Dette visste dere ikke om meg

1. Jeg er en smule paranoid og jeg skylder på media. Når man leser om knivstikking, drap og vold hver eneste dag så blir man til slutt nervøs! Før kunne jeg finne på å hive på treningstighten klokken halv tolv om kvelden en iskald, mørk vinterdag. Jeg kunne løpe langt og lenge i en mørk skog og bare nyte minuttene med tankene mine. Nå løper jeg aldri senere enn 16.00 og er jeg fremdeles ute på joggetur når solen har gått ned så skvetter jeg av hver minste lyd. Knekker en kvist under føttene mine så hopper jeg til.. Jeg har konstant følelsen av at noen forfølger meg, og jeg må se meg tilbake flere ganger. Er det sånn det er å være voksen? For da vil jeg helst bli barn igjen. Det å være bekymret er en slitsom, ekkel følelse!

2. Jeg eier ingen mac, jeg har aldri hatt iphone, jeg har ikke twitter, instagram, skype, snapchat, fotoshop, eller noen andre redigeringsprogrammer. Min gode gamle HP durer som et widerøe fly, så jeg bruker Jonas sin digre Dell. Jeg har et nettbrett, men det har dessverre ligget i skuffen så lenge jeg kan huske. Marthe.MÅ.Lære.Seg.Ny.Teknologi.

3. Jeg gikk i både TL klubben og Pennyklubben da jeg var liten og bestemte meg en dag for å sende inn en brevvenn-annonse i TL-bladet. Jeg fikk sikkert 100 brev fra unge jenter rundt om i landet som også ønsket seg en brevvenn, og dermed ble jeg sittende og svare gjennom hele sommerferien. Hehe! Det var en koselig tid. <3 For en genial idè egentlig.. Hvor hyggelig er det ikke å skaffe seg nye venner og bekjente gjennom brevskriving? Jeg lurer på om dette fremdeles er noe man holder på med i dag? For meg ble det jo nesten en hobby til slutt! En av mine gamle brevvenner sendte meg en melding på facebook i forrige uke. Tenk det! Det er over 10 år siden vi pratet sammen over brev og vi husker hverandre enda.

4. Alle jobber jeg har hatt, har jeg fått gjennom venninner. Jeg har vært på et jobbintervju i mitt liv, og det var mer en “samtale” mellom Vero Moda sjefen og meg. Jeg har alltid bare fått jobb gjennom bekjente! Jeg er selvfølgelig glad for det, men jeg skulle ønske jeg hadde mer erfaring med jobbintervjuer også. Skulle jeg søke etter en virkelig stor jobb en dag så ville jeg vært supernervøs med så lite erfaring bak meg.

5. Jeg tar alt for få sjanser. Jeg kunne gjort så mye mer ut av bloggkarrieren min om jeg bare hadde takket ja til de spennende tilbud som måtte dukke opp. Så fort et oppdrag med et filmteam kommer inn i bildet så takker Marthe stort sett nei. For ikke å snakke om intervju gjennom diverse radiokanaler. Jeg blir rett og slett livredd når jeg får mail som innebærer forespørsler som dette. Jeg er redd for å drite meg ut. Jeg vet hva jeg er god på og jeg vet hva jeg ikke kan. Skriving føler jeg meg trygg på, men jeg eier ikke evnen til å uttrykke meg muntlig! Hele ordforrådet mitt forsvinner ut i luften så fort jeg blir en smule nervøs. Jeg nekter å fremstille meg selv dum fordi jeg ikke kan prate for meg. Det er synd at jeg ikke engang tørr å ta sjansen for det hindrer meg i å takke ja til så vanvittig mange muligheter som i senere tid kunne gitt meg mye. Ettermiddagen har blant annet spurt om Jonas og jeg kan komme på programmet deres på tv2 flere ganger, men jeg tørr ikke. Flere radiokanaler har også spurt om jeg vil komme på intervju, men jeg blir livredd bare ved tanken. Herregud, det er helt latterlig.

6. Jeg har tatt spraytan en gang i mitt liv. Resultatet ser dere på bildet under her. Fargen varte i nøyaktig en dag. Deretter så det ut som jeg hadde en livsfarlig hudsykdom. Hehe, jeg tror ikke jeg gjør det igjen med det første. 

7. Da jeg var 12 år gammel tok jeg piercing i navlen. Jeg hadde mast om å få lov til dette gjennom hele sommerferien (uten hell), og et par dager før bursdagen min fikk mamma plutselig for seg at det var greit. Så i 13 års bursdagsgave fikk jeg piercing i navlen. Jeg hadde den helt til vinteren 2012. Da fikk jeg for meg at jeg var blitt for voksen for den slags. 

8. Nå var jeg tom for ting å dere ikke visste om meg! Så la oss gå over på Jonas.. Jonas har fått regulering! Hihi. Dere har kanskje lagt merke til at han ikke har smilt med åpen munn en eneste gang de siste ukene? Vel, det skyldes en skjult, liten togskinne! Hvorfor han har fått på regulering i en så sen alder kan dere lese om HER. Jeg skrev et lite innlegg om det for mange måneder siden. Jeg får nok ikke gutten til å smile med tennene på en stund, men gi meg litt tid. Han er så fin at!

Er det ikke litt moro med slike innlegg?
Jeg håper ikke dere visste alt dette fra før av! 

59 kommentarer
    1. Såå gøy å lese! Elsker slike innlegg 🙂 Jeg kjenner meg igjen angående det med å ha elektroniske ting og “det nyeste” hele tiden. Jeg har en iPhone, facebook og blogg, og startet med instagram i går! Men alt det andre orker jeg ikke. Folk maser at jeg skal lage meg snapchat, men jeg orker ikke. Jeg synes det blir for mye styr. Haha 😀

    2. Hei Marthe! Kjempe morsomt innlegg. Gøy! 😀 At du ikke har iPhone, det viste jeg, men at du ikke har Mac eller noen redigeringsprogrammer, det viste jeg ikke. CRED til deg 😀 Da ser man at det kaaaanskje ikke er sånn super nødvendig med den nyeste teknologien always 😉 Ha en strålende kveld videre! Og hils Jonas og si at regulering er helt ok (selv om man ikke er barn eller tenåring. Min søster har det også nå, og hun er i slutten av 30 årene 😉 Hehe. Klem<3

    3. hvor gøy hadde det ikke vært å sett deg og Jonas på ettermiddagen? jeg syns virkelig du burde takke ja til det neste gang du får tilbudet 🙂 De spør jo akkurat deg for en grunn! Jeg er helt sikker på at du hadde klart deg supert.

    4. Jeg har hele tiden trodd at du bruker selvbruning/spraytan fast, ettersom du alltid er så brun og nesten aldri snakker om solarium. Er du virkelig så brun i hudfargen eller er du bare flink til å benytte deg av sola når den titter frem?

    5. Jeg syns sånne innlegg er kjempemorsomme! Gøy å lese litt andre ting på bloggen også 🙂 Vi er forresten flere som er paranoide; jeg blir jo helt gal i hodet av å gå ute i mørket, ææ!

    6. Marthe da, viss du hadde “dummet” deg ut på tv eller intervju kan du da bare rette det opp på bloggen. Men kjenner meg igjen. På skolepresentasjoner bestemmer jeg for ikke å være nervøs, så føler jeg meg ikke nervøs me så plutselig klarer jeg ikke si noen ting og blir nervøs… :/

    7. Sara Katrin: Hehe, nei det er bare blitzen på kamera som gjør meg brun. Jeg er ikke brun i det hele tatt i virkeligheten. Sist jeg lå i et solarium var vel i september en gang. Huden min skriker etter litt sol. 🙂

    8. Koselig innlegg! Jeg håper også du vil tørre, hadde vært såå gøy å se deg på TV, høre på deg i radio eller i det MINSTE en videoblogg!! hehe:) det har du lovet oss, så jeg venter i spenning!

    9. Ida: Hei Ida! 🙂 Så hyggelig å høre at du likte innlegget 🙂 Hehe, nå har jeg jo ønsket meg iphone til jul så da blir det ihvertfall instagram på meg på nyåret, men mac må nok vente i ihvertfall et år til. Hehe! Kan ikke lære meg to nye ting på en gang. Det ville jo vært galskap. ;D

    10. Uæh, sorry! Men det er ingenting som heter “forespørsmål”!! Får helt angst av det ordet,haha. Enten forespørsel eller spørsmål 😀

    11. Seriøst?! :O Jeg har akkurat samme kamera som deg (kjøpte det ifjor etter å ha lest anbefaling om den på bloggen din), men når jeg bruker blitz, så blir jeg enda hvitere enn det jeg er i real life. Og jeg er like hvit som torsken er innvendig.
      I likhet med deg bruker jeg aldri selvbruning sjøl – kanskje hvis det er en spesiell anledning, men ellers aldri. Ååå himmel – huden skriker etter sol den også. Bare synd jeg ikke har egen veranda eller en strand å ligge på rett i nærheten. Her er det stort sett bare høst hele året igjennom, så her må man nok nøye seg med sol på flaske eller den såkalte “kreftgrillen”. Haha.
      Nesten sånn at jeg får lyst å flytte til Sørlandet sjøl. Dere har det alltid så fint om sommeren 😀 Hihi! 😀
      Men du?? Har du ikke vurdert å bytte plattform snart? Du har jo blogget på blogg.no ganske lenge nå. Har du ikke lyst å gå over til noe annet en gang?

    12. Sara Katrin: Er det sant? Men tar du blitzbildene med portrettlinsen eller med den originale? For det er kun det objektivet som følger med kamera som gjør meg brun. Hehe, portrettlinsen gjør meg like blek som alle andre kameraer igjen. 🙂

      Hehehe! Sol på flaske eller “kreftgrillen”. 😀 Tenkte jeg skulle prøve meg på sol på flaske snart selv. Ikke spraytan altså, men en god selvbruning. Noe må jeg ihvertfall snart ty til. 😮 Bytting av plattform har jeg lengtet etter lenge, men det blir nok dessverre ikke før til neste år. <3

    13. Kjempegøy med sånne innlegg! Og media har helt klart gjort meg paranoid også! Det er virkelig ikke moro..
      Men synes du burde bli med på slike tilbud du får, det hadde vært så utrolig gøy å se deg på TV en gang 🙂 Hver gang Sophie Elise er med på Ettermiddagen, tenker jeg alltid “skulle ønske Marthe Borghe kunne bli med, hun er jo den beste bloggeren”. Håper virkelig du blir med neste gang du får forespørsel om det 🙂

    14. jo det er kjempe gøy!
      bare lurte på et par ting?
      sier folk Marthe og Jonas eller Jonas og Marthe?
      også lurte jeg på når dere kysser på bilder, har dere på selvutløser da? ser ikke at du har sånn kontroll i hånda. men er det liksom sånn: okei la oss kysse en to tre blits også er det liksom ja få se på bilde. har tenkt på det et par ganger kjønner du hahah litt lurte bare på om det liksom er litt vittig i vikreligheten?

    15. Gøy med slike innlegg ! 🙂
      Du er så flink til å svare på kommentarer!
      Hvorfor nevner du eller er du aldri moren din lenger? :/

    16. Så moro med slike innlegg! Kan skjønne deg på det med mulighetene du har innen radio intervjuer og tv. Jeg selv takket ja til et radio intervju en gang om bloggen min og jeg har aldri vært så nervøs i hele mitt liv. Jeg får også helt black out visst jeg har øvd på spørsmålene og hva jeg skal svare når det først skjer. Når jeg fikk høre radio intervjuet selv fikk jeg lyst til å grave meg langt ned i jorden, aldri vært så flau før. Hahah, så skjønner deg veldig godt der! 🙂

    17. Jeg har faktisk lurt på hvorfor du ikke er mer i media mtp på at du er en såpass stor blogger, og her er forklaringen:P
      Synd da, hadde vært gøy å se deg på TV:)

    18. Jeg kjøpte kameraet brukt, og da fikk jeg tre linser. Jeg fikk da 18-70mm, 55-200mm og en 50mm 1.8 uten autofokus som jeg byttet ut med en ny en med autofokus i januar. Men standardlinsen har jeg nok ikke nei. Da er nok 18-70mm det nærmeste jeg kommer til 18-55mm.
      Nå bruker jeg aldri blitz da, fordi jeg syns fargene blir så grålig og hvit. Så jeg knipser bildene mine uten blitz.
      Sol på flaske, sa du? Da har jeg noen tips du kan få 😀
      Jeg anbefaler helst selvbruningsskum, ettersom den er mye lettere å jevne ut og du ser fortere hvor du har smurt deg enn hva du gjør med en krem eller gele.
      Selv har jeg brukt St. Moriz som du får tak i på Vita. Den koster 89 kr og gir en veldig fin farge. Ikke oransje, men solbrun. Eneste negative med denne, er at den inneholder en del parfyme, så den stinker noe helt forferdelig. Tenk Dove håndsåpe, bare med en kraftigere duft. Da vet du sånn ca hva jeg mener.
      Ellers så er jo Sunspa sine produkter veldig gode. Her har jeg kun prøvd sprayen, og den er veldig god – ettersom den har en airbrushteknikk som gjør det enklere å påføre. Det negative her er holdbarheten på flaska og prisen.
      Jeg vet ikke eksakt pris på skummet, men sprayen ligger på ca 299 og flasken inneholder nok selvbruning til ca to omganger. Så denne bør du helst bruke når du skal på noe spesielt. Sånn sett koster den skjorta, så ikke kjøp denne hvis du skal bruke det fast. Da kan du heller prøve skummet eller 3days kremen.
      Denne dufter heller ikke noe spesielt, og fargen forsvinner gradvis og ikke flekkvis. Caroline (Fotballfrua) har tipset mye om produktene fra Sunspa, så les gjerne innleggene hennes for å være sikker når du skal velge ut.
      Ellers så er jo St. Tropez og Xen Tan stormpopulære. Begge har jo vært bestselgere, men prisen er likevel helt vanvittige. Bare skummet koster 500 kr, så det er latterlige priser. Men kvaliteten er likevel helt topp og fargen er veldig naturlig. Disse har jeg ikke prøvd selv, men både mamma og noen bekjente av meg har brukt St. tropez, og de er veldig fornøyde.
      Og du? ALDRI bruk selvbruningene fra Fake Bake. Hvertfall ikke geleen. Den er helt forferdelig. Fargen er nemlig så mørk at når du tar den på deg, så er du sortere enn pipemannen fra helvete. Haha. Tro meg – for jeg har prøvd, og folk ble bokstavelig vettskremt når dem så meg etter å tatt den på. Dessuten har den sånn ekkel viskelær effekt når du smører den ut. Den er med andre ord helt forferdelig å påføre, så denne bør du virkelig styre unna.
      Kremen er også likedan. Det ser ut som løs avføring. Helt grusomt! Ikke verdt pengene i det hele tatt!! Så styr unna, ellers vil du skremme vekk både Bella og Jonas tilslutt. haha.

    19. Jeg liker veldig godt slike innlegg som dette!! Synes du skrev dette innlegget kjempe bra og det er interessant å lese sammen med de fine bildene som du legger meg, jeg tror at Jonas smiler nok bare for deg, dere er så skjønne sammen! <3

    20. Ååå, Marthe! Du er ikke alene om å være totalt paranoid… For rundt tre mnd siden skulle jeg prøve å være flink og jogge på kvelden etter jobb- med lykt og hele pakka. Neida, jeg så syner hele tiden, skygger og all ting. Og jeg turte ikke ha på for høy musikk siden jeg måtte jo høre om noen var bak meg. Jeg jobber også på senter og stenger som regel hver kveld, og ja vi må jo ha parkering for ansatte gjerne langt inne i skogen bak masse mørke gågater. Så du kan tenke deg hvor fort bena mine går, får si vidt skrapt av is før jeg spoler av gårde med bilen. Godt å vite at jeg ikke er helt alene på dette punktet 😀 haha!

    21. Heisann! 🙂 elsker sånne innlegg, kjempebra! Uansett, jeg ville bare fortelle deg at jeg er en utrolig stor fan av bloggen din, deg, alt! Du er så utrolig pen, du virker så utrolig trivelig, bild og positiv heletiden! Blir rett og slett i godt humør av å lese bloggen din. Har hatt en tid der jeg har sett veldig mye mørkt på ting, og har bare lett etter inspirasjon.. Vel, med en gang jeg drar innom bloggen din blir jeg inspirert! Jeg har egentlig gått tom for ord nå, for jeg er nemlig bedre til å uttrykke meg muntlig en skriftlig, haha. Sjeldent jeg legger igjen kommentarer, det skjer sikkert bare en gang i jubelåret, men jeg vil så virkelig at du skal vite at du er så herlig, og jeg kjenner deg jo ikke engang! 🙂 de er virkelig heldig de folkene som får kjenne deg på ordentlig!

    22. Åååå så gøy å lese, Marthe 😀 Jeg er helt enig med deg at å være paranoid skyldes endel media! Jeg er superredd når jeg er ute på kveldene. Kommer det en bil og jeg er alene tenker jeg at jeg skal bli kidnappet eller gudene vet hva heheh, men er det så rart da? det er jo ikke det…. dessverre. Husker også tidene hvor man hadde brevvenner. Det var virkelig koselig det <3

    23. åå jeg vil SÅ gjerne se deg og jonas på ettermiddagen 😀 GO FOR IT GIRL <3 i know you can do it 🙂 stolt leser!

    24. eirin: Åå jeg må bare smile av tilbakemeldiner som denne. Tusen tusen takk Eirin! <3 Jeg blir så glad for å høre at jeg kan være til inspirason for deg på en litt tom eller kjedelig dag. Det er ingenting som gleder meg mer enn å høre det! Tusen takk for en kjempefin oppmuntring selv! 🙂 Du er god. <3

    25. Linn: Å huff. Jeg fikk hjerte i halsen bare av å lese at du må gå gjennom skogen og bak mørke gågater for å komme til parkeringsplassen etter stengetid. Fysj! Slutt i jobben! Hehehe. 😀 Mine ben ville ikke gått noe saktere!

    26. Sara Katrin: Hahaha, du vet du hva jeg vil dø av deg Sara Katrin. Jeg hadde lest helt ned til St. Tropez og Xen Tan og hadde forberedt meg på å skrive en lang takkekommentar for at du har vært så grei å legge igjen kjempegode tips til ulike merker selvbruning.. Så kom jeg til de to nederste avsnittene og nå sitter jeg og griner av latter. Jeg bestemte meg for å lese disse to avsnittene høyt for Jonas, men kom aldri lengre enn til “sortere enn”. Mye mulig jeg er overtrøtt, men jeg lo og lo til tårene trillet. Da jeg endelig hadde fått samlet meg, kom setningen med “løs avføring” og da var løpet kjørt igjen. Takk for veldig gode tips OG en god latter på kvelden! 😀

    27. Katrine: Hehe! Det blir gjerne slik. Det er ikke sikkert det var så dumt heller, men man blir alltid så kritisk til seg selv. Spesielt i slike tilfeller! Huff.. Det er helt forferdelig! <3

    28. Nora: Så bra 😀 Jeg vet ikke helt hva vi pleier å si. Hehe, det har jeg aldri tenkt på før 😀 Angående kyssebildene så har vi på selvutløser, men vi har ingen slik kontroll som du nevner så vi har 10 sekunder på å trykke på knappen på kamera, løpe til sofaen, sette oss i en naturlig stilling og kysse. Hehehe! Det er ganske komisk 😀

    29. Heisann Marthe:)
      Har du tatt silikon? Eller har du bare en veldig god push up bh, vil gjerne vite hvor du kjøper de i så tilfelle hehe:)

    30. HAHAHA!! Vel, da ler meg ihjel tilbake xD For her ligger jeg som en breiflabb på sofaen og holder på å skratte meg ihjel selv. Tydelig at du og jeg deler samme type humor. Haha! Her er det hvertfall ikke mangel på humor, foråsidetsånn! Er det noe jeg kan, så er det å få folk til å flire ihjel. Kanskje ikke så rart at mange kaller meg for Sara-rara. Jeg er nemlig blitt verdensberømt for min rare utsagn. Nesten sånn at jeg skulle ha begynt å krevd penger for det, for da hadde jeg levd rimelig godt!
      Så sies det jo gjerne at en latter forlenger livet med syv minutter. Hvis den myten er sann, så trur jeg nærmest at både jeg og alle andre som har hørt på mine teite utsagn gjennom alle disse årene, er blitt udødelige for lenge sia. Skulle hvertfall ikke forundre meg akkurat! Tihi 😀
      Forresten…Så du på bildene av stua mi den gangen? Du trengte tips til interiør for en stund siden, og jeg sa du kunne se på bildene av stua mi på Facebook og se om det kunne være til inspo. Har du gjort det?? Isåfall så kan vi gjøre en deal..
      Hvis du kommer til Ålesund og tar på deg oppdraget som personal shopper for meg en dag eller to, så skal jeg ta på meg ansvaret i å finne interiør til leiligheten deres 😀 Men før det skjer, så må jeg kanskje satse på en karriere som Lotto – millionær først. Har en stor tro på at dette kan gjøre meg personlig konkurs rimelig kjapt. Som ufrivillig arbeidsledig har jeg såvidt råd til en tyggispakke annenhver dag, såeh…hvis du smører deg med litt tålmodighet og venter til jeg blir rikere enn Kong Harald selv, så skal jeg sende deg en personlig invitasjon i posten! 😀 Hva sier du??
      Tenker denne dealen kan sørge for flere latterkramper, kjenner jeg oss to rett..HAHA!

    31. Kreativt og morsomt innlegg, Marthe! 🙂 Så der kom svaret på hvorfor du aldri er med i media, annet enn på blogg.no, hehe! Jeg tror nå du hadde tatt deg veldig godt ut på tv-skjermen, men alt til sin tid, eller hva? Kanskje du en dag plutselig får lyst 🙂
      Jeg lurer på en ting, på de to helt øverste bildene i innlegget synes jeg du har en sånn fantastisk fin nudefarge på leppene, akkurat noe slikt jeg kunne tenkt meg selv, men etter x antall leppeopmader, leppestifter og lipglosser har jeg gitt opp jakten etter den perfekte fargen, helt til nå! Kunne du vært en knupp å avsløre hva du har på leppene? 🙂 Var som sagt utrolig fin, og den så veldig fin ut på deg, spesielt for å fremheve dine blå øyne! Så da venter jeg i spenning så lenge, hvis ikke får jeg forsette med min fantastisk kjedelige nivea-leppepomade, hehe!
      god kveld (nå er det vel forsåvidt natt, men) videre <3

    32. Mye spennende små ting vi ikkje visste om deg -når du føler deg komfortabel NOK håper eg at du takker ja til ting i media som er det rette for deg. Alt det ikkje står Marthe approved på bare dropper du -du skal aldri gjøre noe bare fordi alle andre vil -uansett, lytt til hjertet og snakk event snakk med Jonas eller din bestevenninne(er)
      Iphone er oppskrtt 😛 Verdnes beste minipc, men som telefon er den ubrukelig ofte med dårlig dekning og knuser bare man ser hardt på den.
      Alt det tekniske duppedittene har eg heller ikkje lært meg, har ikkje engang FB og har nektet i mange år å ha ebay konto hahaha, dumt for eg ble litt blakk etter første runde siden, vel siden man ble sittende hele natten og handle 😛
      Selvbruning- er helt uenig ang fakebake, den ser helt sort ut ved påføring,men skal jo dusjes av overfløding farge og deretter så fader den helt naturlig. har tilogmed tatt på skjevt med sktreker som å se om den faktisk ikkje streker og det gjør den ikkje. Men eg bruker fakebake original ( Husk hansker )
      St Moriz er en *kopi* av st Tropez og til 1/3 av prisen sjekker du hos VITA så får du en pakke med skum, hanske, gele med skimmer og solpudder til 199.
      Og de som Sara nevner over er også veldig gode, dog utrolig dyre.
      Commondynes selvbruningsservietter og er supre-finnes også på VITA
      ha en fortreffelig Fredag 13
      Lin;)

    33. Cuskima/Lin:
      Glemte å nevne at St. Moriz er en kopi av St. Tropez. Burde jo egentlig ha skjønt det pga navnet, men neida. Hehe. Men det er sant det Lin sier her, så vil du ha kvalitet bør du gå for St. Tropez eller Xen-Tan istedet.
      Og når det gjelder fakebake, så er det riktig at den er helt sort ved påføring. Men det skal likevel ikke være nødvendig å se ut som en pipemann fra helvete når man tar det på heller. Jeg husker da jeg tok den på første gangen. For det første så var pumpa ødelagt, så jeg måtte bruke pumpeslangen til å få ut selvbruningen. For det andre så var den så utrolig vanskelig å smøre ut, at når jeg først hadde klart det, så var den blitt så tørr at hele kroppen så nærmest ut som et viskelær. For det tredje så var jeg så svart at vennene mine holdt på å få sjokk når dem så meg. De kunne ikke engang tro at det var jeg som satt der, så det sier jo litt om hvor svart den egentlig er ved påføring.
      Men ja – du får en finere farge når du dusjer av det overflødige dagen etterpå, men det er likevel unødvendig å bruke en selvbruning som gjør deg så sort etter bare en påføring. Da er det heller bedre å bruke et skum eller en spray med airbrushteknikk som ikke kan merkes eller synes like godt. Da kan hun ta det på både om morgen og på kvelden. Med FakeBake vil hun se ut som en svidd kalkun, og det tviler jeg sterkt på at hun vil 😛 Hehe.

    34. Flott innlegg, visste faktisk ingenting! Kjenner meg så igjen i nr. 5, om det bare er en liiten sjanse for at jeg kan komme til å drite meg ut dropper jeg det heller, haha 🙂 Ganske synd da, for man kan jo få så mye ut av å bli med på diverse ting og opplevelser. Men er litt slik at man jo aldri vet om det hadde blitt bra om man tok sjansen, og da tenker man at valget man gjorde var det beste, for man “tapte” jo ikke noe på å ikke dra.
      Elsker slike innlegg, føler man kommer litt nærmere bloggeren da 😀 Positivt!

    35. Jeg kjenner også på paranoid-følelsen, og det er så utrolig ekkelt! Skulle ønske jeg aldri hadde fått vite om alle de skrekkhistoriene rundt omkring, og bare levde lykkelig uvitende, haha 😀

    36. Så spennende og kreativt innlegg, Marthe!
      Man tror jo gjerne at man vet det meste om bloggerne, når man har lest bloggen fast i mange år, men her kan vi sannelig ta feil! For eksempel visste ikke jeg at du også kan bli paranoid. Før likte jeg å løpe på kveldstid sånn at musklene mine slappet helt av når jeg skulle legge meg, men nå dropper jeg løpingen om kvelden, nettopp fordi jeg ogå er paranoid. I hvertfall med tanke på at det har skjedd så mye forferdelig på kveldstid i det siste.
      Det var flere ting jeg ikke visste om deg i dette innlegget. At du aldri har hatt mac eller iphone, det er noe jeg tror mange blogglesere tar som en selvfølge at du har. Siden du ikke har instagram, snapchat eller twitter er dette noe du vil lage deg hvis du skulle få en iphone? 🙂
      Ønkser deg en finfin fredag og en strålende helg <3

    37. Emilie T: Så hyggelig at du likte det Emilie 😀 Det er jammen synd at vi er blitt så paranoide med årene, men vi har god grunn til å være det også. Kanskje det er like greit å ta løpingen på dagtid! 🙂 Jeg kommer ihvertfall til å lage med instagram så fort jeg får iphonen i hånda. Twitter blir kanskje mer interessant når jeg lærer meg hvordan instagram fungerer. Hehe! 😀 Tusen takk Emilie. Ønsker deg også en kjempefin fredag og en GOD HELG!

    38. cuskima: Du er god Lin. <3 Du har alltid så gode råd på lur. Dette med at iphone er oppskrytt er jeg også sikker på. Jeg kommer nok til å bli avhengig av telefonen som "minipc", men jeg tipper det går to dager før jeg knuser den. 🙂 Hehe! Ebay er skumle greier! Jeg handlet en del der da jeg gikk på videregående, men så glemte jeg hvordan jeg gjorde det og nå har jeg sutret over at jeg ikke får bestilt tannbleking i et år fordi jeg ikke vet hvordan. Jeg har ikke engang prøvd så jeg er vel bare lat. Hehe! Jeg visste ikke at du ikke hadde facebook! Det har jo til og med farmor fått seg nå. 😀 Føler du ingen behov for å ha det å er det jo ingen behov!

      Til selvbruningsdiskusjonen: Jeg fikk en økologisk veldig fancy selvbruningspakke fra Auds hudpleie for et par uker siden som jeg har hatt lyst til å teste en stund nå. Har dere hørt om den? Eventuelt testet den? Navnet er Eco Cert Tan organics. Det er en pakke med en skrubbhanske, en selvbruningshanske, en organisk selvbruning og en olje. De ser vanvittig flotte ut, men jeg er så spent på hvordan resultatet blir. Finner liksom aldri en passende tid å teste på i tilfelle jeg blir seendes ut som en ku. 🙂

      Jeg visste ikke at det var fredag den 13 i dag Lin! Nå går definitivt noe galt 😀

    39. Nina: Hei Nina! Så hyggelig å høre at du likte innlegget du også 🙂 Kanskje jeg vokser av meg denne medieangsten og kaster meg i det en dag jeg også. Hehe! Til leppefargen.. På disse bildene har jeg nok bare hatt foundation under og et tynt lag med favoritt lipglossen min over. Foundationen min heter Maxfactor Lasting performance og lipglossen Clarins Insiant Light Natural Lip perfector. Denne er i farge 02, og foundation er i farge 106. Legger du et tynt lag foundation under, lar det tørke i 5 minutt før du påfører så mye lipgloss du vil så vil du få en kjempefin “nude” farge som varer lenge. 🙂

    40. Kjære Marthe! Jeg elsker bloggen din. Men jeg lurer på en liten ting angående Jonas… Når du først så Jonas og underbittet hans, la du merke til det med en gang, og hva synes du evt om det? Synes du det var nødvendig for han å operere seg? Jeg har selv underbitt og er fast bestemt på at jeg skal operere meg så fort jeg får muligheten. Jeg er en 16 år gammel jente nå så har enda noen år å vente. Underbittet på meg selv er det verste jeg kan tenke meg og jeg føler alle legger merke til det hele tiden, at det liksom er det jeg er “kjent” for. Jeg har blitt mobbet for underbittet mitt flere ganger. Hørt at gutter sitter og ler av meg pga hvor stygt det ser ut… Håper ikke Jonas har hatt samme problemer!!

    41. Underbittet: Hei! 🙂 Jeg har aldri brydd meg om Jonas sitt underbitt og det tror jeg ingen andre har heller. Venninner som jeg har hatt i både et og to år har kommet bort til meg nå nylig og spurt om Jonas virkelig har underbitt. De har ikke engang lagt merke til det til tross for at et er såpass stort at legene anbefaler han å operere. Jonas plages ikke så mye med det den dag i dag, men han hadde mer problemer med det da han var yngre. Slik tror jeg alltid at det vil være. Når man er ung så kan man virkelig bli mobbet for de mest meningsløse ting. Folk kan være så stygge når de rotter seg sammen i en viss alder. Du må bare prøve å tenke på at disse tidene går over. Heldigvis vokser man opp og heldigvis innser man da hva som er viktig i livet. Plages du fremdeles av underbittet ditt om noen år så kan du selvfølgelig operere det du også, men er det ikke nødvendig så ville jeg anbefale deg å være som du er. Jeg kan aldri tro at du ser stygg ut bare for et underbitt. Jeg synes Jonas sitt underbitt er blitt en del av hans særpreg og synes absolutt ikke han behøver å operere, men når legene anbefaler det så hører vi på dem. 🙂

    42. Hei Marthe:)
      Jeg skjønner godt hvorfor Jonas ikke vil smile med tennene:P jeg har hatt streng i 2 1/2 år nå. I Oktober tok jeg samme operasjon som Jonas skal ta (bare jeg hadde større underbitt). ABSOLUTT VERDT DET! Håper han slipper i ha strengen så lenge som meg, og håper han blir like fornøyd:D
      Ha en nydelig dag videre<3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg