Sjokoladecupcakes med marshmallow

Hvorfor klarte jeg ikke å pakke med noen av disse til bussturen? Herlighet, glemmer jeg ikke bankkortet så glemmer jeg de nybakte cupcakesene mine. Tusen takk til dere 10 som var så snille å minne meg på å ikke glemme eller miste bankkortet mitt denne gang. Jeg ler meg ihjel av dere!Jeg har ikke bare tatt med et, men to og foreløpig ligger de begge to trygt gjemt i lommeboken. Vi får se hvor lenge det varer.. Hehe! Her kommer endelig oppskriften på lørdagens bakverk! Jeg vet det har blitt litt mye oppskrifter og tips, og litt lite antrekk den siste uken. Det skyldes rett og slett at fotografen har vært på jobb de timene jeg har hatt fri. Håper å være tilbake med mange fine høstantrekk den kommende uken!

Du trenger: 1. 2 egg 2. 275 gram hvetemel 3. 6 spiseskjeer bakekakaopulver 4. 1 dl sukker 5. 100 gram lys kokesjokolade kuttet i småbiter 6. 8 Marshmallow 7. 3 dl melk 8. 2 ss bakepulver

 
 

Slik gjør du – Sjokoladecupcakes:
1.
Start med å sikte sammen mel, sukker, bakepulver, salt og kakaopulver. Dette for å unngå klumper.
2. I en annen bolle visper du sammen mel og egg.
3. Hell melkblandingen over i det tørre og rør røren klumpefri.
4. Hakk opp 100g lys kokesjokolade og rør sjokoladebitene forsiktig inn i røren.
5. Fyll cupcakesformene 3/4 fulle og stek dem midt i ovnen på 180g i ca 20 minutt. 
6. Under steketiden kan du dele opp 7-8 marshmallows. Klipp dem i to.
7. Når cupcakesene er ferdige skjærer du et hull i midten på dem, tar ut “innmaten” og dytter nedi en halv marshmallow. Denne vil smelte inn i cupcakesen og smake nydelig sammen med sjokoladen.

 

Du trenger – Sjokoladefrosting: 1. 200 gram mørk kokesjokolade kuttet i mindre biter. 2. 130 gram philadelphia kremost naturell 3. 5 ss romtemperert smør 4. 3,5 dl melis 5. 3 ss bakekakao 6. Ca 0,5 dl melk

  

Slik gjør du – Frosting:
1. Start med å smelte 200 g mørk kokesjokolade i et vannbad.
2. Rør sammen kremost og romtemperert smør i en kjøkkenmaskin.
3. Tilsett kakaopulver, melis og melk litt av gangen.
4. Når den smeltede sjokoladen er blitt avkjølt kan du også tilsette denne.
5. Rør til du har fått en fin og jevn frosting.
6. Nå er det bare å fylle sprøyteposen og sprøyte i vei!

Jeg valgte å pynte med en halv kindersjokolade også!
Så de ikke gode ut? Denne oppskriften ga 15 små cupcakes. 
 

44 kommentarer
    1. kanskje du ikke bør ha begge bankkortene i lommeboka, hvis du skulle være så uheldig i miste den denne gang 🙂 hehehe

    2. Heisann!!!! Før jeg sier noe annnet fortellle deg at dennne siden er til kjempe stor inspirasjonn for meg. Jeg synees helt ærlig at du er en av de viktigste i Blogg Norge. Jeg blir helt ærlig nesten litt misunnelig fordi jeg skulle ønske dette var min blogg. Hahaha!!! Jeg hadde blogg før, men jeg sluttet å blogge fordi jeg fikk så utrolig kjempe masse stygge kommentarer. Derfor sluttet jeg helt å blogge, men du må ikke slutte, fordi da vinner bare de frekke. Men siden jeg ikke har blogg, tenkte jeg å legge igjen en konkurranse i stedet for blogglenke. Så om du klikker på lenken min så kommer du til en bra konkurranse jeg nettopp ble med på! Kanskje du kan være mega grei å dele den på bloggen???? 😀 Det hadde vært veldig gøy om du gjorde altså. Uansett håper jeg du melder deg på selv og at du oppdaterer drit ofte fremover!!!!!

    3. Du Marthe, du Marthe du er jo så grei. Gir oss oppskrifter, vi blir aldri lei. Eneste risikoen vi må løpe, er at vi stadig større klær må kjøpe!!
      Neida, jeg bare tuller, det er så gildt å se hvordan du steller og “stuller”:).
      Pass på bankkortet og deg selv i helgen, hehe:), og ha det KJEMPEFINT!!

    4. er det ikke meningen du skal ha marshmallowene i FØR du steker de? virker mer logisk og bedre for meg ihvertfall

    5. Hallo!!!! Jeg har lest siden din nå en stund, men det er første gang jeg faktisk kommenterer på den. Virkelig lei meg for det. Det har egentlig ikke vært noen good grunn til at jeg ikke har komentert før, så jeg har litt dårlig samvittigheit for å ikke ha gjort det tidligere. Fordi denne bloggen er utrolig kul, og du fortjener å få all ros du kan få for denne blogen!!!!! Dette er faktisk en av de beste bloggene på Blogg etter min mening og den er dønn sannferdig. Jeg blir nesten helt misunnelig av å lese denne blogen og jeg skulle av og til ønske at det var min blog!!! Hahaha!!!! Jeg brukte å blogge før, men jeg stoppet å bloge fordi jeg fikk så mange frekke kommentarer fra drit slemme personer. Om du får frekke kommentarer fra slemme folk, så må du ikke slutte å blogge som jeg gjorde. Fordi da vinner bare de drit frekke. Men jeg har ikke blogg nå, så i stedet legger jeg igjen en konkuranse som link jeg akkurat har meldt meg på. Det er sånn at du kan vinne en premie om du svarer på noen spørsmål. Det er veldig kjekt å være med på synes jeg, fordi noen ganger har man flaks å da vinner man. En gang var jeg heldig i et skolelotteri. Det var veldig gøy. Kanskje du vinner nå? 😀 Jeg håper uansett at du blir med i quizn. Keep bloggin!

    6. Eva: Hehehe, nå måtte jeg le 😀 Jeg skal passe godt på meg og mitt kjære bankkort i helgen. Lover å ikke miste det enda en gang! <3 Ha en superfin søndag Eva 🙂

    7. Marit: Tusen takk for en kjempefin kommentar Marit. Du er vel snill. En gang må være den første ikke sant? Setter kjempestor pris på slike tilbakemeldinger. <3 Kanskje jeg til og med blir med på quizen? 🙂 Man vinner i hvert fall ikke om man ikke deltar? 😀

    8. Anna: Jeg finner all inspirasjon på nettet også liker jeg å blande sammen litt ulike oppskrifter og tilsette litt egne ingredienser. Jeg synes det er veldig moro å bare prøve seg litt frem! 🙂 Når man har bakt en del og fått litt erfaring så får man raskt en bedre forståelse for hva som fungerer og hva som ikke gjør det 🙂

    9. Den kommentaren fra Marit og en til er nok spam:( slankerinna.blogg.no har skrevet om det, og ser fler i kommentarfeltet hennes blir ramma av det samma! Skikkelig fine cupcakes btw!:))

    10. Det står ikke hvor mye bakepulver og salt man skal ha i muffinsrøra, hehe… Ble litt vanskelig å bake 🙂

    11. Åååh, så kjempe gode ut! 😀
      Er ikke så kjempe glad i marshmallows, er det noe man kan droppe da, eller? 🙂
      Forresten, siden ikke alle er snartenkte, kanskje du bør endre der det står mel til melk? 😛 2. I en annen bolle visper du sammen mel og egg.
      Hvis man kan droppe marshmallows, så skal jeg prøve å lage dem en gang, og hvis jeg får det til, så blir det nye i familieselskapet til meg og broren min om 2-3 uker 🙂

    12. Hei!
      I oppskirften står ikke bakepulver nevt, men når instruksene kommer står det sikt bakepulver.
      Og i frostingen står det melk, men vi finner ikke melken i oppskriften, litt forvirrende, men ellers supre cupcakes 😀

    13. Hei!
      Jeg også har tenkt til å lage disse, men blir også litt forvirret av at det står nevnt bakepulver og melk, men ikke hvor mye.
      Håper på svar 🙂

    14. Hei Marthe! NAM så godt det ser ut. Eg lurte på en ting angående oppskriften,det står :
      Start med å sikte sammen mel, sukker, bakepulver, salt og kakaopulver. Dette for å unngå klumper.
      2. I en annen bolle visper du sammen mel og egg.
      Skal eg sikte sammen mel to ganger ? eller siden det står begge plasser?

    15. Amalie H: Oida! Nei, bare se bortifra nummer 2, og visp egg og hele den siktede mel, sukker, bakepulver, salt og kakaopulver sammen. 🙂 Så heller du melken i etter det. <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg