Marthe redder liv på byen

Og der var enda en helg med festligheter over. I går var det Margrethe som skulle feire sine 22 år. Det ble kakespising, latter og allsang av kaptein Sabeltanns bursdagsvise. Med andre ord en vellykket feiring! Da klokken nærmet seg halv tolv, kastet vi oss i en taxi som kjørte videre til byen, og her kommer Marthes lifesaving story inn i bildet. Jeg er nemlig sikker på at jeg reddet et liv i går. Ja, det er helt sant! Jeg hadde ikke drukket spesielt mye så jeg følte meg egentlig rimelig normal da vi ankom utestedet.

Jeg gikk ned på toalettet for å tømme blæra (to much information?), og mens jeg satte der så jeg et hode ligge urørlig på gulvet ved siden av. Jeg prøvde å røre forsiktig ved det, men fikk ingen reaksjon så jeg løp opp, hukket tak i nærmeste vakt og fikk henne til å komme ned og prøve å få liv i personen som var innelåst på toalettet rett ved siden av. Etter mye banking i dør og dytting i et hode fullt av oppkast, fikk vi vekket personen, men han klarte verken å stå oppreist eller låse seg selv ut så da var det bare å ringe politiet for hjelp. Politiet kom, fikk personen ut og forhåpentligvis gikk alt bra til slutt. Jeg følte meg ihvertfall som byens nye superhelt.

Nå skal jeg dyppe mitt bleke ansikt i brunkrem og kose meg med en sen frokost.
Hadde dere en fin lørdag eller? Flere som fikk reddet liv? Hehe.

21 kommentarer

Siste innlegg