My everyday makeup

 

Her kommer et etterlengtet sminkeinnlegg! Jeg mistet tellingen på hvor mange lesere som ønsket seg et sminkeinnlegg for lenge siden. Spørsmål som “Hvilken sminke bruker du?” dukker opp i kommentarfeltet hver eneste dag. Nå skal dere endelig få svarene deres! Under får dere remset opp produktene jeg bruker til hverdags. Festsminke med øyenskygge og leppestift kan vi ta en annen dag hvis det er ønskelig?

 

1. Aller først legger jeg et tynt lag Max Factor foundation 106 rundt neseområde og under øynene. Dette for å skjule poser og urenheter. 2. Når foundationen er helt tørr, legger jeg et lag “All in one face base” farge 052 fra Body Shop. Dette pudderet er bare fantastisk. Huden blir matt og fin, akkurat slik jeg vil ha den. 3. Til slutt pudrer jeg meg med solpudderet fra H&M. Et pudder til 59 kroner som gir en herlig gyllenbrun farge. 4. Når huden er ferdigsminket, fyller jeg brynene med litt ekstra farge. Brynpennen min fås kjøpt på parfymeri og heter Dior 553. 

 

5. Rougen min er egentlig bare et solpudder i form av kuler fra Body shop. Dette er litt mørkere og derfor synes jeg det passer ypperlig som rouge. Denne legger jeg kun ved kinnbena. Solpudderet/rougen heter “Brush on bronze”.  

 

6. Nå gjenstår bare øyne og lepper! Aller først legger jeg en svært liten strek sort eyeliner i merket Lancôme. Pennen heter “Le Cryon Khol” og sitter som et skudd hele dagen. Til hverdags har jeg kun en tynn strek ytterst på øyelokket, og nesten inn mot midten av øyet. 7. Deretter vipper jeg vippene mine med en stål-vippetang også fra Body shop før jeg tar på et tynnere lag Max Factor mascara “Masterpiece Max”. 8. Helt til slutt påfører jeg et lag “Clarins Paris Eclat Minute” lipbalm i farge 02. Denne gir leppene fukt samtidig som den ser bra ut!

 

Resultat! Likte dere innlegget?

57 kommentarer

Siste innlegg