Vi drar på EF språkkurs!

 
 
 

Åjada! Dere leste riktig. Mange av dere gjettet det også da jeg holdt den blå EF permen i forrige innlegg. 25 august drar Jonas og jeg på EF språkkurs til Malaga for å lære det spanske språket, den spanske kulturen og selvfølgelig forhåpentligvis også for å få litt nye bekjente! EF er et internasjonalt firma som har studenter fra over hele verden, så her er sannsynligheten stor for å skaffe seg nye venner fra mange andre land. Jonas og jeg blir i Malaga i tre dager og kommer derfor til å ha et spesielt hurtig-språkkurs. EF språkkurs går vanligvis over minst 2 uker, men jeg vil få en god smakebit på hvordan disse språkkursene fungerer, hvordan studentene bor, og hvilket opplegg EF har både for undervisning og fritidsaktiviteter. Dette skal jeg selvfølgelig formidle videre til dere lesere på en realistisk og god måte.

Noen av dere har allerede vært på både språkreiser og språkkurs med EF. Dere vet vel allerede alt om hvilken uforglemmelig opplevelse dette kan gi! Andre har kanskje bare hatt lyst, men sitter inne med tusen spørsmål til hvordan dette fungerer. Jeg skal prøve å hjelpe og besvare alle spørsmålene deres ved å oppleve og erfare et kurs selv. Ikke bare i èn by, men i to! Hihi. *GLEDESHYYLl*

Etter tre dager i Malaga, reiser Jonas og jeg videre til Barcelona for å fortsette språkkurset der, bo på den vanvittig flotte EF skolen rett ved beachen i Barcelona, være med på opplevelsesrike aktiviteter og selvsagt bare nyte mer av alt den spanske kulturen har å by på. Høres bra ut? Det er fordi det ER bra!

Vi har gledet oss så lenge nå at vi nesten ikke holder ut i 10 dager til. Jeg kommer til å være i Barcelona på 21 års dagen min i år. Hvor fantastisk er ikke det? Åh, gøy gøy gøy. Jeg kommer til å fortelle dere alt dere vil vite om de to byene så fort jeg kommer ned, og jeg kommer til å knipse en mengde bilder av skolene studentene bor på, alt av opplevelser vi blir med på, selve byen, strender.. Hva enn dere vil ha!

  
 

Har dere lyst på en brosjyre for EF språkkurs i utlandet så kan dere bestille dette helt gratis HER. Veldig greit å lese gjennom om man kunne tenke seg å dra på et EF språkkurs i hvilket som helst land selv. Mer om EF språkkurs i Malaga kan dere lese HER, og mer om EF språkkurs i Barcelona kan dere lese HER. På disse nettsidene finner dere blant annet både videoer og bilder av skoleområdet, fritidsaktiviteter, strender, og mer av det de ulike byene har å tilby. Her finner dere også MYE nyttig informasjon! 

Har du vært på EF språkkurs før så legg gjerne igjen en liten kommentar! Jeg synes det er kjempestas å lese om deres erfaringer og deres opplevelser når jeg skal ut og reise selv! Har dere noen lure tips å komme med så blir vi evig takknemlige for disse.

                    Min reise er i samarbeid med EF

71 kommentarer
    1. Så kult, Lykke til! Har dessverre ikke vert på språkkurs med ef eller noen andre tidligere men, jeg har tenkt og reise 1 år til USA når jeg er ferdig med videregående skole.

    2. Så utrolig fett! Det blir nok kjeeempegøy og veldig nyttig! Gleder meg til å følge med 🙂 Men jeg lurer på hvordan du løser dette med studiene. Du har jo skole i denne perioden, eller? 🙂

    3. Dere må besøke La sagrada familia i Barcelona! Det er en fantastisk opplevelse selv for de som ikke er særlig kultur interesserte:)

    4. Martha: Ja, det blir så moro å blogge fra varmen igjen! 🙂 Ja det har jeg, men vi har ingen obligatoriske oppmøter og har kun to dager med skole i uken så det går nok greit med èn uke ferie 🙂

    5. Johanne: Tusen takk Johanne. 🙂 La Sagrada familia er notert ned! Vi har bare tre dager i hver by, så vi må prøve å i hvert fall få med oss det aller viktigste av hvert sted! <3

    6. Jeg reiste med EF når jeg dro på utveksling til USA. Ikke et språkkurs da, men 11 måneder med en annen kultur og engelsk! Man drømmer og tenker på engelsk etterhvert! Beste valget jeg har gjort, for ellers hadde jeg ikke endt der jeg er i dag!

    7. Var i Los Angeles på språkkurs med EF i sommer!! Vil serr tilbake neste år. Du burde glede deg Marthe:)

    8. åå så spennende! Jeg har ikke vært på noe språkreise, men jeg reiser til Kansas på utveksling til USA med EF neste høst! Gleder meg utrolig masse!!!

    9. Høres kjempe morsomt ut! Men skal du til Roma også? Siden det er bilder fra Roma i innlegget 🙂

    10. Ååh, jeg gleder meg som en gal til å lese om reisen din! Og ikke minst se alle de fine bildene du kommer til å ta… Og ha gjerne lynkurs i spansk med oss også når du kommer tilbake! Hehe 😀 Kos dere masse!

    11. Spania er så nydelig, spesielt Barcelona! Spansk er også et utrolig fint og morsomt språk. Dette blir nok en uforglemmelig tur tenker jeg. God tur og kos dere masse 🙂

    12. Åå så kjekt! Jeg har veldig lyst å dra på språkreise med EF selv! Så kanskje jeg tar meg en tur etter å ha lest om din tur 🙂 Jeg har vært i Barcelona og der er det mye å se og gjøre. 🙂 håper du får en fin reise! Kan dere noe spansk forresten? For det er en liten fordel 🙂 hehe

    13. Så heldige!! var på språkkurs i sommer med EF i Malaga. Må bare si at dere kommer til å få en helt fantastisk reise som dere sent vil glemme. Du vil få venner fra forskjellige land i tillegg til å utdype deg i et språk. EF er ikke det beste selskapet dere kan reise med, ble veldig mye surr, og reisen vår ble avlyst 2 ganger på grunn av få påmeldte, (skulle egentlig ikke til Malaga). Og lederen var ikke helt tipp topp. Vi fikk advarser for ting vi ikke hadde gjort eller viste om. Men de lokale lederene var kjempehyggelige, og alt i alt var det en fantastisk tur med mange opplevelser.
      Kos dere masse på tur!! 😀

    14. åhh, du må kose deg såå utrolig masse Marthe! Jeg har akkurat vært på en mnd reise med EF! Jeg var i Florida, Cocoa beach hele juli og er såå utrolig fornøyd! Vi hadde utrolig fagelige og dyktige lærere på skolen, hotellet var fint og vi opplevde såå utrolig masse! Tror jeg ikke hadde opplevd det samme om jeg hadde reist med mine foreldre, for EF har kontakter som gir deg fordeler så du plutselig føler deg så mye mer av kulturen! Det var selvfølgelig småting å sette fingeren på, men det gjorde ikke turen dårlig heller! Kan gi eksempler som: til tider veldig lite fritid, og utrolig dårlig med beskjeder .. Men nå tror jeg USA er litt anderledes da det er mye større og mye mer strengt, men herreguud så bra det var uansett! Fullt kjør hele dagen er noe jeg elsker, så fritiden får jeg ta igjen når jeg er på ferie med andre! Du må kose deg såå utrolig masse, jeg har veldig mye mer å si om EF og informajson, men skal prøve å ikke skrive for mye her heller, hahah! kos deg massemasse !
      [email protected]
      mvh. Lise! 🙂

    15. Åå, blir jo helt misunnelig her! Jeg kom hjem fra Barcelona for en uke siden, og FOR en fin by. Deilig vær, masse å oppleve, og stranden er helt fantastisk! 3.fineste stranden i Europa, har jeg hørt. Kos dere masse!
      PS: Hvis dere får tid, må dere innom Bouqeria Market som ligger i La Rambla! Et enormt marked med masse frukt, smoothies, kjøtt, godteri, nøtter, og mye mye mer!

    16. Det kommer til å bli minner for livet! Jeg var på språkreise med ef i 3 uker i England i sommer. Det var bare helt fantastisk, jeg lærte utrolig mye, og ef sørger for at du får opplevd så mye som mulig!Og ikke minst fikk jeg herlige venner for livet! Gled deg masse! Eneste tipsene jeg har å komme med er vel egentlig at du bare må nyte hvert sekund og å ikke pakke for mange gensre!;)

    17. EF er så bra, dere burde glede dere! Jeg har hatt 3 måneder med språkkurs på Honolulu, 3 måneder jeg aldrig kommer til å glemme. Det ser ut som mange forveksler EF språkkurs med språkreiser her, sykt missunnelig Marthe! 😛

    18. Jeg har ikke vært på ef språkkurs , men søstera mi Marte var just på en tur til USA i et helt år. Ho syntes det var kjempe gøy og at hun anbefaler det

    19. Barcelona er virkelig en fantastisk by! Det går ikke an å bli lei den byen. Har vært der fire ganger og elsker byen like mye fremdeles! Det er så mye gøy å gjøre i Barcelona:D Anbefaler virkelig å ta noen av de toetasjers sightsingbussene som kjører rundt i byen. Noen av de stedene bussen kjører forbi er utrolig vakre, og man får sett utrolig mye av byen. Bussen kjører også forbi kjente bygninger som bla La Sagrada Familia. Disse bussene tar litt tid, men det er virkelig verdt det!
      Shoppingen er også helt super i Barcelona, både i gater og på kjøpesenterene! Bare ta kontakt om du lurer på noe, eller om du vil ha flere tips når det gjelder Barcelona<3

    20. Jeg har vært på språkreise i sommer i England, noe som var en helt fantastisk opplevelse! Håper dere får det kjempefint i Spania, gleder meg til å lese mer om det 😀

    21. Hei :-). Du er en veldig flonk blogger og jeg ser opp til deg. Men hva skal du gjøre med studiene og unoversitetet nå som du skal reise med EF?

    22. Jeg var på språkreise i Malta i 2012 og i California, Long beach i sommer med EF. Begge reisene var en helt fantastisk opplevelse. Jeg har lært så mye nytt og fått mange nye venner fra hele verden.
      Kos dere masse i både Malaga og Barcelona 🙂

    23. GUD, DETTE BLIR BRA!! gleder meg på deres vegne nå, Marthe 😀
      Har selv flyttet til spania denne sommeren, for å studere i 10 måneder. Har allerede vært her en uke, og klarer nesten ikke vente til skolen og studiene er i gang. Spania og spansk kultur er toppen! Og det spanske språket ikke minst.. gleder meg til jeg forstår litt av hva alle rundt meg sier.
      Ha en aldeles fin tur, og nyt hvert ett minutt! Gleder meg til updates <3

    24. Jeg vil også på Språkkurs! Har hørt at EF er såååå mye bedre enn andre som driver med språkkurs. Søsteren min skal til Costa Rica i januar med EF Språkkurs, skulle ønske jeg kunne bli med. PS: digger stilen din Marthe!

    25. så kult at du skal reise med EF! jeg digger stilen din Marthe, du er så pen. Kan du ta masse bilder av EF Malaga? Jeg skal ditt i sommer med 3 venninder, vi gleeeeeder oss!

    26. Så gøy! Har vært begge plassene, verldig fint der! Meen til noe annet; mange er virkelig ikke fornøyde me EF..untatt bloggere som har fått det sponset. Så det jeg vil frem til er at du sirer din mening ærlige mening om EF når du kommer hjem. Ellers masse god tur!:D

    27. Har ikke så mye erfaringer med Malaga og Barcelona, men var fire uker i Long Beach, California med EF og kan bare si at dette selskapet er genialt! Flinke og søte ledere, et bra opplegg og 100%trygt for bekymrede foreldre. Gled dere:) !

    28. Tonje: Så gøy! Gleder meg. 🙂 Hvis du leser i kommentarfeltet her så er det veeldig mange flere enn bloggere som er fornøyde med EF reisene sine 🙂 Tusen takk for det! 🙂

    29. Veronica: Åh, ja jeg skal knipse bilder i hopetall 😀 Er det noe spesielt du kunne tenke deg at jeg viste frem eller noe du vil jeg skal skrive litt ekstra om så er det bare å si fra! 🙂

    30. Solveig: Så hyggelig å høre Solveig 😀 Åh, jeg har bare sett videoen fra Costa Rica og det ser fantastisk ut der også! Du får hive deg med på turen du også 😀

    31. Emilie: Tusen takk for tilbakemeldingen Emilie. Setter stor pris på tips! 🙂 Sightsingbusser er notert ned, og shoppingen i Barcelona… JEG KAN IKKE VENTE! 😀 Hihi. <3

    32. Christine Hindenes: Ja dette blir så spennende! Nå må vi bare holde ut i 10 dager til. Hihi. <3 Vi kan dessverre ingenting spansk fra før av, men vi må nok prøve å lære oss det helt grunnleggende nå frem mot reisen. Jeg hadde tysk og fransk på skolen, men aldri spansk. Endelig får jeg lært litt av dette også 😀

    33. Du burde virkelig glede deg !! 🙂 Er på ferie i Fuengirola nå, halvtime fra Malaga. Så utrolig fint der, virkelig. Vært over 40 grader her hver dag, så bare å se frem til det! dere får kose dere masse 🙂

    34. Heldig du er! Kom i juni hjem etter fire måneder i Barcelona med EF, fantastisk opplevelse og uforglemmelige minner 😀
      Kos dere masse!

    35. Har vært på språkreise med EF i Bournemouth, på sørkysten av England i tre uker for to år siden 🙂 Det var en helt fantastisk opplevelse som jeg aldri kommer til å glemme! Jeg lærte så mye og forbedret engelsken min veldig mye! Det er så utrolig fantastisk, du må bare glede deg! Håper du får en like fanatstisk opplevelse som jeg fikk! : D

    36. Hvis skolen/campusen du skal til i Malaga har lærere/ledere som (blant annet) heter Nico, Jorge og Carmen, så MÅ du hilse Jorge og Carmen fra en norsk jente som heter Mari 😀 Er jo ikke sikkert du ender opp på den skolen som jeg var på, men man vet jo aldri! 🙂

    37. Åh, det hørtes utrolig deilig ut! Jeg om hjem for tre uker siden etter en måned i California med EF. Det var utrolig morsomt og jeg lærte masse, dere har virkelig noe å se frem til! 😀

    38. Det bilde du har lagt ut to ganger sammen med bildene fra Barcelona er Petersplassen i Roma. Så den får du nok ikke sett i Spania 🙂

    39. Åå, du er så heldig. Jeg var på språkreise med EF nå i sommer. Da var jeg tre uker i Brighton, England, sammen med bestevenninnen min. Og jeg må få si at det er en opplevelse jeg aldri vil glemme. Uansett så vil jeg bare si at pass på å sov MYE og slapp av før du drar. Rett og slett fordi det er et opplegg helt fra du står opp til du skal legge deg. Det er kanskje ikke et veldig stort problem når kurset bare er i to dager, men etter tre uker skal jeg love deg jeg var utslitt. Fikk max to timer alenetid til å slappe av på rommet og være for meg selv i løpet av en dag. I samme slengen kan jeg vel bare si at jeg Elsker deg og bloggen din, og har fulgt med på den helt siden du en eller annen gang for noen år tilbake helt random kommenterte bloggen min. Kos deg masse i Barcelona!!! :):)

    40. Åh så spennende! har aldri vært på språkreise selv, men var i både Malaga og Barcelona på ferietur i sommer! De to byene er virkelig herlig, dere burde glede dere kjempemye! I Barcelona er det itillegg til La Rambla og hovedshoppingstrøket mange kjøpesenter som jeg anbefaler deg å besøke! Her er det veldig mange butikker og ofte bedre utvalg enn i hovedgaten 🙂

    41. Kom hjem fra Ef språkkurs i Malaga for bare et par uker siden og alt jeg har å si er: WOW! FOR en opplevelse. Fikk sett så utrolig mye og det ble virkelig minner for livet ettersom jeg ble kjent med så utrolig mange fra hele verden på kun to uker. Det er utrolig flott der!:) GLED DERE! 🙂

    42. Jeg er i California nå, som utvekslingsstudent:) reiser igjennom EF og skal være i 10 mnd! Har bare vært her i 2 uker, men har allerede opplevd masse av den amerikanske kulturen! God tur 🙂

    43. Kom hjem fra en uke i Barcelona i natt. 😀 fantastisk vakker by. Anbefaler og ta en tur til park Guell, diagonal mar er et kjøpesenter i den ene enden av den 4 km lange stranda, der er for eksempel primark. Anbefaler også avinguda del portal de l’angel. Det er en shopping gate med Europas beste hm butikker og store zara butikker. Mare magnum er også et bra kjøpesenter. passeig de gracia er en shopping gate med merke butikker. Og er du på standa koster parasoll og solsenger. Tror det var 6 euro for hver av delene. Kan fortelle masse mer om interesse. Kommer også ting legge ut litt fra Barcelona på bloggen fremover. 🙂

    44. Bodde i Malaga, nærmere bestemt Mijas pueblo i fjor og har store planer om å flytte ned igjen 🙂 du burde glede deg, costa del sol er et nydelig sted 🙂 gleder meg til å følge bloggen din for å se hvor dere reiser:D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg