Frokostgrøt med smak av eple

God morgen kjære lesere! Da var Bella og jeg tilbake i Kristiansand hos min kjære. En ond fe har vært og ristet på staven hos oss i natt. Jonas våknet opp syk, og jeg våknet med tidenes utslett i hele nedre del av ansiktet. Jeg har hatt det før, og det kjennes ut som hake og munnparti helst vil ramle av. Men men! Det er bare å smøre seg inn med tonnevis av fukt og håpe det går over så fort som mulig.

For å muntre denne torsdagsmorgenen opp, har jeg vært på butikken for å handle inn til litt hjemmelaget frokostgrøt. Det er ikke ofte jeg tar meg bryet til å i det hele tatt lage frokost, men i dag har både Jonas og jeg behov for en ekstra dæsj energi! Det fikk vi også av denne godsmakene grøten med eplesmak.

 
 

Du trenger: 1. 1 dl havregryn av store flak 2. 1 dl Eplejuice 3. 1,5 dlVann 4. Litt bær eller oppkuttet eple

Slik gjør du:
1.
Rist aller først havregrynene lett på en tørr panne. Bare til de har fått litt farge.
2. Hell over vann og juice og la det hele småkoke i 4 minutter.
3. Rør om av og til, og server med sukker og kanel, nøtter, eple, eller bær! 

  

 

Nå drar jeg snart på jobb med mitt nye ansikt!
Jeg har forhåndskrevet et innlegg til senere, så skrives vi igjen i kveld.

 

24 kommentarer

Siste innlegg