Gigantisk edderkopp under dyna

 
 

Jeg må bare fortelle dere om den hysteriske morgenen min. Alarmen min ringte 08.30 og da jeg løftet dyna for å tre ut av sengen var det første jeg så en diger edderkopp ligge UNDER dyna rett ved låret mitt. Jeg.Trodde.Jeg.Skulle.DØ. Jeg har flere ganger våknet opp til synet av en gigantisk edderkopp på veggen over sengen, og rett ved hodet til Jonas, men under dyna? Virkelig? Det verste er at edderkoppen satte ved mitt venstre lår noe som betyr at den enten må ha kravlet over meg eller Jonas for å komme dit. Jeg tror vi sover med vinduene lukket heretter. Hvis jeg i det hele tatt får sove. Jeg er ødelagt for livet! Haha.

Det er starten på en ny, veldig spennende uke! Her kan dere se hva jeg har drevet med denne mandagsmorgenen. Jeg har fått unnagjort en masse bloggarbeid! Kvitteringsnummerering, sending og sortering av nye og gamle fakturaer.. Bilagsortering og litt for mye regning. Heldigvis har jeg fått verdens største kalkulator av bestefar! Det blir ingen hoderegning når man har slike hjelpsomme verktøy i hus. 

 

Nå drar Jonas, Cathrine og jeg til Ikea for litt interiørshopping.
Bella, n
este gang tar du deg av de snikende edderkoppene!

35 kommentarer
    1. hahah stakkars 🙂 kos deg med dagen!<3 og forresten så er bloggen din utrolig fin og nydelig! elsker bildene og kvaliteter på bloggen din! og du er pen<3

    2. Huff, føler med deg! Jeg er såå redd for edderkopper. Veldig surt når jeg bor alene, heldigvis er jeg velsignet med en leilighet over bakkenivå, haha! Kos dere på Ikea 🙂

    3. åhgud, HATER edderkopper. bor hos kjæresten min i en kjeller, så vet akkurat hvordan det er med edderkopper. Sommeren i fjor var rett og slett utrolig fæl. hver dag kom det inn en ny edderkopp (gjerne en sånn stor stygg husedderkopp) og det var sjeldent jeg så de før de faktisk var i taket rett over meg. Vanskelig å skvise er de også siden de er så raske. Og rett etter sommeren så kom det alltid inn 5-6 langbeiner (vevkjerring) HVER KVELD. Lite koslig å sitte der i senga å kose seg med film/serie og plutselig se det er en stor edderkopp som kryper på genseren. Eller som plutselig er rett over hodet eller rett ved siden av meg.
      Heldigvis har denne sommeren vært myyye bedre, mye mindre edderkopper. og har heller ikke sett noen langbeiner enda !:D

    4. om jeg hadde våkna til det hadde jeg aldri i livet fått sove igjen!! edderkopp er det værste av det værste 😮 håper dette var et engangstilfelle og at du får sove godt igjen i natt. aldri i livet om det må skje igjen..

    5. Jeg vet du har sagt det før, men finner det ikke så jeg spør; hvor er det du får de bøkene/almanakkene fra?
      Også lurte jeg på om Bella faktisk er deres, eller om dere bare har passet henne lenge? Hun er SÅ nydelig!!

    6. På felleskjøpet får du kjøpt en insekt-spray som du sprayer på alle vinduskarmer og i kriker og kroker. Det funker VELDIG bra, har ikke sett en eneste edderkopp etter jeg kjøpte den! koster 149kr

    7. Hvis dere er plaget med edderkopper går det ann å kjøpe en slik myggnetting som du fester på innsiden av soveromsvinduet. Fåes kjøpt på maxbo blant annet. Veldig lett å sette opp og du kan fint ha vinduet oppe uten at det kommer dyr inn!

    8. Forstår deg godt angående edderkopper, i fjor sommer, så våknet jeg med at en kjempediger krabbet i håret mitt og nedover dynen. Først var jeg litt i drømmeland, og hadde i drømmen skrudd tiden tilbake da jeg studerte i Malaysia, my Goood, trodde det var en giftig en, det var nesten helt greit at det var edderkopp da jeg forstod at jeg var hjemme i Norge, og at de ikke er giftige…men…liker dem…NOT
      Så mye kontorarbeid du har fått unna i dag 🙂 Ønsker deg en fin valgkveld <3

    9. Kjøp en spray (gul, hvit, blå) på Jernia, koster vell rundt 100,- når du sprayer rundt vinduene og kriker og kroker som virker som om dem kan komme fra (ta også dørkarmen) så er du kvitt dem i 4-6 mnd før du må spraye igjen. 🙂 Bor også i sokkel/kjeller leilighet og har samme problem. (eller skaff deg en katt, de er supre til å drepe krypdyr) 🙂

    10. Hei Marthe! 🙂
      Løken gård er en gård som har masse hunder, katter å noen griser, som de selger til mennesker som eksperimenter på de, for ingenting. De lider og har kjempe mye smerter. Håper du som toppblogger kan værsåsnill å oppfordre leserne dine, til å signere under på denne: http://www.lokengard.no/node/6 , for å vise at vi er i mot dyreforsøk!
      Du kan gå på “www.lokengard.no” for å lese mere om dette, er ingen ubehagelige bilder der:)

    11. Jill Holter Andresen: Det skal jeg jammen gjøre! Vi har sånn netting forann det ene vinduet på soverommet, men de sniker seg nok inn gjennom det andre så denne sprayen skal kjøpes FORT. <3

    12. passion4lifeandtravel: Åh, herremingud. Det var da enda godt du var i Norge. Hehe, jeg har aldri opplevd å faktisk finne en edderkopp på kroppen, men jeg vil tippe dyneedderkoppen min hadde seg en reise over meg før den havnet ved siden av låret under dynen. FYSJ! Nå snakker vi mareritt resten av livet. Hehe.

      Tusen takk og i like måte! <3

    13. Anonym: Åh, fysj! Edderkopper er virkelig det verste. Det er ikke noe man vil dele verken seng, dyne eller i det hele tatt hus med. Hehe! Vi har ikke hatt noe problemer i sommer, men det er vel nå som det begynner å bli kjølig utendørs at edderkoppene vil inn i varmen. Vi skal rett og kjøpe innsektspray og netting til vinduet på soverommet. Hehe!

    14. Lorraine Engen.: Åh, det var godt å høre. Du må vel ta dem selv hvis du bor alene. Hehe, det klarer jeg ikke. De største beistene har jo kjøtt, svære øyne og hår på kroppen!

    15. Hei! Lurer egentlig på hvorfor du driver med bilagssortering, fakurering og kvitteringer osv? Det som du drev med i dag tidlig 🙂 er det til bloggen eller er det for privat økonomisk styring? Synes du har en veldig bra blogg, men mange innlegg, i motsetning til andre toppbloggere! Keep up the good work 🙂

    16. newsflashed: Heisann! Det er nok bare for bloggen. 🙂 Jeg gjorde om bloggen til et firma i fjor sommer og siden har jeg måttet holde kontroll på fakturaer og bilag slik at dette kan leveres til regnskapsfører mot slutten av året. For å slippe å ta alt arbeidet i siste liten så prøver jeg å sette meg ned en gang i måneden og sortere papirene da 🙂

      Tusen takk for det! Kjempehyggelig å få høre slikt 🙂

    17. anonym over: hun går ikke på skolen likevel, og det har hun skrevet om i et innlegg lenger nede på siden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg