Hjemmelaget Spaghetti Bolognese

Åå dere er så gode og hjelpsomme. <3 Tusen tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene under gårsdagens innlegg. Tror dere ikke jeg har fått ordnet meg et brett med tabletter? Flere herlige lesere tilbød seg til og med å sende meg dem i posten(!). -Men heldigvis var det også ei som bodde like i nærheten. Tusen millioner takk til deg Kristina. Nå skal jeg være frisk som en fisk innen fire dager!

For å slippe å sminke meg tidligere enn nødvendig, tenkte jeg å komme med en deilig middagsoppskrift denne lørdagsmorgenen! Det slår vel aldri feil? Jeg har for første gang prøvd meg på hjemmelaget spaghetti bolognese. Tidligere har vi bare brukt tomatsaus på boks til spaghettimiddager. Ikke nå mer! Det er helt utrolig hvor mye mer smakfull maten blir når man bare lager den fra bunnen av.

Du trenger: 1. Spaghetti 2. Kjøttdeig 3. 1 dl matvin 4. 3 soltørkede tomater 5. En boks hermetiske tomater opphakket 6. En bulljongterning oksekraft 7. 100g bacon i terninger 8. 2 gulrøtter i terninger 9. 1 opphakket løk 10. 2 hvitløksfedd most 11. Litt purreløk 12. En håndfull frisk timianplante oppkuttet

 
 
 

Slik gjør du:
1.
Start med å kutte opp gulrot, soltørkede tomater, løk, hvitløk, purreløk og en håndfull timian.
2. Hell litt olje i en gryte sammen med gulrotbitene, løken, hvitløk, purreløk og baconbitene.
3. Stek dette i gryta i 2-3 minutt før du tilsetter de soltørkede tomatene i biter, matvin, en boks hermetiske tomater, bulljongterningen og den oppkuttede timianplanten.
4. Sett på spaghettien. Bare følg anvisningen bak på pakken.
5. Mens bolognesesausen står og småkoker, kan du steke kjøttdeigen i en stekepanne. 
6. Når kjøttdeigen er ferdig stekt, heller du den over i gryten med bolognesesaus.
7. Smak til med salt og pepper og server sausen over pastaen! Pynt gjerne med litt persille.

 
 

Det søte serveringsbrettet kjøpte vi på Living og de blå tallerknene er fra Ikea.
Håper det smaker! Nå drar jeg på jobb, men vi skrives igjen i kveld.

33 kommentarer
    1. lage eplegrøten til frokost idag! nam 😀 supergodt med banan, kanel og sukker.
      god bedring, forresten. husker forrige gang du hadde dette utslettet, så har fulgt med på bloggen din en god stund nå. stå på 🙂

    2. Hei,, vil bare komme med et tips iforhold til hudsykdommen din. På helsekost forretning kan du kjøpe noe som heter bio dophilus. Hjelper utrolig godt, hilsen en som ikke er plaget med den hudsykdommen lenger;)

    3. Hei:-) Fant nettopp ut jeg også har den hudsykdommen… Utrolig kjipt! Det er ikke så utrolig gale. Det skjermer meg, det sees også gjennom sminken – masse små nupper rundt munn, kinn, nese og litt nedenfor øynene. Jeg har lest at antibiotika tablettene kan gjøre det værre med det første og kan gi løs mage og diare, opplevde du noe av dette når du tok de tablettene? Jeg leste også at du skal gå på tablettene i en ganske lang periode for å passe på du ikke får tidlig tilbakefall, sluttet du ganske kjapt på dem eller gikk du på dem en god stund? Og bruker du mineral sminke nå på huden eller hvordan gjør du det med sminke,hudkremer o.l?
      Håper du tar deg tid til å svare:-)

    4. For å få ekstra god spagetti burde du steke den i en panne med litt smør når den er ferdig kokt -da blir den så ytrolig mye bedre 🙂

    5. Det der ser kjempe godt ut, kanskje jeg lager det neste gang vi skal ha spagetti! 🙂
      Elsker bloggen din, leser den hver dag, og er innom flere ganger om dagen. Du er tusen ganger bedre enn andre blogger. Og du er mega nydelig 😀

    6. Hei 🙂 Så flott at du fikk tak i tabletter! Men, er det slik at du MÅ sminke deg for bloggen? Tør du ikke å vise den virkelige deg? Det er jo ikke bra at du MÅ sminke deg før du skal bli knipsa bilde av til bloggen…. Tenker bare at det må være veldig slitsomt for din del!
      Håper du får en fortsatt fin dag og at utslettene forsvinner!!

    7. Thea: Heisann! Jeg må sminke meg for bloggen ja, og det gjør meg ingenting. Jeg liker å være stelt og har ingenting imot å sminke meg hver dag. 🙂 Tusen takk. Utslettet er heldigvis på vei bort! Ønsker deg en fin søndag <3

    8. Anonym: Heisann! Huff. Hudsykdommer er noe herk! Spesielt når de kommer i ansiktet. Jeg har nå tatt tablettene i to dager og har ikke fått noe bivirkninger. Jeg var på jobb i hele går og hadde ikke problemer selv om dette var første dag med antibiotika 🙂 Jeg fullfører også kuren ut slik at jeg ikke får tilbakefall som du sier. Selv om utslettet går bort etter 4-7 dager så må jeg ta tablettene så lenge som legen anbefaler. Angående sminke så bruker jeg den samme sminken som jeg alltid bruker. Det er absolutt ikke bra for huden min, men jeg står ikke i klesbutikk med det ansiktet jeg har nå. Hvis du har muligheten til å gå uten sminke så bør du absolutt gjøre det. All type fuktighetskrem og sminkeprodukter vil gjøre det verre :/

    9. Oda: Nei så moro! 😀 -Og så bra at grøten falt i smak hos deg også. 🙂 Tusen takk! Ja, det er faktisk to år siden sist, og ikke et. Så da har du fulgt meg i lange stunder 😀

    10. Ser veldig godt ut! Liker middagstipsene dine godt, har prøvd en del av de! Men det hadde vært fint om du kunne ha skrevet hvor manage porsjoner det blir ut av dette, litt greit å vite om man skal lage det!

    11. Synnøve: Ja det skal jeg huske på! Middagsrettene mine er stort sett til 2 personer ettersom jeg lager til Jonas og meg, men det er jo noen dager hvor man har lyst til å lage litt ekstra for å ha til en dag til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg