Julaften 2013


Ååå du fine jul <3 Jeg fikk den beste kvelden med familien min i går. Vi hadde som alltid nydelig pinnekjøtt til middag med riskrem til dessert. Jeg hadde fått æren av å skrelle mandelen og legge den i en av riskrem-skålene, men til tross for at jeg er 299% sikker på at jeg la den oppi, var det ingen som fant mandelen i går..

Dessertskålene begynner å tømmes for riskrem… 
Marthe: Er det ingen som har fått mandelen? Kanskje tante har svelgt den. Hehehe, neida.  
Tante: Au, der var det noe hardt som gikk ned i halshullet.. 
Marthe: He-rre-gud.

 

Så der forsvant mandelen ned i tantes magesekk, men gevinsten gikk ned i min. Som eneste “barn” i familien har jeg alltid fått tildelt mandel-premien, og det gjør jeg jammen fremdeles. Ettersom jeg ikke liker marsjipan, er grisen byttet ut med en pakke kinderegg. Hihi! Hva da bortskjemt? Tante som ikke kan fordra kinderegg måtte bare overrekke premien til meg.

Etter å ha fylt opp magene våre, startet vi på pakkeåpningen. Vi startet vel i halv syv tiden og var ferdige rundt elleve. SÅ mange spennende timer med åpning av presanger. -Og jeg fikk så mye fint! Hjelpe meg. Jeg tenkte jeg kunne vise dere alle julegavene mine i et innlegg når jeg kommer hjem til Kristiansand igjen. Hvis jeg får det med hjem i det hele tatt!

 

Tusen takk for nok en gledelig jul! <3 
Hvordan hadde dere det? FIkk dere noe fint i går? 

42 kommentarer
    1. Hei Marthe! Så godt du koste deg! 😀 Og moro og høre flere som har det gøy under riskrem-spisingen, her i familien er det “ingen” som har den før bollen er tom 😛 hahahaha. Farlig vettu, forspiser seg 😛 Men det er jo såååå godt!! Hadde vært veldig gøy om du lagde et innlegg med alle gavene du fikk ja 🙂 Kos deg masse 1.juledag, det gjør jeg – med god mat og drikke og pysjen 🙂 Klem <3

    2. Så herlig! 😀 Jeg liker heller ikke marsipan, så her i huset er også mandelgaven byttet ut med sjokolade hihi. Jeg er veldig fornøyd med julekvelden. Fikk alt jeg ønsket meg og det var en superherlig kveld med familien 😀 Pakkene falt også absolutt i smak, så alt i alt var det en perfekt kveld <3

    3. Hadde en kjempefin juleferiring med familien. Fikk kjempe masse fint. Storfavoritten må være Daniel Wellington klokken mamma og stepappa kjøpte til meg, som jeg har sikklet etter i flere måneder! 🙂 <3

    4. Så koselig da 🙂 For noen skjønne besteforeldre du har!
      Ja, jeg hadde en kjempefin kveld i går med masse god mat og gaver. 🙂

    5. Ida: Hei Ida! Haha, å hjelp! Da kan jeg tenke meg at dere forspiser dere ja 😀 Men riskrem er jo så godt at magen aldri sier stopp 😀 Innlegg med årets julegaver skal bli! 🙂 Tusen takk. Det må du gjøre også. 🙂 Klem!

    6. Ingeborg: Ååå! Den kommer du til å kose deg masse med 😀 Er den ikke nydelig? Eller vakker som tittelen 😀 Hehe. Bildene er superflotte og beskrivelsene i den er så forståelige og gode. 🙂

    7. Fikk en iPhone 5S i gull som jeg er veldig fornøyd med 😀 Så fikk jeg penger, litt klær og godteri ellers 😀 GOD JUL <3

    8. Så koselig 😀 <3 Jeg koste meg åsså masse igår 🙂 jeg fikk gensre, tøffler, klokke, miksmaster, vann koker, en liten nisse som lyser, ei toalett mappe, bade håndduk med navnet mitt på 😛 , Maskara, ailainer, en liten reise rette tang , penger 🙂 så fikk mye fint 😀

    9. har du ikke kontakt med moren din lenger? har ikke sett du har snakket eller vis noe av henne siden du flyttet ut fra henne.

    10. Hei Marthe! Jeg bare lurte på en ting! Til jul fikk jeg en jakke fra Vero moda. Det står at det er 5% angora i den, er det ekte angora siden acne selger det jo ikke lenger og jeg vil helst ikke gå med angora. Hadde vært fint med et svar 🙂

    11. Så koselig 🙂 Jeg fikk ikke så mange gaver, men det er fordi vi har gått inn for å ikke være så fokusert på gaver, og det er deilig. Vi kjøper aldri dyre gaver 🙂 Blir sjokkert over at “alle” får iPhone, designer vesker og designer klokker. Syns det er trist da julen nesten bare handler om gaver :-/

    12. Høres ut som du hadde en super juleaften 🙂
      Siden vi flytter til Norge om noen mnd ble det ikke mange gaver under treet her i år – rett og slett bortkastet å få sendt ned ting hit, da det er vanskelig å få med seg alt til Norge.
      Så isteden fikk vi ting til leiligheten vi skal leie i Norge – en sofa, et spisebord, oppussing av soverom og diverse pynteting – men alt dette står i Norge. Under treet gjemte det seg en bærepose med norsk godteri, gulost og brunost 😀

    13. Kan du ikke gjøre noe helt nytt, og lage en video av hva du fikk til jul? :p
      Hadde vært så morsmomt å sett på 😀

    14. Toteia: Men det er forståelig. 🙂 Dere kjøpte og åpnet julepresangene tidligere i år dere da 😀 Norsk godteri, gulost og brunost var vel heller ikke feil. Det blir ikke mer norsk enn det 😀

    15. Så koselige bilder! så ut som dere koste dere veldig! Vi feiret julaften i Høvåg hos tante og onkel hvor vi pleier å feire hvert år. Alltid like koselig! Fikk såå mye fint! Ble så fornøyd med alt. Utrolig gøy med jul! Skulle ønske ikke julaften tok slutt! hehehe. Gleder meg til å se hva du fikk! 😀

    16. Ååå, jeg fikk masse fint! Fikk en krøllstav, daniel wellington klokke, tur til New York, masse masse annet fint ogsåå 😀

    17. Hvorfor skriver du og Kristina Andersen helt likt, og tar helt like bilder? Hvem av dere er det som kopierer hvem?? F.eks “Hva da bortskjemt??” Sånn skriver KA også.. Og dere begge sitter på gulvet(!?) med en kaffekopp støtt og stadig.. Og det er jo kopi av fotballfrue igjen.. Herregud.. Bloggere er bare blitt utrolig harry, ingen som kommer med noe originalt…

    18. Kanskje litt personlig spørsmål som jeg ikke har noen ting med, men jeg lurer sånn på det. Hvor har det egentlig blitt av mammaen din? Før var hun ofte å se på bloggen, men har verken sett eller lest noe der hun er inkludert på evigheter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg