Fancy tuna breakfast

Good morgen! Herlighet for en hjemreise det ble på oss i går. Åtte timer tok det oss å komme hjem! Vi hadde helt glemt at østlendingenes vinterferie tok slutt i går. Dermed ble vi sittende fast i en nærmest stillestående kø i hele to timer. Da køen endelig hadde løsnet kom et uvær som jeg aldri har sett maken til. Jonas kunne selvfølgelig ikke kjøre i åtte timer i strekk så jeg satte meg foran rattet akkurat i det mørket falt og regnet øste ned. Vi var mitt i ingenmannsland uten gatelykter eller noe som helst og vinden var på et tidspunkt så ekstrem at jeg var sikker på at vårt siste minutt var kommet. Puh! 22.00 kom vi oss endelig hjem og nøyaktig to minutter etter det lå jeg på hodeputen og snorket. Haha, jeg tror aldri jeg har vært så utslitt..

Det ble altså over 9 timers søvn på meg i natt. Alarmen sto i dag på 07.20 og jeg har sjeldent følt meg så uthvilt så tidlig. Klokken 08.25 var jeg i treningsklærene og løp utendørs med Bella i 45 minutt. Deretter kjørte jeg en styrkeøkt på 45 nye minutt med både mageøvelser, rumpe, ben og armer. Hva da sprek mandag? Ah, jeg kunne ikke forestilt meg en bedre start på uken.


Til frokost lagde jeg meg noe veldig fancy! Det er egentlig bare en enkel tunfisksalat, men jeg fikk lyst til å gjøre noe litt mer kreativt ut av det. Oppskriften på salaten legger jeg ved under her til dere som får lyst til å prøve det ut selv. Liker dere ikke tunfisk så kan fisken alltids byttes ut med kylling foreksempel! Eller skinke hvis dere foretrekker det? Alt går ann!

Du trenger: 1. 1 boks tunfisk 2. 1 agurk 3. En halv gul paprika 4. 1 avokado 5. 1 boks ekstra lett rømme 6. 3 ss majonès 7. 1 ss sitronsaft 8. Pepper 9. Karri

Slik gjør du: 
1. Bland boksen med rømme + 3 ss majonès med litt sitronpepper og litt karri. Press litt sitronsaft over!
2. Hakk opp paprika, avokado og 1/3 av agurken i veldig små biter. 
3. Hell vannet av boksen med tunfisken og tilsett fisken med de oppkuttede grønnsakene. 
4. Ta en ostehøvel og skjær opp resten av agurken på tvers. Du vil lage lange strimler.
5. Bland fisk og grønnsaker med rømmeblandingen og smak til med litt ekstra pepper/karri. 
6. Rull agurkstrimlene så du får et passe stort hull i midten og stikk gjennom et grillspyd så det holder seg slik.
7. Legg en spiseskje tunfisksalat oppi agurk “rullen” og server! Pynt gjerne med noen sitronskiver.

Oppskriften holder til 2 store frokoster!



Dette er jo slett ingen dum rett til tapas heller! Eller hva synes dere?
Så det ikke fancy ut? Håper dere har fått en like god start på uken!

17 kommentarer

Siste innlegg