Antrekk – 201213



Jada, jada. Jeg vet jeg er enormt god på å kle meg etter årstiden. Denne dagen er faktisk den kaldeste vi har hatt på lenge! Gradstokken vår viser 4 varmegrader og fra skyene ramler det haggel. Likevel velger jeg å gå for en åpen sko. Heh! Sånn er det. Jeg er allerede dritlei av strømper, bukser og støvletter. Jeg vil så gjerne ha snø til jul, men samtidig kan jeg ikke fordra alle de tykke plaggene som hører snøen til. Kunne jeg gått i kjole og pumps hele året så ville jeg gladelig gjort det. 

Jeg holder forresten fremdeles på med innlegget Mitt 2013 – DEL 2. Jeg satte oppe helt til tre i natt for å bli ferdig med å velge ut bildene, og nå jobber jeg med teksten! Håper jeg klarer å bli ferdig før jeg drar på jobb så dere kan ha noe å lese på i mellomtiden. Sørlandssenteret har nok en gang nattåpent så jeg vil ikke komme hjem før rundt halv et i natt. Håper på mye folk og masse å gjøre så timene flyr av sted! Jeg har bare to jobbvakter igjen, så setter jeg meg på toget til juleferie i stavanger! -Og apropos juleferie.. Jeg må ha en ny bok! Herlighet, det kan ikke bli jul før jeg har gått til anskaffelse av nytt lesestoff! Har dere noen tips? Jeg er ikke spesielt glad i krim, men bortsett fra det så leser jeg alt. Dere må gjerne ta en titt i kategorien “Bøker” i sidemargen til høyre for å se hva jeg har lest tidligere. Kanskje finner dere et tips eller to selv? Hvem vet?




Bukse fra New Yorker, Jakke fra The wearhouse, Sko fra Steven Madden, topp fra H&M, Cardigan fra Vero Moda

Jeg tenker å dra på bokshopping i morgen kveld. 
Setter stor stor pris på litt leser-tips! 

40 kommentarer
    1. Vet ikke om du liker krim, men både Unni Lindell, Jo Nesbø og Camilla Läckberg skriver fantastisk:) Ellers leste jeg en bok for for noen år siden, som heter “Ingen dans på roser”, og jeg har tenkt mye på den i ettertid. Skal sies at jeg var sånn 13 da jeg leste den, men lånte den av min mor, så det er en “voksenbok” hehe..

    2. Super fint antrekk!!
      Vil tipse deg om serien Percy Jackson, finnes både på norsk og engelsk (alt etter smak) 🙂 Er på bok 2 selv og klarer ikke stoppe å lese.

    3. Jeg liker veldig godt bøker som faktisk har skjedd jeg, når jeg først klarer å sette med ned å lese :p Men har lyst til å lese “En gatekatt ved navn Bob”! ^^

    4. Veldig fint antrekk! Jeg leser aldri bøker selv så jeg har ikke noen tips å komme med. Men jeg har hørt at House Of Night-serien er bra. Hvis du liker vampyrer så kommer du nok til å like bøkene. (:
      Håper du får en fine helg!

    5. ”Looking for Alaska” og ”The fault in our stars” av John Green er fantastiske bøker jeg personlig elsker<3

    6. Anbefaler en bok som heter “blomstenes hemmelige språk”. Denne er helt nydelig, du vil ikke angre et sekund!!:)

    7. Nichlas sparks(?) – toner fra et piano
      Cece honycuts reddende engler
      Svanne sjøen
      Evig søndag
      Twilight

    8. Orkideens hemmelighet av Lucinda Riley er kjempegod, ikke krim! Du blir bergtatt med en gang om du er som meg, virkelig verdt å lese! 🙂
      Ha en God Jul, Marthe!! <3

    9. Vann til Elefanten
      Drageloperer
      Saras nokkel, helt forferdelig trist
      Gutten i den stripete pyjamasen
      Balansekunst
      Barnehjemsbestyrerens Sønn

    10. Les ET helt halvt år! Du kommer ikke til å klare å legge fra deg boka! Veldig rørende, kunne ikke gjøre noe annet enn å gråte når jeg var ferdig med den.

    11. På ville veier av Cheryl Strayed. Fantastisk, inspirerende bok og morsom i tillegg 🙂
      Likte antrekket! Kåpen var nydelig 🙂

    12. Anbefaler Salvadorena og Dona Maria av Cecilia Smartin, litt langsomme i starten, men så blir de veldig bra!

    13. Er veldig glad i bøkene; Evig søndag, av Linnea Myhre. Saras nøkkel, Husker ikke forfatteren akkurat nå og Anne Franks dagbok. Evig søndag leste jeg sist og den er virkelig verdt å lese. Leste den ut samme kveld som eg kjøpte den, og jeg er ikke noe særlig til lesehest. Det er en veldig sterk historie! Anbefales på det varmeste!
      Kjempe fint antrekk forresten. Du er rett og slett nydelig! 🙂 klem

    14. Du har kanskje lest de, hvis ikke MÅ du lese Shopaholic-serien! Den er helt fantastisk og det skjærer i hjertet mitt for at jeg er ferdig med de.
      Litt lesestoff får du også på min splitter nye blogg! 😀

    15. Såå fint antrekk! Bra at du ikke solgte den buksa, for den er helt fantastisk fin! Jeg har fått juleferie, føles så godt etter 8 dager på rad med jobb. Men sånn er det å jobbe i butikk før jul 😀

    16. Jeg har på følelsen at du vil like denne boken veldig godt, men vet jo ikke da. Men maria og pappa er virkelig en bok du burde skjekke ut! Etter det innblikket jeg har fått av dine bok-opplevelser tror jeg denne vil treffe midt i blinken 🙂

    17. Ildens hemmelighet og ildens gåte er to bøker i samme historie som er basert på en sann historie fra Afrika.. Utrolig sterke bøker! Kos deg på jobb fine deg:)

    18. Nattog til Lisboa. Psykologisk thriller! Man sitter å forestiller seg slutten, langt etter at boka er slått igjen.

    19. Jeg var også som deg før, at jeg ikke likte å lese krim. Helt til jeg kom over Kepler sine bøker. Herremingud, så ekstremt spennende. Jeg satt oppe en hel natt for å bli ferdig med å lese. Ildvitnet og Sandmannen er mine favoritter. Kan nesten love at det interesserer deg. Det er bøker der man begynner rett på handlingen, og ikke noe lange skildringer og beskrivelser osv. Ingen treg bok. Svært spennende fra start til slutt.

    20. Maria: Du fikk meg ihvertfall engasjert nok til å skrive ned “Ildvitnet” på ønskelisten! 😀 Hehe, tusen takk for boktips Maria. Jeg lover å gi krim sjangeren en andre sjanse! 😀

    21. Maria: Tusen takk for tips Maria! Jeg fant ikke noe stort og klart bilde av boken, men jeg har notert ned navnet og skal se etter den i bokforretningen i kveld. 🙂

    22. Hele livet på en dag er veldig fin, hver dag, natten drømmer om dagen og sluk. Ha fin jul =)^^

    23. Hvor gjør du av den lange cardiganen når du har jakken utenpå? Jeg har samme cardigan, men sammen med en jakke utenpå ser det jo totaaalt løk ut!! Bretter du den opp? *ler* 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg