Før og etter – Vipper og negler

FØR – ETTER

Hva synes dere? Jeg behøver vel ikke å skrive noe om hvilke bilder som er tatt før vippeextentions og hvilke som er tatt etter? Heh! Jeg har som jeg også nevnte i går 12 mm på begge øyne og en slik behandling koster 1500 kroner på Auds minste i Kristiansand. Vippene skal vare i 4-5 uker og deretter må man gå og fylle på. En påfylling koster mellom 5 og 600 kroner. For at vippene skal vare lengst mulig er det veldig viktig å ta godt vare på dem. Jeg har fått beskjed om å prøve å unngå å få vann på vippene, jeg må ikke gnikke og gnure på dem, og jeg skal selvsagt ikke bruke mascara.

Som om det skulle være nødvendig! Aldri hatt så lange og sorte vipper i mitt liv. Hihi, jeg er så fornøyd. Det aller beste er faktisk følelsen jeg nå har uten sminke. Jeg ser liksom konstant våken og stelt ut. Alt jeg behøvde å gjøre på morgenen i dag var å få på bryn og litt pudder. Ikke en gang eyelineren var nødvendig. Jonas har skrytt av hvor fin jeg er fire ganger siden han kom hjem fra jobb sent i går kveld. Haha, jeg tror jammen han syntes det ble bra han også!

Så var det de fine neglene! Hvite negler er noe av det fineste jeg ser, og denne gang slapp jeg å bruke juksenegler under gelèen! Anita har kun bygget mine egne negler tykkere slik at de skal få vokse seg lange og fine de neste fire ukene. Det er pinlig å si det, men jeg bet negler helt frem til jeg fikk min første neglbehandling av Anita. 4 uker med gelenegler var det jeg behøvde for å klare å slutte. Nå som jeg har fått en liten smakebit på hvordan det er å ha egne, velstelte negler så har jeg bestemt meg for å aldri gå tilbake til den kvalme uvanen igjen. 

Hva synes dere? Ble det ikke vanvittig pent?  

72 kommentarer
    1. Hvordan kan du unngå å få vann på dem? Kan de taes av når du skal i dusjen? Men herregud du er nydelig! Du er (helt ærlig) min motivasjonskvinne når det gjelder personlighet og utseende! 🙂 <3

    2. Jenny Raquel: Jeg må bare prøve å ikke holde ansiktet rett under vann i dusjen og vaske meg i ansiktet rundt vippene. Det går fint så lenge du ikke bruker mascara. Man kan fremdeles gnikke og gnure på øyelokkene, bare ikke dra så mye i selve vippene 🙂 Tuusen takk Jenny! SÅ hyggelig å høre. <3

    3. Hmm hørtes vanskelig ut. Men har veldig lyst å prøve! Delte bildet ditt på facebook og sa at om noen ønsket å gi meg julegave, kunne di gi meg vippe extensions eller hamburger 😀

    4. Synes ærlig talt at det ikke er noe fint i det hele tatt. Og disse så utrolig fake ut. Synes du var fin på før-bildet, naturlige og lange øyenvipper.
      Personlig bruker jeg ALDRI maskara, kanskje ei gang hver 2 uke, og føler alltid at jeg er finere uten. Så jeg elsker naturlig skjønnhet, og ikke slike utenomjordiske greier 😉

    5. Kan du lage et innlegg om hvordan du fikser øyenbryna dine? Vi har ca samme grunnform, men jeg får ikke mine så fine som dine! 😀 Eller har du kanskje laget et innlegg om dette fra før?

    6. Så utrolig fint det ble! Følelsen av å se våken og velstelt ut uten sminke er amazing. Jeg savner veldig å ha vippeextentions, det er jo så fint og deilig, men litt dyrt for studentlommeboken 🙂 hehe

    7. Åååå, du er så pen!
      Jeg misunner utseende ditt, og vippene var helt sykt fine!! Har så lyst på sånne 🙂
      Du er vakker

    8. Det ble kjempefint!!
      Kunne du laget et innlegg om en uke eller to om vippene? Hadde veldig lyst til å gjøre det samme med vippene selv, men leste om en annen som hadde gjort det og hun sa det ikke var verdt pengene og at det bare var masse stress og ubehagelig osv.
      Det gjorde meg litt mer usikker, men vet ikke jo ikke mye om dette her så om du hadde giddet å skrive et lite innlegg om hvordan det er med tiden, og om det er verdt det osv, så hadde det vært utroolig flott! 😀

    9. Det ble fint, men finere om du hadde vipper som ikke var så overdrevent lange. til noe mer naturlig, fyldig og lange men mer naturlig enn dette. Har selv veldig lyst å sette på vipper. Godt du er fornøyd!

    10. Utrolig fint, og for en forskjell!!:)
      Men lurte på noe, de vanlige vippene dine, er de “bøyd” opp sammen med extensionene? For mine vipper står rett ut og ikke i bue, så det hadde sett veldig rart ut om extensionene har fin bue mens de vanlige står rett ut, håper du skjønner hva jeg mener:P

    11. Ååh så utrolig nydelig det ble! Du har virkelig drømmeutsende 😮
      Men hvilken dialekt snakker du egentlig? Stavangersk eller sørlands dialekt?:-)

    12. Camilla: Tusen takk! Ikke sant? Nei, mine vipper står også vanligvis rett ut. Kamilla har ikke bøyd mine egne vipper på noe vis, men hun limer jo de falske vippene på mine egne og når de falske står rett opp og mine sitter fast i disse så vil jo ikke vippene kunne stå rett ut lengre. Forsto du det? Hehe! <3

    13. Malin Holstad: Tusen takk! Ja det skal jeg absolutt få til! 🙂 Jeg tror det avhenger veldig av hvem du går til og hvilke produkter som brukes. Det er veldig enkelt å få kjøpt løsvipper og det finnes mange billige varianter med dårlig kvalitet. Så lenge du sørger for at du går til noen som virkelig har peiling så vil du ikke bli skuffet eller få problemer med ubehag eller noe i den duren. 🙂 Men jeg lover å skrive et innlegg om hvordan det går med mine vipper om et par uker! <3

    14. Sigrid Mannes: Heisann! Vet du, det skal jeg gjøre! Kanskje jeg får det til neste uke? Jeg tenkte å ha en litt annen form for et sminkeinnlegg denne uken ser du. Men jeg har ikke skrevet et slikt innlegg før og kan godt komme med et 🙂

    15. Var litt skeptisk siden eg syns du skulle ha veldig lange vipper. Og noen med så lange ser så merkelig ut, nesten som de har malerkoster foran øyene. Men dine vipper ble veldig fine og ser veldig naturlig ut. Eg jobber med en kollega som har nøyaktig sånne vipper som du har nå NATURLIG. Helt crazy mens vi andre må ty til andre midler.
      Skulle gjerne testet vipper,men ville hatt litt kortere enn du pga øyeformen min ( type asiatisk uten å være ved haha)
      Kanskje også mest ytterst ville eg likt. Eg vurderer det veldig 🙂
      Du fikk forresten med deg at at endelig fikk skoene -som er veldig fine ( selvom de er feil haha)
      Tusen takk :)))klememting 🙂
      Lin;)

    16. Så pent Marthe! Du er nå alltid fin uansett 🙂 Haha, lo godt av den epiosden i butikken med Jonas, i det nyeste innlegget!
      Jeg biter negler 🙁 Har gjort det så lenge jeg kan huske fra barnealder. Klarer å slutte i 2 mnd ca, og får de fine neglene som ser nesten falske ut, før jeg begynner igjen! Skal sette på negler neste uke og forsøke igjen – haha må vel ha noe hypnose en gang tenker jeg, for å bli kvitt uvanen en gang for alle :p

    17. Godt du er fornøyd, men vippene ser jo ikke like ut på begge øyene. På venstre øyet så er det et stort mellomrom som mangler vipper 🙁 Syns det ser merkelig ut. Er det meningen det skal være sånn? Skal de ikke være like fyldige på begge øyene? Høyre var kjempe fint.

    18. sv: Det hadde vært kjempegøy! Var å fikset og farget bryna mine hos Auds idag, men elsker hvordan dine ser ut! Må virkelig lære meg hvordan fylle i dem på en pen måte 😀

    19. Jeg har sinnsykt lyst til å prøve vippeextension, jeg har selv naturlig lange og oppbøyd vipper, men de er såååå blonde 😛 så må ha mascara hver dag og jobbe med å få det perfekt, hadde vært greit å slippe! Men er sååå redd for å miste mine egne, er litt skeptisk til at vippene limes til egne vipper. Sa hun noe om dette?

    20. Jeg er avhengig av vippe extentions! Har hatt det sammenlagt i fire mnd tror jeg! Og kommer til å ha det så lenge som mulig og! Går heldigvis til ei privat, så betaler kun 350 for påfyll. (Hun har kurs) har fått mye skryt for vippene mine, og dine var også helt nydelige! Så lettvindt når jeg ikke trenger å tenke på noe annet enn hudsminke og bryn! Sparer faktisk mye tid😄

    21. Det ble kjempefint, Marthe <3
      Jeg lurer på om man må ta de av etterhvert? Eller kan man bare fortsette å etterfylle og etterfylle. Jeg bruker jo ca 2-3 mascaraer i måneden, så det hadde vært supert med vippeextensions!

    22. Så utrolig vakker du er, kjempefine øyne!
      hvilke kamera bruker du? Hvordan klarer du å få fram øynene så tydelig? 🙂

    23. Rikke: Tusen takk Rikke! Ja man kan ta dem av etterhvert hvis man vil. De tar ca 300 kroner for å fjerne vippene helt. 🙂 Men man kan også bare fortsette å fylle hver fjerde uke foreksempel. Da betaler man 5-600 kroner ved hver påfylling. 🙂 Det er utrolig deilig å slippe å ta på både mascara og eyeliner. Sparer en del tid på det gitt!

    24. Mia: Ikke sant? Det er visst blitt veldig populært med vippeextentions i det siste! Jeg kjenner så utrolig mange som har det! Føler meg ordentlig treg som ikke har testet det ut før. Hehe! 🙂 Det er så skjønt å slippe å bruke tid på bøying av vipper, mascara og eyeliner. Føler meg til og med fin uten sminke. Det har jeg aldri gjort før. Hehe!

    25. Anniken: Man må bare prøve å unngå å få så mye vann på dem. Litt gjør ingenting men vasker du håret så prøver du bare å holde hodet litt skeivt slik at ikke alt vann renner ned i ansiktet 🙂 Tusen takk!

    26. maren: Ja, det var det jeg også var. Veldig redd for å miste mine egne vipper ettersom jeg også har veldig lange naturlige. Mine egne vipper faller ikke av noe mer enn de gjør naturlig, men de vil bli slitte etter x antall måneder med vippeextentions. Det jeg ble anbefalt å gjøre den dagen jeg velger å slutte er å smøre øynene med et pleiende serum hver natt i 1-2 uker så skal mine egne vipper være like lange og fine som før. Det går veldig raskt å få de lange naturlige vippene tilbake. Det er ikke som med hår som vokser i sneglefart. 🙂

    27. Stine: Tusen takk! Det er jammen vanskelig å slutte når man har holdt på så utrolig lenge! Jeg har selv klart å stoppe i noen måneder, men så begynner jeg igjen av en eller annen dum grunn. Men nå har jeg planer om å ha stelte gelenegler konstant slik at det blir umulig for meg å bite. Hehe! Har jeg velstelte negler i et helt år så må jeg vel til slutt venne meg av denne uvanen? 😀

    28. cuskima: Ja, jeg var litt redd for å se helt crazy ut selv! Men de er jo så flinke at 🙂 Skulle gjerne hatt disse vippene naturlig. Hehe, det måtte ha vært noe det!

      Ja jeg fikk med meg at du endelig fikk et par sko i posten. Herlighet, jeg skjønner ikke at det skal være mulig. Huff! Det var i det miste godt at skoene passet både på størrelse og smak likevel. Det ville vel tatt tre nye måneder å sende dem i retur og få de riktige :/ Huff! <3

    29. viiilde: Tuusen takk! 😀 Jeg har NikonD3000 og portrettlinsen Nikon 50mm 1,4. Det er denne linsen jeg har brukt her. Får alltid så fine og klare bilder med den 🙂

    30. Vippene dine ble utrolig fine!
      Hvilken farge og hvilket merke var det på neglelakken du brukte? Hvit neglelakk er så fint, men jeg sliter med å finne en som faktisk ser hvit ut og ikke nesten bare gjennomsiktig..

    31. Du kan få det , når du skal event slutte å ha exstention og kan bruke olje og sånn på vippene så kjøp Castor olje ( recinus tror eg det heter på fagspråk) på helsekosten og bruk en ren maskarabørste og børst vippene hver kveld. Eg holder på med det etter et tips eg fikk for eg tåler ikkje sånne dyre vippeserum. Og eg ser forskjell nå på lengden. Pluss alle vippene knakk på ene øyet og de er vokst pent ut igjen og er lik de andre nå 🙂
      ja sku tro de hadde sydd skoene før de fikk de sendt hahaha jaja 🙂
      Kan bruke de til våren da siden vi har snøstorm her i Bergen 🙂
      Sku jo ha de du hadde 😛 i sort jaja sko er sko og rett størrelse hvertfall 🙂

    32. ikke for å være negativ, vipper er veldig fint. har selv brukt det i over ett år. men om du velger å ikke ha det mer, da mister du alle dine egne vipper, og ser ut som du har gjennomgått en strålebehandling. jeg vil heller anbefale deg vippeserum. vippene er så fine etter dette, lange, svarte og tykke. og det ser og er naturlig. og ikke minst, billigere!

    33. Det er så flott med så lange nydelige vipper! Jeg har brukt det selv noen måneder, og det var SÅ fantastisk i begynnelsen. Jeg ble veldig lei. Av å måtte gre de. Det var jo like mye arbeid som maskara! Og det varer IKKE i 4-5 uker før påfyll, da er du heldig da. Jeg måtte fylle hver 2-3 uke. Det ble mye styr for lange vipper da altså. Og selv om mange påstår det ikke sliter på vippene, endte jeg opp nærmest vippeløs etter endt bruk! Jeg som alltid hadde så lange vipper, hadde nå mye kortere vipper enn de jeg har nede på øynene….
      Jeg ville bare dele min erfaring, men OGSÅ anbefale å ta noe annet for lange fine vipper. Nemlig VIPPEBØY 😀 Jeg skjønner ikke hvorfor ikke flere tar det! Det blir jo så bra! Jeg trodde det ikke skulle å ha noe å si på mine vipper. Jeg har egentlig nokså lange vipper, og ikke spesielt synlig “nedovervipper”. Men så fint det ble! Nesten som extentions, bare uten gre-styret, pluss at man kan bruke maskara. Det åpner øynene og gir en illusjon over at de er lengre enn de er. Og det varer mye lengre, og ser ikke “halvveis” ut etter en stund. I tillegg til at det sliter langt mindre/ingenting på egne vipper. Det anbefaler jeg ihvertfall!
      Ellers må jeg bare si at du ser helt fantastisk ut!

    34. Dødsfine vipper du har fått deg!
      Skal selv dra å få dette gjort før julen kicker inn for fullt, og gleder meg sykt til å slippe å bruke mascara eller farge de som tidligere.
      Ikke minst passer det meg perfekt siden jeg skal opereres i jan og armene kommer nok ikke til å heeelt ville bli brukt så mye med engang. Hehe
      Har ikke lyst å se ut som ett takras pga op og ikke kunne sminke meg,så dette er en liten julegave til meg selv.
      Ser du skrev du tok 12 mm, men er det spes type tykkelse på de du har?
      Har noen venninner som har, men de ser langt tynnere ut.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg