Marthe tipser – Juleoppskrifter

Desember måned nærmer seg og det gjør også julebaksten. Som inspirasjon har jeg samlet mine beste juleoppskrifter i et eget innlegg til dere! Absolutt alle disse oppskriftene har jeg fått av svigermor. Hun lager disse variantene i store mengder hver eneste jul og da Jonas og jeg flyttet sammen i fjor, var det min oppgave å videreføre denne juletradisjonen. Noe av det som ble laget var kjeks med sjokoladebiter, sjokoladetrøfler, hjemmelaget mint, og hjemmelagde karameller. I år kommer jeg til å prøve meg på en rekke nye oppskrifter, men jeg kommer likevel ikke til å gå bortifra de gode gamle. Håper dere også har lyst til å prøve ut noen av disse oppskriftene! Jeg har lenket til enhver av dem under her. Disse kjeksene lagde jeg tre ganger i november og desember i fjor.

Kakeboksen ble liksom alt for fort tom! De hjemmelagde karamellene er også helt himmelske. Kanskje er dette min absolutte storefavoritt! Sjokoladetrøflene er Jonas sin konfektfavoritt og minten passer ypperlig både til egen kos og som spiselig julegave! 


Sjokoladekjeks finner dere oppskrift på HER


Hjemmelaget mint finner dere HER


Gode og luftige kakemenn får dere HER


Hjemmelagde sjokoladetrøfler har jeg oppskriften til HER


Og til slutt hjemmelagde karameller HER



Mange flere deilige juleoppskrifter skal dere få i nærmeste fremtid!

Har dere noen ønsker til hvilke småkaker/konfekt jeg skal bake så si ifra!

39 kommentarer

Siste innlegg