Pressetur til Singapore

Der kom godkjenningen! Endelig kan jeg fortelle dere hvilket land jeg reiser til, og hva jeg skal gjøre der om to små uker til. Jeg har vært så heldig å bli invitert med på en “Bloggers press trip” til Singapore. Vi er 10 nordiske bloggere fra Norge, Sverige og Danmark som skal ut på pressetur til fantastiske Singapore.  Det kommer til å bli A-M-A-Z-I-N-G. Jeg har allerede fått programmet for hele reisen, og det ser så utrolig spennende ut. Vi har jo førti severdigheter å besøke på en uke! Mange spennende steder, restauranter, barer, gater, parker, og hotell. Tenkte jeg kunne remse opp noen av dem allerede nå jeg! Kanskje noen av dere lesere har vært her?

Kristina Andersen er også en av de heldige utvalgte så endelig skal sørlandsbloggerne få reise på tur sammen! Åh som jeg gleder meg. Vi skal blant annet på “tour in Chinatown” med tempel og museumsbesøk. Vi skal få besøke “The gardens by the bay”. Nasjonens nydeligste attraksjon bestående av en gigantisk “hage” med over 250 000 planter. ” A morning walk at Hendersons Waves” inngår i programmet, og vi skal spise middag på restaurant Ulu ulu før vi drar videre på nattsafari. Singapores høyeste bar “1-Altidude” skal besøkes, og bloggerne skal få tilfredstilt shoppetrangen i Orchard Road. Dette er bare noe! Er det rart jeg gleder meg?

Vi har ikke fått vite hvilket hotell vi skal bo på riktig enda, men det kommer jeg tilbake til. Avreisedato er 23 oktober, og vi blir i en uke. Tenk det er bare 2 uker og 2 dager igjen! Håper dere gleder dere til å følge meg i Singapore. Jeg lover å blogge som en gudinne!

 
 
Vi reiser med det skandinaviske PR byrået Related!
Er det noen av dere lesere som har vært i Singapore?

            Reisen er sponset

40 kommentarer
    1. Ååå, det hørtes så spennende ut! Aldri vært i Singapore, men ut ifra bildene ser det ut som du kommer til å få en fantastisk tur! Gleder meg til å følge deg gjennom den reisen 🙂
      Forresten har du fått et kjempefint design nå! Elsker den nye høstinspirerte headeren din 🙂

    2. Heldig! Jeg har vært der før, i fjor, akkurat den dagen som var nasjonaldag. Må bare si at der var utrolig fin der, spesielt om kvelden. Kos deg kjempe mye da! <3<3

    3. Ja, det er kjempe fint der! Man møter hyggelig folk overalt, og når du først er på flyplassen i singapore, vil du få ditt første inntrykk av Singapore. Alt er så fantastisk fint, renslig og koselig! Maten er god, alltid varmt og været var topp i tre hele uker da jeg var der. ikke en dag regnte det! :p
      Men jeg håper du koser deg masse! Du kommer til å få en super fin og bra opplevelse, spesielt med venninen din fra sørlandet. Jeg er kjempe misunnelig på deg! jeg vil tilbake dit!
      Ha en fin og trygg reise!

    4. Monica: Tuusen takk Monica! Det er så fint når dere legger igjen noen ord angående deres egne erfaringer. 🙂 Det høres fantastisk ut. Disse to ukene til avreise vil bli lange! Hehe.

    5. Jeg var i Singapore når jeg var 3 år. Desverre husker jeg såvidt noe (og det jeg husker gjør jeg sikkert bare gjennom bilder).Vi besøkte hvertfall tanten, onkelen og søskenbarna mine i Malaysia fordi at de bodde der i noen år. Vi besøkte både Malaysia, Thailand og Singapore på denne reisen. Jeg drømmer om å reise tilbake og oppleve disse landene på nytt, for det er utrolig sårt å ikke kunne huske en sånn opplevelse. Du er hvertfall utrolig heldig som får oppleve Singapore, for jeg husker hvertfall at det var et fantastisk land 🙂 Kos deg masse på tur, gleder meg til å følge deg!

    6. Singapore e fantastisk!! Chinatown, little India, the garden by the bay, Marina bay sands (fineste hotellet noensinne, med tidenes basseng med den sykeste utsikten!!) zoo’en, nattsafari – eg kunne fortsatt i en evighet… Gled deg, du e heldig!!! 🙂

    7. Jeg var i Singapore i sommerferien med bestevenninen min. Vi følte begge at det var himmel på jord. Jeg savner det så inderlig og misunner deg til de grader. Vi planlegger å reise tilbake på nyåret og jeg tror det blir vanskelig å reise hjem igjen etter det. Jeg har noen anbefalinger som jeg bare må dele med deg. Shoppingen er helt fantastisk i Orchard, men føler du for å skjemme deg selv litt ut bør du ta turen innom Marina bay sands, det er ganske dyrt, men hele senteret er helt fantastisk. Arkitekturen er knall. Hvis du er ute etter billige “hippe” merker, som obey, comme des f*ckdown osv så kan du ta turen innom bugis streeet. Alt der er fake, men for meg som ikke er store merkefreaken og bare vil ha noe som ser kult ut er det perfekt. Marina Barrage om kvelden er nydelig for en liten gåtur, mange par går der om kvelden for å gå tur i måneskinnet. Den siste kvelden spiste vi på Dolce Vita at Mandarin Oriental, det var en fantastisk smaksopplevelse og utsikten tar pusten fra deg. Du får marina bay sands i bakgrunnen og åpen himmel. Vi tok bilder med utsikten i bakgrunnen og det er så nydelig at folk tror det er fake! Hvis du er på utskikk etter en ekte singaporean smaksopplevelse bør du dra til Newton Food Center. De serverer alt av singaporsk mat. Jeg er ganske kresen av meg så da vi ble invitert av noen innfødte vi ble kjent med der ble jeg ganske skeptisk da de beskrev det som en bizarre food-experience. Vi ble servert gong-gong, stingray, king prawns, chilli crab m.m. Alt var fantastisk godt. Baby kai lan er en slags salat de serverer på newton, det er det beste jeg noen gang har smakt, sammen med sweet and sour chicken som de også serverer på Newton. Du bør absolutt spise på Newton food center!! Jeg har en til anbefaling og det er uteområdet Clarke Quay, eller rettere sagt baren Aqua Nova på Clarke Quay. Det er den og folkene der som har gjort Singapore til min favoritt plass. De har et liveband som spiller hver kveld, utenom søndager. De spiller alt fra gamle klassikere, All-time-favorites og nyere hitter. Bandet består blant annet av to Idol-deltakere og en tidligere Idol-dommer. Hele staffen er super kule og snille. Vi ble godt kjent med alle på Aqua Nova, og de tok oss med på forskjellige plasser i Singapore som de mente var verdt og se og prøve ut.
      Jeg tror du kommer til å storkose deg i Singapore. Kos deg masse, du er så heldig som skal få dra til et så fantastisk land! Gleder meg til å høre om dine opplevelser og inntrykk av landet!!

    8. Hei 🙂 jeg har vært der før og det er et helt FANTASTISK STED! ALT FRA SHOPPING TIL SYDEN LIVET, til å oppleve alt verdens mulige ting! JEG ANBEFALER: universal studios!!! SYKT BRA DER!:) sentosa som er en øy, vivo kjøpesenter og selvfølgelig den orchard Road.. Også på kvelden anbefales haylander og octapus:):) og IKKE GLEM DET HØYE HOTELLET MED BASSENG PÅ TOPPEN!!!!:) 🙂 og dyreparken!! Helt fantastisk sted vil alltid være i mine minner, bare still spm hvis det er noe du lurer på!:):):)

    9. åååå, så gøy! Tanten min og familien bodde i Singarpore i 5 år, og vi besøkte de julen 2009! Jeg har aldri sett så mye julepynt på en gang, hele byen var overpyntet med glitter og stas og nisser og snømenn. Singapore er en av de fineste stedene jeg har sett, så det er bare til å glede seg!

    10. Har vært i Singapore 3 ganger, og mellomlandet der uttalige ganger! Hvis du har mange timer på flyplassen når du skal hjem så anbefaler jeg å bruke bassenget. Koster litt, men er virkelig verdt det slik at du slipper å sitte inne på en klam flyplass. Det er dusjer og alt der slik at du er ren og pen til flyturen 🙂 Ellers er Marina Sands Bay amazing, har bodd der hver gang og det er like herligt å ligge å se utover byen derfra, både på nattestid og dagtid! Så krysser fingrene for at dere får bo der 🙂 Ellers er byen og landet ufattelig fint. Er en grunn til at jeg reiser tilbake og tilbake!

    11. Gled deg! det er ein utrulig flott by, husker at vi så folk som vaska eit eller ant heile tiden! Dei bokstavlig talt skrubba gatene kvar dag 🙂 (så ikkje vær uheldig å spytt tyggis eller miste boss i gatene, då venter det store bøter!) 😉
      Anbefaler Santosa viss dåke har ein ledig dag og liker fornøyelsesparker med masse rart i 🙂
      God tur, og kos degmasse 😀

    12. Ååå som jeg savner Singapore når jeg ser de bildene 🙂 Jeg var der 2005/2006 tror jeg, jeg og familien min tok 3 ukers ferie rundt omkring i singapore og malaysia.
      Det er et fantastisk sted hvis du liker storby. Masse flott arkitektur. Vi dro på nattsafari og til singapore bird park, og spiste på masse “food courts” – små restauranter hvor man sitter i midten og kan gå og plukke fra de forskjellige. De har en rar dessert, som er crushed ice med smak og masse toppinger du kan ha på, som grønne “ormer”, mais osv. Og for en ren og fin by – du finner ikke tyggis noen plass. Nå var jeg jo ca 14 år så husker ikke så mye, men bird park er verdt å få med seg hvis dere har det på planen. 🙂
      Vi tok også en zip-line over byen til en slags øy? Husker ikke hva det het der, men det var flott utsikt fra “gondolen” over elven.
      God tur!

    13. Hallo! Jeg har vært i Singapore, og det er en utrolig fin, men dyr by. Har vært på to av de tingene du har nevnt her; nattsafari og china town. Nattsafari var en utrolig opplevelse. I tillegg lynet og tordne det, så det ble ekstra spennendes. Vær obs på st det er lang kø. Du sitter på en måte i et lite tog, uten vinduer. Og dyr kan kommer ved siden av deg, utrolig gøy! Kos deg masse på ferie, Marthe:)

    14. Hei 🙂 Du kommer til å storkose deg i Singapore. Foreldrene mine har flyttet ned dit for en periode på 2 år, og jeg har allerde vært der 3 ganger på 1,5 år. Det er utrolig fint, rent og mange fantastiske steder!
      God tur

    15. Singapore er verdens kuleste land! Gled deg! Får du muligheten, reis til Bugis street (er på en måte et slags marked med masse små butikker, veldig trangt og masse mennesker, og billig og mye rart å kjøpe), og chinatown er jo awesome uansett hvor i verden du er! Kos deg 😀

    16. Jeg flytter dit faktisk imorgen tidlig, for å studere der i 10mnd!! Gleder meg 😀
      Reisefebeeeeer!
      God tur til deg!

    17. Hahaha, eg studere på Bali og har høstferie fra 17. oktober og ein jentegjeng her ifra skal til Singapore i ei veka! Kankje me snakkes? 😉

    18. Jeg har selv vært i Singapore, du burde glede deg!!! Er en sinnsykt fin by med mye å se og oppleve!
      Du kommer sikkert til å kose deg masse, shoppingen der er også helt suuuper!!
      God tur!

    19. hei! jeg er i singapore nå, vært her siden mandag. Landet og byen er helt fantastisk!! alt er så rent og pent her nede,folk er vennlige å snakker til deg overalt! vi var igår i Zoo’en på River safari og night safari,virkelig å anbefale! Tidligere har vi vært på shopping i Orchard road, vi brukte 7 timer på max 500 meter da det var så sinnsykt med shoppingsenter og butikker på kort avstand! Landet er så fantastisk, du har virkelig noe å glede deg til!! 🙂 P.s anbefaler en tur opp i singapore flyer og en tur opp på Marina bay sands hotel om kvelden- FANTASTISK utsikt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg