A nice little detail



Å dere er så flinke til å legge igjen gode og motiverende ord om dagen! Jeg blir så glad. I dag har jeg prøvd meg på en søt liten flettedetalj som jeg likte så godt at jeg ville dele videre med dere. Dette er jo så mye enklere enn hva jeg får der til å høres ut som, men forhåpentligvis klarer dere å forstå litt mer av å se på bildene også. Dere får hyle ut om det er noe dere lurer på!

Resultatet vil bli mye finere om du tar en hårdel over øret og ikke bak, slik jeg har gjort. Jeg har tapeextentions som ligger akkurat der jeg egentlig ville stjele hår fra og da ville det synes i fletten min. Lager du flettedetaljen litt høyere på hodet så vil du få et nydelig resultat! Du må gjerne også lage en på hver side av hodet. Det er kjempeenkelt!
 

Slik gjør du: 
1.
Velg deg ut en liten del hår rett over øret. 
2. Lag en stram og fin flette av dette håret. Ikke flett helt ned til bunnen hvis du har veldig langt hår.
3. Når man lager en flette så bruker man tre hårdeler. Den hårdelen som blir liggende i midten når fletten tar slutt, holder du igjen. De to hårdelene som ligger til hver sin side samler du og skyver opp til der fletten starter. Se på bildene for å få et bedre inntrykk av hvordan dette gjøres. Det er mye enklere enn det høres ut. 
4. Nå kan du dra den fine lille flettedetaljen som du har laget bakover og feste med et par lusespenner. 

Dere holder altså igjen hårdelen i midten og trykker opp de to hårdelene som ligger til hver side. 

Hva synes dere? Var det forståelig?
Prøv dere frem. Det er gjort på to minutt! 

22 kommentarer

Siste innlegg