DIY – Blondedetaljer

 

Da farmor og farfar ryddet ut av Oldemors loft, fant de en rekke blonder, frynsebelter, knapper og nåler. I stedet for å kaste alt sammen, så gav de det til ei som garantert vil kunne få nytte av det.. MEG! Hihi, for to dager siden dro jeg med meg to stappfulle bæreposer av stoff, silketråer og diverse som jeg kan få bruk for i mine fremtidige DIY prosjekt. En stoffbit koster jo en formue på butikken i dag!

Du trenger:
En gammel shorts
Frynser/blondestoff
Saks
Superlim

 
 

Prøv, mål, klipp, lim.. Prøv, mål, klipp,lim…

Slik gjør du:
1. Finn frem stoffet du ønsker å bruke og prøv deg frem! Legg stoffet litt rundt på shortsen bare for å se hvor det blir penest å lime det på. Når du finner ut hvor du ønsker å plassere stoffbiten, klipper du den perfekt til. Ta så i bruk limen, og sørg for å bruke en god superlim som ikke tørker på et tiendelssekund. 
2. Aller først limte jeg frynsetråer på sidene av shortsen. Deretter valgte jeg å lime to blondebiter på lommene bak, og en blondebit inni lommen på fremsiden av shortsen.
3. Restene av frynsetråene valgte jeg å bruke som et søtt belte!
4. Husk på at det ikke gjør noe om stoffbitene du velger å bruke ikke er like.

 
 

Nå hva synes dere?

Dette hadde sikkert blitt veldig pent på en sort shorts også!

27 kommentarer
    1. Margrethe: Jeg prøver å håndvaske klær som dette, men jeg har også prøvd å vaske noe av det jeg har laget på 30 grader. Som regel så går det greit, men det hender av noen av detaljene løsner. Da er det bare å lime på igjen. Det tar tross alt ikke mange minuttene å lage hele shortsen på nytt! 🙂

    2. Elsker DIY prosjektene dine, og elsket dette også! :-):-)
      Men jeg lurer veldig på hvorfor du aldri bruker klærne du lager? Er det ikke litt unødvendig å bruke så mye penger på ting du ikke bruker? 🙂
      Elsker bloggen din<3

    3. Så flink du er, den ble kjempe fin 🙂
      Men jeg lurer på en ting! Har du et tips til hvordan jeg kan få vekk EN kvise? Den er midt under nesa! Å veldig plagsom

    4. Heisann! Skal til Kristiansand på mandag og tenkte meg innom vero moda på sørlandssenteret. Det hadde vært utrolig gøy å vært der når du jobber! Så derfor lurer jeg på om du jobber til uka og eventuelt når? 😀

    5. Marthe,du er såå kreativ, det går nesten ikke ann å bli kreativere 🙂
      Har sååå lyst til å møte deg!!:)
      Forresten, liker du at “fans” kommer å tar bilde med deg?

    6. Østlandsjente: Heisann! Du jeg har ikke vaktlisten forann meg men jeg skal ringe inn og høre før butikken stenger i dag så jeg kan få greie på om jeg jobber mandag eller ikke 🙂 Jeg har hatt fri i en uke nå så jeg tror jeg jobber! 🙂 Hvis jeg gjør det så er jeg nok å finne på Vero Moda mellom 16.00 og 21.00!

    7. Christina: Tusen takk Christina! Jeg har rett og slett ikke fancy nok mobil for den slags. Jeg kjøpte meg en splitter ny Samsung i desember og knuste den i januar. Siden har jeg bare hatt en gammel mobil. Jeg har ikke giddet å kjøpe en ny eller å reparere den nye. Så jeg tror jeg venter til desember igjen før jeg kjøper meg en iphone 🙂

    8. Kamillastøylehommen: Jeg har brukt flere av plaggene jeg har laget eller pyntet på jeg 🙂 Skal bli flinkere til å ta bilde av plaggene når jeg går i dem også! <3

    9. Utrolig kult! Sykt hvor “lett” det er å forandre en shorts fra kjedlig til dødskul! Jeg digger DIY innleggene dine! 😀 Men jeg lurte på en ting. Kunne du hatt et DIY innlegg hvor du viste oss hvordan du klipper opp en bukse til shorts? Vet det kanskje ikke er så vanskelig, men jeg sliter veeeldig med å få de fine og velykket, å tørr ikke prøve mer pga at jeg er redd for å “ødlegge” buksen helt.. Hadde satt utrolig stor pris på det 😀

    10. Kjempemorsomt med alle DIY-prosjektene dine, men hvorfor i alle dager syr du ikke bare ting på i stedet for å lime? Det blir litt for enkelt, spør du meg, nesten juks. Kvaliteten kommer til å bli så mye bedre om du bare syr! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg