Ukens DIY – Ombre Shorts

 

Dere husker kanskje den søte shortsen jeg lagde i forrige DIY innlegg? Vel, i dag ville jeg nok en gang prøve meg på bleking, og for å ikke ødelegge en av favorittshortsene, valgte jeg å ta i bruk den samme shortsen. Heldigvis (takk og lov) ødela jeg den ikke! Den ble bare enda finere om jeg får si det selv! Hihi. Storfornøyd med dagens DIY. Jeg prøvde meg faktisk på to plagg og begge resultatene ble geniale!

Du trenger: 
Solskinnsvær
En dongerishorts
En tom sprayflaske
Klorin

 
 

Slik gjør du:
1. Start med å fylle den tomme sprayflasken din med klorin. Fyll den ca halvfull. 
2. Tilsett så en liten skvett vann. Jeg hadde sikkert ikke en halv dl vann engang. Bare litt!
3. Rist flasken og du har blekemiddelet klart! Nå er det bare å starte med sprayingen.
4. Ta med deg shortsen du ønsker å bruke ut i sola. Klorin lukter dessverre ikke blomster og fred.
5. Legg shortsen på bakken og spray nederste del med blekemiddel. Jobb deg oppover til du har gjort ca halve shortsen våt. Spray nederste del gjennomvåt, og spray et tynnere lag øverst slik at fargene jevner seg og resultatet blir pent. Du vil ikke ha en hard strek mellom dongerifargen og blekemiddelet.
6. Når du har sprayet shortsen både forann og bak legger du den bare til tørk i sola. Etter ca 30 minutter vil du kunne se at shortsen lysner. Etter 2 timer var shortsen min hvit. Denne prosessen vil gå mye saktere hvis du ikke har shortsen i sola så gjør dette en dag du har finvær i hjembyen din!

For litt svakere effekt, spray ikke shortsen søkkvåt som meg!

  

2 timer senere..

Nå må den bare vaskes! Litt skitten etter å ha ligget på bakken.
Hva synes dere? Dette er jo superduper enkelt!

32 kommentarer

Siste innlegg