Ni retters på Vermilion

Da var vi vel fremme i Manchester! Vi kom frem klokken syv i går kveld og da vi omsider fikk sjekket inn på hotellet var vi begge så slitne at vi helst bare ville stupe i sengen. -MEN på et eller annet vis klarte vi å stå imot fristelsen. I stedet stelte vi oss pent og dro på den nydeligste asiatiske restauranten jeg har vært på noen sinne. Jeg er så glad for at vi dro akkurat dit. Vi hadde på forhånd bestemt oss for å spise en nydelig, gjerne flere retters middag på et veldig fint sted, og takket være dere lesere hadde vi SÅ mange steder å velge mellom. Vi endte opp med den asiatiske restauranten ” Vermilion”. 

 
 

Da vi kom inn var det en eldre herremann som tok av oss ytterjakken, og viste veien opp til restauranten. -Som var enorm! Og likevel nesten stappfull av fine mennesker. Jeg forsto med en gang at vi hadde valgt riktig sted. Belysningen i lokalet var knallrød. Det var som om alle lamper hadde fått knallrøde lyspærer. SÅ nydelig! Jonas og jeg ble ført til et fint, lite reservert bord og ble til tross for den enorme folkemenden servert drikke med en gang og anbefalt en 9 retters meny for 2. Vi hørte på kelneren og fikk maks fem minutter senere servert forretten bestående av fire ulike retter med tre forskjellige sauser til.

Det smakte fantastisk. Vi skålte mellom hver rett og slukte enhver bit fra tallerkenen.. Deretter kom de fire hovedrettene som også bare smakte av blomster og fred. Hehe! Jeg kunne gladelig spist dette måltidet om igjen allerede i kveld. Desserten overrasket oss mer enn noe annet. Vi er ikke særlig begeistret for asiatiske desserter og ville nærmest kaste opp da vi leste “gulrotmoussè” på menyen. Likevel bestemte vi oss for å prøve det ut. Herlighet! Den desserten var kanskje høydepunktet for kvelden. Jonas og jeg måtte bare se på hverandre og smile da vi hadde tatt første skje med gulrotmousse i munnen.


Deretter var det tid for å besøke utestedet “The Birdcage”. En nattklubb som hver fredag og lørdag holder transeshow.

Jonas: Er du sikkert på at vi må på Transeshow? Jeg er veldig trøtt. 
Marthe: Jonas! Dette blir gøy! Jeg lover at det ikke er en klubb for homofile! 

Well, i was wrong! Hehehe. Neida, det kan godt hende det bare var en tilfeldighet at alle mannfolk som var tilstede på Birdcage i går kved var homofile. Jeg hadde det uansett DRITgøy.. Litt fordi stedet var fantastisk og litt fordi jeg fant det hysterisk morsomt at Jonas ble så pinlig berørt. Unge og eldre par sto nemlig og råklinte til alle kanter. Hehe! Jeg tror Jonas var livredd for at noen skulle tro at han var homofil og jeg var transvesitten hans. For man kan jo faktisk ikke se forskjell på noen transer! Noen av de vi fikk øye på i går var mye slankere enn meg. De var lange og elegante, hadde det nydeligste, fyldigste hår og tidenes makeup. Jeg tror enhver heterofile mann kunne gått på en smell der. De var rett og slett superlekre på de hælene sine! 

Til tross for at Jonas ikke følte seg 100% komfortabel i settingen, holdt han ut med meg i en hel time. Jeg var nemlig fast bestemt på at Jonas skulle få oppleve sitt aller første transeshow. Vi fant oss et fint bord, satte oss ned med litt drikke, og ventet på at første show skulle starte. Det.Var.Så.Gøy! Til og med Jonas smilte, filmet og lo. Herlighet så moro! De var så gode. Vi fikk se både transer i kukostymer, dansende til Gangnamstyle og transer i bittesmå badedrakter dansende til “Single Ladies”. Da vi hadde sett et show, bestemte vi oss for å bli igjen for å se det neste også, og mellom showene ble det spilt den beste musikken. Jeg sang i vei, knipset masse bilder og fascinerte meg over de enorme lyskasterne. FOR et flott utested Birdcage er!

What a first night! Måtte lørdagen bli minst like bra..

32 kommentarer
    1. Åå, du er så fin, og du har den beste og fineste stilen 🙂 Herlig at dere fikk en fin første dag i Manchester 🙂
      men du, jeg lurer på en ting. Jeg og kjæresten min har kanskje tenkt å flytte til Kristiansand etter sommeren for jeg skal kanskje begynne på UiA. Kan du fortelle litt om Kristiansand sånn generelt? Er det en fin by å bo i? Er shopping og uteliv bra? Mange gode restauranter? Fine og billige leiligheter, hvor og i hvilket området i så fall? Litt info bare. Hadde satt veldig stor pris på det 🙂

    2. HEREEEEEEGUUUD du er så heldig! Maten ser fantastisk ut, showet var sikkert helt utrolig 😀 Håper dere koser dere masse i dagene vider!

    3. Du virker som en person som bare er herlig tvers igjennom! Du er jo positiv til alt i livet, og det er så godt å se! De gangene du klager litt, så er det godt å se at du er litt menneskelig også. Det er så fint å lese bloggen din, for du sprer så mye energi og glede. Det er inspirerende å se hvor lykkelig du er, og det får meg til å tenke at alle kan da være så lykkelige, det handler bare om innstilling! Jeg håper du blir tatt godt vare på alle menneskene rundt deg, for det fortjener du, hvert fall i for hold til hvordan du snakker om dine nærmeste her på bloggen 🙂
      Håper dere koser dere masse på tur, men det tviler på at det blir et problem! 🙂

    4. hahaha hørtes skikkelig morro ut 😀 Den maten så bare himmelsk ut 🙂 Kos dere videre 🙂

    5. Marthe!!! Du burde få deg sånn knapp for å gå tilbake, sånn at jeg kan gå tilbake på innleggene dine. De er så herlige at man har lyst til å lese de flere ganger!

    6. For en kveld dere må ha hatt! Er det noen som kan å kose seg må det være dere altså 😀
      Å deet ansiktet på Jonas da, kan se for meg at min kjæreste hadde reagert på akkuratt samme måte! Hahah ser for meg hele settingen! Sikkert utrolig morsomt å være vitne til noe slikt show vil jeg tenke meg 🙂

    7. Var på den klubben når jeg var i Manchester også, men da uvitende om at det var en transeklubb 😛 hehe, fikk meg en overraskelse når jeg kom inn, men GUUD så gøy det var! 😀 Bra dere koser dere!

    8. Erika: Hehe, oi ja hvis du var helt uvitende så kan jeg tenke meg at du ble vettskremt da du kom inn døren 😀 Men ja som du sier. Det var supermoro! 😀

    9. Benedicte: Åh, ja vi fikk en knallstart på minihelgen i Manchester 😀 Hehe, det er ikke bare bare å få med guttaboys på transeklubb. Ihvertfall ikke å få dem til å føle seg komfortable. Jonas ville helst krype ut igjen de første minuttene, men heldigvis koste han seg han også etterhvert 😀

    10. michelle: Ja jeg vet det! Arh, skulle ønske jeg visste hvordan jeg gjorde dette. Jeg har prøvd å google meg litt frem til det, men når det kommer til design og html koder så tørr jeg nesten ikke å røre noe som helst. Jeg er livredd for å slette hele bloggen. Hehe!

      Så skjønn du er. <3 Jeg håper at jeg kan få lagt inn et sånt system. Skulle gjerne hatt muligheten til å bla meg bakover slik selv. Det ville vært mye enklere! 🙂

    11. :): Heisann! Jeg vil komme med litt mer trening på bloggen fremover, men akkurat dette med sunn mat har jeg vært fryktelig dårlig på de siste årene. Jeg spiser akkurat det jeg vil, når jeg vil og i den mengden jeg vil. Det går dessverre mye i sjokolade og sjokoladeboller. Hehe! Men det er skjerpings nå fremover om jeg skal få et sunnere 2014! 🙂

    12. Christine Hindenes: Heisann! Jeg har notert meg ned spørsmålene dine Christine 🙂 Kanskje jeg kan klare å få til et eget innlegg hvor jeg besvarer dem og forteller litt om det å bo i Kristiansand. Det er helt sikkert flere studenter som kommer utenbys fra nå til sommeren og som skal studere på UIA. 🙂 Et slikt innlegg ville nok ha kommet godt med hos flere! <3

    13. Kine: Åå for en herlig tilbakemelding! Tusen tusen takk for gode ord Kine. Slike kommentarer er bare gull verdt. Jeg blir så motivert av dem 🙂 Kjempehyggelig å høre at du setter så stor pris på bloggingen min, og du har så rett angående det å være lykkelig. Det ligger så vanvittig mye i innstillingen! Herlighet, så stor betydning det har. Ser man positivt på ting fremfor det motsatte så får man det med en gang så mye bedre 🙂 Det har jeg erfart og det tror jeg de aller fleste som prøver, vil erfare 🙂

      Tusen takk igjen Kine. <3 Vi har hatt en superfin tur. Kan nesten ikke vente med å få blogget om den!

    14. Høres virkelig ut som en herlig førstekveld dere hadde! Maten så fantastisk god ut! Har selv vært på transeshow og syns det faktisk er moro, så skjønner godt hvorfor dere hadde det morsomt der da! 🙂

    15. Hei, Marthe!
      Dette er ikke for å være frekk eller plagsom, men bare for å opplyse litt. Jeg er leder i Skeiv Ungdom Oslo og synes det er greit å poengtere at ordet “transe” er et fornærmende ord for transpersoner, altså et skjellsord. Jeg ville heller foreslå ord som transperson eller trans*.
      Og jeg vil videre opplyse om at det du omtaler som “transeshow” trolig er et dragshow, som ikke har noe som helst med transpersoner å gjøre. Det er derimot mennesker (uansett kjønn) som overdriver én kjønnsrolle, feks en mann som kler seg ut som en dame med ekstremt mye sminke, korte kjoler og gigantiske parykker. Det å være med i et dragshow gjør det IKKE til en transperson eller til homofil e.l.
      Dette er ikke ment som nedlatende, kun en oppklaring rundt et ord som er fornærmende og ekstremt sårende for mange mennesker.
      Ha en flott dag!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg