Life is good!

Pleier ikke dere å slappe av sånn? Hehe, etter første bilde å dømme ser det kanskje ut som jeg har startet lørdagskvelden litt for tidlig? Jeg har ikke det altså. Jeg kom akkurat hjem fra jobb og nå sitter jeg hjemme i stuen og venter på min godeste venn Cathrine. Hun kommer med vin som vi skal kose oss med denne lørdagen! Det blir en rolig, men fin kveld. Akkurat hva jeg trenger etter en søvnløs natt med tordenuvær..

Over til noe HELT annet! Jeg har nemlig lyst til å komme med et superenkelt middagstips til dere! Cathrine, Willy og jeg lagde oss en veldig deilig pastarett i går kveld og jeg knipset steg for steg bilder til dere sånn i tilfelle retten skulle bli så vellykket som vi håpet. Here it comes!

Du trenger – 4 personer:
2 poser pasta carbonara pakkesaus
1-2 ss smør
1 pakke tagliatelle
2 kyllingfilèter
2 bifffilèter
1 løk
Litt salt

 
 

Slik gjør du:
1. Bland sammen ingrediensene som står bak på posen med carbonarasaus, og pulveret fra posen.
2. Rør dette sammen og kok opp som du gjør med andre typer posesaus.
3. Kok tagliatellen til den er myk. Det tar ca 5-7 minutter.
4. Kutt kylling og biff i strimler og stek dette i en stekepanne.
5. Hakk opp løken i små biter og stek også dette i stekepannen til løken er blitt blank.
6. Hell løk, og alt av kjøtt oppi den ferdigkokte pasta carbonarasausen og rør godt.
7. Når tagliatellen er klar, siler du av vannet før du blander inn den varme pastaen med 1-2 ss smør.
8. Salt tagliatellen og pepre gryten med pastasaus, løk og kjøtt. Middagen er klar!

Kjapt og godt! Nå må dere ha en videre fin lørdag!

36 kommentarer
    1. Navn: Annika har flyttet til Oslo, men jeg var med henne for halvannen uke siden før hun dro til Kreta og flyttet til Oslo. Jeg blogger bare ikke om absolutt alt jeg gjør eller alle steder jeg er hele tiden 🙂

    2. mmm…Virker som en kjempe flott rett ! Digger deg som blogger Marthe, både fra den positive utstrålingen din og ikke minst de kreative tingene du gjør for bloggen din. Er selv en fast leser, og for å for være ærlig er denne bloggen min favoritt 🙂 Stå på!

    3. Det der så godt ut, må kanskje prøves ut engang 🙂
      Høres ikke morsomt ut med tordenvær når man prøver å sove da.. Er glad det er 25 grader og helt fantastisk fint og varmt her i Bodø nå!
      Kos deg i kveld 🙂

    4. Litt rart spørsmål, men kan du og Jonas lage en video en gang? Dere er så søte sammen! 😀 Maten så veldig god, forresten 🙂

    5. Okei, jeg trenger pasta nååå! Haha, så godt det så ut.
      Er på utkikk etter billige pakkereiser nå, bare du som finner så billige turer som du har gjort gitt.. Du ser godt ut, som alltid!
      Sandra/reisedagboka.net

    6. Hvorfor i alle dager maser noen om flotte Marthes mor?? Marthe svarer dere konsekvent ikke, så slutt å kanskje plage henne med utidighetene deres!! Stå på, Marthe, du er super:)

    7. Har du vurdert å tone ned øyebryna dine? De er veldig markante og oversminka…ikke fint på deg desverre, og det forværrer dine tynne lepper veldig. Ville heller fremhevet leppene litt mer, og tonet ned brya MANGE hakk.

    8. Virker som en utrolig fin rett! Du er så fantastisk flink til å blogge. Alt fra antrekk til oppskrifter. Er selv fast leser og liker bloggen din utrolig godt! Stå på videre – du er flink 🙂

    9. Skjer med bloggingen for tiden?.. kjempe dårlig og kjedelig!! Det er skuffendes 🙁 Du som var min topp blogger.. Håper det bare er en fase? 🙂

    10. billa: Hehe, det kommer ihvertfall tydelig frem at du har hatt lite å gjøre denne lørdagskvelden. Hvem sitter og kommenterer andres bryn og lepper negativt halv fire om natten? Fint liv. <3

    11. jeg spurte etter annika fordi jeg vet hvem hun er på grunn av bloggen hennes. du skrev mye om henne før når du var med henne, men nå er det bare cathrine du skriver om. andrea vet jeg ikke hvem er. du har alltid vært hyggelig og svart konstruktivt, men nå har du begynt å svare leserene dine frekt hvis du får kommentarer du ikke liker

    12. Til billa og navn: Nei, vet dere hva!! For en måte å skrive på til Marthe som bare er nyyydelig på alle måter. Her er ett menneske som virkelig anstrenger seg, og byr på seg selv!! Håper vi slipper slike sure, ekle oppgulp som deres på en ellers bare kjemeherlig og positiv blogg som Marthes!! Virker bare ødeleggende på andre slik dere skriver. Spar både Marthe og oss som ELSKER å følge henne for den slags destruktive kommentarer. Marthe: Du er bare helt topp på alle vis – et virkelig godt forbilde for mange, livsglad og sprudlende, kreativ og oppmerksom mot menneskene rundt seg.

    13. Takk 🙂 DET ER DU OGSÅ!!! Ha en fin kveld. Så spennende at dere skal flytte!
      Alt godt til deg og Jonas:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg