til en lørdag å være! Lurer meg på hvor både turister og egypter fester her nede? Kanskje dere som har vært i Sharm El Sheikh har noen tips? Vi var innom både Hard Rock cafè, og Pacha, men det var nærmest ikke en sjel på noen av stedene. -SÅ vi satte oss på en vannpipe-bar, ble servert vannpipe og en neddopet kattunge, sjelte ut alle de ansatte, reiste oss og gikk triste hjem. Vel og merke en smule nervøse for å bli forfulgt av sinte egyptere. Jeg har aldri sett noe slikt her i Egypt tidligere, men nå kan jeg ihvertfall advare dere mot å støtte neddopingen av dyr på barer og utesteder ved å ta imot og kose med dem. Det er ikke vanskelig å se at en kattunge eller en hundevalp er neddopet når den er sløv og ikke reagerer på noe som helst. Si neitakk når du blir tilbudt å holde dyret og fortell dem at du ikke støtter det de driver med. Mer makt enn det har vi ikke, men forhåpentligvis forstår da barene det gjelder at dette ikke er greit.

Sånn det var litt hygge og litt uhygge! Et lite bildedryss fra den hyggelige delen av kvelden <3
Nå kaller strandlivet. Hihi, ønsker dere en deilig søndag! Slapp av og gjør akkurat det du vil.

          Alt av dagens kommentarer vil bli besvart i ettermiddag.

33 kommentarer
    1. Så koselig 😀 Stakkars dyr <3 Syns synd i dem <3 Kos dere på stranda 😀 ha en super Søndag 😀

    2. Er vel ikke så mye turister der nede for tida, da mange land advarer fremdeles mot å reise til området pga. uroligheter! merker dere noe til det? ikke mange uker siden noen sprengte en turistbuss der nede, jeg tror jeg hadde syntes det var veldig skummelt å være der nå, syns ikke dere? 🙂

    3. Turister fra EU land ble sendt hjem fredag så tror ikke det er så mange turister der nå Pga den økte trusselfaren. Norge skriver på sine landesider at de foreløpig avventer så lenge man kun oppholder seg på selve turiststedene men de ber turister fra Norge registrere til myndighetene hvor de er slik at de lett kan nås om det er behov for det.

    4. Er nok ikke mange turister på utestedene pga. Egypt har blitt (i mine øyne alltid vært) et helt f@!/# land..

    5. Hei Marthe 🙂 tenker på å reise til Egypt i påsken. Så lurte på hvor dere tok fly til? Må man lande i Kairo?

    6. Syntes det er så bra du tar opp det med neddoping av dyr på bloggen din, er nok mange som går i den fellen! Håper folk forstår at dette ikke bare gjelder i Egypt, men i så og si alle land som lever av turisme.

    7. Så pene og glade jenter 🙂 du har jo bare flotte venner du! er så misunnelig på egypt, savner strandliv! Nyt det

    8. .. Og det er jo helt sykt at de skal dope ned dyr og gi dem til folk på barer? Har aldri hørt makan, folk er syke :/

    9. siv: Heisann Siv! Vi tok fly fra gardermoen til Istanbul til Sharm, men det går også direktefly fra Gardermoen til Sharm 🙂 Du behøver ikke å lande i Kairo <3

    10. Anonym: Okei. Vi var litt nervøse av oss da vi leste om all slags før vi dro hit, men vi valgte å ta sjansen og se hvordan det var med egne øyne. Vi har tross alt blitt advart de tre gangene vi har reist tidligere også, men vi har aldri opplevd noe opprør eller uroligheter her i Sharm El Sheikh. Det har vi heller ikke denne gang – til nå! Så vi fortsetter å krysse fingrene 🙂

    11. suup: Ja det er nok veldig sant. 🙂 Vi merker ingenting til noen uroligheter. Det er heller litt vel stille. Egyptere og de hotellansatte her sier at det ikke er noen fare så lenge vi holder oss rundt turistområdene. Så da stoler vi på det! 🙂

    12. Da jeg var i Egypt i mars i 2009 festet alle på Pacha. Alle som jobbet på hotellene rundt, og alle de innfødte. Og på et sted jeg ikke klarer å huske hva heter, men det var hvertfall ikke noe tak der!! Et stoooort utested uten tak. Husker det var veldig spennende 🙂 Men det er nok som alle andre også sier, veldig lite mennesker der nå pga alle opptøyene. Ser at flere reiseselskap fortsatt fraråder nordmenn til å dra til Egypt hvis de absolutt ikke må. Ha en fortsatt fin ferie da 🙂

    13. Så koselig da! Kjenner jeg blir så sint når jeg leste det om katten.. Bra dere ihvertfall sa ifra og at dere gikk ifra der med en gang! Jeg har opplevd mye sånt i utlandet selv og da nøler jeg ikke med å bruke kjeften min for å si det sånn, haha 🙂 Kos dere videre i Egypt da!

    14. Så koselig da! Kjenner jeg blir så sint når jeg leste det om katten.. Bra dere ihvertfall sa ifra og at dere gikk ifra der med en gang! Jeg har opplevd mye sånt i utlandet selv og da nøler jeg ikke med å bruke kjeften min for å si det sånn, haha 🙂 Kos dere videre i Egypt da!

    15. Hei!
      Jeg har hørt det ikke er så yrende uteliv i Egypt på grunn av religionen deres. Har hørt det er lett å få tak i alkohol, men den “sosiale tilgjengeligheten” er ikke like tilstede som den “fysiske tilgjengeligheten” til alkohol.

    16. Det er vel ikke akkurat så mange turister som drar til Egypt, og det har det vel ikke vært på ett års tid eller noe pga uroligheter..

    17. Nr 1 vis du er i sharm el sheik ta en tur innom namabay der er det liv på natta og nr 2 Egypt er ikke så ille som du sier det er

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg