Motivasjonens masterplan

Marthes spreke dager er endelig i gang. Jeg har vel innsett at en sunn og fin kropp ikke kommer gratis. Faktisk så har jeg den siste tiden tenkt litt på en ting! Som dere med årene kanskje har forstått så har jeg nada motivasjon når det kommer til trening. Jeg er heldig hvis jeg kan få gjennomført fire løpeturer på en uke, og klarer jeg det så er jeg så stiv i kroppen de neste tre ukene at jeg legger hele treningen på hylla igjen.. Nå har jeg tenkt og tenkt på hva jeg skal finne på for å prøve å holde kroppen i form, og jammen tror jeg at jeg har kommet frem til en løsning også. En ganske så spennende en faktisk!

Jeg har ikke trent ordentlig siden en gang i august. På fire måneder mister man en del muskler, man blir slappere i fisken og man mister den gode følelsen av at kroppen er i form ikke bare på utsiden, men også på innsiden. Det har jeg lyst til å gjøre noe med, og for å klare å motivere meg selv har jeg lyst til å ta noen før-bilder av kroppen min. Disse bildene skal ligge i en mappe på pcen min mens jeg trener som en helt i 4 uker. Deretter vil jeg ta noen nye bilder og se hvor stor forskjell jeg har oppnådd bare på 30 dager. Så får vi se om dette resultatet motiverer meg nok til å fortsette med treningen! Forhåpentligvis gjør det det. Tuva Willassen gjorde noe lignende i fjor og jeg syntes det var så spennende å følge fremgangen hennes! Hva tenker dere om denne idèen? Ville det ikke vært gøy å se litt før og etterbilder? Jeg kommer aldri til å skrive en treningsblogg med tips til kosthold og det hele, men det kan vel være moro å være med meg på treningssenteret en gang i blant?

Hvis dere synes dette høres morsomt ut så skal jeg plukke meg ut et treningssenter som kan være villige til å sponse meg med en personlig trener fra og med 1 januar 2014. Med min motivasjon vet jeg at jeg aldri kommer til å klare det på egenhånd så her behøver jeg både hjelp fra en personlig trener, Jonas og dere lesere. Mål og treningsplan skal settes opp og det skal ikke være uoppnåelig. Åh, så spennende dette kan bli! Jeg ble så motivert da jeg tenkte på denne masterplanen at jeg kastet på treningstightsen med det samme. Jonas skal dra meg med på sin 8,5 kilometers løpeløype NÅ.. På svarte natta! *Hjelp*

Jeg kan jo ikke droppe ut når jeg har lovet 17 000 mennesker resultatbilder!
Da ville jeg jo vært ondskapen selv. Nei, FOR en motivasjon..

79 kommentarer
    1. Skal bli spennende! Flaut å si, men jeg har aldri vært på et treningssenter før. Skal starte med trening til neste år, det er jeg fast bestemt på! Lykke til med treningen, dette klarer du! (:
      Ha en fine helg videre!

    2. Ikke du også……
      Kommer nesten ikke borti bloggere som nå for tiden IKKE må trene. Syns bloggen din har blitt så kjedelig å lese i det siste. Vet om ikke om det er fordi du blogger lite for tiden, men er ikke noe spennende å lese

    3. Så vittig, du må finne et treningssenter som er villig til å sponse deg faktisk.. Tenker dere ikke av og til på at dere faktisk også kan betale for noe slik? Akkurat den kommentaren gjorde meg ganske kvalm. Synes du virker så reflektert og med beina på jorda. Men akkurat den der tok kaka. Greit nok hvis du tenker det, men det å publisere det på bloggen ble bare enda verre! Litt sånn: “Hei alle treningssentre, se! Jeg vil trene! Hvem vil ha Marthe Borge til å trene hos seg? Jeg kan trekke kunder” nei, dette ble merkelig altså…

    4. Men kan du ikke betale for trener selv?
      Men ta noen bilder, for all del! Kan hende jeg får hentet litt motivasjon her da!

    5. ååneeeeeeei, nå ble jeg skikkelig lei meg!!! vær så snill ikke bli bitt av basillen du også. jeg og venninnene mine snakket om bloggen din som sent som i GÅR, og sa det var så utrolig deilig at du hadde så lite fokus på kropp og utseende. at du spiste det du ville og ikke var så interessert i trening. Det var liksom et behagelig avbrekk fra alle de andre superfanatikerbloggene som alltid måtte kommentere hva de trente, spiste osv. Det er akkurat det som har skilt deg ut fra resten! Du har vært deg selv hele tiden, og vært så… girl next door, samtidig som du var så spesiell og sjarmerende. Jeg vet i hvertfall at hvis du også begynner å legge ut sånne bilder, så kommer ikke jeg til å ville lese bloggen så ofte lengre.. dessverre.
      Er det ikke nok press og fokus på kropp resten av verden? Kan ikke du fortsette å være det fristedet, der folk føler de kan være den de er og være glade i seg selv?
      Det er liksom litt mainstream å ta vippeextentions, farge øyenbrynene, x2u tights, osv.. snart kommer du vel med en michael kors veske også. HALLO! du var jo jenten som rocket Kappahl kjolen og ekperimenterte med sminken. den var den bloggen jeg likte å lese 😀

    6. Bra plan! Du er en fantastisk inspirasjonskilde, og jeg blir alltid så glad av å lese bloggen din. Alltid like positiv og søt!
      Synes også det at bloggere skriver om at de trener er bra, for selv om mange mener at det er så mye kroppshysteri og blablabla, så er det jo faktisk slik at altfor mange hadde hatt veldig godt av å komme seg ut og trent litt!!

    7. Hei Marthe 🙂 Ser at noen sier neeei, men jeg sier jaaaa! Synes det er en kjempeide, helt ærlig fordi jeg er gørlei alle treningsblogger som bare skriver om alle gulerøttene de spiser og hvor mange squats de må ta før de skal stille i Bikini Fitness. Og du gjør ikke det, og det er bra! Liker bloggen din veldig godt, og hvis den i tillegg kan motivere meg til å trene mer gjennomført (er som deg, blir fire ganger en uke, for så fire uker til neste gang…) så er jo det bare en kjempebonus. For det ER motiverende å lese om trening, synes jeg da, spesielt når man liksom kan bli med fra starten av. Stå på du, jeg blir med!

    8. Karoline: Oi. Det går vel ann å trene uten å skape kroppspress? Jeg skriver jo at jeg verken kommer til å skrive en treningsblogg eller følge et kosthold. Jeg vil bare trene for å komme i form, være sunn og frisk. Det er jeg ikke når det kan gå fire måneder uten at jeg rører treningsbuksa. Hvem er det som ikke farger øyenbrynene? Hehe, vippeextentions er det mest drastiske jeg har gjort og det er jammen ikke galt. Det går ann å eksperimentere med sminke med vippeextentions også. Og om jeg skulle ta meg råd til en merkeveske en dag i fremtiden (har ingen planer om det), så må jeg få lov til det også. Man kan ha en dyr veske og fremdeles rocke en Kappahl kjole. 🙂

    9. “så skal jeg plukke meg ut et treningssenter som kan være villige til å sponse meg med en personlig trener fra og med 1 januar 2014”
      Kan du ikke bare betale selv som alle oss andre? Hadde vi også bare kunne valgt oss ut et treningssenter til å sponse oss, så hadde trening blitt en lek.

    10. marthe: Jeg begynner 1 januar hvis det i det hele tatt er noe leserne synes virker gøy. Foreløpig ser det ikke ut til at det blir noe treningsprosjekt. 🙂 Men jeg vil ikke følge noe kosthold under denne treningsperioden heller. Jeg kommer til å spise det jeg har lyst på, men trene mer 🙂

    11. Anonym: “Hei alle treningssentre, se” Jeg vil trene!”. Hvor får du det fra? Nei huff. Det er ikke alt du sier som høres smart ut for meg heller 🙂 Si at en time med personlig trener koster deg 500 kroner. Du trenger 3 av dem i uken og har muligheten til å få det sponset. Ville du betalt? Det tror jeg ikke. -Men det er helt i orden at du ville foretrukket å holde det skjult.

    12. SupportBieberJustin: Å <3 God du er. Tusen takk! Hehe, nei men du har sikkert løpt litt utendørs? 🙂 Jeg trener ikke på treningssenter selv. Jeg har bare ikke funnet noe særlig motivasjon der tidligere. Må alltid løpe ute og ta styrketreningen i stua jeg! 🙂

    13. skjønner!! synest det er gøy med treningsinnlegg jeg, og du er en stor inspirasjon så gjerne blogg om trening inneiblandt 🙂 🙂

    14. Elise: Jeg finner det riktig så fascinerende at noen kan hisse seg opp over at en toppblogger kan få en personlig trener gratis. Hvem er det som ikke har det i dag? Hadde du vært toppblogger Elise, så kunne du fått det tilbudet du også, og da er jeg sikker på at ikke du heller ville betalt. 🙂

    15. Det er ingen som er misunnelige, men vet du hva de fleste betaler for tingene sine selv, og går ikke rundt for å få ting sponsa! Tenk på de som ikke har mat på bordet! Tror nok du hadde hatt mer enn nok penger til å betale de pt-timene du vil ha! Du virker utrolig lite moden i den måten du svarer på… er det faktisk mulig å være så overfladisk??

    16. Øv synes det gode ved din blog var at du netop ikke skrev om træning og kost som alle andre 🙁 ville ønske du bare ville forsætte med at være den rigtige Marthe borge blog! 🙂 det er den vi læsere kan lide, og jeg nød at komme ind på en blog som var sin egen og original uden alt det træningshets. Håber virkelig ikke du begynder at skrive om det!! Kram <3

    17. maren: Da tar du feil Maren. Jeg har slett ikke råd til å betale 1500 kroner i uken for personlig trener. Jeg vet ikke hva du tror jeg tjener men jeg hadde aldri hatt råd til å starte et slikt prosjekt hadde det ikke vært for bloggen. Tenk litt over hva du skriver til andre mennesker. Husk at jeg er en person jeg også. 🙂

    18. slik du skriver ting, så legger du det frem slik at du fortjener personlig trener og ditt og datt gratis/sponsa fordi du er toppblogger, det er faktisk en ganske overfladisk ting å si. Og den måten du da svarer folk på med å gni det inn i trynet dems gjør at man får helt feil inntrykk av deg. Fint for deg at du får ting sponsa osv, men det fins faktisk ganske mange mennesker som ikke en gang får julegaver. Har de noe mindre rett på ting fordi dem ikke er toppbloggere og det er du?

    19. E: Okei! Tusen takk for din tilbakemelding 🙂 Foreløpig virker det som flertallet helst ikke vil ha treningsinnlegg overhode så da ser det dårlig ut for treningsprosjektet mitt! 🙂 Hehe, du trenger ihvertfall ikke å bekymre deg enda. 😀 Klem

    20. okei, jeg skjønner at jeg hørtes litt krass ut, skrev innlegget i affekt! Det var ikke meningen. Men jeg mener fortsatt at om du legger ut bilde av kroppen din og måler endringen etter kun en måned, så er det et særdeles fokus på hvordan en kropp bør se ut. det virker som du har veldig mange unge lesere, og du ser jo helt FANTASTISK UT. så om du begynner å vise hvordan du skal endre deg, så er jeg sikker på at alle andre også kommer til å gjøre det med seg selv. men ikke misforstå meg, det er kjempebra at folk blir motivert til å være sunne og spreke. spesielt om man er overvektige. Men hva med alle de normalvektige, som føler de ikke er god nok fordi de ikke er FIT. hva skjedde med å være glad for den man er? med ekstrakiloene og alt! jeg vet ikke, jeg kjente bare at når jeg leste bloggen din så var det så veldig livsnytelse som stod i fokus. og det var så kjekt å se at faktisk pene jenter med flotte kropper var vanlige mennesker, og ikke hadde et så stort fokus på hvordan kroppen sin burde se ut. kanskje jeg ikke gjør meg forstått her nå… jeg vet bare at det er nok av flotte jenter der ute, som leser blogger og ser på instagramprofiler og blir konstant påminnet på den “sunne” livsstilen, og som nødvendigvis ikke får et bedre liv av den grunnen. syntes bare folk kunne chille litt mer med det enorme behovet av å forbedre seg hele tiden

    21. maren: Hvor får du det fra Maren? Hvorfor spør du meg om folk som ikke har råd til julegaver har noe mindre rett på ting fordi de ikke er toppbloggere? Jeg begriper ikke hvor du får det fra. Jeg kan ihvertfall ikke finne en setning verken i innlegget eller i kommentarfeltet hvor jeg har sagt noe i nærheten av dette. Jonas og jeg var akkurat og leverte julegaver til en kjempefin aksjon for de som omtrent ikke eier noe som helst. Og her kommer du og forteller meg at jeg er en overfladisk person som ikke tenker på mennesker som ikke får julegaver. Du må slutte å dømme folk du ikke kjenner.

    22. Det er flott at du vil begynne å trene, men som andre har skrevet over her, så hadde jeg latt være å sette så mye fokus på trening og kost. Det er det mer enn nok av, tror ikke unge jentehoder har så godt av det. I tillegg er det litt problematisk at du nevner at du vil ta før-etter bilder av kroppen din. Da går jo automatisk fokuset over fra “sunnhet” til “utseende”. Og det syns jeg er dumt. Liker bloggen din veldig godt, og det er delvis fordi man slipper kroppsfokuset her 🙂 Ikke ment som kritikk altså! Men du har en gylden mulighet til å beholde bloggen din som en “motvekt” til alt kroppsfokuset! 🙂

    23. Hanne: Tusen takk for tilbakemeldingen Hanne. Jeg vil ikke være med på å fremme kroppspress så hvis treningsinnleggene vil få den effekten, kommer jeg ikke til å skrive dem. Å trene mye mer er jeg nødt til å bli flinkere til, men da gjør jeg det heller på egenhånd og lar være å skrive om det på bloggen. 🙂

    24. Stå på Marthe! Du virker som en super jente og om du vil trene så må du da bare trene! Alle dere som sier at hun ikke skal trene: dere kan da ikkeforlange at en person ikke skal trene for at det passer best for dere? Hun må jo få lov til å ta vare på kroppen sin,hun skal leve med den resten av livet. Og en sunn kropp er bra for alle.
      Som hun sier selv så skal ikke dette bli en treningsblogg,og hun kommer ikke til å fortelle hvordan kostholdet er og hvilken treningsplan hun skal følge(etter hva jeg forstod?).
      Jeg for min del er misunnelig for at du Marthe kan få sponset PT timer,men jeg hadde gjerne tatt imot tilbudet selv også. Så jeg mener du må bare “go for it girl”! Btw så ser du allerede fantastisk ut også,og jes skulle gjerne hatt en midje som du 🙂
      Lykke til med prosjektet og tren deg enda mer fantastisk! Mange klemmer til deg

    25. Kristina =]: Tusen takk Kristina! 🙂 Jeg hadde som du sier ingen planer om å gjøre om bloggen til en treningsblogg eller skrive om kosthold. Jeg hadde ikke tenkt til å følge noe kosthold selv heller, men når så mange har så sterke ønsker om at jeg skal la være så får jeg heller la være å skrive om det på bloggen. Jeg kan heldigvis fremdeles trene så mye jeg vil! Jeg vil bare ikke dele noe av det på bloggen. Før og etterbilder kan jeg også ta, men leserne mine behøver ikke å se dem. 🙂 Tusen takk for gode ord! Jeg skal prøve å finne frem til den store motivasjonen og kose meg med treningen 😀 Forhåpentligvis blir 2014 et sprekere år! Klem

    26. Jeg vil gjerne følge fremgangen, har nemlig planer om det samme selv! Hadde vært toppers om du skrev noen innlegg om å trene i jula “på tross av at det er jul” hvis du skjønner hva jeg mener, hehe. Har så lett for å legge trening på hylla til fordel for julekaker i ferien, så del gjeerne litt motivasjon 😀

    27. JA! Det hadde vært kjempemorsomt! Trenger inspirasjon selv. Kanskje jeg starter samtidig som deg da 😉 Stå på!!

    28. Det er synd at det er ujevnhet i fordelingen av goder i denne verden, men at Marthe kan få muligheten til å bli sponset har da ingenting med at andre folk ikke får julegaver? Eller mat på bordet? Det er slik verden er formet, og hadde Marthe hatt muligheten til å rette på denne ujevnheten i verden hadde hun helt klart gjort det vil jeg tro. Dessverre er det ikke slikt. Hun har jo jobbet seg opp med bloggingen, og alt som følger med bloggen er jo av hardt arbeid. Så jeg syns hun fortjener alt det hun får. Er ikke noe galt i det. Husk at bloggere er mennesker, og skatter faktisk like mye som oss andre med andre yrker.
      Standard avslutning; Syns du er nydelig Marthe, just smile and you can overcome everything 🙂

    29. En ting til jeg ønsker å poengtere:
      Rart at all fokus går på at bloggere ikke fortjener sponsorgaver og sponsor generelt. Dette med tanke på at sponsor ses i form som en belønning. Se for deg et yrke som kundebehandler i 5 år, hva er motivasjonen din til å fremdeles yte best mulig etter så lang tid i samme jobb? Belønning! Motivasjonsfaktor! Eller at sjefen din syns du har gjort en bra jobb og ønsker å gi deg noe? Får det ikke deg til å ville gi det lille ekstra i arbeidet?
      Slik er det jo for bloggere også… Marthe har blogget i mange år. Spesielt for bloggere blir det mye hverdagsprat dersom det ikke dukker opp nye ting de kan prøve eller gjøre. Det hun og mange andre bloggere får i form av sponsorering er jo en form for belønning. Blogg er et yrke.
      Jeg er så lei av å høre at bloggere lever et luksus liv og blabla. JA kanskje de gjør det, men det gjør jo søren meg sjefen for DNB også, som får masse bonus hvert år. Det får alle hollywood kjendiser også.. Fotballspillere har da alle disse sponsoravtalene ingen prater om. Vi lever i 2013, å bli sponset er ikke noe nytt lenger.
      Til alle som har kommentert stygt og ufint her: kan dere ikke bare unne folk det godt da? 🙂 om man er så misunnelige, lag en blogg selv.. se om du kan oppnå det samme, da fortjener jo du også det! 🙂
      Stå på Marthe. Sorry for utrolig laaaang kommentar!

    30. nei nå blir jeg lei meg! Hvorfor skal ikke marthe få lov til å trene?!
      Hvorfor skal hun få kritikk for å faktisk ville kroppen sin noe godt? Og HVEM har sagt at det er tidenes fitnesstrening hun skal bedrive tiden sin med? Jeg blir helt matt av folk jeg altså. Marthe (som jeg tror) vil benytte seg av de godene hun får, så hvorfor ikke? Har du mulighet, så grip den. Jeg leste innlegget og følte meg hverken kvalm eller syntes at dette var noe dårlig idé… Hvorfor ikke fremme et VANLIG sunt liv? Spise helt vanlig og trene i tillegg?
      Jeg synes det er flott jeg, Marthe:-) Det er ikke dumt å villa ta vare på kroppen sin! Både utseendemessig og innvendig(helsemessig). Det er ikke alt som handler om kroppspress vel??? Som sagt… Jeg blir matt..
      Du er ei inspirerende, fantastisk pen, jordnær jente! Jeg blir alltid så glad av å lese bloggen din, og synes det er helt fantastisk artig å få tilbakemeldinger fra deg i kommentarfeltet! Stå på! Ikke bry deg om enkelte kommentarer….

    31. Et stort JA til slike innlegg!! Er det noen som kan skrive om disse innleggene, så er det nettopp deg Marthe. Jeg tror du kommer til å klare å ha en fin balanse mellom gode oppskrifter og trening (+alle de andre fine innleggene du har flere ganger om dagen), det går faktisk fint an å gjøre begge deler! Disse innleggene tror jeg bare kommer til å være supermotiverende! Stå på <3

    32. Super idè, Marthe! Du er en inspirasjon for veldig mange, så vet at i hvert fall jeg vil bli inspirert til å trene mere av dette treningsprosjektet ditt! 🙂
      Kan til dels skjønne noen av de negative kommentarene. For min del fikk jeg også en reaksjon over den setningen med sponsing.. Men det handler ikke om missunnelse eller sjalusi, for det er jo ikke en hemmelighet at toppbloggere får sponsede produkter og tjenester! Og det skulle jo sånn sett bare mangle. Det jeg reagerer på er bare måten dette ble framstilt på. “så skal jeg plukke meg ut et treningssenter som kan være villige til å sponse meg med en personlig trener” – Det virker overfladisk og skrive det på den måten! Det gjør meg litt trist, for du framstår alltid så reflektert, moden og jordnær.
      Drøyt å skrive at hun må tenke over de som ikke får julegaver! Vet ikke om dere har lest bloggen til Marthe lenge, for da hadde dere fått med dere at hun gir mye til de som ikke har noe særlig.
      Ha en fin helg Marthe! 🙂

    33. Syntes det er veldig flott at du har lyst til å begynne å trene, for å bli sunn! Men kan du kanskje ikke heller vinkle det mot livsstil og treningsglede – slik som det burde være? Altså, alle vet at en fin kropp er god bonus, men det er ikke det alle andre som leser bloggen din trenger. Gå mot strømmen, og ikke bli fristet til å legge ut treningsbilder etterpå. Fortell heller om hvilken virkning det har på kroppen. Blir det lettere å gå i trappen? Sover du bedre? Får du endelig den motivasjonen du ønsker for trening? Du trenger ikke absolutt å legge ut hvor mange km du løper, hvor tungt du løfter, eller at du ikke kan spise det og det pga. at det ødelegger for treningen (ikke at jeg tror du kommer til å gjøre sistenevnte altså!). Fokuserer på å få en sprudlende og sunn kropp, som du er glad og fornøyd med. At det er godt å bruke kroppen, og at du fyller opp energi med treningen. La de andre bloggerne stå for kroppsbildene, så kan du vise det som i bunn og grunn er viktig med trening – ØKT VELVÆRE. Det er dette som motiverer meg iallfall! 🙂 en skal kunne trene og være fornøyd uavhengig av hvordan kroppen ser ut!

    34. Å trene er kjempebra, men er redd for at for mye fokus på kropp kommer til å skape mer kroppspress :/ Kan det ikke handle om treningsglede, en sunn og aktiv livstill? Ikke trening kun for å få en finere kropp..

    35. Herregud! Blir helt oppgitt av å lese kommentarene du får her. EN blogg med LITT treningssnakk innimellom vil ikke fremme noe mer kroppspress enn det allerede er. Det norske folk må virkelig skjerpe seg, legge bort misunnelsen og være glad på andres vegne. (oppgittheten steg til irritasjon i den tiden det tok meg å skrive dette innlegget….!!) Skjerpings jenter! Legg bort den jævla janteloven!
      Kjør på Marthe! 🙂 Mister du de 3 misunnelige leserne? Nei, de kommer nok til å lese bloggen din uansett – det er misunnelse som ligger i bunn og de må lese bloggen din for å ha noen å skrive spydige kommentarer til.. Tåpelig, men sant.
      Takk for en variert og morsom blogg å lese 🙂

    36. Tror nesten folk i kommentarfeltet glemmer at du er et menneske du og! Selvfølgelig skjønner jeg poenget med at det er så mye fokus på trening og kosthold i dagens samfunn, men når det er sagt ser man jo hvor viktig det er med trening. Det er vel igrunn ikke bare for å stramme opp fisken, men også for å forebygge helseskader, få mer energi og glede, få bedre nattesøvn… Jeg vil si det er fler fordeler enn ulemper med å begynne med trening:) jeg trener selv fire-fem dager i uken, både fordi jeg vil se bra ut og fordi jeg trenger treningen for å få mer energi i hverdagen. Jeg synes absolutt du skal prøve deg på et sånt prosjekt, det er SÅ gøy å se fremgangen både fysisk og psykisk! 😀 du er heldig som har muligheten til å ha personlig trener, men samtidig må jeg påpeke at det ikke er så nødvendig å ha dette så fort man blir sparket i gang med treningen:) Jeg synes absolutt du burde skrive om fremgangen på bloggen, for jeg tror de fleste er enig i at trening er sunt, selv om de kanskje skriver noe annet 🙂 GO FOR IT! 😀 jeg elsker fortsatt bloggen din forresten!

    37. Skjønner det er vanskelig for deg å motivere deg til trening, når du ser så smashing ut fra før av!! 🙂

    38. Så flott at du vil begynne å trene igjen. Ingenting som er bedre enn det.
      Det jeg tror folk reagerer på, og som jeg selv reagerte på er måten du skriver på ang det med sponsing. Setningen ble kanskje ikke helt som du hadde tenkt, og for oss som sitter her og leser det, så hørtes det ikke så bra ut.
      Du kunne latt være og skrive det med sponsing tenker jeg. Det er ikke alt leserne trenger å bli opplyst om hele tiden.
      Ellers ønsker jeg deg lykke til om du velger å skrive om treningen din.

    39. Leserne dine er misunnelige fordi du kan få det sponset om du vil, men vurderer om du skal gidde å bruke tid og energi på det, og at det avhenger av om leserne vil lese om det. Det er jo litt synd, jeg mener du må trene fordi DU vil det, og blogge om det DU vil. Hvis jeg kunne fått oppfølging av personlig trener hadde jeg jublet, det hadde vært nyttårsaften, julaften og bursdag på en gang. Du burde jo absolutt gå for dette her, som blogger har du jo som du sier mange muligheter. Benytt dem, tror ikke du kommer til å angre 🙂 Dessuten gleder jeg meg til å lese om det:) Sunt kosthold og trening gir deg så mye i hverdagen:)

    40. Flott at du vil begynne å trene. Men jeg må helt ærlig si at den setningen med “sponset” satt meg ut også. Jada, vi vet alle sammen at bloggere får vanvittig mye gratis, men lesere trenger vel ikke å få dette gnidd inn i ansiktet? Kall det gjerne misunnelse, men det er ikke så kult å lese når det kommer frem så overfladisk. Type kommer bare til å trene dersom noen sponser meg.
      Syntes utviklingen blant bloggere begynner å bli litt “skremmende” når et av fokusene er at ting skal komme til dem gratis.

    41. Nei, men hva er dette da, folkens? Jeg synes det er ingenting annet enn FLOTT at du vil ha mer fokus på trening, sponset eller ei! Å trene er noe helt annet enn kroppspress, og noe alle burde fremme og gjøre. En aktiv livsstil gjør så mye bra for kroppen, og jeg blir nesten litt sjokkert av de som kommenterer “Nei, ikke tren! Kroppspress blabla…”. Å se bra ut pga trening er noe jeg ser på som en “bonus”, for etter at jeg startet med å ha trening som en livsstil innså jeg hva trening EGENTLIG handler om og hvor mye positivt det gjør for deg. Og derfor synes jeg det er fantastisk at du vil starte med treningen igjen!
      Og jeg ser ikke noe galt i det med sponset PT, om man har mulighet er det jo klart at man tar den! Alle hadde gjort det samme 🙂
      Stå på, og lykke til med treningen <3

    42. Ikke hør på alle de som sier “Kan du ikke betale selv?” osv, du er jo bare superheldig som har denne muligheten de fleste ikke har!
      Lykke til, håper vi får se forandringen!

    43. Såå bra at du vil starte å trene igjen 😀 Kjenner jeg blir litt motivert selv, så det får være nyttårsforsettet mitt for neste år! Haha.. For tredje gang eller noe xD

    44. Jeg syns det er kjempe bra at du vil begynne med trening 🙂 Masse lykke til! Du ser allerede helt smashing ut, men det er bra ut du gjør det for å være sunn og frisk! 😀

    45. Åhh så sinna jeg ble nå… For noen slemme folk som bestemte seg for å kommentere idag. Du fortjener absolutt ikke slike slemme kommentarer. Og selvfølgelig skjønner jeg at du tar i mot sponset personlig trener, det ville vi jo alle sagt ja til! Misunnelige mennesker altså. Du ser kjempebra ut nå, men skjønner at du vil trene for å bli i bedre fysisk form 🙂 Håper du gjør dette selvom folk var litt slemme idag. Lykke til <3

    46. Marthe <3 Herlighet.. Vær så snill og gjør meg ein tjeneste: prøøøv å gløm dei stygge kommentarene..! Sånn hvis nogen andre her lure: Eg har kjent Marthe Karin siden me va piiittesmå, og hu har alltid vært ein fantastiske person som bryr seg om andre mennesker!
      Blir så irriterte øve at andre ska driva å tro at du overflatisk fordi du vil trena. Blir gal av denna janteloven asså!!:P Sjølsagt ska du få trena så mye du vil, og det e KJEMPEFINT at du vil ha ein sunne kropp!! Du har jo akkurat som alle andre i verden behov for ein sunne livsstil med fysisk aktivitet og ein noenlunde grei ernæring.. koffer sko ikkje du konna blogga litt om trening o hvis du ønske det?
      Og så må eg o sei: hadde eg bodd i Kristiansand så hadde eg LETT sponsa deg og vært din personlige trener. Tenk på all reklamen det e for PT'en?;) Du må BARE ta kontakt hvis du vil ha ein treningstime med meg når du e i samme by som eg e, så kan me kosa oss ittepå!;)
      Janteloven kan legga seg! Stå på:D Knip og kos <3<3<3

    47. Det som er så synd med slike prosjekter er at man ofte havner i samme gamle spor rett etterpå. Hva med å finne en mellomting? Istedenfor disse trene-eller-ikke-trene greiene. Hva med å trene et par ganger i uka, på egne premisser og forsøke å motivere deg selv uten å måtte stress-trene rett før en sydentur som du ofte gjør og ha slike 4 ukers treningsgreier. Det blir litt som å gå på diett, miste noen kilo og forvente at de skal forbli borte etter diettens slutt – uten å gjøre noe mer. Dette skriver jeg ikke for å være slem mot deg, men det virker som du har et litt feil syn på treningsglede og hva som kan motivere deg uten at du slutter i lange perioder. Jeg liker jo både deg og bloggen din veldig godt, det er også et lite fristed at nettopp du blogger om andre ting og ikke er helt “lik” som alle andre i bloggverdenen. Men når alt kommer til alt så forstår jeg jo at et slikt 4-ukers treningsopplegg kan være spennende å prøve.

    48. Er`e mulig! Sponse deg? Jeg jobber i helsevesenet og har en meget flink PT som jeg betaler for HELT selv. Kan du tro det? Kommer helt an på hvordan du prioriterer pengene dine. Du som Toppblogger tjener nok litt mer enn meg. Et lite tips fra meg til deg: Slutt å shopp så mye, bruk heller pengene på noe fornuftig. Som trening;) Amen og god jul

    49. Kjempe bra at du skal begynne å trene for fult! Men for guds skyld, ikke bli en av de bloggerne som bare skal sette fokuset på å få “fin kropp” og at det bare er det som gjelder og skrive bare masse om trening og sunt kosthold. Jeg blir gal av hvor mange bloggere som har blitt sånn og jeg orker ikke å lese alt det der kroppsfokuset. Men jeg vet at du ikke er en sånn blogger uansett. Men det er ingenting negativt ved å trene altså! Syns du er super flink som har satt deg mål og jeg er misunnelig på deg for at du har motivasjonen til det! Var kjempe flink selv til å trene for en stund siden, men nå ligger motivasjonen bokstavelig talt på bunn.
      Ser at det er mange som klager på det at du skrev at du skulle bli sponset med personlig trener. Jeg skjønner at mange kan bli irriterte for dette, fordi du tjener såppas mye penger, imens andre må punge ut alt de har for å få personlig trenger. Men så kan jeg også forstå deg Marthe! Om jeg hadde vært like stor blogger som deg hadde jeg også gripet den muligheten til å bli sponset for alt mulig rart. Da sparer du jo mest penger! Har jo lest flere ganger at du må spare penger og da er jo det en kjempe mulighet at du kan få sponset dette gratis. De andre er nok bare misunnelige og det er jeg også! Men jeg innrømmer det jeg da, enn å skrive bare negative ting, hehe 🙂

    50. Så bra! Selv om du er tynn og har en perfekt kropp så er det vel godt å trene opp musklene litt 🙂
      Har nettopp startet med skikkelig trening selv, med kostholdsoppfølging og gruppemøter annenhver uke. Tror det må til såppass for at jeg skal greie det. Har et litt større mål enn deg, da jeg må gå ned ca 30 kg for å bli normalvektig. Det er en stor oppgave, men det skal jeg greie 😀

    51. Så lenge du ikke går over styr og plutselig blir DEN treningsbloggeren så ser jeg ikke hva som er galt. Skal riktig nok poengtere at det er ingenting som er så kjedelig som innlegg hvor det står “Et lite knips av meg for øyeblikket, det er så deilig å trene!” med 4-5 bilder av personen på treningssenteret i den fordømte 2XU-tightsen sin, uavhengig om det er 1 gang i mnd eller 7. Plis ikke gå i den fella der, slike innlegg er så utrooolig kjedelige 🙂
      Og forresten. Hadde jeg fått tilbudet om gratis pt hadde jeg jo så klart sagt ja, uavhengig om jeg var toppblogger eller ikke. Er stor forskjell på Andrea Badendyck som svømmer i penger og Marthe som er ei jordnær jente som tjener en ekstra slant på bloggen. Jeg har heller ikke råd til PT selv om jeg virkelig trenger og ønsker det, så om folk tilbyr seg det er det jo ingen som hadde sagt nei til det? Jeg er så klart misunnelig på Marthe som er så heldig å få den sjansen, men jeg blir heller glad på hennes vegne i stedet for å komme med “Jammen det finnes fattige folk i verden, så da burde du ikke ha rett til å få ting!” Da synes jeg dere som påstår det burde gi fra dere den pc’en eller mobilen dere sitter på, for det finnes jo tross alt folk der ute som ikke har råd til det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg