Oobs i did it again!

Went a LITTLE nuts on todays marked..

Skjønner dere hva jeg mener eller? So many pretty things! I Thailand går man amok enten man vil det eller ikke. Fem etasjers kjøpesentre på rekke og rad.. Unike klesplagg til kroner 37.. Behøver jeg å fortsette? Er det noe som gleder mitt lille shopping-glade hjerte så er det lekre sommerplagg.

Planen var egentlig å prøve å få litt brunfarge i dag, men da jeg våknet til vind og uvær ble det en siste dag med shopping i stede. Nå kan jeg ikke handle mer! Jeg reiste nemlig NED med overvekt og i dag fikk pappa og jeg greie på at hver kilo med overvekt på vei hjem ville koste meg 200 kroner ekstra. *Hurra!* Jaja, jeg får bare legge igjen noe av det gamle og be pappa ta det med seg neste gang han flyr til Norge.

Jaja! Nå har dere hilst på min splitter nye sommergarderobe.
Jeg vet ikke med dere men jeg.. BLIR SÅ GLAD!

46 kommentarer
    1. hahaha, overvekt vil det nok bli ja. men går det ann å la være å shoppe når alt er så billig? det er jo nesten umulig og jeg skjønner godt at du går helt amok blandt alle de fine tingene 🙂 tenker ikke det kan bli så veldig mye i overvekt fordi det veier vel ikke så mye? du kan jo også gjør som jeg gjorde i høst når jeg var i england. tok på meg 4 ekstra lag med tøy for å ikke få overvekt, og tok noe tøy i veska 🙂 funka greit!

    2. Vet du hva, nå skal jeg gi deg et lite tips.
      Hvis du er redd for å ikke få plass i kofferten, ikke bli skremt. Gå til nærmeste postkontor, send en pakke til deg selv (adressen din i Norge), så får du tingene dine sendt i post, slik at du ikke trenger å betale ekstra i flyplassen 🙂

    3. Du må ikke be pappaen din ta med tingene, bare send deg selv en pakke derifra, det koster ikke mer enn å betale overvekt! 🙂

    4. Ring flyselskapet ditt så kan du bestille en ekstra koffert! Dette gjorde jeg og samboeren min når vi var ute å reisa sist, og gangen før det 🙂
      Det koster under 100kr å bestille ekstra 🙂

    5. Henriette: Det var det vi skulle sjekke om gikk ann i dag, men en ekstra koffert fra Chiang Mai til Bangkok til Oslo og så til Stavanger ville koste over 6000 kroner. Hehe. Det var ikke så aktuelt. 🙂

    6. Nikshitha: Det koster ca 2000 kroner å sende en pakke på rundt 20 kilo fra Thailand til Norge. Det er rimeligere, men jeg vil helst få dem frem gratis. 🙂 Pappa har gullkort og får alltid reise med to kofferter så det jeg kanskje må legge igjen, klarer han nok å få med seg neste gang! 🙂 Går så fint at 😀

    7. Nikshitha: Tusen takk for tips Nikshitha! Det ordner seg nok. Ordner seg alltid for snille jenter. Hehe 😀 Får ikke pappa det med seg så er det nok ikke noe problem å sende heller. De små plaggene mine kan da ikke veie all verdens. <3

    8. helene: Hahaha! Nå døde jeg 😀 4 ekstra lag med tøy. Ler meg ihjel Helene 😀 Det var jammen ikke dumt! -Men jeg vet ikke hvor behagelig min 10 timers flytur blir med så mye klær på kroppen. Hehehe! Du er god. <3

    9. Du kan jo kjøpe en liten koffert som har en størrelse 55 cm (høyde) x 40 cm (bredde) x 23 cm (dybde). For jeg mener det er lov på alle flyselskaper og ta med en slik koffert + en veske som håndbagasje.

    10. Tips: det blir billigere å kjøpe en ekstra koffert på flyet! Du betaler så mye overvekt pga. at de som jobber må få mer betalt for å bære tungt!
      vi gjorde det når vi dro fra USA og det lønte seg!

    11. Så mange fine ting !! Kunne du lagt ut bilder av klærne når du har dem på deg ? Og gjerne bilde av hver enkel ting 🙂

    12. Er det ikke bare billigere å bestille en til koffert, det gjorde jeg i USA og da betalte jeg 50 dollar. Det var bedre for da kunne jeg ha med 25 kilo ekstra for 300 kr enn å betale for hver ekstra kilo. Et godt tips fra meg.

    13. Så sinnsykt mye fint!:)
      Du kan kjøpe en ekstra koffert som du kan ha med deg på flyet, det koster ikke noe særlig mye mer:)

    14. Åååå så heldig du er! Missunner deg bare litt akkurat nå, altså.. haha, kos deg videre 🙂
      Bare lurer på en liten ting, broren din – er han din ekte bror eller er han adoptert eller noe? synes bare dere er så ulike, og i tillegg ser det nesten ut som han har litt asiatiske trekk! Er bare så nysgjerrig, hehe 😉

    15. Hehe, skjønner at det er enklest å få det frem gratis 🙂 Det er så lett å overpakke når man er på ferie.

    16. Ta med deg så mye du kan i håndbagasjen! Renger med du kan ha ca. 10 kg håndbagasje, så er jo en del det 🙂
      God tur <3

    17. Vet ikke hvilket selskap du flyr med, men det er ofte du kan kjøpe et kolli til for rundt 200kr, sikkert lurt å sjekke opp i 🙂

    18. Ååh, så gøy!! Elsker lykkerusen når man har handlet fint. Og spesielt i utlandet, hvor klærne ofte er billigere og mer unike. Pluss at jeg ofte da tillater meg å ta litt mer av også, hihi

    19. ÅÅh den røde og blå kjolen var utrolig fine!! jeg vil ha:) trenger til bryllup haha du kan ikke bare sende det til meg da? du har jo såå mye fint:D gratulerer så mye med alt!! kos deg de siste dagene der nede!

    20. Ane: Hehe, joda jeg sender i vei! 😀 Tusen takk for det Ane. Hver enkelt av de kjolene kostet rett over 200 norske kroner. Hjemme måtte jeg sikkert ha betalt nærmere 1000. <3

    21. Tusen takk for all hjelp dere! Jeg skal ta på meg mine tyngste plagg og pakke håndbagasjen stappfull. Pappa og jeg drar også inn til flyplassen igjen for å prøve å snakke med flyselskapet angående en ekstra kolli. 🙂 Håper vi får ordnet noe greit så jeg kan få alt med hjem! <3

    22. Husk at du kan ha 10 kg. handbagasje 😉 Hvis du har en sekk med deg eller har mulighet til å kjøpe en kan du pakke ganske så mye i den 🙂 Små tunge ting og litt klær er lurt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg