Hotell – Videointervju – Mistet bankkort

 

FOR EN DAG! Det første som møter oss ved hotellankomsten, er en opplysning om at vi har booket rom på feil hotell.. Hurra! Dermed var det bare å hive seg i en taxi og kjøre til den andre siden av byen hvor det egentlige hotellet vårt lå. Heldigvis var det under samme kjede, og kjempefint det også. -Men overraskelsene endte ikke her. Cathrine og jeg hadde ikke engang spist frokost da klokken slo 13.00 og dro derfor på Aker Brygge for en deilig lunsj. Mens vi tittet på menyen på en av restaurantene, kom det bort en engelskmann som spurte om han kunne få bruke oss i et filmintervju. Det skulle bare ta noen minutter så vi gikk med på å være med. Veldig morsomt! For noen herlige karer.

Etterpå dro Cathrine og jeg videre på Onda for å spise, og her klarte jeg etter et glass vin å glemme igjen bankkortet. Første dag på en etterlengtet jentetur, også sitter jeg meg et sperret bankkort. Hva gjør man egentlig når man mister bankkortet på en fredag ettermiddag? Jeg får ikke engang overført penger til Cathrine ettersom det er helg og pengene ikke kommer inn før mandag! Dette er så typisk meg.. Jaja, det ordner seg for snille jenter. Jeg får leve på kontanter, shoppe minimalt og spise billig.

 

 

Til tross for mistet bankkort, har jeg hatt den beste dagen på lenge!
Kan ikke vente med å se hva kvelden bringer av overraskelser.

40 kommentarer
    1. Uff, så kjipt.. Får håpe du finner noe skikkelig fint til en billig penge da!
      Forresten, på tv2 så går dyrlegen og de er i chiang mai i dag 😀

    2. Gå til banken din, oppgi kontonr, og personnr, og vis leg. du må jo ha noe form for legitimasjon, så får du tatt ut….

    3. Hei!
      Må bare si at du er utrolig flink til å oppdatere bloggen din 🙂 Leste vel de fleste på topplisten en periode, men det endte opp med at bloggen din er den eneste jeg er inne på hver eneste dag. Stå på 🙂 Synd at du mistet bankkortet ditt.. Ønsker dere likevel en strålende helg! Kos dere i finværet 🙂

    4. har du med deg førerkort/ pass eller noe annen form for legitimasjon så kan du bare dra i banken og ta ut penger fra din egen konto 🙂 gjorde selv dette når jeg mistet bankortet mitt i oslo for to uker siden!

    5. Reiste du tilbake til restauranten og hørte med de på bordene ved siden av og personalet?

    6. Du må få deg et ekstra bankkort på samme kontonummer. Det har jeg. Hvis jeg mister det ene bankkortet når jeg er på tur så har jeg fortsatt tilgang til kontoen.

    7. Hei! Utrolig kjipt å miste bankkortet på tur. En venninne av meg mistet det da vi var i Sverige, så det endte med at jeg bare kjøpte alt det vi begge skulle ha, så overførte hun bare når vi kom hjem igjen. Funker fint det 🙂

    8. Hva skjedde egentlig med den greia du fikk hjelp av en venninne til å lage? 🙂 Du la ut et innlegg der hun filma deg, så sa du at vi snart kom til å få vite hva det var.
      Hva skjer med det egentlig?:D

    9. Hei! Har jeg forstått det riktig så bor du og Jonas i Kristiansand?
      Skal dit og besøke broren min om noen dager.
      Lurer på om du vet av noen bruktbutikker ?
      Og omdu vet av andre butikker de selger merkeklær/
      Pene klær ? Vet at Retrobutikken ligger der, dit har jeg allerede bestemt meg for og inn en tur 🙂
      Om du kunne laget en liten “liste” og sendt på epost til meg?
      ([email protected])
      Liker de litt dyrere plagg, og alle de billige kjedene!
      Liker også innom bruktbutikker, så tips gjerne!
      VÆRSÅSNILL ta deg tid til dette!
      Er litt desperat, hehe. Har nemlig ikke tilgang til slike butikker ellers..)

    10. Madeleine: Jeg har ikke fått tilatelse til å publisere videoen enda. Den er ferdig redigert og til og med en “fail” video er laget av småklipp, men jeg får ikke publisert noe før jeg får tillatelsen til det. <3

    11. Det skal gå an å overføre penger selv om det er helg.
      Jeg og bestevenninna mi var i Berlin forrige helg og da mistet
      hun bankkortet sitt. Hun overførte bare penger til meg og de
      var på konto 3 sek etterpå. Så om dere har samme bank
      skulle det ikke ha vært noe problem. Tenkte bare å si fra
      så du vet det:) Håper likevel dere får kost dere masse i Oslo:D

    12. Dnb har åpent hver lørdag i utvalgte banker i landet. Lurt å ha backup konto i en mer tilgjengelig bank 😉

    13. går det tilfeldigvis ann å se det de filma? hadde vært gøy 🙂 ser forresten ut som dere hadde en dødsbra dag, utenom det med bankkortet. skjedde med oss i fjor og i danmar når mamma trodde ho hadde mista det men heldigvis fant ho det igjen. får alltid panikk i slike situasjoner..

    14. helene: Jeg tror det vil gå ann å se etter hvert som de får redigert det sammen. Jeg skal i tilfelle sørge for å linke til bloggen hvor videoen ligger ute 😀

    15. Spiller ingen rolle hvilken bank du er kunde i. Er du kunde i plussbank kan du gå innom f.eks dnb, nordea etc som fortsatt har kontanter i banken. De kan gjøre en reservasjon fra din konto og gi deg kontanter med en gang 🙂 Jobber i bank, og vil absolutt anbefale deg at du oppretter en bufferkonto med kort på, som du ikke oppbevarer i lommeboka når du er ute å reiser. Oppbevar det sammen med pass etc på rommet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg