BFF’s på to dagers cruise!

 
 

Good morgen! Nå synes jeg det er på tide å fortelle om den lille cruisereisen Cathrine og jeg drar på til neste uke! Vi skal prøve ut Colorline sitt nye cruiseskip fra Oslo til Kiel. Noen som har reist med disse skipene tidligere? Jeg har faktisk aldri vært på cruise i hele mitt liv jeg! Derfor er jeg ekstra spent. Ikke bare fordi jeg tror det kommer til å bli A-M-A-Z-I-N-G, men også fordi jeg er en smule redd for at jeg skal bli sjøsyk. Kjenner jeg at båten vugger så kaste jeg vel opp konstant hele reisen gjennom.

Nei, jeg skal pakke med sjøsyketabletter i tilfelle! SOM jeg gleder meg til dette. For å gjøre oppholdet vårt på båten litt ekstra spesielt så har vi bestilt oss Color Suites med havutsikt! *HYYYL* Vi skal bo på en eksklusiv fem stjerners lugar på 24,5 kvm med havutsikt. Hihi! For noen jåler vi er. Lugaren skal ligge helt uforstyrret i en egen korridor, og vi får hver morgen en egen fem stjerners frokostbuffèt på toppen av skipet. Mihi, er det rart jeg smiler? Det er ikke hvert år bestevenninnene fyller 21!

Ellers har vi i bursdagsgave til hverandre, kjøpt en 60 minutters hode og kroppsmassasje på skipets spaavdeling. DET blir skjønt det! Etter en times full massasje og litt bading i spaets jacuzzi, drar vi på cruisets a la carte restaurant for middag etterfulgt av show. Skulle vi føle for å ta et, to eller tre glass vin så har båten også en rekke coctailbarer og nattklubber å velge mellom. Noen skal kose seg glugg ihjeeel!

 
 

Mammaen til Cathrine: Jeg vet det følger med vip innsjekk til denne suiten, men dere trenger ikke å bli så hovne.
Cathrine: HAH! Vi skal være så hovne som vi aldri har vært før! Vifte med håret og eie korridorene..

*JUBEL* Min aller første reise med cruise. Tyskland here we come!
Kanskje vi til og med får finvær så vi kan sole oss på dekk? Lovådrømme..

81 kommentarer
    1. Har reist med Kielbåten utrolig mange ganger og har det like bra for hver gang ! Utrolig fin båt & veldig bra service. Har også vert på en colorline suite og det er såå fint der ! Har heller aldri blitt sjøsyk der, så du burde virkelig glede deg ! 🙂

    2. Ååh,gled deg masse!! Kjempebra der! Også MÅ dere prøve ut pizza restauranten på båten! Der har de god pizza!!! Jeg kjente bare litt vibrering i båten da det var bølger. Åååh,koos dere MASSE marthe!! 😀

    3. Anonym: Åh, det var godt å høre. Hehe, jeg er så redd for å bli sjøsyk! <3 Tusen takk! Jeg visste ikke engang at det fantes en egen pizzarestaurant jeg. HERLIG 😀

    4. Har vært på begge båtene, tilsammen 3 ganger og det er veldig oppskrytt. Syntes det fort blir kjedelig, det eneste som er bra et shoppinga i kiel😃 den restaurangen du nevnte spiste jeg på sist, det er ikke så veldig mye å velge mellom. Den italienske som ligger der er det veldig mye god mat på! 😃
      Huff, jeg ble sjøsyk nå når jeg var der i januar, aldri blity det før. Så måtte sove hele første kvelden, alt gikk helt rundt! Hehe

    5. Åå, kjære Marte, gled dere 🙂 det er en super båt! Men reiser dere alene? Hvordan får dere evt til det med tanke på aldersgrense :)?

    6. SUPER båt! Har også reist med denne! gled dere MASSE MASSE 🙂 i tillegg til alle de andre mulighetene der har av underholdning der, så er det også et kjempe bra trenings tilbud! De har et trenings rom, fult av apparater og en jacuzzi i hjørnet.. sier det igjen, gled dere 🙂

    7. Jeg har vært der to ganger 🙂 og jeg ble ikke båtsyk! Suiten er superfin og båten er også kjempefin!:) gled deg masse:):) båten er såpasstor så du merker ikke så veldig godt sjøen 🙂

    8. Ååå! Så kult! Det er bare til å glede seg! Jeg skal ta color line den 15.sep fra Oslo! Hvor tid reiser du? 🙂

    9. Jeg er en person som blir utrolig fort båtsyk generelt, men når jeg tok color lines cruise ble jeg ikke så mye som litt kvalm engang. Så tviler på at du kommer til å blir det 🙂
      Båtene er så store at man ikke merker bølgene 🙂
      Kos dere masse på tur! 🙂

    10. Åå du må glede deg! Og jeg lover deg at du ikke kommer til å merke en eneste bølge fordi båten er så stor. Ingen ting å bekymre seg over!!

    11. Åååå, det er sååå gøy!!! Båten går veldig stille så det er ikke noe problem for oss som er sensitive på vannet! De har jo alt på båten, så dere kommet nok til å kose dere masse masse!
      Nå ble jeg egentlig sjalu….

    12. Jeg har vært på akkurat denne turen før:) Tror også på de samme rommene som du snakker om, men jeg må si at jeg kanskje ble litt skuffet, men virker som du har med deg godt selskap og da er det ALLTID hyggelig:) God tur og kos deg masssse:):)

    13. Hvilken av båtene skal dere ta? Magic eller Fantasy? Jeg har vært på Fantacy mange ganger etter som min far har vært oversstyrmann der. Veldig flotte båter! Dere kommer til å få en flott tur 😀 kos dere masse!

    14. Ble veldig sjøsyke da vi dro,da var det mye sjø. Ganske skuffet over stive priser på selve båten. Men MEGET delikat buffet der hadde de med MYE å velge mellom. Desverre var det litt kort tid i land i Kiel også, så enda det var fine butikker og priser ble det lite tid for shoppe glade mennesker :/ midt på treet opplevelse men gode venner løftet turen betraktelig 😉 dere får det nok artig! 🙂 god tur 🙂

    15. Hvilken av båtene? Fantasy er helt klart den fineste og beste, siden det var den første båten! 😀 Dere må helt klart få med dere showet som er der, både på utreise og hjemreise, det var sykt! 🙂 Og kaffelatten på en av cafeene der var kjempe god, jeg og mamma drakk mange på turen :p Vi kjente båten rugge veeeeldig akkurat i det vi hadde kommet oss litt utenfor Oslo, men ikke mer enn det 🙂 Kos dere MASSE! 😀 og ta en tur på Starbucks i Kiel! 😀 Men hvordan kan dere dra alene, siden det er 23 års grense? :O God tur! 😀

    16. Å det er en herlig tur! God shopping i Kiel! Visst du vill ha best mulig tid med shopping burde du stelle deg i kø ganske tidlig, da kommer du fort ut 🙂
      Dette er en båt som etter min mening tåler sjøen kjempe godt! Og da blir man ikke sjøsyk!
      God tur!:)

    17. Vært der maaange ganger, en veldig bra båt- du kommer til og kose deg masse! Jeg ble litt sjøsyk når jeg var der i Februar, men da var det helt syke bølger. Men fikk sovet litt på kvelden, så alt gikk bra 🙂

    18. Blir sikkert kjempe gøy:) men du burde dra på en av disse ordentlige cruisene, de kan virkelig ikke beskrives engang! Alle gjester ble behandlet som konger og alle de fantastiske landene vi var innom

    19. Jeg har vært på coloc magic når jeg var liten:-) Dessverre husker jeg ikke så mye av det, men det tror jeg kommer til å bli helt knall!:-) kos dere masse:-D

    20. har vært der før og har aldri kjent tegn til en eneste bølge, så jeg tror med mindre det blir fullstorm så er det ingenting å beskymre seg over! 🙂

    21. Jeg har vært der før og det er så gøy. Det finnes fine restauranter og litt shopping der inne, men ikke klær hvis jeg ikke husker helt feil. Dere burde dra på spaet der, det er helt himmelsk, spess når det er på en båt. Det tar bare sånn 2 dager tror jeg eller 1 dag til kiel. Men dere burde sjekke om butikkene i tyskland er åpne da dere kommer bort, siden da jeg var der så var alt av butikker stengt, så ikke noe vits å gå rundt i byen da i å med at det ikke er noen tegn til mennesker. Men kos dere da!

    22. De er vel ikke akkurat nye lenger, og jeg synes det var ganske oppskrytt. Er ikke såå luksus cruise som jeg hadde sett for meg, og bildene av bassengområdet ljuger ganske mye. Men du får det sikkert kjempegøy uansett 🙂

    23. D er 23 års aldersgrense på båten. Åssen kommer du med den daa??:p e bare lurer. For e hadde og tenkt å ta den, men er bare 21:) så lurer bare på om d er noen dager det er lavere aldersgrense eller noe??:p
      Kos deg masse:))

    24. Har tatt det cruiset før, og det er kjempe fint! Du trenger ikke å bli redd for å bli sjøsyk heller 🙂 Vil bare si at badelandet er dessverre ikke verdt et besøk, med mindre du bare vil sitte å slappe av i boblebadet.. 😀 Dere må (og kommer til å) kose dere masse 🙂

    25. Høres fantastisk ut! Har selv vært på begge skipene, og det er veldig fint! Anbefaler å stille dere i kø til kveldsshowet en halv time før, det blir utrolig fort fullt, og det er ikke sitteplasser til alle;)

    26. Jeg har vært på denne båten før og vil si at bassenget ikke er noe å skryte av! hehe! men maten var absolutt noe for seg selv! utrolig god med andre ord! 🙂

    27. Du burde glede deg masse! Har vært på Magic og det var fantastisk! Supert show om kvelden og herlige butikker. Herlig basseng også! Gled deg og god tur! 🙂

    28. Jeg vil ikke akkurat kalle det cruise, det er en alt for liten båt til det 🙂 Er vel som danskebåten, men selvsagt penere og litt større 🙂 Litt lite å gjøre der, men helt ok!

    29. Jeg jobber i Color Line, og jeg tror ikke du kommer til å bli sjøsyk 🙂 Disse skipene er så store at det skal mye til før det blir skikkelig med bevegelse i dem, som igjen vil gjøre deg sjøsyk. Hvis du likevel lett blir sjøsyk av båt, så vil jeg anbefale seaband istedenfor postafen (siden man ofte blir slapp av disse, og ikke burde mixe dem med alkohol). Håper dere får en kjempefin tur! 🙂

    30. Når skal dere reise? skal på klassetur til Polen/Tyskland for å besøke konsentrasjoneleirene osv om 3 uker. Reiser da med kiel-ferja 24.september. gleder meg sinnsykt

    31. ojj, beklager! så nå at du har skevet at dere reiser om 1uke, hehe! Dere får kose dere, og ta masse bilder sån at jeg kan se!

    32. Nyttig informasjon
      Oppmøtetid 2 timer før avgang
      Aldersgrenser 23 år
      Pass Du må medbringe gyldig legitimasjon (bankkort, førerkort eller pass) til innsjekk. Pass er i mange land eneste gyldige legitimasjon. Da det sporadisk utføres passkontroller i de landene våre skip ankommer, anbefaler vi alle våre gjester å ha med seg pass.
      Når må jeg være tilbake på båten i Kiel? Returnerende gjester (2-døgns Cruise), som går i land i Kiel, må være tilbake på skipet senest 15 minutter før avgang (dvs. 1345).

    33. ååå så utrolig gøy dere kommer til å få det! Var selv på cruise i fjor sommer, sammen med bestevenninna mi – vi hadde det helt topp!! Vårt cruise gikk riktig nok fra Barcelona, og videre til italia, frankrike og tunisia, så vi hadde nydelig vær hver eneste dag, om man ser bort ifra den ene kvelden da det var mye bølger.. Ble ganske sjøsyk da, så annbefaler deg sjøsyketabletter, ja! Dere får det nok helt fantastisk sammen! Kjenner jeg er ganske så misunnelig på dere jenter, nå 🙂 Båten dere skal være på, så jo også helt fantastisk ut 😀

    34. Ååh, gled dere!! Har vært der ikke mindre enn 8-9? Ganger! Er såå mye å se på, bra show, fantastisk mat, butikker, cafeer, de har ALT! 🙂 sjøsyketabeletter?? Helt unødvendig! Du merker INGENTING! Treningssenteret er helt fantastisk, anbefaler å løpe på tredemølla ut Drøbakssundet, haha det var artig 🙂 i kiel ville jeg gått rett opp på Sophienhof senteret! Har drøssevis av butikker som HM, New Yorker o.l og en stor sportsbutikk! De har også en alt mulig butikk med alt fra rettetenger, sminke, elektronikk til verktøy! Kos dere, tro meg, dere vil få det helt fantastisk! Stor klem <3

    35. Tusne takk for alle tipsene dere har kommet med her! Dere er så flinke til å fortelle om deres egne erfaringer fra de ulike stedene jeg drar til. Det gjør alt så mye enklere for oss! 🙂 Til dere som er bekymret for at vi ikke skal komme med på båten ettersom det er 23 års aldersgrense: Vi har søkt om tillatelse og har fått godkjennelse til å få reise. 🙂

    36. Jeg har reist på denne turen en gang. Jeg er kjempefornøyd! God mat og tiden gikk fort! Merket ikke at jeg var på båt engang. Gled deg:-)

    37. Hei!
      Har vært på Kiel båten 2 ganger og er forsatt like gøy!! Har vært på fantasy og magic, og vil si at magic hadde de beste showa!! Aqualand er ette min mening ikke verdt det.. Møt opp tidlig viss du skal på show, for det blir veldig for fullt der.. På båten har dem veldig god mat, og vil vertfall anbefale dere pizza resturanten!! Når dere kommer til kiel så må dere gå på sophienhof senteret, har mange bra butikker 🙂 Ønsker dere en fin tur og gled dere!!

    38. Ettersom båten er så stor så kjenner man ikke bølgene, det er som å være på land, så ikke noen bekymringer Marthe 🙂 Kos dere supermasse!

    39. Hei Marthe!
      Hvordan søker dere om å dra? Har veldig lyst til å dra med kjæresten min på tur. Vi er 19 og 21år, kan du forteller hvordan dere fikk det til? 🙂

    40. Du kommer nok ikke til å kjenne bølgene! Jeg var på cruise fra New York til Bermuda i sommer med Norwegian Cruiselines, riktignok en god del større skip i det selskapet, men cruisebåter er så store at du kjenner ikke bølgene:) Ha en fin tur 🙂

    41. Dere må kose dere masse masse! Skal dere på Fantasy eller Magic? Pappaen min jobber på Magic skjønner du! Håper dere får en fin tur! 🙂

    42. Marthe Berge: Heisann! Jeg tror moren til Cathrine sendte mail til selskapet hvor hun skrev at hun hadde bestilt reisen med datterens kort og ingen advarsel om aldersgrense hadde kommet opp da turen ble betalt. Send dem en mail om at dere synes det er dumt at det skal være lovlig å reise jorden rundt på egenhånd som 18 åring, men at dere som 19 og 21 åringer ikke kan få dra på to dagers cruise fra Oslo til Tyskland. Og skriv selvsagt at dere er voksne mennesker som ikke har som hensikt å dra på fylletur. Det gjorde vi og vi fikk tillatelse bare noen timer senere. 🙂 Jeg har hørt at det er vanskelig å få tillatelse når du er under 23 år gammel, men send dem en ordentlig mail så får dere det nok til dere også. 🙂

    43. Silje Marie: Å, vet du hva det vet jeg faktisk ikke! Men det finner vi snart ut av 😀 Hehe, skal huske å skrive det i et innlegg så fort jeg vet det. 🙂

    44. Jeg var på cruise fra Oslo til Kiel i sommer, utrolig fin tur! En cruise-tur på 2 dager ble til 1000 minner. Gled deg til en herlig reise 🙂

    45. har vært på disse båtene tre ganger, og fantacy er definitivt finest! Det er veldig koselig der, men man blir fort lei etter noen timer når man har fått med seg alt.. desverre. Jeg ser andre har tipset om pizzarestauranten, og den vil jeg også anbefale, sykt god pizza! 🙂 kjøp masse godt på tax free’n, og vil også anbefale parfymeriet der, der har dem veldig masse sminke og parfymer som du kan få til en litt billigere pris enn i vanlige butikker.

    46. Malin: Moren til Cathrine er medlem hos colorline så vi fikk det til 1500 kroner per person. 🙂 Det koster vanligvis mye mer, så vi har vært kjempeheldige. <3

    47. Har tatt et par venninnecruise med båten, og vi har det veldig gøy hver gang, men ikke forvent for mye av nattklubben.. Haha. De er forsåvidt ikke så veldig nye da, kom i 2004 og 2006 🙂 Har alltid hatt lyst til å bo i en av suitene deres, dere kommer nok til å kose dere!

    48. Dere kommer desverre ikke inn på nattklubben da det er 23-års grense der. Tviler på at dere kan sende mail da :p Og btw, båtene er ikke nye. Kom i 2004-2006 😉 Får skrive hvis dere kom inn på nattklubben da 😛

    49. Dette er oppskrytt. Har vært på den, ikke noe særlig. Å foresten ville ikke kalt det cruise. Det er ikke noe særlig cruise evner i forhold til et “ekte” cruise

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg