HAIRTALK

Åh, jeg er så spent på morgendagen! Jeg skulle egentlig sittet på et fly til Bergen klokken 07.00 i morgen tidlig, men jeg fikk ikke byttet bort jobbvakten min så jeg må reise på lørdag i stedet. Derfor ble det plutseilg litt ledig tid for et frisørbesøk! Det var jammen på høy tid. Det er så lenge siden jeg har gjort noe med håret mitt nå at jeg nesten ikke tørr å si det engang. 9 måneder er det faktisk siden sist jeg farget og klippet håret. Ca halve håret mitt består av ettervekst. Fysj! Hårfargen min er så falmet og utvasket nå at det skal bli en fryd med en forandring. Klokken 10.00 i morgen har jeg time hos Komponisten Frisør, og da skal håret farges. Jeg er enda litt i tvil om hvilken farge jeg skal gå for, men ettersom det enda er noen uker igjen av høsten så har jeg veldig lyst til å gå for oransje. Jeg har sagt mange ganger at jeg har lyst, men jeg trekker meg alltid i siste liten og går for den vanlige blond/brune kombinasjonen. Nå vil jeg være litt vågal for engangs skyld! Hvis frisøren har akkurat den fargen jeg tenker på så er sannsynligheten stor for at jeg blir ginger i morgen.

Blir det helt forferdelig så er det jo bare å farge over igjen! Under får dere en bildecollage av de ulike hårfargene jeg har vært innom gjennom årene. Åja, jeg har hatt platinablondt hår, sort.. naturlig blondt, striper.. oransje. Tja, jeg har vært gjennom de fleste nyanser!

Åh, jeg gleder meg som en unge! Elsker forandringer.
Hvilken farge mener dere jeg kler best?

98 kommentarer
    1. På det siste vinterbilde har du en utrolig fin hårfarge! 😀 den passer deg best i mine øyne:)

    2. Klarer faktisk ikke å besteme meg for hvilken farge jeg syns du kledde best, for du var så utrolig pen med alle fargene! Gleder meg helt sykt mye til å se hvordan du blir etter frisørbesøket! 😀 Ønsker deg en kjempe fin torsdagskveld! <3

    3. Er heeelt enig med deg,Marthe! Kjør på med ginger! 🙂 Er det noen som kler det er det deg! Og det er sant som du sier, blir du missfornøyd så er det bare å farge det igjen! 😀 Alltid gøy med en forandring og NÅ har du sjansen! 🙂

    4. Nollawuu: Å så hyggelig 😀 Hehe, jeg vil le meg i hjel av noen av disse bildene, men jeg tenkte det ville være morsomt å dele et bildecollage av alle hårfarger jeg har hatt gjennom tidene 😀

    5. Du kler veldig godt den nederste fargen til venstre, men hadde vært morsomt og sett deg med noe nytt! Syns helt klart du skal kjøre på med ginger, tror du kler det også 😀

    6. GO FOR IT MARTHE! Det kommer til å bli kjempe fint! Jeg har ikke hår jeg, shavet det bort for kreft 🙂 den liggger på youtube kanalen min susanneaanesland om du ville sett den marthe <3 Du kommer til å kle det så bra, elsker bloggen!

    7. Go ginger!!! Jeg sa der til meg selv her nå før du skrev noe om det. 😉 Det kommer til å bli råfint til de blå øyene dine! Ja, ja, ja!!! 🙂

    8. Anbefaler ikke oransje altså, kjempevanskelig å få tilbake til hårfargen du har nå, uansett om du farger det tilbake 🙁 Går jo an å leke seg litt med nyanser av den du har nå da 😀 uansett, lykke til i frisørstolen!

    9. Ååååæææ, du er vakker! Du er fin uansett hvordan farge du har på håret, men jeg må si jeg holder en knapp på lys brunette med litt lyse striper som det nederste bilde med blazeren 😀
      Ha en fin kveld, og lykke til!

    10. Jeg like best den fargen som du har på det nederste bildet, eller mørkebrunt! Du blir nok fin uansett hva du bestemmer deg for 🙂

    11. JAAA, farg det ginger! Du kommer sikkert til å kle det skikkelig godt, også passer det jo så fint til høsten! 🙂 Og, OM det ikke blir så fint allikevell, så er det jo som sagt å bare farge det til en annen farge isteden :))

    12. Synes du burde gå for en kald mørk blond farge i bunnen med kalde lysere, men ikke for lyse striper! Likner mye på det du har bare mørkere og kaldere 🙂 Du som har krøller hadde vært så fin med en farge med mye striper og spill!

    13. Tusen takk for alle de fine kommentarene dere legger igjen! Kjempemorsomt å lese hvilken farge dere synes jeg skal gå for. Jeg SKAL manne meg opp til å gå for oransje denne gang, så farger jeg det heller om hvis det ikke blir bra! 😀

    14. Syntes du kler den hårfargen du har nå! Forguder håret ditt. Det er bare utrolig fint og du gjør det alltid enda finere med dine flotte frisyrer! ^^

    15. Jeg syntes det håret du har nå nydelig og alle de bildene hvor du har krøllet håret er farget nydelig, den kler du best! Altså når du har en kjempe stripekonbinasjon (blond og brunt)

    16. Det nederste bildet til venstre!! Oh my god! såååå nydelig hår, skulle ønske jeg hadde akkurat likt! 🙂

    17. Hva med ombre, der du bytter om på fargeplasseringen? Mørk nederst og lyst øverst? For eksempel mørk sjokolade nederst og varm sjokolade øverst?
      Hvis ikke trur du kunne kledd å hatt mørk sjokolade over hele, og livet det opp litt med masse karamellbrune striper. De er hverken for mørk eller for lys, men det gir masse spill i håret. Jeg har hvertfall brukt karamellfarga striper fremfor blonde, men det er fordi jeg ikke kler blondt overhodet.
      Men ombre kunne vært knallkult da 😀 Demi Levato hadde det før hu blei blond.
      Sjekk linken her, så ser du selv hva jeg tenker:
      https://www.google.no/search?hl=no&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1241&bih=615&q=demi+lovato+ombre+hair&oq=demi+lovato+om&gs_l=img.3.0.0.958.7261.0.8544.10.9.0.1.1.0.262.1033.6j2j1.9.0….0…1ac.1.31.img..1.9.783.Rn8GITdbFCM#facrc=_&imgdii=_&imgrc=cjNRqIznDG2iEM%3A%3BBF4Spok-lawLaM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hairpediaclub.com%252Fwp-content%252Fuploads%252FDemi-Lovato-Long-and-Ombre-Hair-Color-For-2013-.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.hairpediaclub.com%252Fdemi-lovato-long-and-ombre-hair-color-for-2013.html%3B447%3B648
      Hun har også hatt vanlig ombre, men jeg syns hu var finest med den andre varianten, og det trur jeg du vil kle også 😀

    18. Bare gjør det! 😀 Du ser fantastisk ut uansett, og det er som du sier – bare å farge over igjen! 🙂 Gleder meg til å se!

    19. synes det brune du hadde på et bilde ganske langt ned, det ved siden av der du drikker fra en pappkopp 🙂 må si det kledde deg VELDIG:)
      Noe jeg derimot ikke synes du passet, var håret, brynene OG sminken på bildet der du drikker fra pappkoppen. hahah fikk meg en god latter der:) bryna var faktisk grumme der, glad du ikke sminker deg slik nå 🙂
      Ikke meningen å såre eller noe dersom du liker det, men du spør jo etter vår mening så regner med det er greit? hvis ikke må du si ifra, så skal det ikke gjenta seg 🙂

    20. Det brune var utrulig fint! Du så utrulig vakker ut med det:)
      Å øyenbrynene dine var også kjempe fin da:D

    21. Å det er så deilig å gå til frisøren og kvitte seg med alle flisene og alt som gjør at håret ikkje liker kurer eller noe som helst og tar en evighet og tørke.
      Litt varmere blondtoner er nok fint til deg. Ikkje for mørk eller platina 😀
      HVA SKAL DU I BERGEN????????
      Eg blir jo spent siden eg bor her 😀 Har du skrevet om det en annen plass?

    22. Alt kler den smukke! Uansett hvilken hårfarge du får, vil det kle deg 🙂
      Det blir spennende å se om du blir ginger i morgen, eller om du lurer oss og farger til en helt annen farge! haha.
      Hva er det du skal gjøre i Bergen?
      Ønsker deg en fin torsdagskveld <3
      Ps: mener ikke å mase, men har mailen min nådd fram til deg?
      Stor klem EmilieT

    23. åååååååååååååååååååååååå du er så nydelig, marthe! digger deg! du er så naturlig og jordnær, og ikke som alle de andre toppbloggerne! wohooo! YOU GO GIIIRL!

    24. Du kler jo alt du, Marthe! Jeg syntes du kledde det mørkebrune til høyre i midten veldig godt, eller det lyse brune(?) på det venstre bildet nederst:) Du blir nok fin uansett hva du gjør! <3

    25. Emilie T: Hehe, ja plutselig farger jeg det blått! 😀 Neida, nå har jeg bestemt meg og det blir oransje! 🙂 Jeg skal besøke mine to søte kusiner i Bergen så jeg blir der bare fra lørdag til søndag. Litt familiehygge. <3 Mailen din har kommet frem og du har vunnet så premien er på vei til deg! <3 Stor klem

    26. Jeg absolutt eeelsker både hårfargen og frisyren på det øverste bildet til høyre!!! Kan du fortelle meg hvilken krølltang du brukte for å få slike nydelige krøller? 🙂

    27. ~Lin: Ja det er fantastisk! 🙂 Føler meg så fresh når håret er nystelt, nyklippet og vasket med frisørens alt for godluktende shampoo. Hehe. Jeg skal til bergen for et lite familiebesøk 🙂 Jeg har ikke skrevet det noe sted så du har ikke gått glipp av noe 😀 Jeg har onkel og kusiner i Bergen så nå blir det litt familiehygge fra lørdag til søndag. <3

    28. Syns virkelig du burde gå for brunfargen på bilde midt i til høyre 🙂 det var sååå fint! Men blir tøft å se deg med oransje også

    29. Kristine: Disse krøllene lagde de på meg på Komponisten Frisør i Kristiansand, men husker jeg riktig så brukte de bare en rettetang til å lage disse krøllene med! 🙂 Har du brukt rettetang til å lage krøller med før? Hvis ikke så kan jeg helt sikkert vise hvordan man gjør det i et innlegg. <3

    30. Ida: Tusen takk! 🙂 Så hyggelig. Jeg har et veldig godt grunnpudder fra Body Shop. Det heter “All in one” og er sølvfarget. Fargen jeg bruker på min hud er 06. Den dekker utrolig bra, men den er veldig lys så man må ha et solpudder over for å få litt farge 🙂

    31. Jeg har prøvd å lage krøller med rettetang, men det blir ikke så bra hehe… Hadde vært supert om du kunne lage et innlegg om krølling med rettetang!! 😀 Gleder meg til å se hvordan du blir med oransje hår, blir sikkert kjempefint!

    32. Det bilde på 2 collagen, helt nederst til høyre var en veldig fin brunfarge 🙂 husker du hva fargen heter eller noe? Jeg har lyst på akkurat den typen hårfarge, men klarer aldri å forklare det til frisøren, og ingen frisører er gode nok til å få det til! Håper på et hjelpelig svar 🙂

    33. Du kledde mørkt utrolig bra 🙂 jeg ville gått for litt mørkere nå ut mot vinteren også heller lysne det mot sommeren igjen 🙂

    34. Du er så nydelig, du kler jo alt!! 🙂
      Håper du blir fornøyd uansett hvilken farge du velger, og må bare legge til at du kledde de litt tynnere øyenbrynene supergodt!! Du har et så vakkert ansikt, passet deg kjempefint 🙂
      Klem

    35. elsker bloggen din! 🙂 er innom hver dag.
      men som et lite innspill så merket jeg at “om meg” ikke var blitt oppdatert på en stund….

    36. Av de bildene blodt/brun og mørke brun!
      Men du er jo utrolig pen uansett da!!
      Gleder meg til å se resultatet!

    37. Haha det hadde tatt seg ut med blått hår! 😀
      Så koselig, er alltid kjekt å besøke familien<3 Håper du får to supre dager i verdens fineste by! Hvis du skulle være på et shoppingsenter eller i sentrum eller noe, hadde det vært gøy å se deg 🙂
      Wuupp så gøøy! Gleder meg til å sjekke postkassen hver dag fremover <3

    38. Brunt var utrolig fint! Og spess nå som det er vinter og man blir snø lys i huden så er brunt finest!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg