Svar – Del 1

God formiddag kjære lesere! Nå er det nesten et døgn siden jeg var pålogget på internett. Så fort jeg fikk kommet meg hjem fra jobb fikk jeg besøk av Kristinemor, så pcen fikk aldri noe oppmerksomhet fra min side i går. MEN nå har jeg nesten to fridager og disse skal brukes kun på dere. Jeg har startet med å bruke de fire siste timene på å svare på spørsmålsrunden. Herlighet så mange spørsmål dere hadde på hjertet denne gang. Kjempegøy! Under får dere første del av svarene mine. Resten får dere få litt senere denne uken!

Nå skal jeg få i meg litt frokost, besvare gårsdagens kommentarer, og ta med meg Bella ut på en liten løpetur! Vi trenger begge litt frisk luft nå tror jeg. Om et par timer drar vi for å hente Jonas på jobb før vi kjører videre til svigers for deilig middag. Gleeder meg!

 

Hva synes du om deg selv? Synes du at du er en flink blogger? Snill person? Fantastisk samboer?
Jeg synes jeg er en flink blogger når jeg har tid til å være det. Lysten er det aldri noe å si på for jeg har alltid lyst til å gjøre det bra. Oppdatere dere hele tiden, være inspirerende og finne på alt mulig for å på et eller annet vis klare å nå frem til dere. Av og til strekker ikke tiden til med enda en jobb, men jeg synes jeg gjør så godt jeg kan. Jeg er en snill person. Det vil jeg tørre å påstå. Jeg stiller alltid opp for venninner, kjæreste, jobb og familie når det trengs. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst. Jeg vil si at en god person er en som kan være der og hjelpe uten å måtte få noe igjen. Det å kunne gjøre en god gjerning selv når ingen ser deg. Det er hyggelig.

 

Hvor lenge har du og Jonas vært sammen nå?
28 oktober har Jonas og jeg 4 års jubileum. Da må dere huske å gratulere oss! Jeg kommer faktisk hjem fra Singapore denne dagen så da må vi virkelig finne på noe romantisk! Kanskje tar vi oss en weekend i en eller annen storby også. Viktig å feire kjærleiken!

Hvordan redigerer du bildene dine?
Jeg har hatt photoshop i jeg vet ikke.. fire år? Men jeg har aldri lært meg å bruke det. Så jeg redigerer rett og slett bare bildene mine i Windows live gallery hvor jeg kun forsterker kontrast og lysstyrke, eller beskjærer bildet litt mindre. Ellers kan jeg finne på å legge på en eller annen effekt i www.pixlr.com. Begge programmer er gratis og nesten alt for enkle. Hehe! Jeg har aldri orket å sette meg inn i avanserte redigeringsprogrammer. -Men nå er jeg også så heldig å ha en portrettlinse som gjør bildene superfine uansett hva og hvor.

 

Trener du mye?
Jeg må ærlig innrømme at jeg før i går ikke hadde gått i treningsbuksene på… en stund. Trening er blitt veldig nedprioritert den siste tiden. Der er det nå skjerpings! Hvis du lurer på hvordan jeg trener så kan jeg informere om at jeg liker å løpe. Utendørs! Alltid utendørs løping etterfulgt av situps, plankeøvelsen, armhevninger og noen helt enkle øvelser for ben og rumpe. Alt dette gjør jeg hjemme! Jeg er ikke motivert nok til å klare å sette meg i bilen for å kjøre til trening så når jeg først skal trene så hiver jeg på joggeskoene og løper i skog og mark like i nærheten av der vi bor. Vi har heldigvis noen nydelige løpesteder på tømmerstø.

Hva er det beste med å blogge?
Åh, jeg har savnet å svare på en spørsmålsrunde kjenner jeg! Jeg skal prøve å ikke skrive en roman under hvert spørsmål, men jeg er i siget i dag! Hehe. Det er mye fint med å være blogger, men det beste er uten tvil tilbakemeldingene. Tenk om du hadde fått 100 kommentarer på hvor god, flink, snill, pen og inspirerende leserne finner deg hver eneste dag? Ville ikke du satt uendelig stor pris på det? Det er fort gjort å tenke at når antall kommentarer kommer opp i 100 000 så setter man ikke lengre pris på disse ordene. Slik fungerer det ikke. Ikke for meg, og definitivt ikke for disse andre toppbloggerne heller. Jeg blir sjeleglad for enhver positiv tilbakemelding jeg får og jeg blir kjempelei meg for kommentarer som “du blogger dårlig”. Hvis dere virkelig vil gå inn for å gjøre meg lei så er det dette dere må kommentere. Stygge kommentarer på utseende mitt har jeg lært meg å aldri ta meg nær av, men nå er jeg så heldig å aldri få slike kommentarer. <3 Dere er alt for snille for den slags.

 

Hva er dine beste bloggtips?
Jeg har skrevet et veldig godt innlegg med mine beste bloggtips HER. Her får dere litt tips til hvordan dere kan gjøre bloggen deres bedre! Ellers har jeg skrevet et supergammelt innlegg med tips til hva man faktisk kan blogge om HER. Det tar jeg ofte i bruk selv.

Hva er det beste du kan få servert av mat?
Vel, jeg er ingen vegetarianer. Jeg elsker biff, men jeg elsker også ordentlige skalldyrsmåltid, nesten all type fisk.. Indisk, kinesisk, thai… FÅRIKÅL! Jeg kan holde på i det uendelige. Kanskje det er bedre å spørre hva som ikke er favorittmaten neste gang?

 
Kunne du tenke deg å forlove deg med Jonas og stifte familie osv?
Ja absolutt. Vi har vært kjærester i snart 4 år, samboere i halvannet, og vi gleder oss fremdeles til å se hverandre når vi kommer hjem fra en lang arbeidsdag. Jeg får “savner deg” meldinger fra Jonas hver dag. Gjerne bare 40 minutter etter at han har dratt på jobb om morgenen. Hehe, sånn er det når man er soulmates!

Hvem ville isåfall vært din forlover?
Hehe, kan jeg ha flere? Nei det aner jeg ikke. Det må være en venninne som har lyst til å ta på seg den jobben! Det ville nok stått mellom tre, men det er enda flere år igjen til den slags skal planlegges. 

 

Beskriv deg selv med tre ord?
Selvstendig. Kreativ. Gavmild.

Kan du fortelle om en vanskelig tid i livet ditt, og hvordan du kom deg ut av den?
Jeg har vært så heldig å fått et veldig fint og meningsfylt liv hittil, men skal jeg ta frem en litt vanskelig periode så må det være da vi flyttet fra hjembyen min Stavanger, til Kristiansand. Jeg var 12 år gammel, hadde vokst opp og gått syv år på barneskole i Stavanger, jeg hadde fått en fantastisk god og stor vennekrets, og jeg hadde hele familien min i samme nabolag. Pappa bodde 100 meter til venstre, bestemor og bestefar 50 meter til høyre, farfar og farmor litt lengre opp og tante heller ikke så langt ifra. Jeg hadde alt jeg behøvde og mye mer. Jeg var så lykkelig som en 12 åring skal være. Så flyttet vi til Kristiansand hvor jeg ikke hadde noen. Klart det var tøft! Bestemor var min aller beste venn som jeg bare kunne traske 50 meter for å komme til. Nå måtte jeg sette meg på tog eller fly for å få besøkt familien annen hver helg. Jeg husker at jeg gråt mye om kveldene i denne perioden, men det gikk ikke mange månedene før jeg vendte meg til omgivelsene og ble kjent med mine nye medelever. Jeg kom i den herligste klassen på ungdomsskolen hvor omtrent alle var venner med alle. Jeg var heldig! Så gikk det fire år før jeg traff drømmemannen! Tenk hvis jeg aldri hadde flyttet? Lurer meg på hvem jeg da hadde endt opp med? -Og hvem som hadde vært så heldig å få Jonas!

 

Hvor gammel var du da du begynte å ri?
Jeg gikk på rideskole da jeg var barn, men jeg begynte først å ri ordentlig da jeg flyttet til Kristiansand. Veldig mange av jentene i klassen drev med ridning så jeg var mye med dem. Annika var ei av de jentene jeg ble kjent med aller først ettersom hun var glad i hest og veldig imøtekommende. Et år senere skaffet vi oss hest på helfòr sammen. Jeg bodde hos Annika i tre måneder og vi var i stallen fra morgen til kveld. Disse minnene er noen av de beste jeg har.

Finnes det dager der du går ut av huset i treningsbukse?
Hehe, du skulle bare visst. Jeg går først og fremst i falske uggs hele året.. Skal jeg på butikken så tar jeg på meg joggebukser og falske uggs. Det finnes jo ikke noe mer behagelig! Jeg går gjerne ut av huset uten sminke og i treningsbukser eller joggebukser, men jeg går ikke på sørlandssenteret eller steder med mye mennesker. Da foretrekker jeg nok å se litt stelt ut.

Er Jonas og du så lykkelige som dere utgir dere for?
Ja det er vi. Vi krangler og diskuterer som alle andre par, men vi ordner alltid opp. Vi er veldig veldig lykkelige sammen.

Hvordan var du på skolen?
Karaktermessig så lå jeg stort sett mellom 4 og 5. Jeg kunne få 6 i religion og historie og 3 i matte og naturfag, men stort sett fikk jeg 4 eller 5 i alt. Som person var jeg den som aldri sa et ord muntlig, men som skrev en roman på prøver. Jeg har alltid vært glad i å skrive og jeg har alltid vært flinkere til å uttrykke meg skriftlig. Jeg er fremdeles dårlig til å prate for meg, men jeg er en god lytter da!

 

Kosekveld hjemme med kjæresten eller ut å feste med venner?
Jeg vil stort sett ha kosekveld hjemme med kjæresten eller filmkveld hjemme med venninner, men en fest må man også ha i blant!

Hva synes du om homofile generelt og om homofile bloggerer?
Jeg har ingenting i mot homofile. Homofile må da også få lov til å blogge, og uttrykke seg som oss andre? Det er ingen hemmelighet at jeg alltid har hatt lyst på en homofil bestevenn. Neste gang jeg treffer på en så skal jeg tvinge han til å bli kjent med meg. Neida. Joda.

Hvis du skulle vært med på et realityprogram, hvilket ville det vært?
Jeg ville vært med på Farmen, 4 stjerners middag, og skal vi danse. Kanskje til og med robinsonekspedisjonen! 71 grader nord er det programmet som jeg ikke ville vært med på om jeg så fikk betalt en kvart million. Jeg er glad i å gå på tur, men ikke i den graden der.

 

Er du opptatt av å spise sunt?
Jeg spiser det jeg har lyst på. Spiser jeg salat eller sunne knekkebrød så er det fordi jeg har lyst på det. Stort sett har jeg lyst på noe usunt, men til frokost har jeg i det siste spist grove knekkebrød og ulike salatvarianter. Det har vært en berikelse for kostholdet mitt!

Fikk ikke helt med meg at dere skulle flytte. Var det noen spesiell grunn til det?
Nei, det forstår jeg godt! Det var veldig spontant. Jeg var klar for å bo der vi allerede bodde i et år til jeg, men Jonas hadde veldig lyst på nye omgivelser og større plass. Jeg ble fristet da jeg så den fine leiligheten med dobbelt så mange rom og ble med han på visning. Så ble det flytting da gitt! -Men vi leier bare fremdeles. Vi betaler 8000 kroner i måneden for denne 75 kvadrats leiligheten og har vannbåren varme i alle rom. Første strømregning kom nå nylig på 200 kroner! Det er jo helt latterlig billig. I vår forrige 40 kvadrats leilighet betalte vi 6500 kroner og fikk strømregninger på 1000 kroner. Så jeg tror vi gjorde lurt i å flytte hit jeg.

Hva er din favorittsang?
Akkurat nå, Slow Down av Selena Gomez og Made in the USA av Demi Lovato. Det er nesten så jeg kjører av veien når disse kommer på radioen i bilen. Jeg synger av full hals.. Hopper i bilsetet… Og er Jonas med meg så synger vi i kor. Forferdelig “skrikesynging i bil” er faktisk vanvittig romantisk. Dere andre par burde prøve det.

 

Likte dere innlegget? Jeg har enda mange hyggelige spørsmål på lur.
Ønsker dere en fin tirsdag så lenge så skrives vi igjen om litt!

81 kommentarer
    1. Flotte svar! Bor dere sentrumsnært ettersom prisen på leiligheten er som den er? Jeg bor rundt en times kjøretid fra Kristiansand midt i sentrum av Lyngdal og betaler 3500 i måneden for en nyoppusset leilighet på 70 kvm. Det er så rart hvor forskjellige prisene er fra sted til sted!
      Nydelige dongerishorts forresten 🙂

    2. Lorraine Engen.: Tusen takk for det Lorraine! Vi bor i Kristiansand og så lenge du ikke bor ved grensen til Lillesand eller Søgne så ligger prisen mellom 7 og 9000 for leilighet her. Det er selvfølgelig dobbelt så dyrt som å bo i Lyngdal, men i forhold til å leie noe stort, sentralt OG pent i Stavanger, Oslo eller andre storbyer så er det ikke så urimelig igjen. 🙂

    3. Jeg har lest bloggen din veldig veldig lenge, men aldri lagt igjen en kommentar, men nå gjør jeg det 🙂 Jeg har selv blogget i 3 år en god del lesere selv, og jeg ville bare fortelle deg at du er min store inspirasjon Marthe. Du skriver utrolig bra, og du tar nydelige bilder 🙂 Tusen takk for at du er den bloggeren du er, og takk for alle inspirerende innlegg.

    4. Lise: 😀 De hullete jeansene er fra Gina Tricot. Men jeg kjøpte dem for sikker tre år siden så jeg tror dessverre ikke de selges den dag i dag. Men kanskje de har en lignende variant? 🙂

    5. Tine: Nei, nå ble jeg glad. Tusen takk for at du valgte å legge igjen noen gode ord i dag da! Jeg setter kjempestor pris på kommentarer som denne. 🙂 Takk Tine, og lykke til selv på bloggfronten! Blogging er så moro når man faktisk har litt lesere og får ordentlige tilbakemeldinger på det man deler 🙂

    6. Synst du svare bra og utfyllende! men ville tipse deg om en bra redigeringsside og det er picmonkey.com, begynnte nylig å bruke den selv og synst den er skikkelig bra!
      mene så lurte jeg på om du kunne ha laget et innlegg om de enkle øvelsene du skriver at du bruker å gjøre for rompe, lår osv?
      synst de blir for mye avanserte og for mye trenging med mange andre bloggere at jeg mister lysten til å lese da jeg har ME og ikke kan trene hardt ellr i det hele tatt egentlig, men hadde vert greit å ha enkle styrke øvelser å gjøre når formen er bra, for når en ligger dag inn og dag ut på sofaen/sengen så sier det seg selv at muskler er noe en ikke har mye av.. det å gå til bilen for meg kan vere som en dobbel treningsøkt for en normal person..

    7. Jeg elsker virkelig bloggen din, Marthe! Jeg er innom den hver eneste dag eller flere ganger om dagen. Du er utrolig flink til å blogge og det du blogger om er skikkelig interessant å lese!

    8. Du er så inspirerende! Blir i kjempegodt humør av bloggen din, og leser den ofte når jeg har pause på lesesalen hihiiii
      Jeg har det akkurat sånn som dere med min kjæreste, og det er så bra! Skrikesynging burde alle prøve 🙂
      Men bloggen din er kjempefin, og såå mange fine klær 🙂

    9. Syykt så dyrt det er å bo i Oslo, sammenlignet med andre byer… Jeg betaler 5500 for 12 kvadratmeter der jeg deler kjøkken og bad med to andre. LATTERLIG!
      Haha, uansett: Bra svart på spørsmålene!:D

    10. Hei Marthe 🙂 Ville egentlig bare si at jeg får et utrolig bra inntrykk av deg gjennom bloggen! Håper du får en fin dag 🙂

    11. Gud som jeg elsker bloggen din, og ikke mint deg! Du gjør meg så glad når jeg leser bloggen din! Har lest den kjempe lenge, kommer til å forsette heelt til du slutter! Jeg må bare si en positiv ting som jeg liker veldig godt, det er at du leser kommentarene og ikke mint svarer dem! Det er ikke mange toppbloggere som gidder å bruke mye tid på det! Men det gjør virkelig du, setter pris på de fine komentarene dine og bruker masse tid på bloggingen! Så jeg vil bare si tusen takk for at du er så herlig <3

    12. Mange gode svar 🙂 du er kjempe flink! Lurte bare på hvor den hvite genseren på de nederste bildene er fra ?

    13. GUUUD! Du var farlig pen på det bilde der du har på deg den grå kjolen. Jonas passer sikkert godt på deg, for du er bare slående vakker!
      Du burde aldri ha dårlig samvittighet hvis det er en dag du ikke får blogget, eller får kommentarer som “blogger dårlig” for du blogger så utrolig bra og det samme gjelder innleggene dine også, det merkes at du legger tid i bloggen og innleggene dine!
      Det er en fryd å lese bloggen din!

    14. Det jeg liker med bloggen din, Marthe, er at du alltid virker så koselig og at det alltid virker som om du tar deg god tid til å lage innleggene! Bildene dine er i fantastisk kvalitet, og du skriver skikkelig bra! Blir alltid så glad når jeg er inn på bloggen din og ser det er et nytt innlegg 🙂 Du er virkelig min favorittblogger og en stor inspirasjon for meg!

    15. Jeg elsker bloggen din 🙂 du skriver kjempe bra, og er en veldig inspirerende person <3 gleder meg til del 2 <3

    16. Du er så vakker også så fotogen:-)
      Glemte å hive meg med på spørsmålsrunden men lurer på to ting. *Vurderer du i nærmeste framtid å slutte å blogge for blogg.no og heller starte for deg selv?Tror, eller vet du hadde gjort det susende bra. *Og hvordan er forholdet mellom deg å mamma`n din. Ser eller hører aldri noe om henne på bloggen lengre.

    17. Bra svar! Kjenner meg faktisk litt igenn i deg i noen av svarene, kanskje det er derfor jeg liker bloggen din så godt 😀

    18. Jeg har lest bloggen din siden du og Kristina startet og blogge sammen for mange år siden, og jeg har alltid vært en stor fan! Er innom bloggen din hver dag, men er veldig dårlig på å kommentere desverre.. Må bare få sagt at jeg syns det er helt utrolig hvor bra du skriver, og hver gang jeg leser bloggen din blir jeg inspirert til å starte å blogge igjen selv.. men det tror jeg ikke at jeg hadde klart :/ jeg syns også det er helt utrolig hvor godt du tar vare på leserne dine, du tar deg til og med tid til å svare på kommentarer, og det er det ikke mange som gjør, tror ikke det er noen andre toppbloggere som gjør det faktisk..? og det viser at du når du skriver, skriver du til leserne dine, og ikke bare for dem. Hva mer kan jeg si? Det er en blogg som dette med en skriver som deg, som folk VIL lese, det kan jeg si helt ærlig, for din blogg er den eneste jeg leser! Hater å lese, men din blogg er virkelig mer enn verdt det! Oi, like før det blir en roman på meg her og, så nå skal jeg gi meg for denne gang, selv om det er så utrolig mye mer jeg vil si!
      Men stå på, Marthe, og ha en superfin dag videre 🙂

    19. Dette er det jeg kaller et ORDENTLIG svarsinnlegg (eller spørsmålsvar runde??)! Du blogger utrolig bra for tiden, Marthe. Noe jeg elsker med deg og bloggen din, er at du skriver fyldige og varierte innlegg, ca 3 ganger til dagen! Du gjør litt ekstra for å få fine bilder, og som noen skrev over her; du svarer på kommentarer, som også gjør det kjekkere for oss lesere å kommentere. Er alltid så koselig når du kommer med fine svar til oss 🙂
      Du er en svæær inspirasjon for meg, på alle mulige måter, faktisk. Måten du greier å virke så positiv på, uansett om du har en dårlig dag – er jammen ikke så enkelt som man skal ha det til.
      Er også fint å lese at du har det så bra for tiden. Du fortjener det så inderlig mye. Stå på, marthe – du er fantastisk, og jeg ser virkelig opp til deg 🙂
      #langkleintextdon’tcare

    20. Elsker at du svarer så utfyllende! Spørsmålsrunder er noe av det gøyeste, så gleder meg til resten!
      Jeg er fullstendig enig med Hanne, du blogger utrolig bra! <3

    21. Får stoore lykkefølelser og smiler faktisk når jeg leser ting du skriver om deg å Jonas, uansett hvor klisje det virker!! Hahah! Dere er heldige, ønsker dere virkelig alt godt <3

    22. Hei, fine Marthe! Jeg er på utkikk etter ny leilighet, så derfor lurer jeg på hvor dere, eller kanskje mest kjæresten din, lette hen! Har du noe annet å foreslå enn Finn.no? :- ) Jeg og kjæresten min vet ikke helt hvor vi skal starte…

    23. Wow, du er helt sinnsykt vakker Marthe! Nydelige bilder av deg 🙂 Og kjempe bra svart på spørsmålsrunden 🙂 veldig bra du svarer så utfyllende 🙂

    24. Blei så misunneli når eg læste det om dåkker to og sønging i bilen, eg søng allti i bilen sjøl men samboaren sett bærre å reste på haue og ser stygt på meg, han e “førr stolt” eller ka eg ska sei førr å hell på sånn, så længe han ikke e dritings.. haha! :p

    25. Kan du ikke prøve å få til en videoblogg en gang? Føler det er noe som mangler! Vil så gjerne høre stemmen din! Føler man blir mye mer kjent med bloggerne når man faktisk hører dem prate, og se dem i “live”!

    26. Kjempefint innlegg! 🙂
      Du svarer så søtt på spørsmålene om deg og Jonas! Håper på å få et sånt forhold som dere har når jeg får kjæreste! 🙂
      Gleder meg til flere svar! 😀

    27. Du er virkelig tidenes beste blogger, Marthe! Blir så glad av å lese gjennom bloggen din hver dag. Og du har virkelig et utseende man bare kan drømme om!

    28. Hei! Du er en kjempe fin og bra blogger❤️ Men jeg og min aller beste venn har tenkt å start blogg. Men har du noe tips til hva man gjør? Eller hvordan man får lesere, venninna mi har hatt blogg en gang får å har litt erfaring, men bloggen varte ikke lenge for hun ble lei etter vært og slettet den:( Så jeg lurer på om du har noen gode tips?

    29. Du ser alltid så bra ut Marthe! Elsker å være innom her og se på outfits’a dine 😀
      Ser ut som den rene modellen, jeg lurte på en ting hvor er den svarte t-skjorta fra med glitter på arma? 😀 veldig fin!!

    30. Hei. Titter innom bloggen din innimellom, og ville bare si at du er jo helt perfekt, egentlig. Å spise hva en vil og likevel se sånn ut, det hadde vært no det! Nydelig er du hvertfall. Også virker du veldig hyggelig og snill, og positiv, og det er jo aller viktigst. Men flott er du, det skal du ha! 🙂

    31. Marte: Tusen tusen takk for gode ord Marte. <3 Det var hyggelig å høre! Jeg har vært heldig hittil, men jeg tror ikke det varer evig. En gang må vel den gode forbrenningen ta slutt. Hehe, da sliter jeg! 😀

    32. Anonym: Nei så hyggelig 😀 Første gang jeg traff Jonas så var vi på bystranda i Kristiansand. Senere på kvelden møttes vi på en fest og kom i prat der. 🙂

    33. Martine: Heisann! Jeg har selvfølgelig noen gode tips på lur. Først og fremst sørg for at alle innlegg dere publiserer har en viss kvalitet over seg. Ikke bare hiv inn innleggene med et “tjo hei, jeg legger meg nå” og et bilde av deg i pysjen. Prøv alltid å publisere gode bilder og gjerne litt mange. Bilder er det viktigste for meg når jeg skal lese en blogg 🙂 For å skaffe dere lesere så ville jeg ha publisert en link til alle blogginnlegg som blir publisert på facebook. Da kan alle vennene deres se at dere har blogget og hvis bildet og overskrift ser interessant ut så klikker de seg kanskje inn på lenken og gir dere noen ekstra klikk. Ellers vil jeg i starten anbefale dere å sette av en time eller to til kommentarskriving. Det er slik man får vist frem bloggen sin til mennesker man ikke kjenner. Les andre (små) blogger uten spesielt mange lesere, legg igjen en hyggelig kommentar på bloggen deres og husk å legge igjen bloggadressen slik at denne bloggeren har mulighet til å klikke seg inn på din blogg igjen og se hvem som har kommentert. Hvis hun da liker bloggen din den ene gangen hun klikker seg inn så er sansynligheten stor for at hun velger å følge deg i fremtiden også. 🙂 Kommenterer du 200 blogger så har du kanskje 100-150 nye lesere. Når lesertallet ditt går mot 1000 så vil noen alltid tipse venner som igjen tipser sine andre venner om bloggen din og plutselig har du 10 000! Så fort du har kommet deg høyt på topplisten er det enklere å bli sett 🙂 Lykke til!

    34. Kristin: Jo jeg har ikke hatt videokamera til nå, men det er et på vei i posten i dette øyeblikk så nå blir det forhåpentligvis snart videoblogg på denne berta også 😀

    35. Elise: Heisann Elise! Jonas og jeg har egentlig bare lett på finn når vi har vært på utkikk etter noe nytt. I Kristiansand så er det en del leiligheten både til utleie og til salgs så her er utvalget ganske stort. Utenom http://www.finn.no så kan jeg bare tenke meg at aviser har leiligheter annonsert. Ellers står jeg ganske blankt på det området dessverre :/

    36. Hanne: Åh! Tusen tusen takk for en fantastisk tilbakemelding Hanne. Her var det mange gode ord. Måtte lese kommentaren din to ganger jeg. Viktig å ta ALT til seg 😀 Hehe! Blir så motivert av lesere som deg. Tusen takk skal du ha! 🙂

    37. mariasofieh: Herlighet! Tuusen takk! Jeg kan ikke annet enn å sitte og smile fra øre til øre av alle disse positive tilbakemeldingene. Aldri sett maken jeg 🙂 Jeg blir sjeleglad! Tusen takk for en ordentlige oppmuntring. Jeg setter uendelig stor pris på slike kommentarer. Får ikke sagt det nok! <3 Jeg tror du helt fint hadde klart å være blogger jeg. Tenkte faktisk å komme med et innlegg hvor jeg tipser om hvordan man skal komme i gang, ha motivasjon nok og hvordan man skaffer seg lesere fra starten av. 🙂 Det er jo leserne som er motivasjonen! Skal prøve å komme med dette i løpet av uken! Så krysser jeg fingrene for at du velger å starte bloggingen igjen 😀

    38. Thea: Tusen takk Thea! Nå ble jeg veldig glad. 🙂 Klart jeg svarer på kommentarene mine. Jeg prøver i hvert fall å svare på det aller meste. Kommentarsvaring og kommentarlesing ikke minst er noe av det beste med hele bloggingen. <3

    39. tonje: Heisann Tonje! Tusen takk for en kjempefin tilbakemelding og tusen takk for tips! Det setter jeg stor pris på. 🙂 Aldri hørt om picmonkey.com før så det vil jeg teste ut med det samme!

      Et innlegg hvor jeg skriver litt mer om rumpe/lår øvelsene mine kan jeg definitivt få til. 🙂 Jeg kan ha et innlegg med enkle treningsøvelser for stuegulvet for eksempel. Håper det kan være til hjelp for deg <3 Du er tøff som i det hele tatt orker å tenke på styrkeøvelser! Med ME så er nok det også en ganske så stor treningsøkt. <3 Stå på Tonje, så skal jeg se hva jeg kan få bidratt med! 🙂

    40. Kjempebra svar! Du er en kjempe flink blogger 🙂 Stå på!
      Hehe, har hatt noen stunder i bilen med synging (skriking) med kjæresten, det er koselig da, selvom vi begge kunne trengt noen sangtimer.. 😀

    41. Hei! Du har en flott blogg, har lest den en stund. Synes du alltid er så positiv og glad. Også er jeg glad for at det er en blogg hvor ikke trening og hvor sunt man spiser står i fokus!

    42. Ååå, det gleder meg og høre! Gjør det! Gleder meg, kanskje jeg får litt motivasjon igjen 😀

    43. Er det en person jeg virkelig vil møte, så er det helt klart deg! Og det er et stort kompliment til deg, Marthe ♥

    44. Jeg blir så glad av å lese bloggen din! du har så mange forskjellige tema du blogger om, og du virker ikke som om du blogger bare for penger, som mange andre gjør. Du er så kreativ, og inspirerende, og du og Jonas er virkelig heldige som har hverandre. Skulle ønske jeg hadde like mye positiv energi som deg, du virker som om du kan få til alt du vil : – )

    45. Vil bare si at jeg synes det er så utrolig bra av deg å ta deg tid til å svare på så mange kommentarer som du får, all respekt til deg for det.
      Har selv et spørsmål til deg (haha), hvor er de to svarte magegenserene i dette innlegget kjøpt? Den med “rebel” og den som er helt plain med litt utringning. De var sykt fine begge to!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg