Oppskrift: Frokostjuice

Så herlig å se at flere hundre allerede har meldt seg på konkurransen om å vinne reisegavekort! Jeg skulle ønske jeg kunne dele det ut til dere alle! Dagen min har startet litt for bra. Jeg hadde knekkebrød med hjemmelaget juice til frokost og tok deretter med meg både Jonas og Bella på en lang joggetur. Bella har ikke hatt matlyst på en stund så nå er jeg i full gang med prosjekt “Få Bella til å spise”. Hun forbrenner sikkert litt for mange kalorier på løpeturene våre, men sulten kommer alltid frem etterpå og da klarer jeg ihvertfall å lure i henne litt mat. Snart blir hun tykk og fin skal dere se! Hehe, ihvertfall tykkere. <3

Tilbake til den hjemmelagde frokostjuicen! Guud så god den var. Jeg har fått helt dilla på hjemmelaget juice etter at jeg var på besøk hos Cathrine. Hun hadde fått juicemaskin til jul og lagde oss hvert vårt glass av gulrot og appelsin. Fy søren så deilig. Og ikke minst sunt! Gjett om jeg skal gå til anskaffelse av en slik maskin selv? Tenk å kunne slippe og skrelle grønnsakene før du moser dem til saft. Da hadde jeg laget meg fem glass om dagen! Kanskje jeg til og med hadde byttet ut lørdagsgodtet med juice.. Det smaker jo som godteri om man bare bruker de riktige ingrediensene. Nei, juicemaskin MÅ jeg skaffe meg.

Du trenger: 1. 3 appelsiner 2. 1 gulrot 3. En håndfull bringebær 4. En håndfull druer 5. En halv stangselleri 6. 1 boks ananas

Slik gjør du:
1. Skjær av skallet på appelsinen, skrell gulroten og vask druer, bringebær og stangselleri.
2. Hell alt sammen + en boks ananas med juice oppi en blender. Mos alt til smoothie.
3. Nå kan du velge om du vil drikke den slik eller om du vil sile av fruktkjøttet og gjøre smoothien om til juice.
4. Gjør du som meg og siler av kjøttet, hell juicen over i et glass og sett glasset i kjøleskapet i 30 minutt før servering.


Juicen smaker nydelig som den er, men HIMMELSK avkjølt!

Har du juicemaskin så er det jo bare å hive oppi ingrediensene!
Er det noen som vil anbefale meg en god juicemaskin forresten? 

44 kommentarer
    1. Nam! Takk for oppskrift 🙂 Lurer forresten på hvor du har fått tak i oppskriftsboksen? Leter etter det selv, og syns den var kjempefin!

    2. Cecilie: Bare hyggelig! 😀 Denne oppskriftsboksen fikk jeg av lillesøsteren til Jonas til jul, men hun jobber på Milla Interiør så jeg vil tippe den er derfra! 🙂

    3. Tenkte bare å si at hvis det er “løsfrukt”, feks bringebær eller stangseleri, så skal det være minst 100 gram bringebær feks. Også er drt 3 grønnsaker og 2 frukter som er anbefalt, MINST da:)

    4. Den så jo bare så utrolig god ut da, skal definitivt prøve den ut engang.
      Bra du kommer med oppskrifter på bloggen din, får mye inspirasjon !! 🙂
      Har spørsmålsrunde på bloggen min, ville du kanskje lagt igjen et spørsmål?
      Du må IIKKE! vet ikke om det er frekt og spørre om engang, beklager hvis du ikke liker dette!!!
      Elsker fremdeles bloggen din!! 😀

    5. Du bør skaffe deg juicemaskinen Philips HR1871. Den er stor og har et XXL – matrør, som du kan putte hele frukter i. Da kommer alt kjøttet i egen beholder, og så får du saften rett i egen mugge.
      Bedre å kjøpe en slik maskin, for da slipper du å sile kjøttet om til juice etterpå. Masse bedre og enklere, og så slipper du for mye oppvask.
      Sjekk ut denne videoen her, så ser du hvordan den fungerer :
      https://www.youtube.com/watch?v=39CdbM3eTrs
      Jeg skal skaffe meg denne selv. Koster 1295 på Elkjøp og Lefdal. Ellers så finner du den brukt på Finn.no til 500 lappen 😀

    6. Mye sunnere enn kjøpe juice på boks. Den er nemlig kokt og avkjøt for å ha lengre holdbarhetstid. Bedre med ren juice. Ellers er det best å ikkje drikke juice med matt pga fordøyelse
      så superfristende ut

    7. Sara Katrin: Ah! Den er perfekt. Det er akkurat slik jeg må ha det. Jeg vil gjøre minst mulig selv og da passer det ypperlig om maskinen kan ta fruktene hele 🙂 Tusen takk for tips Sara Katrin! <3

    8. Maj: Du vet du hva, jeg husker faktisk ikke! Hehe. Jeg var litt både her og der. Litt i Cancun, litt i Playa del carmen og litt rundt Isla Mujeres og Tulum. 😀

    9. Samme her..Jeg er dessverre uvenn med kjøkkenet, så når jeg først skal omgåes med det rommet, så vil jeg gjøre minst mulig jeg også. Og det kostholdet mitt er til å skamme seg av. Faktisk har jeg blitt bestevenn med et indisk gatekjøkken som heter Sarhad Tandoori. God mat, men det er til å bli gal av! Dyrt er det også, og siden jeg ikke liker å skjære frukt en gang, så passer det seg RIMELIG bra med en slik maskin.
      Dyr pris, men vel verdt pengene – med tanke på kvaliteten og brukemåten. Også er den enkel og rengjøre i tillegg, så denne maskinen passer perfekt til enhver lat kjøkkenfiende 😀 Tihi!

    10. Vil virkelig anbefale Wilfa JuiceMaster! Her er en test av den http://www.dinside.no/896876/wilfa-juicemaster. juicen bli klar og fin i fargen og juice maskinen presser virkelig ut maximalt av saft ut av frukten/grønnsaken. Denne er også veldig enkel å ren gjøre for hånd, noe som er supert om man vil lage seg juice flere ganger i løpet av en dag 😉

    11. Jeg har juicepresse, og den er fantastisk! Jeg lager mye hver gang så lar jeg det stå i kjøleskap i opptil 3 dager 🙂 Som nevnt så har jeg en juicepresse, den er snillere mot frukt og grønnsaker, og jeg synes juicen blir finere. Det var også dette jeg fikk anbefalt av Elkjøp og Expert når jeg snakket med dem, juicen holder seg lenger delikat om den er laget i en presse enn i en sentrifuge. Men med en sentrifuge trenger du ikke kutte opp grønnsaker osv. og også tiden før du har ferdig juice er kortere enn hva det er med en presse. Så det er spørs hva du velger å legge vekt på 🙂
      Jeg har forøvrig denne; http://www.whiteaway.no/product/wilfa-sj-150a-juicemaster-alu/?gclid=CPu18r-d77sCFYFe3godJT0AXg
      Ellers anbefaler jeg deg å sjekke siljesreise.com, det er en dame som er flink på juicing det ! 🙂

    12. Vil anbefale NutriBullet (ikke MagicalBullet). Den etterlater ikke “plump” (vet ikke om det heter det på norsk) og du kan i tillegg male nøtter, lage dip og salsa osv. Den er heller ikke veldig stor, veldig lett å vaske og enkel i bruk! :)) De selger den på ellos.no, hvis jeg ikke husker feil.

    13. Som oftest er du nødt til å skrelle ihvertfall sitrusfrukter før juicing! Hvis ikke får du en helt feil og bitter smak. Hva du må og ikke må skrelle/rense, står klart i maskinens instruksbok. Har selv bestselgeren fra Philips og er stor fornøyd! Man juicer mye i starten, men så “roer” man ned litt..Er vel sånn med det meste 😀

    14. Ang Bella burde du prøve å koke ris og steke litt kylling til henne å se om det kan hjelpe. Noen tipset mister matlysten under og før løpetid også så kan være greit å prøve ut litt. Kanskje litt leverpostei eller noe rått rødt kjøtt eventuelt. Ettersom hun er så tynn ville jeg også kanskje rådført meg med en veterinær. Men friske hunder sulter seg som regel ikke. Håper frøkner spiser snart hvertfall :))

    15. ååh, det så godt ut! fristet veldig. har en juicemaskin hjemme som jeg elsker! gleder med til å lage når jeg flytter hjem fra Afrika. hvis du trenger tips til en bra en, vil jeg anbefale den nyste til philips. den er kjempebra! har hatt flere typer, men det er helt klart den beste hittil. ikke vær redd med å eksperimentere, det er ganske godt å lage av appelsin, gulrot og spinat, i tillegg er den veldig næringsrik. alt av grønt er veldig bra.

    16. Prøvde juicen akkurat nå! Kjempe god 😀 Gjorde på helt samme måte som deg. Tok litt tid, men ble veldig godt! Tok oppi litt avokado som er veldig sunt, og det ble også godt.

    17. Åh, denne trengte jeg! Er allergisk mot så mye frukt, bær og grønt, men her har du bare brukt det lille jeg tåler! (: skal prøve strax!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg