Steg for steg – Ukens hestehale

 

Det var flere som ønsket et steg for steg innlegg av frisyren jeg la ut litt “sneek peak” bilder av tidligere denne uken. Her kommer endelig innlegget! Dette er jo en superenkel frisyre, men jeg tror det lønner seg å ha litt lengde og tykkelse på håret. Har du litt krøller før du begynner så tror jeg også at det virker inn på resultatet. Jeg hadde litt restekrøller da jeg gikk med hestehalen selv og mitt resultat ble jo superkult!

De fire små stegene som skal til får dere under her. Det er ikke så avansert som det ser ut som. Ellers må dere selvfølgelig bare legge igjen en kommentar om dere lurer på noe. Jeg er tilgjengelig i kveld!

Slik gjør du:
1. Sett håret i en høy hestehale.
2. Del halen i to og tvinn håret helt ned til enden.
3. Når hele halen er tvunnet tar du tak i en tynn stripe hår og trykker resten av håret i halen oppover som vist på det nederste bilde til venstre under her. Når håret er trykket helt opp, drar du det naturlig ned igjen og vips så har du fått litt mer volum i hestehalen.
4. Fest nå et strikk nederst eller midt på hestehalen. Lar du nederste del henge fritt så er det veldig pent om du lager en liten krøll på håret. Krøll gjerne bare enden og gre det etterpå slik at du får litt fall. Det er dette jeg har gjort på de øverste bildene. Jeg syntes det ga hele frisyren et lite løft!

 
 

Vips så har du en litt mer spesiell variant av hestehalen!

Noen som har prøvd dette før?

24 kommentarer
    1. Jeg har prøvd selve tvinne delen, men ikke med krøll nederst, det skal jeg teste ut nå. Kanskje jeg kan ha denne frisøren i morgen på skolen 🙂

    2. Utrolig stilig frisyre, er basic men samtidig stilig! Når det er sagt så skjønte jeg ikke hva du mente med at du trøkker håret opp i halen og den delen der…. hehe

    3. Du lager så mange stilige frisyrer! Problemet mitt er bare at jeg har så glatt hår, derfor blir det sjeldent særlig vellykket når jeg prøver meg på dem 😛

    4. Connie: Hehe, det var forferdelig vanskelig både å skrive og å vise med bilder. Skulle jo så absolutt hatt et videokamera til denne frisyren. Men det er ganske logisk når man holder hestehalen i håret. Etter at du har tvunnet det helt til bunnen av hestehalen, holder du en veldig liten tust med hår i den ene hånden mens du skyver alt det andre håret oppover mot strikket av halen. Det vil nå se veldig bustete og rotete ut. For å få frisyren pen igjen så skyver du bare håret ned samme vei til det møter den lille hårtusten du hele tiden har holdt igjen. Så fester du med strikk enten på midten slik jeg har gjort på de øverste bildene, eller nederst slik jeg har gjort på de nederste bildene 🙂 Haha, huff. Skjønte du noe av det?

    5. seriøst? hvorfor er du så fin? ååh, du har alt 😮 håret ditt er dødsfint, du har den fineste stilen også er du så fantastisk god og grei 🙂 hestehalen din var dødsfin også har du så veldig fin farge på håret. sånn farge jeg vil ha men aldri får til å få, haha :()

    6. Gurimalla! Du er så himla pen og jeg får så UTROLIG mye inspirasjon av deg! Den frisyren skal jeg bruke på skolen i morgen. Du er så utrolig flink! 🙂

    7. dette er en superfin og enkel frisyre.. tenkte bare å nevne at det er viktig å tvinne hver del motsatt når du tvinner den sammen slik at den ikke surrer seg opp igjen og bare blir en hestehale når du er ferdig;)

    8. Tittet gjennom bloggen din ved en ren tilfeldighet igår, og må bare få sagt hvor flink du er! Jeg har aldri vært flink til å eksperimentere med håret mitt, det blir liksom alltid hestehale eller løst. Har prøvd ut noen av de enkleste variantene nå, og jeg elsker det! Tusen takk for gode tips!

    9. Marie: Nei så hyggelig! 😀 Tusen takk for en oppmuntrende tilbakemelding 🙂 Blir så glad for å høre at leserne tar i bruk tipsene mine og får det til! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg