Steg for steg – Flettedonut

 

Husker dere denne frisyren? Jeg fikk så mye god respons på den, at jeg i dag tenkte jeg kunne vise dere hvordan man lager den! For å gjøre det litt enklere å knipse steg for steg bilder, så brukte jeg i dag Cathrine som modell. Håper dere liker det! Kanskje noen av dere vil teste ut frisyren allerede i kveld?

Slik gjør du – Selvlaget donut:
1. Finn en middels tykk sokk og klipp av tuppen på sokken.
2. Rull så sokken fra den ene enden til den andre.
3. Vips, du har en selvlaget donut!

 

Slik gjør du – Flettet donut:
1. Sett håret opp i en litt høy, vanlig hestehale.
2. Tre donuten inn på hestehalen og legg så håret over donuten igjen.
3. Ta ut små hårdeler og lag fletter av det. Jeg lagde seks søte fletter.
4. Tre så et strikk over donuten igjen.
5. Ta tak i de små flettene og dra dem litt ut fra donuten. Slik vil de skille seg ut.
6. Håret som nå henger ut fra donuten fletter du i en egen flette.
7. Surr fletten rundt donuten, og fest med spenner slik at den sitter godt.

 

 

Hva synes dere? Noen som kommer til å prøve frisyren selv?

32 kommentarer

Siste innlegg