En dag – time for time

God ettermiddag kjære, gode lesere! Her kommer et blogginnlegg som jeg tror virkelig kan komme til nytte for dere som planlegger å reise med Lapoint i fremtiden. Jeg skrev et lignende “time for time” innlegg da jeg jobbet som frivillig med babyløver i Zimbabwe, og det vet jeg har vært til hjelp for veldig mange i ettertid. Håper at dette også faller i smak! 

Jeg sitter fremdeles på Gardermoen, men vil være hjemme om et par timer. Jeg kan tenke meg at dere som overhode ikke er interessert i surfing er veldig klare for hverdagsinnlegg igjen! Hehe. I morgen vil jeg selvfølgelig være i gang igjen.. <3

08.00 – 09.00 – It’s time for breakfast! En veldig god frokost også. På Lapoint-campen serveres det baguetter med pålegg, youghurt, frokostblandinger, kokt egg, og en diger fruktskål med opphakket frukt og nypresset appelsinjuice (som er verdens beste ettersom appelsinene er så søte der nede). Frokostkaffè står selvfølgelig også alltid klar på bordet.

09.00 – 10.00 – Mellom ni og ti pleier vi å møtes utenfor campen for å hoppe i bilen til beach resortet som vi skal tilbringe hele dagen på. Turen dit tar 10 minutt og her koser vi oss en liten time før surfekurset begynner.

11.00 – Surfekurset starter. Aller første dag får man utlevert en våtdrakt som du kommer til å ha hele uken. -Med mindre du har med eget utstyr. Deretter får du tildelt et surfebrett som instruktøren mener passer deg, og du er good to go!

 

11.00 – 13.00 – Jeg er ikke helt sikker på hvor mange timer vi var ute med instruktør hver dag. Tiden fløy og jeg så ikke på klokken før vi var på vei hjem til campen igjen, men jeg tror disse leksjonene varte i et par timer. Aller først varmer vi opp med litt løping og litt utstrekkning før vi får beskjed om hva vi skal trene og fokusere på. I starten er det full fokus på hvordan du skal stå på brettet, posisjon, og padling. Etterhvert som dagene går og vi blir flinkere får vi blant annet prøve oss på litt svinging. Instruktørene ser hver og en av oss. Blir noen flinkere enn andre så lar de gjerne de flinkeste få prøve ut litt nye ting.

13.00 – 14.00 – It’s lunch time! Man kan skrive seg opp på en lunsj-liste på begynnelsen av uken om man ønsker en matpakke servert hver dag på beach resortet. Denne består av en baguette med skinke/ost, tunfisk, eller kylling + frukt og vann.

14.00 – 16.30 – Vi får fritid! Instruktørene er fremdeles tilgjengelige på huset, men nå surfer man på egenhånd om man har lyst til å tilbringe flere timer i vannet. Noen ønsker dette, mens andre ønsker å bruke de siste timene på å spille fotball, volleyball, bordtennis, soling eller bare latskap. Man får gjøre akkurat som man vil! 

16.30 – 19.00 – Bussen går tilbake til hotellet mellom 16.00 og 16.30 og da får man noen timer til å ta en dusj og gjøre seg klar til middag som blir servert klokken 19.00. Hva som skal serveres til middag står alltid på en tavle på takterrassen til Lapoint campen så du vet alltid hva du har i vente. Er det noe du ikke liker så kan du alltids dra ut for å spise på en restaurant i stedet. Middagen er inkludert på campen, men det er selvfølgelig valgfritt om du vil spise den eller ikke. Jeg spiste her hver dag.

19.00 – 23.00 – Nå kan du gjøre som du vil. De fleste av gjestene på Lapoint pleier å bli sittende på takterrassen etter middag for å prate og være litt sosiale. Jeg pleide å bruke disse timene på å få unnagjort noe bloggarbeid. Man kan gjøre akkurat hva man vil. Ønsker du å ta en tax inn til Agadir så kan du gjøre det, vil du legge deg klokken åtte så gjør du det.. It’s up to you! – Men klokken 23.00 om hverdagene får man beskjed om å være litt stille så folk som vil sove skal få lov til det. 

Håper dere som har lyst til å reise i fremtiden fikk en bedre forståelse for hvordan dagene ser ut! 
Nå får dere ha en fin søndagskveld så lenge. Jeg skal kose meg med litt mailsvaring før flyet går.  

48 kommentarer
    1. Åh maten så god ut 😀 Så spennede og gøy du har hadd det 😀 Skjønner du har kost deg masse der <3 God tur hjem <3

    2. supert innlegg-veldig godt forklart:)
      Eg er så redd for hai og ikkje supergod å svømme så eg skal neppe,men veldig informativt for de som har lyst å prøve seg 🙂
      Velkommen hjem 😉

    3. Topea Mihaela: Tusen takk! 🙂 Jeg har NikonD3000 og portrettlinsen Nikon 50mm 1,4. 🙂 Kjempefornøyd med dette utstyret, men det er er portrettlinsen som gjør hele jobben. Den tar kjempefine bilder selv om jeg ikke stiller det inn på noe som helst. <3

    4. cuskima: Haha, så skjønn 😀 Redd for hai. <3 Og jeg som tenkte å melde meg på dykking med hvithai neste gang! Da får du i tilfelle streike blogglesingen i en uke 😀 Tusen takk Lin!

    5. pffft er jo DU som svømmer med hai -ikkje eg så eg leser alt eg 🙂
      Eg intresserer meg for de eg leser bloggen til,og de de intresserer seg for leser eg-hva er ellers vitsen.
      Hvis eg bare likte matinnlegg eller outfit hadde eg vært på de bloggene,I like diversity:)
      Liker du hai,javel da skal eg lese om dine opplevelser med å dykke med hai, helt klart 🙂
      Hadde slitt bittelitt om du var skifantastis, haha det og fotball klarer eg bare ikkje engasjerer meg i hahaha:D

    6. Åå, det ser så gøy ut! Jeg har så og si allerede bestemt meg for å dra på en slik tur så fort jeg har tid 😀 Jeg har alltid hatt lyst til å lære å surfe, og det at jeg kan få muligheten for en så billig penge, er helt utrolig!
      Høres ihvertfall ut som du er hatt en kjempebra tur! Har vært veldig moro å følge deg gjennom den 🙂

    7. Heldiggrisen Marthe! Ser bare helt fantastisk ut.. Har drømt meg vekk i innleggene dine denne uken 😀 Utrolig herlige bilder, og du som ser så bra ut! Frister jo faktisk å lære seg å surfe når man ser dine bilder og får lese om hvor flott og gøy det er 😀
      Heldigvis drar jeg om bare en uke til varme Gran Canaria for en liten ferieuke. Trenger det! Har vært så alt for mye på planen i det siste, jobbet meg vann over hodet og bare stress, så kroppen trenger litt D-vitaminer og avslapping.
      Nå får jeg heldigvis til å kommentere hos deg igjen.. Lurer på hva som var galt som gjorde at det kom opp feil hver gang 🙁 Håper alt går fint på hjemveien. Blir vel godt å komme seg hjem til Jonas kan jeg tenke meg 🙂 Kos dere masse, stor klem! <3

    8. Hei Marthe! 🙂
      Jeg lurte bare på om du kan lage et innlegg for oss studenter?
      Det er ikke så lett å kle seg bra nå om vinteren, men samtidig comfy. Og er jo ikke så lett å se bra ut alltid når man må pakke seg inn i store jakker og sånn før man i det hele tatt kommer seg på skolen!
      Og et pluss er det jo hvis det er billig! 😛

    9. Åh, det virker som du har det kjempe fint! Misunnelig på deg Marthe!! <3
      Og når jeg først faktisk kommenterer, må jeg også få komme med at du er en veldig skjønn jente. Jeg forstår meg virkelig ikke på de som sier noe annet. Synes du virker som en sprudlende og glad jente med masse latter og liv. Hadde du vært i min vennegjeng hadde nok du vært en favoritt 🙂

    10. Har ikke noe med dette å gjøre, men hvorfor har du fremdeles julekampanjen til Nelly på siden og ikke den nye vårkampanjen ?

    11. anonym: Om Marthe IKKE hadde hatt silikon så hadde hun jo svart på spørsmålet fremfor å ignorere det hele tiden, virker ikke som hun har noen planer om å innrømme det.

    12. Omg så en film igår som handlet om Bethany Hamilton, hun mistet armen i et haiangrep når hun var mindre.. Hun var da sponset av Ripcurl, fyfaen så syyykt! Vær forsiktig da! Men hun var i Hawaii da haha!
      Annbefaler den filmen på det varmeste forresten =)

    13. Kjære vene for et mas om silikon!! Marthe HAR svart tidligere at hun IKKE har silikon, men at det ligger i hennes familie å være velsignet med ekte vare. Kan dere nå slutte å mase om dette, please, blir så lei av det!!

    14. Frida Bringslimark: Å så bra at du får til å legge igjen kommentarer igjen! Aldri opplevd den “feil” meldingen som du fikk opp, før. Hm, jaja nå er det ihvertfall i orden igjen. Håper bare ikke flere har samme problem 🙂 Så herlig at du skal på ferie om en uke. Det er velfortjent! <3 Krysser fingrene for at du får det varmt og godt mens du er der nede så du får ladet opp batteriene 🙂 Hyggelig å høre at du har fulgt meg gjennom uken i Marokko 😀 Det har vært en fryd å lære seg å surfe. Virkelig en drømmeuke. <3

    15. Eva: Marthe svarte på spørsmålet FØR hun tok silikon ja, men har ikke svart på det etter puppene hennes plutselig ble mye større og rundere 😛 Så hun er nok ikke bare velsignet fra naturens side, måtte litt hjelp til. Ikke at det er noe galt i det.

    16. Lisa: Du trenger ikke å snakke spesielt mye engelsk, du må bare forstå litt og forstår du ikke alt så er det bare å spørre en av de norske reisende om de kan forklare deg det 🙂 Men du kan sikkert spørre om å få med en norsk eller svensk instruktør om du vil det. De er flere på huset og alltid veldig villige til å hjelpe 🙂

    17. Og hadde du ikkje vært så dust så hadde du ikkje vært anonym. Frekke folk spør og graver i privatlivet og om de samme gamle tingene som er svart på tusen ganger før.
      ganske så besatt av puppene hennes du.
      Men hvis du vet litt om kropper så vet du at de er forskjellig og at noen kan få mer pupper av segselv etterhvert. I vår familie har ALLE masse pupper og har alltid blitt beskyldt for silikon,syns det er så utrolig frekt.Når ikkje folk vil tro på deg, fordi deres egen fordvridde syns på hvordan kropp skal se ut.
      Nei fei for egen dør før du blir så opphengt i alle andres.
      Marthe om du reiser på ski så skal eg lese om det også eg :D:D
      Men om du plutselig skrev en skiblogg,,,,,,,,,eh nope.
      Leser jo om fotballinnleggene dine-bare fordi de er morsom 🙂
      ha en super dag <3

    18. Anonym: Å, neimen, huff og huff…
      Så enig med deg, Cuskima!
      Stå på , Marthe-du er helskjønn. Nesten som en liten Duracellkanin<3, misforstå meg rett, he,he.
      Kos dere med kinesisk!

    19. Setter veldig stor pris på at du tar deg tid å svare meg og alle de andre leserne dine så utfyllende og bra, og ja, det at du i hele tatt tar deg tid 🙂 Du er den første toppbloggeren som har svart meg på en kommentar! Ikke at jeg er så aktiv på å kommentere, men allikevel setter man jo pris på det når man først får et svar tilbake 🙂 Du er herved min favoritt blogger! Du er veldig inspirerende 🙂

    20. Tonje: Å det skulle bare mangle. Dere kommenterer jo ikke bare for moro skyld! Synes det er superhyggelig å kommunisere med bloggleserne gjennom kommentarfeltene også og ikke bare blogginnlegg 🙂 Klem! <3

    21. Jeg blir utrolig inspirert av deg Marthe, det du gjør i hverdagen og de spontane tingene du finner på, hvis folk spør meg hvem som er mitt ideal forbildet så holder jeg ikke tilbake på å rope ut deg. Visse ting man vil i livet oppnår man bare ved å ta sjanser, og det lærte du meg. Helt siden jeg var liten har pappa alltid sagt “hva du gjør i livet er ubetydelig, men det er viktig at du gjør det”. Og du rett å slett lyser opp dagen min, med dine vakre innlegg som sier hva du gjør og hvor du er i livet, rett å slett bare en fryd å lese. Jeg tenker at hvis man virkelig vil oppnå noe her i livet må du jobbe for det, du må være sterk i dine tristeste dager, du må være trofast selv når du ikke vil og du må være bestemt på at uansett hvor hardt det er og hvor mye vondt du er igjennom så skal du ALDRI la deg knekke.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg