Klar for julebord

Å dere er vel noen gullunger hele gjengen! Tusen takk for alle kommentarene som ble lagt igjen under forrige innlegg. Dere var veldig uenige om hvilken kjole jeg skulle gå for, men valget falt til slutt på nr.2. Den glitrer uten å drysse, og den sitter som et skudd. Perfekt!

Nå har jeg fått på kjolen og krøllet håret, så nå skal jeg faktisk dra ut døren hvert øyeblikk. Jeg ville bare dele noen bilder av min fristende lunsj med dere. Hihi. Jeg har en greie for spenstige salater om dagen! Denne med mango, melon og avokado var heller ingen dårlig variant. Spesielt ikke med de små bitene av spekeskinke til. Mmm! Nå er ihvertfall ikke magen helt tom før vinen skal inntas. Margrethes lasagne står på menyen med hjemmelaget sjokoladekake til dessert. Ah, dette må jo bare bli en RÅ kveld?

 

Kameraet blir med på julebord. Lover å ta det flittig i bruk! 
Kos dere med måte i kveld! Jeg skal ihvertfall gjøre det første.. Mihi.

                 Kommentarer vil bli besvart i morgen tidlig!

21 kommentarer
    1. Den salaten så god ut! Er ikke glad i typiske salatingredienser(tomat,agurk,salat), men denne fristet!

    2. Hei Marthe!
      du er så pen, og så virker du skikkelig snill og omsorgsfull! må bare si at du er favorittboggeren min, også blir jeg så inspirert av stilen din! hehe 🙂 men jeg lurer på noe: er håret ditt egentlig rett eller krøllete? fordi du har veldig ofte fine bølger i håret på bildene, men jeg bare lurer på om det er naturlig 🙂

    3. Hadde vært utrolig hyggelig av deg om du kunne spredd budskapet om en person som trenger hjelp. Min lille nevø som blir 5 måneder den 20. november har allerede vært i gjennom mer enn du og jeg noen gang antageligvis må igjennom. Han har tilbrakt så og si hele livet sitt på sykehuset koblet opp til maskiner som holder han i live, som hjelper han å puste. Han har kjempet en evig tung kamp siden allerede før han ble født. Nixon Christopher er bare 5 måneder, men han har allerede rukket å oppleve hjertestans og åpen hjerteoperasjon. En operasjon han trengte for å kunne overleve, vokse opp og få en utdanning, venner, kjæreste, kanskje en dag egne barn. Han ligger nå til observasjon etter operasjonen, men det var en vellykket operasjon og han har allerede åpnet øynene sine.
      Det som gjør utrolig vondt er at de lever i USA, et land der helsen din faktisk ikke er første prioritet hos staten. Moren og faren til Nixon, som ikke er eldre enn 23 og 25 og som har en 4år gammel datter fra før av har gjeld til langt opp etter ørene. Den gjelden kommer ikke av at de har kjøpt seg ny bil eller nytt hus, skjemt bort datteren sin eller kjøpt det nyeste som er trendy i dagens samfunn. Gjelden er sykehusregninger som har hopet seg opp over fem måneder fordi man ikke ligger gratis på sykehus i USA slik som i Norge. Behandling koster enda mer enn en natt på sykehuset og er du så uheldig at du må opereres så kan du nesten regne med å ha gjeld resten av livet.
      Selv har jeg hjulpet de så mye som en 18år gammel student kan gjøre, så når dette ikke strakk til opprettet jeg ”The Nixon Christopher Fund” slik at andre som har lyst til å hjelpe kan gjøre det, slik at sykehus regningene kan minske litt så de har en ting mindre å bekymre seg over.
      Jeg hadde vært evig takknemlig om du kunne funnet det i deg å spre dette, du som har muligheten til å nå ut til så mange mennesker. Du ville ikke bare ha gjort en god gjerning, men du hadde hjulpet en familie som virkelig trenger det.
      http://www.gofundme.com/596km8
      https://www.facebook.com/groups/475442839243637/

    4. Mathilde: Heisann! Tusen takk for gode ord. 🙂 Nå ble jeg glad! Håret mitt er så rett som det kan få blitt hvis jeg ikke gjør noe med det. Men jeg elsker krøller så jeg krøller det stort sett alltid 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg