Mine 18 favoritter – Skrekkfilmer

Innlegget med mine romantiske filmtips falt visst så godt i smak at jeg fikk lyst til å komme med litt flere filmtips jeg! Denne gang under kategorien skrekk. Denne kategorien er ikke for alle, men jeg håper og tror likevel at innlegget vil være til nytte for noen av dere lesere! Selv er jeg en stor fan av skrekk, og jeg innbiller meg at jeg har sett omtrent alt som er å se av både nye og eldre filmer. Det beste jeg vet er når jeg finner en god, realistisk skrekkfilm med gode, kjente skuespillere. Det er sjeldent, men da blir jeg så glad! Under får dere en liste med noen av mine favoritter. Alle er for all del ikke like realistiske, men veldig mange av dem inneholder kjente skuespillere og/eller en historie som det er umulig å kjede seg i.

  
  
  
  
  
  
1. Mama 2. Sinister 3. The Conjuring 4. The resident 5. The haunting in connecticut 6. The reaping 7. The eye 8. Case 39 9. The hitcher 10. House of wax 11. The messengers 12. The new daughter 13. Let me in 14. The unborn 15. Insidious 16. Paranormal activity 17. Stay alive 18. Black Christmas 

Dere har sikkert masse bra å tilføye! Har du en favoritt?
The Conjuring, The resident og The reaping er mine storfavoritter.

58 kommentarer
    1. Dette passet perfekt for meg som er syk. Skal kose meg med litt skrekk, er ikke alltid man får tid til det. Ha en fin dag! 🙂

    2. Bra filmsmak blant skrekk! Har selv sett de fleste av de filmene. 🙂 Gjerne fortsett med slike innlegg!

    3. Hehe, er egentlig ikke så veldig glad i skrekkfilmer, men må se noen av disse! 🙂 Vil anbefale deg å se “Julias eyes” eller “Los ojos de Julia” som den egentlig heter. Den er kjempe bra!
      Ha en kjempe god mandag, Marthe!

    4. Du burde heller se den svenske orginalverisjonen av Let me in (Låt den rätte komma in), den er mye bedre enn den amerikanske verisjonen! 🙂

    5. liker ikke skrekk filmer, og har kun sett et par! er veldig husredd fra før så det å se skrekk film hjelper ikke akkurat.. men tror jeg har sett unborn for noen år siden.. så har jeg sett orphan, sett den? om ikke anbefaler jeg den, jeg likte den vertfall (utrolig nok) 🙂

    6. “The woman in black” med Daniel Radcliffe. Ny, men old school skrekkfilm som jeg ihvertfall likte veldig godt 🙂

    7. Har sett nesten alle på listen din, og de er veldig bra alle sammen! Har ingen spesiell “all time favorite”, men den jeg liker best for øyeblikket er The Conjuring 🙂

    8. Hvis du liker paranormal activity vil nok dark skies falle i smak 🙂 dette er en film med mye spenning!

    9. Ajna: Aha! Jeg er stor fan av paranormal activityfilmene. Hehe, har sett dem så mange ganger 😀 -Men denne Dark Skies har jeg ikke hørt om, så tusen takk! 🙂

    10. haha du mangler maaaaaaaaaaaaange filmer her,men var noen gode tips til meg da 🙂
      The ring ( som er vel noe av det ekleste eg har sett )
      What lies beneath
      Storm of the Century mini serie
      1408
      6th sense ( I see dead people)
      The Excorsist ( orginalen)
      Psycho ( orginalen)
      The Omen
      Pitch Black ( selvom den er en mer sy fy)
      Bram Stokers Dracula
      Identity
      og sikker en HAUG med fler -er en movienerd 🙂

    11. House of wax var den første skrekkfilmen jeg så, ahhah jeg var livredd. Nå er jeg ikke redd noen skrekkfilmer. Men tror nok jeg hadde vært det hvis jeg så de alene.

    12. The Human Centipede! Den er vel mer en grøsser, og kan vel bli litt i meste laget for noen! Haha, men sjekk den ut!

    13. Hvilke av disse filmene er minst skummel? Er veldig pyse når det gjelder skrekkfilmer, men har så lyst til å se en. Så vil jeg bare begynne med en film som ikke er helt forferdelig 😉

    14. Du burde se “The Collection 1 & 2”, “The Descent”, “The woman in black” og “The hills have eyes 1 & 2”, de er mine favoritter! 😉 Spesielt the collection!

    15. Skrek nesten så jeg grein når jeg så The Conjuring på kino, men så absolutt verdt det! Anbefaler alle Saw-filmene(du blir hektet og fyttif* de er forferdelige) og The Woman in Black(med Rupert Grint ala Harry Potter) 🙂

    16. The Hitcher, Let Me In & Paranormal Activity er også på min favoritt-liste 😀 Bortsett fra de, så har jeg vel ikke sett noen av disse, tror jeg.. er egentlig ikke så glad i skrekkfilmer, blir så forbanna redd (klarer ikke å si til meg selv at det bare er en film og skuespill), men alikevel så MÅ jeg alltid se en skrekkfilm når jeg er hjemme alene, er mørkt i leiligheten og mørkt ute. Synes “The Texas Chain Saw Massacre” i 3D er temmelig bra (og sjukt skummel), også har jeg en liten ting for Michael Myers fra Halloween-filmene, og Jigsaw i SAW-filmene. “Drag Me To Hell” er også en innmari skummel/creepy/ekkel én!
      Ogogog “Cry Wolf”, digger den – ikke så veldig skummel, men.. bra. Også elsker jeg “Chucky”, og zombiskrekkfilmer sånn som “Dawn of the Dead” fra 2004 og “Day of the Dead” fra 2008. Holdt nesten på å glemme “The Cabin in the Woods”… haha, skal slutte nå.

    17. Er veldig glad i å se skrekkfilmer, men MÅ se sammen med noen andre 🙂
      Har sett alle de ovenfor, men favoritten er uten tvil The hitcher. Hallo i luken; Sophia Bush er jo bare helt RÅ! + at det er gøy at vi for en gangs skyld får vite hvem som er “the bad guy” helt fra begynnelsen. Det virker som vi har veldig lik smak. Men, du bare MÅ se Prom Night (Brittany Snow), Orphan (Vera Farmiga), Disturbia (Shia Labeouf), The last house on the left (Sara Paxton, 2009 versjonen), Red eye (Rachel McAdams), Vacancy (Luke Wilson) og The roommate (Leighton Meester og Minka Kelly). De + The hitcher er filmer jeg har sett omtrent 10 ganger hver. Troverdige historier og kjente skuespillere i alle disse.
      Også må jeg få legge til at du er virkelig en helt fantastisk person! Føles nesten som en venn, da jeg føler jeg kjenner deg. Sykt 🙂 Fortsett videre, du er bare helt inspirerende!!

    18. skremmende at ingen har nevnt klassikerne “nightmare on elm street”, childs play, hellraiser, halloween osv. Greit, de er gamle, men utrolig morsomme og bra. Lager ikke skrekk som de gjorde før!

    19. Bra vi har mye lik filmsmak! 😀 Har du sett Orphan? Det er en av de beste skrekkfilmene jeg har sett, veldig gjennomført for en gangs skyld! Også elsker jeg Sawfilmene, selv om de ikke er så skummel er de jo veeeldig heslige! I starten trodde jeg det bare var blod og gørr, men etter et par filmer finner du ut hvor gjennomførte de er, faktisk en veldig bra historie! Jigsaw er jo et geni, på en helt syk måte… haha! Vil også anbefale the last house on the left, the uninvited og I spit on your grave! Den siste har også en veldig bra historie, handler om en jente som blir voldtatt av 4-5 menn samtidig, så tar hun sin hevn;) slik alle som voldtar burde blitt straffet mener jeg! Ha en fin kveld 😀

    20. Tenk at jeg faktisk har sett hele 8 av disse, men hater skrekkfilmer som pesten, hahah the irony! Vet iallefall at de også er bra filmer, selv om jeg synes det er en høyst unødvendig sjanger i mine øyne… Og spesielt The Conjuring kunne de ha latt vær, hahahaha. Aldri skreket så mye på en kino før!

    21. du må se “The woman in black”, mamma og 4 andre voksne satt å skrev som noen småbarn!! hvis du ser den så må du si ifra *ler*, eller lage en anbefaling eller noe på bloggen!! 🙂

    22. Jeg er ikke noen stor fan av skrekkfilmer i det hele tatt. Men det var jeg for ei stund tilbake, og da så jeg blant annet The Messengers, og ut av skrekkfilmene jeg har sett tror jeg den må være iallefall en av de beste. Men jeg startet å se den alene, og etter 5 minutter måtte jeg trygle lillesøsteren min om å se den sammen med meg.. Hahah! Og nå i det siste har jeg fått skikkelig lyst å se skrekkfilmer, men det har liksom ikke vært noen spesielle jeg har hatt lyst til å se, så dette innlegget hjalp virkelig! 🙂 Må bare finne noen som vil se sammen med meg..

    23. Vi har helt likt smak på skrekkfilmer! Har sett alle filmene, og disse er mine absolutt favoritter. Første gang noen har samme smak som meg! Morsomt 🙂

    24. marthe, du må se hostel filmene! de er så ille at det er 20-års grense på filmene. hostel part 3 er best 🙂

    25. Mye fjortiss skrekk her må jeg si.
      Insidious, The Conjuring, 6th sense, Sinister, The messengers, The crying child og the hitcer er noen av de beste filmene jeg har sett-ever!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg