Tren hjemme med Abilica

 

Se hva vi har fått i hus! Åh, nå er jeg fornøyd. En Abilica Stream tredemølle har fått plass i den store gangen som vi ikke visste helt hva vi skulle gjøre med. Er den ikke fin? Tredemøllen har en elektronisk høydejustering på 15 nivåer så nå fremover kan jeg til og med gå bratte fjellturer innendørs! Motoren er på 2,5 HK og går helt opp til 18 km/t. Så fort kommer nok ikke mine ben til å ta meg, men kjekt å ha! Kanskje Jonas vil få mer bruk for denne hastigheten? Løpebåndet er på 50x140cm så den er rimelig stor, men det fine er at den er sammenleggbar og med trillehjul, så så fort treningsøkten er over kan vi sette den opp på “høykant” eller trille den inn på et annet rom om vi ønsker det. Jeg vil selvfølgelig ha den til pynt når den ikke brukes. Heh!

 

Inngebygde høytalere og mulighet for tilkobling av mp3 spiller finnes også sammen med en computer med bluetooth for iphone, ipad eller android nettbrett. Dette er det mest geniale med hele tredemøllen spør du meg. Når jeg løper nå om dagen, løper jeg nemlig langs strandpromenaden i Thailand! Ved å koble tredemøllen trådløst til ipaden, kan jeg gjennom appen “Run on Earth” løpe nøyaktig hvor jeg vil i verden. Appen er helt gratis og så fort du har valgt deg en løype i Google Maps får du gjennom Google Street View virkelig følelsen av å være der! Du ser veien, stranden, gatene foran deg og tredemøllen justerer motstanden eller stigningen automatisk etter terrenget. Hvis ikke det er nyteknologi så vet ikke jeg! Man både ser og føler motbakkene! Hva skal jeg til New York for? Jeg kan løpe New York Marathon fra gangen min jo!

Abilica har ikke bare tredemøller som hjemmeapparat. Foretrekker du sykleapparater eller eliptikaler så har Abilica flere kvalitets-varianter der også med nøyaktig den samme teknologien. Dere kan se utvalg og pris på de forskellige modellene HER. Ellers fås disse apparatene også kjøpt på XXL, Sport1, MX sport, Treningspartner.no, Flust og X-life.



Time is no longer an excuse! Ikke bare har jeg fått en helt RÅ tredemølle. Jeg har også fått en rekke mindre Abilica treningsapparater som har gjort hjemmetreningen min vanvittig mye mer effektiv. Jeg har tatt i bruk både vekter, yogamatte (ja jeg har begynt med hjemmeyoga!), fitnessball, og exertube strikk de siste ukene og motivasjonen min har aldri vært bedre. Bare fargene på de ulike apparatene er motiverende å se på i seg selv, men den virkelige motivasjonen og ikke minst effektiviteten kommer av treningsappen “Abilica circle”. Det er fort gjort å miste motet når man trener hjemme på stuegulvet, gjerne med et litt for spennende tvprogram til. Jeg har selv ligget på stuegulvet og tenk “pokker, de siste 15 situpsene står jeg over i dag”. Følger du en treningsapp med program, veileder og en PT som trener sammen med deg på video så er det så mye enklere og trene hardt! Hjelp, for en forskjell det er på treningsøktene jeg har hjemme i stuen nå som jeg har både Abilica utstyr og appen på plass. Dette vil jeg virkelig anbefale til dere andre som foretrekker hjemmeøkter fremfor treningsstudio.



Selv har jeg ikke trent på et senter siden i fjor høst! Hva skal jeg nå begynne for? Jeg har jo alt jeg behøver! Abilica fitnessball får dere kjøpt for 249kr HER, Yogamatten fås kjøpt for 399kr HER, Abilica exertube for 199kr HER, og trio vekter til 499kr HER. Treningsappen er altså helt gratis og tilgjengelig i Appstore og google Play. De nevnte produktene fås også kjøpt hos Sport1, XXL, MX Sport, Treningspartner.no, X-life, Flust, Anton Sport, SportAmore, Stadion, CDON.com og Gymgrossisten.

 

Dere må gjerne lese mer om Abilica Circle treningsappen HER. Eller se hele utvalget av treningsapparater fra Woman-serien HER. Det var litt om mine treningsapparater! Neste gang lover jeg å skrive litt om øvelsene jeg gjør med de ulike apparatene. Jeg regner med at mange av dere allerede har utstyr som fitnessball, vekter og matte hjemme? Ellers får dere gå til innkjøp av det til neste innlegg. Mihi!

Håper dere likte innlegget. Jeg gleder meg allerede til neste!
Er det noen av dere som har prøvd treningsappen “Run on Earth”?


       
     Annonse 

[Alt-Text]

43 kommentarer
    1. Wow, du er superheldig som har fått dette! En sånn tredemølle koster jo masse penger! Har alltid hatt lyst til å ha tredemølle hjemme.. Høres så deilig ut å kunne se på en serie mens man løper en tur 😀 Men er jo veldig smart teknologi at man kan løpe etter en løype!
      Du får kose deg på valentinsdagen! 😀

    2. Kjempeheldig!! Lurer på hvor treningsklærne dine er i fra?:-)
      Du ser smashing ut! Ha en fin valentins dag ♡
      Charlotte

    3. Wow, så deilig. Jeg har nettopp vært ute en god halvtime og det var helt skjønt! Jeg hater jo mølle, men kanskje det hadde blitt litt bedre hjemme og med den fantastiske appen. God trening fremover!

    4. Heldiggris! Her må jeg dra meg 1 km i kommunens bratteste bakke (verst hjem igjen, da blir det jo oppover) ned til hovedveien og hoppe på en buss i tjue minutter før jeg får kjørt en skikkelig økt. Kan ikke si det aldri har gjort at jeg heller har blitt hjemme 😛
      Men, 1, 2 og 3-kilos vekter kan gjemmes langt vekk i et skap, det vil aldri gi noe treningsutbytte 🙂

    5. Kristiane Lie: Ah, jeg synes det er herlig å løpe ute også, men nå om dagen er været så surt at jeg sluntrer unna joggeturene utendørs. Da er det godt med en mølle i hus 😀 Tusen takk, det samme! 😀

    6. De vektene og resten av utstyret har jo bare de treningsglade fargene. Hoho, jeg må skaffe meg noen fargerike vekter, tror jeg. Fikk skikkelg lyst til å trene med en gang nå.. Fint utstyr var det i alle fall! Du er heldig 🙂

    7. Det hørtes utrolig motiverende ut med det google earth systemet! Jeg tror likevel at jeg uansett kommer til å trives best løpende ute i den virkelige skogen med trær og fuglekvitter rundt meg..bare det snart kunne blitt vår!
      Ha en fin dag, Marthe!

    8. Og så kommer kommentarpolitiet og skal være negativ.
      Anonym leser du HELE innlegget eller bare surfer du innom for å slenge med nebbet?
      Står da HELT tydelig nederst at dette er annonse 😛
      wow så kult Marthe, ville gjerne hatt en sånn om vi hadde plass,men må eg prioritere spisebordet eller min 2.5 meter digre sofa så blir det ikkje rom for sånt.
      Eg bor på toppen av en bakke, hjelper det :p?
      Grattis:)

    9. cuskima: Hehehe, da er det godt jeg har deg som tar ansvar og svarer igjen 😀 Herlig! <3 Haha, nei da forstår jeg at det blir manko på plass. Det er ikke bare bare med alle disse møblene! Vi har vært så heldige å få utdelt en gigantisk gang og hva kan man ha i en gang annet enn klesstativ og en kommode? En TREDEMØLLE! 😀 Å bo på toppen av en bakke er jo veldig gunstid da! Da får du litt daglig, ufrivillig trim. 😀

    10. haha søte du 🙂
      ja eg ser den, er kjempedumt med en diger gang uten tredemølle i 😀
      Vi og har en stor bred gang midt i leiligheten og kunne selvsagt hatt tredemølle der,men der har eg hundeburene-hvor skal de stå likssom 🙂
      Eg har stepkasse og manualer og datteren min har strikk og ball og sånn hengegreie i døren -så kanskje nå når eg har blitt frisk så kan man ta en liten utfordring.
      Gikk ned over 4 kg nå da eg var syk og da kommer det fett og vann på igjen -det vil vi ikkje 🙂
      Oh yes ufrivillig spesielt i slush og regn 😛 hahaha men godt også å komme hjem da

    11. Åh herregud.. Det tror jeg er det mest reklamefylte blogginnlegget jeg har sett i mitt liv! Det kostet dem en del at du skrev det eller?

    12. Heldi som får så mye treningsutstyr 🙂 Men litt kjipt å trene på kjøkkenet?! Kjøp deg leilighet, mye lurere enn å leie. Da får du mye større plass også. Leiligheta deres er jo mega liten!! haha

    13. Bloggen din preges i så stor grad av reklame nå at det å lese den ikke er særlig givende lengre. Det startet med kredittkortkonkurransen hvor du valgte å ikke svare på kritikken, så dro du på de surfegreiene og nå dette. Du snakket lenge om at du ønsket å senke forbruket ditt, men bloggen din bærer fortsatt preg av å være en eneste stor kjøpefest og den blir ikke inspirerende noe mer.

    14. Miriam: Men da synes jeg du skal finne en ny blogg å lese 🙂 Jeg vil heller ha blogglesere som setter pris på blogginnleggene mine! 🙂 Takler du ikke å lese eller faktisk bare skrolle deg forbi de innleggene som bloggere lever på så får du lese “hobby-blogger” som har andre jobber ved siden av i stedet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg