Mine 15 actionfavoritter

Nå har jeg delt mine favoritt julefilmer med dere. Jeg har delt de beste romantiske komediene som finnes (om jeg får si det selv), og jeg har delt favoritt-thrillere! Er det ikke da på sin plass med litt action? Tro det eller ei. Jeg elsker når Jonas viser meg en ordentlig god “guttefilm”. Det må gjerne være action, men masse skyting og løping får meg til å sovne. For mye av det gode blir jo gørrkjedelig! Er dere ikke enige jenter? En psykologisk action/thriller er derimot det beste jeg får. Da velger jeg bort den romantiske komedien når som helst. “Law Abiding Citizen” er et godt eksempel på en slik film. Jeg har sett den sikkert ti ganger og dør fremdeles av spenning. Den blir heller ikke dårligere av at Gerrard Buttler spiller hovedrollen. Taken har også en slik historie som virkelig engasjerer.

Jeg har aldri vært så våken som da jeg så Taken med Jonas for aller første gang. Her er det Liam Neeson som spiller hovedrollen og denne mannen spiller faktisk hovedrollen i tre av filmene jeg vil anbefale dere her. Til tross for at jeg ikke kan fordra mye slossing og skyting, har jeg også lagt ved to slossfilmer. Her snakker vi selvsagt en god del bokseslag, men historiene og de gode skuespillerne gjør likevel at jeg blir fullstendig oppslukt. Alt vi jenter trenger er bare litt handling mellom slagene! Litt romantikk mellom all slossingen er aldri et minus i boka. Gutter, det kan dere notere ned om dere en gang i fremtiden vil forsøke å få med fruen på guttefilm.

  
  
  
  
  

Har dere noen gode filmtips å tilføye? Bare ikke si Ringenes Herre for da sovner jeg.

Alt av kommentarer vil bli besvart i morgen! 

43 kommentarer
    1. Så enig med deg der Marthe 🙂 Tusen takk for tips 🙂 Ser du har tatt med Thor 😉 Det er viktig å ta han med 😀 Bare elsker Thor filmene 😀 Ha en super dag <3

    2. Masse supre forlag her du og helt enig, bare skyting og dreping og boksing blir kjedelig uten en handling og litt romantikk kanskje <3
      Mine favoritter er Riddich Krønikeren med Vin Diesel <3<3<3<3
      Ellers liker eg Armageddon -sett den flere ganger enn eg kan telle
      Independence Day
      Top Gun ( jepp sorry folkens)
      The Gladiator <3<3<3
      og sikkert en haug fler -eg elsker film!!!
      Og helt enig med deg Lord of the rings -yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaawn nydelig filmet og estetisk, jada, men altfor laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang. fader meg 45 min med bare et yberdumt slag -bare i den ENE filmen

    3. Hobbiten? hahha
      Superman – man of steel, The Prestige (!!), The Avengers, X-men, The hunger games
      ,Sherlock Holmes, The departed, Inglorious Bastards, Jango unchained 🙂

    4. Hei! Lurte på hvordan det går med Bella nå når det er så kaldt? Hvordan gjør dere det når hun er ute? Må dere bruke klær på hun? Også lurte jeg litt på hvor hun sover om natten? Hun er supersøt, men lurer bare på hvordan dere løser det at hun har så tynn pels.
      Elsker bloggen din! <3

    5. Kan du legge ut tips om hva man kan kjøpe i julegave til gutter/menn? Hadde hjulpet veldig!! 🙂
      FLOTT BLOGG, flott jente!

    6. Liker filmsmaken din! 🙂
      Er selv veldig glad i action, så har har du noen gode filmer:
      – “Hard to kill” med Steven Seagal
      – “The Patriot” med Steven Seagal
      – “Escape from Alcatraz” med Clint Eastwood
      – “Iron Man”-filmene med Robert Downey Junior

    7. Ringenes Herre og Hobbiten:) moahaha!
      Neida. Du MÅ se the Intouchables (de urørlige). Helt fantastisk fin film som bare må oppeves. Ingen actionfilm da, mer feelgood.

    8. Vi har seriøst HELT lik smak på filmer!! Hadde tenkt å tipse deg om: Next three days, law abiding citizen OG unknown, men de var der allerede 😀

    9. Hei Marthe! 🙂 Hvordan går det med deg?
      Håper veldig gjerne du kan legge ut en film av Bella en dag, hun er så søt!

    10. Jeg har en film å anbefale. jeg har aldri vært og tror vel ikke jeg kommer til å bli så veldig fan av actionfilmer, men jeg har funnet EN jeg virkelig liker, og den er HØYT oppe på mine favorittfilmer alt i alt! Kan godt hende du har sett den, hvis ikke så MÅ DU se den. hehe. den heter “Deja vu”. link fra imdb: http://www.imdb.com/title/tt0453467/?ref_=nv_sr_1

    11. Jeg ser sjeldent på slike filmer, men når du nevner filmen Thor, så ser jeg bare foran meg de skumle (ikke så skumle) bildene du la ut etter at du hadde sett filmen xD Haha!

    12. Sjekk ut filmen “Prisoners”, den er helt SYKT bra og spennende. Måtte se den i flere etapper fordi jeg ikke turte å se hele, haha! 🙂

    13. Du må se Parker og Safe med Jason Statham i hovedrollen! Krim/Thriller begge to. Dessuten er Mr. Statham veldig eyecandy!

    14. KJempebra tips! Jeg er også veldig glad i litt actionfilmer innimellom 🙂
      Jeg liker Die Hard-filmene ganske godt, litt humor innimellom er bra! Men enig, jeg er virkelig ikke glad i Ringenes Herre, blæh.. Så kjedelig! Men Hobbiten er faktisk mye bedre, men fortsatt ikke heelt min stil!
      Elsker Thor jeg også, og Hunger Games! Også burde du få sett Frizen Ground, det er kanskje en thriller når jeg tenker meg om? 😛
      Armageddon er også en must-see! Så fin og så spennende! 🙂 Huff, jeg kunne skrevet i en evighet når det kommer til film, hehe 😛 Kos deg videre denne helgen!

    15. De to nyeste hamilton filmene (med Mikael Persbrandt i hovedrollen), “i nasjonens interesse” og “men ikke hvis det gjelder din datter” heter de. Fantastiske filmer. Anbefales 🙂

    16. Du må se White House Down! Har egentlig aldri vært helt flad i actionfilmer, alltid sett på romantiske komedier og sånn, men har fått litt smaken for dem i det siste! Denne er aboslutt en favoritt, superspennende, utrolig morsom også kan det jo ikke gå feil når channig tatum spiller hovedrollen!!

    17. Elise: Heisann! Hun har masse klær så her er det bare å velge og vrake mellom fleecegensere og boblejakker. Hehe. Hun må kles på nå som det er minusgrader ute 🙂 Om natten sover hun under dyne, krøllet inntil magen min. Hehe. Hun er så herlig <3

    18. cuskima: Haha! Det er godt å høre at det ikke bare er jeg som kjeder livet av meg under Ringenes herre filmene. Det er og forblir guttefilmer! Fy søren.. Og star wars… Neitakk!

      Tusen takk for filmtips lin. Her var det mange filmer som jeg aldri engang hørt om. Det er spennende! 🙂

    19. Men in black-filmene er kjempebra, har sett 1 og 3 og jeg likte 3-eren best, det er ikke sånne filmer du må se i rekkefølge heller. 1-eren er bra den også altså, bare at jeg ble sinnsykt skremt av den besatte mannen hahhah 😀 men du bør virkelig se de filmene!

    20. Så kjekt. Gøy med nye filmer, håper du liker noen av dem -om ikkje alle 🙂
      Og Riddick krønikeren har nett kommet ut med en ny og har en annen gammel også som heter Pitch Dark
      Den nye lastet eg ned i går da eg glemte å se på den kino -dumme meg!
      men den i midten er aller best-sett den fjaksti ganger :D:D

    21. En film som er super spennende er “Seven” med Brad Pitt og Morgan Freeman. En film med Brad Pitt kan vel aldri slå feil? 🙂

    22. Så bra 🙂 Det må du gjøre! Hadde vært gøy å høre åssen du likte den når du får sett den! 🙂 Denzel Washington spiller i hovedrollen btw 😉

    23. Hostage!
      Den er litt i samme sjangeren som Taken, og jeg digget den 😀
      Også har du Taken 2 da 😉 Den var like bra som 1’ern 🙂

    24. Hvis du ikke liker Ringenes Herre så er faktisk Hobbiten noe for deg! Den sovner du ikke av for å si det sånn, og den er også kjempe morsom og trist og alt på en gang… Har ikke hatt så mye følelser i kinosal før … gud så flaut.
      men ja, den er bra! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg