Fem dager til avreise!

Gjett hva jeg har gjort i dag? Jeg har kjøpt min aller første spanskbok! Om fem dager drar Jonas og jeg til MalagaEF språkkurs og innen avreise vil jeg i det minste kunne si ja, nei, hallo og adjø på spansk! Jeg har hatt både fransk og tysk på skolen, men spansk er jeg fullstendig blank på. Kjempedumt, for det er jo så flott! Gleder meg halvt ihjel til å lære mer jeg! Både innen språk og kultur.

Er det flere som allerede har blitt fristet til å reise på EF språkkurs i fremtiden? Man behøver ikke bare å lære spansk i Spania. Ef språkkurs tilbyr 7 ulike språk i hele 16 land! Noen av de andre destinasjonene jeg selv kunne tenke meg å dra til er Sør Afrika – Capetown, Miami Beach, Honolulu, New York, Los Angeles, Costa Rica, Paris, London, Tokyo.. Nei jeg kan holde på i det uendelige. Tenk å lære engelsk i hjertet av tropiske Hawaii dere! Hvite strender, huladansing, utflukt med ubåt, og svømming med ville delfiner. Dette er bare noe av det EF språkkurs kan tilby oss som vil lære et nytt språk i utlandet.

Det gule heftet jeg holder i hånden er en helt genial brosjyre for dere som er nysgjerrige på EF språkkurs i utlandet. Her finner dere både nyttig info og gode bilder om hver eneste destinasjon EF språkkurs tilbyr. Alt om priser, og alt om hva som faktisk inngår i de ulike kursene står blant annet her. 

 

Denne brosjyren kan dere bestille HER
Det er selvfølgelig helt gratis!

37 kommentarer
    1. Om du noen gang drar til Miami Beach, må jeg bare advare om varmen og luftfuktigheten! Den er helt EKSTREM, du aner ikke. Jeg var på ferie der i juli, da var det i tillegg en hetebølge der, så jeg ble dessverre så dårlig av varmen at jeg måtte dra hjem tidligere.. :/ Så det må man være forberedt på! Det er tusen ganger “verre” enn syden varme :p

    2. Last ned appen Duolingo!! Der får du lære gloser, grammatikk, muntlig, skriftlig osv innenfor mange temaer, spesielt hverdagslige. Du har fem “liv” på deg i “one lesson” og etterhvert som du klarer nivået låses neste nivå opp. Har lært meg masse spansk i løpet av en 3-4 dager allerede, og det beste av alt er at det er helt gratis og du kan bruke så lang tid du vil 😀 anbefales!

    3. Vi hadde en prøvetid på skolen på alle de språkene vi kunne. På de to ukene lærte jeg meg å telle til 15 på spansk, og til 10 på tysk så jeg kan hvertfall si (ikke skrive) 15 cola på spansk 🙂

    4. Du får ha god tur Marthe! Jeg lurte på om du har noen tips, med tanke på jobb. Jeg har akkurat fått meg jobb i en sportsbutikk, men føler meg bare unyttig og i veien når jeg er der, og har du noen tips til å huske det som er på salg.

    5. Jeg var på Hawaii i sommer, og må si at det er en helt fantastisk plass. Skal tilbake neste år! Men selv vil jeg anbefale Great Barrier Reef og the whitsundays i Australia om du vil dykke og slike ting. Kos dere masse på tur i Spania 🙂

    6. Spania er et veldig fint land, men pass på er en del lommetyver ute og går! Kos deg masse på tur Marthe!

    7. Du er så heldig som skal reise med EF!! Jeg drømmer meg selv bor til Tokyo, har bestilit brosjyre og fått snakket med en hyggelig veileder på EF, håper jeg får reis til sommer på et EF språkkurs!!! PS: fin du var på håret

    8. Gleder meg til å følge deg og bloggen mens du/dere er på språkreise 🙂
      Jeg kunne en del spansk før. Besteforeldrene mine bodde i spania når jeg var liten og det ble en god del turer nedover når jeg var yngre, og jeg plukket opp språket ganske fort. Itillegg hadde jeg spansk på ungsdomsskolen. Men, det aller aller meste er glemt den dag idag, dessverre.

    9. Jeg bestillte språkreise til Malta nå i kveld, og gleder meg sååå masse! Det er fortsatt nesten ett år til, og jeg tror det blir vanskelig å vente så lenge. Jeg har hørt litt forskjellige ting og EF,om kvaliteten på reisen osv, så det blir supert å få vite hvordan du hadde det på tur! Jeg misunner deg utrolig, og kunne godt tenkt å dra om fem dager selv, hehe!

    10. Ikke svøm med delfiner. Jeg har selv gjort det, og sitter igjen med dårlig samvittighet etter å ha sett på dokumentaren The Cove. Se den, og du vil ombestemme deg på flekken.
      Vær så snill – ikke gjør det.

    11. Åå så heldig! Har så lyst å reise selv nå.. Gått på skolen i litt over en uke og er nesten lei vg3 allerede! Haha.. Men kan trøste meg med at jeg forhåpentligvis drar med EF til Honolulu om et år 😀 blir gøy å høre om opplevelser/erfaringer med EF! Digger bloggen din forresten!!

    12. Så heldige! Spansk er et helt nydelig språk, både å kunne sjøkv og å høre på! Gled dere 🙂 god tur, kos dere masse!

    13. dette har ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg så jusst en film, og hun ene i filmen ligna så sykt på deg!! 😛 det synes ihvertfall jeg ^^
      filmen heter “from prada to nada” og hun i filmen heter Mary 🙂 du kan se den på viaplay, si ifra hvis du ser den, og si hva du syns, om dere ligner ^^

    14. Nicoline: Åh, årene på videregående kan være slitsomme og ensformige, men bare hold ut det siste året! Studietiden på universitet er så mye bedre. <3 Og skal du til Honolulu om et år så har du i hvert fall noe fantastisk å se frem til 😀 Herlighet så fint du kommer til å få det der. <3

    15. M: Tusen takk for det! <3 Hmm, i begynnelsen så er det vanskelig å huske på alt og da er det fort gjort å spørre de andre ansatte om de samme spørsmålene hundre ganger. Jeg gjorde det selv i begynnelsen på Vero Moda. Det lureste er nok kanskje å ta med seg en liten notatbok og skrive ned det du sliter med å huske på. Når du kommer hjem fra jobb kan du sitte og lese litt i boken og prøve å pugge litt! Det har jeg selv gjort både da jeg jobbet i restaurant og måtte pugge oppskrifter og tips til serveringsmetoder, og på Vero Moda da det var varereturer og lignende på kasse som jeg aldri klarte å huske. Hehe 🙂 Masse lykke til i ny jobb. Det blir bedre etter hvert! <3

    16. Hvor lenge skal dere være i Barcelona? Jeg skal dit på EF språkkurs 1. september, og gleder meg masse! 😀

    17. så sinnsykt gøy! åh misunner deg s masse som skal reise, for du kommer til å ha det så gøy 🙂 og språkreise av alle ting, DET virker gøy det 😀 kan tenke meg det skal bli kjempespennende og jeg gleder meg så til å følge deg på turen!

    18. Besteforeldrene mine har hus i malaga, nerja. skal du dit? der er det kjempekoselig og mye ting man kan gjøre! skal du til nerja? :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg