Smittet av marokko-bakterie

God formiddag fra Marokko! Det ble ingen oppdateringer på dere i går, og nå skal dere høre hvorfor. Heldige meg har blitt smittet av den såkalte “Marokko-magen”! Kvalmen og magesmertene startet i går ettermiddag og det endte med at jeg kastet opp i hele natt. Fysj! Jeg vet ikke nøyaktig hva det kom av, men jeg regner med at jeg bare har fått i meg noen bakterier som kroppen ikke var forberedt på. Heldigvis går det fort over. Jeg har fått beholde frokosten og føler meg allerede mye bedre. Noe surfing blir det nok likevel ikke på meg i dag, men jeg får ta noen fine bilder av de andre i stedet! Det er siste dag i Marokko og den skal nytes til det fulle.. Jeg har fått æren av å knipse noen bilder av surfemesteren på huset litt senere i dag, så det skal bli interessant! Hehe, det er jo så mye morsommere å ta bilder av de som faktisk kan sakene sine! Selv om det skal sies at vi har blitt riktig så flinke vi amatørene også i løpet av uken. Det er virkelig utrolig hvor fort vi har lært. En uke til så snakker vi nivå 2! 

Etter gårsdagens surfeleksjon dro jeg på en liten “tour” med sjefen på huset! De ansatte her gjør virkelig alt for at vi skal ha det fint og i går fikk jeg altså en egen liten sightseeing-kjøretur rundt ulike “surfingspots” i området. Kjempehyggelig!

Ellers er det på høy tid å publisere vinneren av 10 000 kroners reisegavekortet fra konkurransen som jeg holdt i samarbeid med bokkilden! Maria Seljeseth, GRATULERER SÅ MYE! Du er helt tilfeldig blitt utplukket av bokkilden selv og er nå et 10 000 kroners reisegavekort rikere. Måtte du få en FANTASTISK tur! Svarene til den heldige legger jeg ved under her til de som vil lese dem.

1. Hva motiverer deg til studie og jobbstart?
Det som motiverer meg er at for hver eneste dag som går, enten på jobb eller skole, så er jeg et steg nærmere målet mitt; en utdanning innenfor noe jeg trives med og føler jeg er flink til, som forhåpentligvis kan hjelpe meg å skaffe meg drømmejobben. Ingenting skjer hvis man ikke jobber for det, og det er det jeg gjør nå. Jeg har friår for å spare penger sånn at jeg får råd til det jeg aller mest har lyst til: å studere i London!!

2. Hvilken bok ville du pakket med til drømmeferien?
Jeg ville pakket med den nyeste boken til Khaled Hosseini: Og fjellene ga gjenlyd. Han er en av mine favorittforfattere, og for en lesehest som meg er det alltid godt å fylle opp bokhylla med noen nyheter!


Bikinien er fra Lindex

 

Ser ikke så verst ut eller hva? For et liv <3
Håper det står bra til med dere. Jeg har litt kommentarsvaring å ta igjen! 

28 kommentarer
    1. åh, det ser helt nydelig ut der nede! marokko en en drøm her! Håper du blir fort frisk, ingenting er verre enn å være syk på tur :/ Ha en fin dag !

    2. Off hørtes ikke godt ut nei, men bra du er bedre nå <3 nyt siste dagen søta <3 hærlige bilder 🙂

    3. Så dumt du ble syk 🙁 Elsker bloggen din, du er kjempe pen og mitt store forbilde. Jeg har noen spørsmål: kan du ha et lynkurs der man får inspirasjon om hva man kan ta bilder av? Triks, vinkler og fokus… ❤️ Kan du også lage en video/et innlegg der du forklarer hvordan man kan stå på henda med beina bøyd (sånn som det øverste bildet) ? Jeg har så lyst til å lære meg det men aner ikke hvordan jeg skal gjør det ❤️

    4. Hei! Ser så superherlig ut å være der. Jeg reiser selv til Marokko om en liten uke på studietur og har derfor noen spørsmål til deg! Vet ikke helt hvor du befinner deg i forhold til Marrakech og Essouira hvor jeg skal, men hvordan er temperaturene? Har hørt det kan være veldig kaldt på nettene og ganske varmt på dagtid. Og så er jeg redd for å få samme problemet som deg – nemlig med magen. Tok du drikkevaksina før du reiste? Og har du noe mat du ville anbefalt? Hører så mye rart, blir nesten nervøs for å spise, hehe 🙂
      Og til sist lurer jeg på om du vet noe om kleskoder der nede i forhold til religion osv? Har hørt at man ikke skal vise noe særlig med skuldre og knær. Men det blir kanskje noe helt annet å være på surfecamp da!
      Håper du blir fort frisk igjen og at du koser deg den siste tiden av reisen!

    5. Jeg lurer også på om du har silikon, som mange andre her spør om. Ser når du står på hendene på det øverste bilde, at puppene ikke faller “naturlig” nærmere haken.. Men er på nøyaktig samme sted som når du står vanlig oppreist.

    6. Uff, så utrolig kjipt at du har blitt syk. Håper du har klart å nyte dagen likevel! Det er ikke så ofte jeg kommenterer, men har gjort det av og til, noe som bare skulle mangle! Du fortjener positiv feedback på innleggene dine!
      Synes nemlig at du virkelig skiller deg ut fra andre bloggere. Det er som om du tar bloggingen mer på alvor. Alle mulighetene/godene du får gjennom bloggen, viser du tydelig takknemlighet for. Føler andre bloggere nesten tar dette for gitt, men du drar med deg kameraet over alt og knipser bilder til oss, slik at du kan dele gleden med oss! Det er rikelig med både kvalitet og kvantitet på denne bloggen, og det merkes veldig godt hvor mye flid du legger ned i innleggene. Dessuten er variasjonen veldig stor – både outfits, oppskrifter, hverdagsinnlegg, reiseinnlegg, DYI, for å nevne noen av sjangrene. Det er utrolig inspirerende! Samtidig er du på en måte “en av oss”, du virker så jordnær og koselig.
      Jeg lurer imidlertid på om du noen gang blir sliten av å ha en så stor blogg kombinert med et hektisk liv? Er det ikke slitsomt å hele tiden måtte oppdatere oss om livet ditt (som man kanskje ikke alltid ønsker å dele?), finne kule og varierte antrekk og alt som hører en bloggers liv til, samtidig som du jobber, reiser, trener og tilbringer tid med venner og familie? At du til og med skriver et langt innlegg til oss imens du er syk! Du må ikke slite deg ut, og du får lov til å ta det litt med ro en gang i blant. Jeg er takknemlig for bloggen din uansett, fordi den viser deg, din stil og din personlighet.
      Stå på med bloggingen din, og jeg ønsker deg alt godt videre med både jobb, blogg og kanskje studier til høsten(?)! 😀

    7. Heidi: Heisann! Heldiggris 😀 Jeg tok ingen drikkevaksine eller sprøyte før jeg reiste. Jeg vet ikke sikkert om det vil hjelpe. <3 Noen blir uheldige, mens andre slipper unna disse basseluskene. Hehe. 🙂 Jeg spiste alt jeg fikk servert og det var både alle slags typer fisk, kjøtt, spaghetti, ris, wok osv.. Jeg tror ikke det var maten som gjorde at jeg ble dårlig for da ville alle på campen ha blitt det. Bare hold deg unna vannet fra springen og vask hendene ofte 🙂 Angående kleskode så bør man ikke gå for lettkledd i gatene. Da er det fort gjort å få blikk og litt ubehagelige kommentarer, men det er ikke "farlig" om shortsen din er litt for kort. På stranda derimot kan du selvfølegelig gå akkurat som du vil 🙂 Temperaturene på dagtid er perfekt! Det er rundt 20 grader men når solen står på kjennes det mer ut. Når vinden blåser derimot så blir det fort kjølig og kveldene er kalde. Så du må ha både varm ytterjakke, bukse og gensre med i tillegg til sommerklær 😀 KOS DEG PÅ TUR HEIDI! <3 Du kommer nok til å få det helt fantastisk. <3

    8. Tusen takk alle sammen! Dere er SÅ gode. <3 Jeg ble heldigvis frisk i en fei! Føler meg sprekere enn aldri før nå 😀 Jeg får ikke svart på alle kommentarer nå, men jeg lover å ta alt igjen så fort jeg lander på Gardermoen.

    9. Så kjiipt! Samme skjedde for meg når jeg var i Spania, utrolig kjipt å måtte ligge i sengen når sola skinner og man har masse å gjøre…
      Håper du fikk det beste ut av reisen 🙂
      Du inspirerte meg til å lære meg å sørfe, skal reise til California i sommer og har tenkt å lære meg det 🙂 Så gleder meg og lese innleget du kommer til å skrive om sørfing 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg