Vel fremme i Barcelona

 
 

Da var vi kommet vel frem i Barcelona. Vi har sjekket inn på et Anna Ravell Residencia som ligger rundt 10 minutter fra selve EF skolen, og det er så fint her! Herlighet, og jeg som trodde at ting ikke kunne bli bedre. Jonas og jeg har fått et stort og lyst dobbeltrom og har felles bad/dusj, og kjøkken med resten av menneskene som bor her. Alt er så nytt, fint og rent at vi nesten føler oss som husets første gjester. Vi har to gigantiske felles bad. Et for mannfolk og et for oss jenter. Kjøkkenet er toppmoderne og fører ut til en takterasse med solstoler, bord og utsikt over store deler av Barcelona by. Ellers har man også en hyggelig felles tvstue på huset hvor jeg ser for meg at EF elevene samles for å se film og spille spill.

Badene her minner jo om rene spaavdelingen..

Noe av utsikten fra takterrassen!

  

Rett ned i gaten har vi kiosker med mat, snack, flotte restauranter, og wait for it…. Zara Woman, Zara Men.. Mango Woman, og Mango Men. Jeg tror ikke jeg kunne ha blitt plassert i bedre strøk. Jonas og jeg har allerede vært ute og spist lunsj på en italiensk restaurant rett nedi gaten kalt Ginos. Noter ned jenter og gutter! Store porsjoner, billige priser, og italiensk mat som smakte NYDELIG. Jummy for the tummy.

Jeg har ikke fått sett EF skolen enda. Merker jeg er superspent på å ta en titt! Kanskje jeg får sneket meg ut og bort dit i kveld? Jonas og jeg drar på Barcelonakamp hvert øyeblikk. Han er fast bestemt på å dra i god tid og kjøpe barcelonadrakter før vi går inn på selve stadioen. Haha, stakkaren er så giret at han ikke vet hvor han skal gjøre av seg. Han har satt på alarm på mobilen sin for at jeg skal huske å ta med den riktige zoomlinsa. Første gang jeg har sett gutten redd for at jeg skal glemme kamera.

 

Så vet dere litt om hvordan man kan bo under EF språkkurs i Barcelona!
Var det ikke flott? Gleder meg masse til å se mer av skolen, stranda og byen.

17 kommentarer
    1. Det så superfint ut! Jeg elsker Barcelona, en av mine favorittbyer 🙂 Kos dere masse på kamp! Jeg har vært på Camp Nou uten å se en kamp, men bare det var litt av en opplevelse. Sikkert helt sykt å dra på kamp, selv om man ikke er så veldig interessert i fotball 😀

    2. Så herlig! Har vært på Camp Nou selv! For m opplevelse! Men hvis dere skal kjøpe drakter får dere bare ekte inne på stadion. De som selger utenfor er falske 🙂

    3. din heldiggris!! kan du være så snill å legge ut bilder fra barcelona kampen? er min drøm å se barca live, de er jo helt rå 😀 har jonas vært på old trafford før egentlig? jeg har det selv, men aldri sett united spille. sykt gøy at drømmen hans går i oppfyllelse 🙂 dere må kose dere masse. og leiligheten og alt var perfekt, that should be me!

    4. Såå fint 🙂 missunnelig!!
      Jeg har et spørsmål, har du egentlig kontakt med din mor fortsatt?? 🙂 For du blogget om henne før, men aldri nå…
      Ha en fin kveld!

    5. Så skjønne dere er, og eh, kos dere på kamp kl.23,he,he!! Måtte le godt da du skrev om oppmøte kl.15, herlig:) Ha det kjempefint videre, begge to!

    6. Herregud, jeg vil så veldig gjerne! Nå har jeg vært keen på å dra i et par år, og om to år (dessverre vokser ikke penger på trær…) SKAL jeg av gårde. Et halvår i Frankrike og et halvår i Tyskland. Om det er fantastisk og jeg får råd senere vil jeg gjøre det samme med Spania og Italia. Jeg viiil!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg