The big match

 
 

Se hvem som fikk rosa MU skjerf før kampen? Haha! *EKSTASE*

Vet dere hva? Vi holdt på å gå glipp av hele hovedårsaken til reisen vi! Da klokken var fire i England på lørdag ettermiddag, var Jonas og jeg på vei til “The curry mile” for å spise en deilig indisk middag. Vi satte i en taxi på vei til restauranten da vi hørte på radioen at det snart var klart for fotballkamp. Plutselig gikk det opp for Jonas at vi i England ligger en time før Norge. Det betød at kampen skulle begynne halv seks i stede for halv syv. Jonas ble selvfølgelig helt hysterisk, ba taxisjåføren snu med det samme og kjøre oss rett hjem til hotellet i stedet. Vi måtte selvfølgelig bare sette middag på vent, slenge inn shoppingposene, skifte til varmere klær og hive oss i en ny taxi til Old Trafford. Heldigvis rakk vi det helt fint til tross for den vanvittige trafikken. 

Marthe og Jonas kjører forbi Old Trafford (Stadion til Manchester United) 
Marthe: Fryser du allerede eller fikk du frysninger fordi du så stadion nå?
Jonas: *Gliser fra øre til øre* Jeg fikk frysninger.

Manchester vant 2-0 mot Swansea! *HURRA*. Stemningen var helt magisk og vi heiet som bare det. Uheldigvis for Jonas så gikk han glipp av det første målet. Første mål ble scoret i første minutt av andre omgang og da var Jonas selvfølgelig en megakjapp tur på toalettet. Over 74 000 mennesker reiste seg, skrek og hoiet, mens jeg holdt på å begynne å grine fordi jeg fikk så vondt av Jonas. “NEEEEEI, HVOR ER DU!?” var ordene jeg ropte blant all jubelen. Haha! Heldigvis klarte Manchester å få til enda et mål, denne gang mens Jonas så på. Gjett om det ble klinings på tribunen da? En fotballkamp har aldri gått så fort.

   

Etter kampen måtte vi selvfølgelig feire! Det gjorde vi på ekte Marthe og Jonas vis. Vi dro tilbake til “The Curry Mile”. En egen gate stappfull av indiske restauranter. Ekte Tikka Masala med nanbrød ble bestilt til hovedrett på en stappfull restaurant og vi spiste til vi nærmest ville sprekke. SÅ godt! Deretter dro vi hjem til hotellet, snorket i et par timer og dro på flyplassen igjen. 

Tusen takk for turen kjære! Jeg synes jammen vi fikk gjort mye på en dag jeg!
Jeg drar på kamp med deg igjen når som helst så lenge du ikke går på toalettet..

36 kommentarer

Siste innlegg