Vinn et års gratis trening hos Elixia

Det er tre dager igjen til Jonas og jeg reiser! Det betyr også tre dager til bikinien skal på. Jeg har nevnt det før og jeg nevner det igjen. Reiser er min aller største motivasjon. Jeg blir alltid en aktiv løper en måned før avreise, og denne måneden har heller ikke vært noen unntak. Hvem liker vel ikke å strammes opp litt før man skal sprade rundt i bikini i en uke? For ikke å snakke om å daglig avbildes på en blogg hvor 16 000 jenter studerer deg fra topp til tå. Klart jeg får litt ekstra, gratis motivasjon av det!

De siste ukene har jeg tatt del i et spennende, lite treningsprosjekt! Jeg har testet ut hvilken effekt sportsdrikken Imsdal Aktiv gir til treningen, og jeg har lært så vanvittig mye! Jeg som pleide å være en av dem som aldri tok seg bryet til å ta med vannflasken på treningstudio. Hvorfor drasse på en vannflaske? Jo, det kan jeg fortelle dere nå. Det er så ufattelig viktig å drikke under treningsøktene jenter. Det er kanskje ikke alltid like lett å huske på, men fra og med i dag vil jeg at vannflasken skal være deres venn! Bær den med dere hvor enn dere går. Etter å ha tatt del i dette lærerike prosjektet, har jeg ut i fra mine nye erfaringer lyst til komme med litt drikketips til de dere! Følg tipsene mine under her, og drikk rikelig med vann så vil også dere merke en bedre effekt av treningen i fremtiden.

Marthes drikketips for økt prestasjon:
1. Ikke start treningen med for lav væskebalanse. Da vil ytelsen bli betraktelig redusert.

2. Feil bruk av sportsdrikk ødelegger mer enn den hjelper. En sportsdrikk bør kun drikkes før/under/etter treningsøkter på 60 minutter eller mer. Dette fordi den rehydrerer og gjennopretter væskebalansen raskere enn vann, gir energi, og erstatter tap av mineraler og salter som man mister gjennom svetting. Trener man under 60 minutt og har spist/drukket tilstrekkelig før økten så vil vanlig vann være det beste.

3. Drikk ofte og små porsjoner. Gjerne hvert 10-15 minutt. (100-150ml)

4. Drikk før du rekker å bli tørst. 1% væsketap gir 10% tap av prestasjon. Noe å huske på!

5. Velg den sportsdrikken som passer deg best! Da tenker jeg ikke på smak. De tre største sportsdrikkene i Norge er Imsdal Aktiv, YT og Powerrade. Alle tre inneholder de viktigste næringsstoffene for økt yte under treningsøktene, men de er likevel forskjellige og de passer ikke alle og enhver. YT sportsdrikk er foreksempel utviklet for olympiatoppen av utøvere som gjerne trener 20-30 timer i uken. Derfor har denne drikken 50% mer sukker og karbohydrater enn de to andre. Er man opptatt av å redusere unødvendig sukkerinntak så kan dette være noe å tenke på! Powerrade er den største sportsdrikken på markedet og er produsert av Coca Cola. Den inneholder både kunstig søtningsstoffer og kunstig farge. I tillegg til dette så mangler den viktige mineraler som man mister gjennom svetting. Imsdal aktive er den eneste sportsdrikken som ikke inneholder kunstig søtning. Drikken er laget av naturlig kildevann samtidig som den inneholder den anbefalte dosen av mineraler, karbohydrater og salter for økt ytelse av langvarig utholdenhet. Imsdal Aktiv er altså like effektiv, men mye sunnere og mer naturlig. Så smaker den likevel så godt at man nesten får lyst til å drikke mer enn nødvendig. Det er da alltid et stort pluss i boken!

 

Dere må gjerne lese mer om sportsdrikker på www.fitnessbloggen.no Der finner dere en veldig god artikkel med gode treningstips, enda flere tips til valg av riktig sportsdrikk, og nyttig informasjon om hva de ulike sportsdrikkene faktisk inneholder. Høres dette interessant ut så finner dere artikkelen HER.

Konkurranse:
Helt til slutt vil jeg informere om en spennende konkurranse! Ved å klikke dere inn på Imsdals facebookside HER, og besvare tre spørsmål, kan du bli med i trekningen om å vinne et gratis år med trening hos treningssenteret Elixia, et helt års gratis forbruk Imsdal Aktiv, en Elixia sportsbag og et Imsdal treningshånkle. Hvis ikke det er en bra premie så vet ikke jeg!

MASSE LYKKE TIL!

               Annonse

33 kommentarer
    1. Til alle dere som leter etter noe beskyttelse mot mobiler og macer som også er fint!!
      gå inn på http://www.frydaze.com og design dit helt eget deksel til mobil og mac 🙂 du vil da ha et helt unikt deksel. du kan bruke dine egne bilder, farger og tekst 🙂
      “CAMILLA50” er en kode som gir dere 50% rabatt på alle deksler 🙂
      dekselet vil ligge i postkassa deres innen et par uker 🙂

    2. Grunnen til at det heter imsdal aktiv er fordi den er for aktive folk, fordi den har så sinnsykt mye sukker i seg. Det er utrolig usunt med sånt vann, og sukkernivået kan sammenliknes med brus. I red bull er det 27,5 gram sukker og i imsdal aktiv er det 27,3 gram sukker. Da kunne du like godt ha drukket en redbull etter trening i stede for vann. Du kan lese mer om det her: http://www.side2.no/helse/article3588694.ece

    3. Den hørtes skikkelig bra ut! så bra at du gir leserene dine tips og motivasjon Marthe! går på håndball, hvor nok energi er superviktig! kansje dette blir den nye favoritten;)
      klem<3

    4. Du som ser så fantastisk ut hele tiden?
      Haha, godt å vite at du også trener slik at det er håp for oss andre også 🙂
      Har du andre reiseplaner framover, bortsett fra språkturen?
      Sandra/reisedagboka.net

    5. Sandra: Hehe, du er vel god! <3 Viktig å føle seg bra på innsiden også da 😀 Jeg har nok noen reiseplaner for resten av året ettersom studieplanene gikk litt rett vest. Hehe. Første nye reise skal jeg fortelle mer om i morgen tenkte jeg. Det blir bare en weekendtur med spa, shopping, god mat og løøøve i første omgang. Ellers vil jeg både til Egypt og til Thailand igjen, men for øyeblikket så er det jo ikke mulig å dra til Egypt. <3

    6. celina: Så hyggelig å høre at du likte innlegget Celina! 🙂 Håndball er moro. Jeg gikk selv i flere år og var både keeper og ving i min tid som håndballspiller. 😀

    7. Digger deg og bloggen din, Marthe! Men hvis du ikke har hatt med deg vannflaske på trening tidligere, så har du virkelig ikke trent hardt nok. Du skal ha behov for å drikke uansett.

    8. vann med smak, er veldig skadelig for tennene.. ph verdien på imsdal sportsvann ligger på 3,4. dette basert på en skala fra 0-14, hvor 0 er svært surt, eller etsende.
      i tilegg til at sportdrinkene her i norge, er svært dårlig for tennene dine på sikt, inneholder disse drinkene masse sukker, ( ikke la deg lure av sukkerfri etiketten)
      disse smakene på imsdalene sine, er akkurat dette som inneholder sukker, fruktsukker, og det er faktisk bare sukker og vann, puttet i disse.. så igjen, ikke sunt. uansett om du trener, ikke trener.. så er det viktig å holde blodsukkert stabilt gjennom dagen, dvs. kroppen trenger ikke så mye sukker vi putter i oss, dagelig.

    9. Hej!
      Allt bra? 😀
      Gillar du tävlingar, makeup, mode och insperation lika mycket som jag?
      Då skulle du gilla min blogg, jag har just nu en tävling och veckans blogg igång, kika gärna in! 😀
      Super fin blogg förresten! 🙂

    10. Takk for tipsene!
      Det er hetl utrolig hvor fine bilder du har på bloggen, virkelig!!! Må bare si det og har sagt det før, ALLE bildene er så gjenomførte og flotte. Man kan se at du ikke er som alle andre bloggere som tar noen bilder med mobilen å legger det ut bare for å oppdatere, men du bruker tid på dette, og det gjør at du er etter min mening det beste bloggen du kan finne!!! Stå på! (har aldri sett så mange fine bilder på en blogg før)

    11. Stine: Neida det har jeg helt sikkert ikke. 🙂 Jeg har bare pleid å løpe i halvannen time og drikke når jeg kommer hjem. Så tar jeg styrken på stuegulvet!

    12. Om du eller noen virkelig kan glemme vann på trening, tviler jeg veldig på at en treningsøkt har vært gjennomført. Det er umulig å trene uten å måtte drikke mye vann, både styrke og kondisjon..

    13. Om du eller noen virkelig kan glemme vann på trening, tviler jeg veldig på at en treningsøkt har vært gjennomført. Det er umulig å trene uten å måtte drikke mye vann, både styrke og kondisjon..

    14. Jeg synes det er litt latterlig at så mange drar opp sukker i Imsdal Aktiv – det er jo en SPORTSDRIKK! Meningen er at man skal ha mer energi til å trene hardere for så å få enda mer ut av de hardeste øktene og ikke gå tom… Har den liksom mer sukker enn andre sportsdrikker?? det tror jeg ikke

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg