Ukens smoothie: Jordbærdrøm

God morgen, og GOD HELG! Jeg tenkte jeg skulle starte fredagen med en ny “ukens smoothie” oppskrift. Denne gang en jordbær variant med noe drue, kiwi og bringebær i. Mmm, så godt! Uten melis er den frisk og litt syrlig, mens med et par spiseskjeer melis smaker den akkurat som en søt dessert. <3 Farlig godt som både frokost, lunsj og kvelds-snacks.

Du trenger:
1.
200g frossne jordbær 2. En håndfull grønne druer 3. Kjøttet av to kiwi 4. 2dl valgfri juice 5. 10 bringebær 6. 2 ss melis

Slik gjør du:
1.
Legg alle ingrediensene i en blender og dur løs! 
2. Tilsett mer juice om du ønsker den mer rennende og smak til med litt melis.
3. Bruker du ferske bær så tilsett også 4 knuste isbiter. Smoothien bør drikkes kald.


Pynt gjerne med litt frukt eller bær på toppen!

 

Enjoy! Denne oppskriften holder bare til en stor smoothie.
Doble oppskriften om du ønsker å lage til flere personer. 

34 kommentarer
    1. Såå herlig!! Jeg elsker å stikke innom bloggen din, Marthe! Jeg føler virkelig at du er en av svært få som ikke har latt seg rive med av alt “sunnhets” hysteriet som er nå for tiden. Skal ærlig innrømme at jeg selv har latt meg påvirke noe voldsomt, og nettopp derfor er det så herlig å kunne komme innom bloggen din å se at det fremdeles er OK å bruke litt melis i en smoothie feks! 🙂 (mener ikke å si at du ikke fremstår som sunn altså, men satser på at du forstår hva jeg mener!)

    2. Jeg er helt enig med Linn her! Bloggen din ER sunn. Du er et sunt forbilde, da du har et sunt forhold til mat. Du varierer trening, med lørdagskos, og sunt kosthold med godsaker. Vi mennesker ikke skapt for å kutte ut hverken karbohydrater eller fett. Litt av alt, og ikke altfor mye av det gode! Hehe. Uansett… Aldri finn på å gå over til å bruke sukrin istedenfor sukker i kakene dine. Kaker er kaker, og sånn er nå det!

    3. snadder 🙂
      Eg pleier å ha i litt banan om eg føler at smoothien blir for sur.
      Ellers lager eg også smoothieene med juice som du gjorde i denne oppskriften -aldri yoghurt.
      Kose dere på fjellet <3

    4. cuskima: Mm! Ja både banan og mango pleier å gjøre susen om smoothien skal være litt søtere 😀 Da er vi like på det området. Jeg liker også aller best å bruke juice, men jeg prøver litt av hvert 🙂 Tusen takk! God helg Lin!

    5. Sara: Å nå ble jeg glad. For en fin tilbakemelding. Tusen takk for gode og oppmuntrende ord Sara. Det er så mye motivasjon å hente fra slike kommentarer 🙂 Tusen takk!

    6. Line H: Jeg redigerer som regel bare bildene mine i windows live gallery, men av og til legger jeg på litt fine effekter, skrift eller rammer i http://www.pixlr.com 🙂 Den blurry bakgrunnen kommer av seg selv når jeg bruker portrettlinsen Nikon 50mm 1,4 🙂 Denne linsen koster 3000 kroner og er helt genial! <3

    7. Linn: Ah, så hyggelig å høre! Tusen tusen takk for en super tilbakemelding. Setter stor pris på slike kommentarer Linn 😀 Litt “usunnheter” må vi få unne oss. Strenge kosthold har jeg gitt opp for lenge siden. Hehe, jeg blir verdens sureste person om jeg ikke får spise som jeg vil, så du vil nok finne mer smoothie med melis på bloggen i fremtiden 😀

    8. Takk Marthe 🙂
      Milkshake er også en favoritt hahaha, hvis du liker det superenkelt anbefaler eg å prøve sandwich is og banan og litt fløte eller melk eller hva du ønsker. Eg tåler ikkje melk,men fløte så derfor bruker eg det.

    9. Nam! Den så utrolig god ut:-) liker at du ukens smoothie. Ingen av de andre bloggene jeg leser har det.. Me like, hehe:-) ha en tipptopp dag søte deg:-)

    10. Å herregud! Den så helt fantastisk god ut, gjett om jeg skal prøve den da! Jeg elsker smoothier!! Jeg vet om en veldig god smoothie, da tar du ca. halve posen av jordbær eller bringebær, helt opp til deg men det skal helst være frosne bær, ta litt appelsin eller lime juice, jeg personlig synes lime er best med jordbær, du kan også ta litt vanilje youghurt opp i blenderen, da blir den litt søtere! Det er en veldig enkel smoothie, men utrolig god. Også på slutten kan du ta litt sprite brus, eller noe med sitron (helst med kullsyre) Dette gjør at smoothien blir tynn og flytende samtidig som du kjenner smaken av den kullsyren. Den er perfekt til en dessert og er utrolig god.

    11. Det så kjempegodt ut. Skal straks begynne med helgavasken, så blir smoothie ala marthe som kveldssnacks etterpå 😀
      Har du et middagstips som tar kort tid å lage, som ikke har for mange ingredienser og som er beregna for en person?
      Jeg eier ikke fantasi når det er snakk om matlaging til megsjøl. Haha.

    12. ja eg tar en hel sandwich is med kjeksen og alt i biter og en hel banan og så tynner ut bittelitt ellers vil jo det ikkje blande seg.
      Du må selv se om hvor tykk du vil ha den, har også tatt 2 bananer i sandwich is hvis du skal ha to mindre glass. Dette er superfarlig godt altså!!
      sugerør og server!

    13. Vil heller anbefale å bruke honning til å søte med, eller lønnesirup! Melis er bare sukker liksom, mens honning eller lønnesirup inneholder litt mer næring selv om det er mesteparten sukker 😉

    14. Frossen mango og ananas, saften av 1 lime, ferskpresset appelsinjuice(kan varieres, men appelsin er absolutt best) og en stor håndfull basilikum. Da får du en grønn, god og meget frisk start på dagen! absolutt verdt et forsøk

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg