Ukemeny ala Marthe Borge

God morgen alle sammen! <3 Denne mandagsmorgenen tenkte jeg å prøve meg på noe som jeg aldri har gjort før! Jeg har satt sammen en ukesmeny av middagsoppskrifter som jeg har delt med dere på bloggen tidligere. Jeg får ofte leserspørsmål rundt hva vi spiser, og jeg har fått flere tilbakemeldinger fra lesere som ønsker at jeg hver uke setter opp en ukemeny med gode og varierte oppskrifter. Jeg deler ikke så mange oppskrifter på bloggen at jeg klarer å lage dette hver eneste uke, men jeg har mye mer å gå på så jeg kan absolutt komme med slike innlegg en gang i blant! Om dette faller i smak selvfølgelig.

Nå vet dere ihvertfall hva Jonas og jeg skal spise denne uken! Jeg har plukket ut mange gode og varierte oppskrifter fra mat-kategorien min. Noe fisk, noe kjøtt, noe suppe, noe pasta og noe pizza. <3 Alt er selvfølgelig så godt som hjemmelaget.


Mandag – Fiskegrateng
Hvorfor ikke starte uken med noe sunt og godt? Min hjemmelagde fiskegrateng med makaroni og raspede gulrøtter smaker nydelig. Det er rart hvordan alt smaker så vanvittig mye bedre når du lager det fra bunnen av! Ikke krever det all verdens med tid og krefter heller. Gi fiskegratengen et forsøk og bytt ut den fryste varianten ihvertfall denne ene mandagen!

Tirsdag: Pasta Carbonara
Litt pasta må man ha! Ihvertfall Jonas og jeg. Denne uken består tirsdagsmiddagen av pasta i hjemmelaget carbonarasaus.


Onsdag – Hjemmelaget blomkålsuppe
Nam, nam, nam! Dette er rene smaksbomben. Har dere ikke prøvd min hjemmelagde blomkålsuppe før så er det på høy tid å gjøre det denne uken! Strø gjerne over litt stekt bacon og server med brød. Vi snakker fest i munnen..


Torsdag: Torsk med grønn pesto
Det er på tide med litt fisk igjen! Ettersom jeg er så glad i hvit fisk, har jeg satt opp en torskerett på menyen for denne torsdagen. Torsk med hjemmelaget, grønn pesto, stekte grønnsaker, poteter og ristede pinjekjerner.


Fredag – Spennende mini pizza
Denne oppskriften var det faktisk Jonas som kom på! Fredag er jo den store taco/pizza dagen så vi får bare følge tradisjonen! Denne pizza-varianten vil jeg likevel påstå er en smule sunnere. Den tykke bunnen er nemlig byttet ut med noen lettere tortillalefser. Disse må du jo for all del gjerne ha grove også om du foretrekker det så sunt som overhode mulig! I stedet for tomat eller barbequesaus har jeg her smørt bunnen med litt krydret craime fraiche. Nam, nam, nam!


Lørdag – Den store biffdagen
På lørdag skal Jonas få viljen sin! Biff står på menyen med bare det aller beste tilbehøret. Denne bakte tomaten er dere bare nødt til å stjele oppskriften av for den kan brukes til flere middager og smaker himmelsk <3

Søndag – Fisk og kjøtt combo
Har du fulgt denne oppskriften før så kan jeg vedde på at denne søndagen ikke vil komme fort nok. Frikassè med terteskjell, fiskeboller og kjøttboller er tidenes søndagsmiddag. Eller bestemormiddag, om du vil! Dette er verken dyrt eller vanskelig å få til, middagen er laget på et blunk og man får i seg både litt fisk og litt kjøtt! Denne retten er bare nydelig spør du meg. <3


Da håper jeg det smaker! Velbekomme. <3
Klikk på bildene for å komme til de ulike oppskriftene mine.

26 kommentarer

Siste innlegg